انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
شفاف :به گزارش خبرگزاری مهر،جشن ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) در مجتمع ا مام خمینی(ره) قم برگزارشد 

 

  تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

 

زن: اگه امشب نياييبريم خونه مامانم ،ديگه منو نمي‌بيني! مرد: براي چي؟ زن: واسه اينكه چشم هاتودرمي‌آورم !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
غضنفره ميره درخونه دوستش و هر چي در ميزنه کسي درو باز نميکنه با خودش ميگه فکر کنم در خرابهبهتره زنگ بزنم!
*********
از يارو مي پرسندچرا پرنده ها زمستان از شمال به جنوب پرواز مي کنن ؟ ميگه : آخه پياده خيلي راهه !..........
به غضنفر ميگن چراميري سربازي؟ ميگه والا فقط به خاطر مرخصي هاش !.....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- به غضنفر مي گن چراقرصات رو سر وقت نمي خوري ؟ ميگه : مي خوام باکتری و ميکروبا رو غافل گير کنم !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به پسره مي گن:
 اگهدنیا رو بهت بدن چی كار می كنی
می گه; من فعلا می خوام درسمو ادامه بدم !.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
غضنفر داشت آب جوش ميريخته توي باغچه! بهش ميگن: چرا آب جوش ميريزي تو باغچه؟؟؟ ميگه: آخه چاي كاشتم !.........
به یه بابایی میگند:شنیدی رئیسِ بهشت زهرا رو گرفتند؟ میگه نه! واسه چی؟ میگند: آخهسئوالهای شب اول قبر را لو داده
به غضنفر مي گن خواص نوشابه را بگو. ميگه آب داره،گاز داره، ولي حيف تلفن و برق نداره
 
 

 

برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه «گذشت و ایثار»، دابل کلیک (Double click) کنیم.
آیین زندگی به سبک کامپیوتری!


1.در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم‌افزار باشیم، نه سخت‌افزار. 
2.برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراک‌تر «ع»، «ش» و «ق»، استفاده کنیم نه چیز دیگر. 
3.هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشکنیم که «تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد». 



ادامه مطلب ...

 

 
سربازان آموزش همسرداری می‌بينند
 
سربازان آموزش همسرداری می‌بينند رييس مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری گفت: مردان در دوران سربازی چگونگی رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش می‌بينند. رييس مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری گفت: مردان در دوران سربازی چگونگی رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش می‌بينند.

مريم مجتهدزاده با تشريح اقدامات دولت برای تحكيم بنيان خانواده افزود: براساس طرح مطلع مهر، آموزش چهار ساعته قبل از مراجعه به محضر برای زوجين اجباري است همچنين به زوجين يک بسته‌ آموزشی 20 ساعته نيز در اين زمينه ارائه می‌شود.

مجتهدزاده تاكيد كرد: ‌از برنامه‌های استراتژيک مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری، طرح تحكيم بنيان خانواده است؛ اين طرح به صورت گسترده در تمام كشور حتی روستاها به منظور آشنايی زنان و مردان با تكاليف و حقوق يكديگر اجرا می‌شود.

وی به فارس گفت: همچنين در مدارس، دختران و پسران جوان تكاليفی كه در آينده بر عهده خواهند داشت را آموزش
می‌بينند.
 
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:تاکسی هوایی, ساخت ,دستیابی , :: 11:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
رئيس سازمان صنايع هوايي کشور:
شبکه تاکسي هوايي کشور با امکان ارائه خدمات پروازي به عموم مردم از ماه آينده در کشور آغاز به کار مي کند. به گفته رئيس سازمان صنايع هوايي کشور، با راه اندازي اين شبکه که مرکزيت آن در تهران و برخي شهرهاي بزرگ از جمله مشهد، اصفهان و... خواهد بود، اين امکان فراهم مي شود که در کنار ارائه خدمات هواپيمايي عمومي، خدمات پروازي خصوصي نيز در قالب حمل و نقل هوايي داخلي و خارجي به متقاضيان ارائه شود. اين طرح با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري عملياتي مي شود. در واقع قرارداد اجرايي فاز عملياتي طرح کلان ملي فناوري راه اندازي مراکز هوانوردي عمومي و نهادينه کردن آن در صنعت هوايي کشور اواسط اسفند ۸۹ با کاربردهاي تاکسي هوايي، امداد و نجات، توسعه گردشگري و ... به امضاي معاون فناوري معاونت علمي رياست جمهوري و دکتر منوچهر منطقي، رئيس سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع رسيد و در آن زمان رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي فناوري معاونت علمي رياست جمهوري در راستاي راه اندازي خط تاکسي هوايي از اجراي طرح ساخت هواپيماهاي سبک و فوق سبک ۲ تا ۱۹نفره و بالگرد ۲ تا ۸ نفره در قالب يک طرح کلان ملي فناوري خبر داد.به گفته دکتر رحيمي، در اين راستا طرح کلان ساخت هواپيماهاي سبک و فوق سبک هم زمان با هفته پژوهش بين وزارت دفاع و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضا رسيد.
 

خراسان - مورخ سه‌شنبه 1390/08/10 شماره انتشار 17972
نويسنده: زهراحاجيان

سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:صدا,صوت,تن,آلت, :: 9:35 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

      

 انواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت و وسعت:

صداي انسان كه كانون توليد آن حنجره (كه خود يك نوع آلت موسيقي است و بنا به گفته فارابي، حنجره اكمل ترين سازهاست)است، بر اساس قوانين و اصول موسيقي ‌« آواز » ناميده مي شود.صوتي كه به آن آواز گفته مي شود بصورت اصولي در افرادي ديده ميشود كه دوره ي تعليمات آوازرا گذرانده باشند كه عدّه اين افراد بسيار كم و انگشت شمار مي باشد. ولي بصورت غير اصولي و تربيت نشده در اكثر افراد ( قريب به اتفاق ) وجود دارد و كمتر كسي يافت مي شود كه در دوران عمر خود هيچوقت زمزمه اي با خود نكرده باشد و يا بيتي را با آواز نخوانده باشد. پس مي توان گفت كه به علّت داشتن صوت و قدرت توليد صدا ، همه ي انسانها خواننده اند با اين تفاوت كه يكي بد مي خواند و ديگري صوتي خوشايند دارد ، ولي در مجموع همه از صوت خود اگر چه نا خوشايند باشد، لـذت مي برند.

در موسيقي ايراني تاكنون دو نوع صدا مرسوم بوده «1- صداي مردان 2- صداي زنان» كه هركدام از اين صداها بر روي ساز بترتيب با اصطلاح مايه ي راست كوك و چپ كوك مشخص مي شوند.

انواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت و وسعت : 1- صوت زنان و بچّه ها -2- صوت مردان

تقسيم بندي اصوات زنان و بچّه ها از لحاظ وسعت و جنسيّت :

1- سُپرانو(

soprano) : زير ترين نوع صدا در زنان و خردسالان است كه دامنه ي آن از do زيرخط اول حامل تا do بالاي پنج خط حامل مي باشد.شاخه ي سپرانوبه چندين شاخه تقسيم مي شود كه نازكترين آنها كه بسيار ضعيف و سبك نيز هست سپرانو كلراتورناميده ميشود و بعد از آن لژر، ليريك و دراماتيك قرار دارند.سپرانو در موسیقي آوازي اهميت فراوان و بيش از ساير صورتهاي ديگر صدا دارد.

2-متسو سُپرانو(

در موسيقي غربي به معناي سپرانوي مياني است كه از صداهاي پايين و بسيار قوي تشكيل مي شود و متعلق به نقش هاي بسيار محكم و شاخص اُپراست.contr alto)يا آلتو : بم ترين نوع صداي زنان را گويند كه وسعت آن از نت Faزير خط اول حامل تا Fa روي خط پنجم حامل مي باشد. بيشتر زنان آوازخوان در ايران صدايي از نوع آلتودارند كه براي مثال ميتوان از مرضيه و دلكش نام برد.

تقسيم بندي اصوات مردان از لحاظ وسعت و جنسيّت :

3- كنترآلتو(

mezzo soprano) : به صداي متوسط زنان گفته مي شود كمي بم تر از سپرانو است( دو نت بم تر) و گستره ي آن از Laزير خط اول حامل تا La بالاي خط پنجم حامل مي باشد.بعنوان مثال صداي قمر و روح انگيز از زنان و صداي ابوالحسن خان اقبال آذر از مردان در اين محدوده بوده است(در كاست- كمانچه دوره قاجار-دستگاه نوا با صداي اقبال آذر را بشنويد.).

1- تنور(

Tenor) : به زيرترين نوع صداي مردان گفته مي شود كه دامنه ي آن بر اساس كليد Sol، ازنت Doزيرخط اول تا Do بالاي خط پنجم است با اين تفاوت كه صدا دهندگي آن يك اُكتاو بم تر ( از سپرانو) مي باشد.اين نوع صدا در آواز مردان در موسيقي ايراني اهميت فوق العاده اي دارد و ميتوان گفت كه بيشتر آوازخوانهاي ايراني صدايي از همين نوع را دارند كه بعنوان مثال از استادان : طاهر زاده - دردشتي - تاج اصفهاني و شجريان مي توان نام برد.

2- باريتون(

Baryton) : صداي متوسط مردان را گويند كه گستره ي آن از نت La زير خط اول حامل تا La بالاي خط پنجم حامل بوده و صدا دهندگي آن يك اكتاو بم تر (از متسو سپرانو) است.

3- باس(

نكته : فرق اساسي ميان نوعيت صداي مردان اينست كه صداهايي از نوع باريتون و باس قدرت خوانندگي نت هاي بم را دارند( نغمات موسيقايي را بيشتر در مايه هاي بم اجرا مي كنند ) و در اوج كمتر مانور مي دهند در حاليكه اين عمل در صداي تنور برعكس است.


 

 

نوشته شده در دوشنبه سوم بهمن 1384 و ساعت 20:12
نویسنده :استاد  [
محمود مونسي ســـــردرود

Basse) : بم ترين نوع صداي مردان را گويندكه وسعت آن از نت Fa زير خط اول حامل تا Fa روي خط پنجم حامل بوده و صدا دهندگي آن يك اكتاو بم تر (از آلتو ) است. براي مثال ميتوان گفت كه صداي استاد محمد نوري از نوع صداي باس مي باشد.

 

 

حسادت زنان و روایتی از دانیال نبی

دو نفر با هم دوست بودند، كه يكى از آن دو هنگام وفاتش به ديگرى گفت: من از دنيا مى روم ولى دختر صغيرى دارم كه فكرم را ناراحت ساخته است، او را به تو مى سپارم كه خوب از وى مراقبت نموده، و تربيت نمايى

 

دختر در خانه دوست پدرش بزرگ شد، و به جمال و زيبائى رسيد... زن آن مرد از جمال و كمال دختر به وحشت افتاده، و لذا روزى كه شوهرش به مسافرت رفته بود، زنان همسايه ها را با خود هم آهنگ ساخت، و با انگشتش به كمك زنان همسايه، بكارت آن دختر بيچاره را كه در اختيار وى به امانت گذاشته بود، زايل كرد!! و چون شوهرش از سفر برگشت، با يك برنامه ريزى حساب شده دختر را به خلاف عفت متهم ساخته، و همان زنان را به عنوان شهود معرفى نمود

!!

 

قضيه به خليفه زمان عمر بن خطاب كشيده شد، و او از داورى عاجز مانده و از على عليه السلام كمك خواست، حضرت على عليه السلام نيز در مسند قضاوت نشسته، و از زن شاهد و بينه طلب كرد و زن نيز همان همسايه ها را به عنوان شاهد در تأييد اتهامش معرفى نمود

 

علی علیه السلام در اين هنگام شمشيرش را از نيام كشيد و روبروى خود قرار داد، و سپس هر يك از زنان را جداگانه در اتاقى بازداشت نموده، و شروع به محاكمه فرموده، و ابتدا از زن همان مرد پرسيد حقيقت را بگويد، ولى وى از سخنان اولش عدول نكرد!! و به بازداشتگاه بازگشت

 

سپس شاهد اول را آوردند، حضرت فرمود

 

مرا مى شناسى؟ من على بن ابى طالب هستم، و اين شمشير من است، زن آن مرد سخنانى را گفت و رفت... تو اگر راست نگويى با اين شمشير خونت را جارى مى كنم

 



ادامه مطلب ...

سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع )گرامی باد

 

سالروز ازدواج حضرت زهرا س و امام علی ع گرامی باد

از ماجرای ازدواج حضرت علی(علیه السلام )و حضرت فاطمه علیهماالسلام نکات بسیار جالبی را می آموزیم که اگر خواهان سعادتیم و پیروی راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد، و دوم آنکه ساده زیستی در تمام شوون زندگی جامعه و بخصوص ازدواج راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ی ذهن های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می افتد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین تر می شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می کشاند، و بر فساد و نابسامانی های روانی و مشکلات اخلاقی می افزاید.

درس هائی که از ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا علیه السلام می گیریم از این قرار است:

1- کفو و همتا بودن:

یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان پذیر است.

برخی تصور می کنند کفویت تنها به شرائط ظاهری از قبیل مسائل نژادی و یا وضعیت مادی و رفاهی بستگی دارد. در صورتی که چنین نیست، بلکه همتایی و هم سوئی آرمان ها، خواست ها و تمایلات روحی و روانی افراد، میزان آگاهی های علمی و دینی و میزان تعهد عملی به مکتب و مذهب، و ارزش نهادن به ویژگی& های اخلاقی و فرهنگی است.

اگر مسئله همتایی نبود، بدون تردید دختران زیبایی در مدینه بودند که از ازدواج با حضرت علیه السلام خرسند می شدند. اما او حتی از آنان خواستگاری هم نکرد و برای حضرت فاطمه علیهماالسلام نیز خواستگاران فراوانی بودند امّا حضرت فاطمه علیهماالسلام و پیامبرصلی الله علیه و آله به این ها راضی نشدند تنها حضرت فاطمه علیهماالسلام و روح والای او بود که زیبایی ها و شکوه معنوی حضرت علی   علیه السلام را درک می  کرد . در این مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: اگر خدا علی را نمی آفرید برای فاطمه کفو و همتایی وجود نداشت. (1)

2- خواستگاری بدون واسطه

خواستگاری بدون هیچ تشریفات و حضور واسطه انجام شد و حضرت علی علیه السلام شخصاً به خواستگاری حضرت فاطمه علیهماالسلام از پیامبرصلی الله علیه وآله اقدام نمود.

-3- شرط اول : رضایت دختر

پیامبرگرامیصلی الله علیه وآله بدون رضایت دخترش حضرت فاطمه علیهاالسلام به خواستگار پاسخ مثبت نداد.

4- قناعت

در تهیه جهیزیه به ضروری ترین و ابتدائی ترین وسائل زندگی در آن عصر بسنده شد، از سیرت پیامبراسلام صلی الله علیه وآله می آموزیم که بایستی در الگوی مصرف تجدید نظر کنیم و در زندگی فناپذیر و زودگذر دنیا به حداقل ممکن قناعت ورزیم تا از گذرگاه پرهیاهوی زندگی سبکبار بگذریم و تن به بردگی این و آن ندهیم.

مگر حضرت فاطمه علیها السلام دختر پیامبرصلی الله علیه وآله رهبر بی نظیر مسلمانان نبود؟ مگر از نژاد بنی هاشم یعنی اصیل ;ترین و شریف ترین تیره های عرب به حساب نمی آمد؟ مگر مادرش حضرت خدیجه علیهما السلام ثروتمندترین زن عرب در عصر خویش نبود؟ مگر از همه جهات علمی فردی آگاهتر و اندیشمندتر از همگان نبود؟ مگر پیامبرگرامی اسلام صلی  الله علیه وآله نمی توانست جهیزیه زیادی را همراه دخترش کند؟

پاسخ همه این سوالات «مثبت» است اما منش و روش پیامبر عظیم   الشأن اسلامصلی الله علیه و آله و خاندانش بر ساده  زیستی استوار است . (2)

متأسفانه در برخی خانواده ها به خصوص قشر مرفه جامعه جهیزیه دخترانشان نمایشگاه بین المللی کاملی است از لوازم خانگی داخلی و خارجی که برقش چشم  های ظاهربین را خیره می کند.

5- مهیا کردن خانه برای ورود عروس

اکنون ببینیم علی بن ابیطالب علیه  السلام شهسوار اسلام و محبوب ترین مردان و نزدیکترین آنان در نزد خدا و رسول خدا چه داشت و چه تهیه کرد:

ابن شهر آشوب در مناقب نقل می کند: که حضرت علی علیه السلام نیز اتاق خود را برای عروسی آماده کرد. بدین ترتیب که:

ابتدا مقداری ماسه کف اطاق پهن کرد و چوبی هم تهیه نمود به دو طرف اتاق وصل کرد تا لباس های خود را روی آن بیندازد، و یک پوست گوسفند هم کف اتاق انداخت، و یک بالش نیز که داخلش را از لیف خرما پر کرده بودند در آنجا نهاد. (3) همین .

پی نوشتها:

1- ینابیع الموده، ص 177 و 237.

2- زندگانی فاطمه زهرا علیهاالسلام تألیف محمد قاسم پور با مقدمه آیت الله مرعشی نجفی ص47.

3- زندگانی حضرت فاطمه علیهما السلام و دختران آن حضرت مولف سیدهاشم رسولی محلاتی ص56

منبع : کتاب شفیعه ی محشر یا مظلومه ی پیامبر – نوشته سید عبدالله حسینی دشتی

برگرفته از اينتر نت

 

پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:احکام, :: 12:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
پاسخ يک مرجع تقليد به ده سؤال در خصوص روابط دختر و پسر

خبرگزاری آریا- آیت الله مظاهری در پاسخ به پرسش های ده گانه در خصوص دوستی و روابط دختر و پسر نظر خود را در این خصوص اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن سؤالات ده گانه و پاسخ معظم له به این شرح است.
* مستدعی‌ است‌ نظر مبارک‌ را در موارد ذیل‌ عنایت‌ فرمایید:
1) آیا قدم‌ زدن‌ دختر و پسری‌ که‌ هیچ‌ نسبت‌ سببی‌ و نسبی‌ با هم‌ ندارند جایز است‌؟ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
2) پارک‌ رفتن‌ و سینما رفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟ و تا حد امکان‌ این‌ رفتار است‌؟
3) درس‌ خواندن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
4) بوسیدن‌ و دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چگونه‌ است‌؟
5) حرف‌ زدن‌ و اختلاط‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور تا چه‌ حدّی‌ مجاز است‌ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
6) شوخی‌ کردن‌ و متلک‌ گفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
7) اگر رابطه‌ و دوستی‌های‌ دختر و پسر برای‌ علم‌ و مقدّمه‌ای‌ برای‌ ازدواج‌ باشد تا چه‌ حدّ مجاز است‌؟
8) سلام‌ کردن‌ و لبخند زدن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
9) تنه‌ زدن‌ و کنار هم‌ نشستن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
10) در صورت‌ امکان‌ حدّ و مرز رابطه‌ و معاشرت‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور را توضیح‌ دهید.
جواب : دوست‌ یابی‌ دختر و پسر که‌ در قرآن‌ با کلمه «اخدان‌» آمده‌ است‌ حرام‌ و گناه‌ آن‌ در قرآن،‌ بزرگ‌ است،‌ بنا بر این‌ کلیه فروض‌ بالا حرام‌ است‌ و گناه‌ آن‌ بزرگ‌ است‌.

 

شعر افغاني
اين رباعي را هم يكي از شاعران افغاني در زمان حكومت طالبان سروده است:
در شهر هرات، بانوان دك شده‌اند
چون تلويزيون دچار برفك شده‌اند
ديروز شبيه نان قندي بودند
امروز شبيه نان سنگك شده‌اند!
***** 
اطفاي حريق
مبناي مطالب اين شماره ما اخبار جرايد است. در جريده‌ي شريفه‌اي آمده است: «دو آتش‌نشان جوان در يكي از كشورهاي خارجي پس از خاموش كردن آتش مهيبي، با يكديگر ازدواج كردند.»
نتيجه‌ي غيراخلاقي: لابد خواسته‌اند آتش ديگري را خاموش كنند.
******
بر سر دوراهي
مشاور محترم خانوادگي مجله...
من از قيافه همسرم بيزارم. چه كار كنم؟
«امضا محفوظ»
پاسخ: چند راه وجود دارد. يا شما پشت به او بكنيد، يا او پشت به شما بكند. يا اين‌كه به چهره‌اش نقاب بزند. يا چهره‌اش را عمل كند كه خوشگل بشود، يا چشم‌تان را عمل كنيد.
چشم‌ها را بايد شست
جور ديگر بايد ديد
يا در تاريكي با او رو‌برو شويد و تصور كنيد زيباي زيبايان است، زيرا از قديم گفته‌اند: «شب، گربه سمور مي‌نمايد.»
******
پنجاه سال
به تازگي «صد سال آواز ايران» به صورت نوار و سي‌دي به بازار آمده است. بهتر بود اسم اين گردآوري را مي‌گذاشتند پنجاه سال آواز ايران، چون در اين نوارها و سي‌دي‌ها از صداي زنان خواننده خبري نيست.

سؤال
بعضي از خواننده‌هاي مرد صداي نازك دارند و بعضي از خواننده‌هاي زن صداي كلفت. چرا صداي آنان آزاد است و صداي اينان ممنوع؟ پيشنهاد مي‌شود آن دسته از خواننده‌هاي زن كه صداي كلفت دارند، روي خودشان اسم مردانه بگذارند و ترانه بخوانند. چون محتواي ترانه‌ها هم اغلب مردانه است فكر نكنم كسي تشخيص بدهد كي زنه، كي مرده.
********
 

زبان‌بسته‌ها
ع.ص.مداد

حكايت روباه و شير

شنيدم گفت روباهي به شيري
مواظب باش دمبم را نگيري

كه در پيش مقام من تو پستي
بكش آه و بزن بر سر دو دستي!

به دنيا آورم اولاد و اطفال
دو بار اي بينوا در طول هر سال

وليكن ديگران زايند يك بار
شوند آن گاه مثل شاخ بي‌بار

به شير جنگلي اين حرف برخورد
ولي اصلاً به روي خود نياورد

اگر چه شد غمين از اين كنايه
نكرد اصلاً ز دست او گلايه

در آن حالت بخنديد و به او گفت
بيا و كفشهايم را بكن جفت!

تصور مي‌كنم چاييده‌اي تو
رفيقا واقعاً زاييده‌اي تو!

بلي شير است و خيلي دير زايد
ولي وقتي بزايد، شير زايد! (*)


پاورقي:
* نسخه بدل:
تو مي‌گويي كمي دير آمدم من
اگر دير آمدم، شير آمدم من*

 
چهار شنبه 4 آبان 1390برچسب:ژاپن, :: 12:25 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
     ناتومی دختری اهل کشور ژاپن است که در شهر توکیو زندگی می کند. این دختر به عکاسی علاقه فراوانی دارد و برای همین تصمیم گرفت یک سری تصاویر جدید و متفاوت از خود را در اینترنت پخش نماید.


 
مجموعه عکس او با عنوان پرواز در توکیو مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفت و باعث شهرت ناتومی شد. او در این تصاویر درحالت پرواز دیده می شود.




 
ناتومی می گوید که گرفتن این تصاویر ساده است اما من برای گرفتن بعضی از آنها بیشتر از 300 بار تلاش کرده ام. من پس از اینکه مکان مورد نظر را پیدا می کردم با استفاده از دوربینی که توانایی عکسبرداری سریع را دارد به هوا می پریدم و دوربین مجموعه ای از تصاویر من را عکسبرداری می کرد.




 
او درمورد واکنش مردم می گوید: بسیاری از مردم فکر می کردند که من دیوانه هستم. من صدای آنها می شنیدم که میگفتند او دیوانه است بهتره با پلیس تماس بگیریم!


تهیه و ترجمه:گروه سرگرمی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

 

 در اين مسابقه 10 دختر شيعه عربستاني شركت كرده اند كه خانم (هاشميه سادات علوي آل رضا ) 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد . او دانشجوي رشته دارو سازي  است .خدا رو شكر مثل بعضي خانم دكتر هاي جوان  كشور ما تحت تاثير مدركشان قرار نگرفته اند و جو زده نشده اند .و حجاب خودشان را رعايت كرده اند .

3 دختر پوشیه ای که ملکه زیبایی اخلاق شدند!

شیعیان عربستان سعودی چند سالی است که مانند بسیاری از کشورهای جهان میان دختران و زنان خود مسابقات ملکه زیبایی برگزار می کنند اما با این تفاوت که ملاک در مسابقات شیعیان عربستان زیبایی چهره و ظاهری نیست بلکه زیبایی اخلاقی و اخلاق نیکو است.
ملاک های انتخاب «ملکه زیبایی اخلاق» در این مسابقه، اخلاق نیکو، احترام به پدر و مادر و نزدیکان، صله أرحام پرستی، نیکوکاری، خوش رفتاری، نگهداری از کودکان و تربیت و آموزش آنان و غیره است. این مسابقه برای چهارمین سال پیاپی است که در مناطق شیعه نشین شرق عربستان برگزار شده است.

 


 

در این مسابقه 10 دختر شیعه عربستانی شرکت کردند که خانم «هاشمیه سادات علوی آل رضا» 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. او دانشجوی رشته داروسازی است.

گفتنی است مراسم جشن اهدای جوایز مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» عربستان با حضور بیش از 500 مهمان از مناطق مختلف شیعه نشین در سالن «ملک عبدالله بن عبدالزیز» در شهر قطیف برگزار شد.
در همین راستا خانم «خضرا مبارک» مدیر اجرایی این مسابقه طی اظهاراتی گفت: مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» که ما برگزار کردیم در سه روز و در مرحله نخست میان 385 دختر جوان برگزار شد. پس از طی شدن 13 مرحله و حذف شدن بیشتر شرکت کنندگان، مرحله نهایی میان ده تن از آنان برگزار شد.
وی در مورد ویژگی مسابقات امسال نسبت به سه دوره قبلی که برگزار شد، گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بیشتر از سال های گذشته بود و از سوی دیگر نیز ما تلاش کردیم با افزودن برخی مراحل جدید به مسابقه، بر ارزش های اخلاقی شرکت کنندگان و تلاش آنان برای دستیابی به این ارزش ها بیفزاییم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: shia-online.ir
 
سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:آغاز زندگی ,اول ازدواج, :: 11:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی دیگر آن شور و شوقدوران نامزدی را ندارند و مانند سابق ازديدن  همسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط ۶ ماه اوّلش زیباست ؟...!

پاسخ
مطلبی که باید مدّنظر قرار گیرد این است که در آغاز آشنایی ها هر دو نفر از طرف مقابل تنها یک ظاهر ویا باطن کلّی می بینند و به جزئیات آن توجهی ندارند که این امر به علّت کمی مدّتآشنایی کاملاً طبیعی است، ولی بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی کم کم به جزئیاتدرونی و ظاهری یکدیگر پی برده و آن جزئیات را به تنهایی مورد بررسی قرار می دهند،غافل از اینکه این جزئیات که برخی بد و برخی خوب هستند در کنار یک دیگر آن کلّیتیرا می سازند که در اوایل با چهعشقی به آن دوستت دارم میگفتند.

مشکل اصلی در اینجاست که اگر با دید جامعی به طرف مقابل نگاه کنندخواهند دید که کاستی های او در کنار خوبی هایش چه زیباست و بالا تر از آن در کنارخوبی های خودشان... اگر همیشه به یکدیگر کلی نگاه کنیم و در جزئیات وجودی هم توقفنکنیم، زندگی همیشه همان شیرینی اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا با این دید کلی، هرروز ابعاد تازه ای از وجود هم خواهند شناخت که به علاقه یشان بیشتر دامن خواهدزد.
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:جوگ, :: 13:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 شوهره میاد خونه به زنش میگه:من برای شام دوستمو دعوت کردم خونه مون.
زنش میگه: چرا این کار رو کردی، ببین خونه چقدر بهم ریخته است،ظرفا کثیفن، هیچی هم برای خوردن تو یخچال نیست.
شوهره میگه: میدونم ولی اشکالی نداره!
زنه میگه: اگه میدونی، پس چرا دوستت رو دعوت کردی؟
 شوهرمیگه: آخه اون زده به سرش بره زن بگیره!
 
به غضنفر میگن اگه همسر آیندت رو پیدا کنی چیکار میکنی ؟ میگه : یه چَک میزنم تو گوشش میگم تا حالا کجا بودی؟!
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 13:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

غضنر مي گه باز هم سرم كلاه رفت .

زنش گفت چه جوري

غضنفر گفت:قيمت دلار ابتداي بهار سال 1390برابر 1110 تومان بود

            در ابتداي خرداد سال 1390قيمت دلار به 1190 تومان رسيد

                               و در حال حاضر قيمت دلار 1238 تومان است

يعني اگر من هفتصد هزار تومان حقوق بگيرم

ابتداي بهار امسال 6/630دلار حقوق مي گرفتم

ابتداي خرداد امسال 588 دلار حقوق مي گيرم

    و امروز               565 دلار حقوق مي گيرم

به عبارتي از ابتداي امسال تا حالا 65 دلار يعني حدود 80 هزار تومان از حقوق ماهانه هفت صد هزار توماني من كم شده است .

زنش مي گه : خوب بخاطر همين حرفها بهت غضنفر مي گن .

براي كاركنان شبكه  كلمه فارسي و سخنوران آن  همين يك پيام بس است كه نوح عليه السلام

در كشتي خود پيامي را به جا گذاشته است كه همه باستان شناسان و انديشمندان آنرا خوانده اند

و كمك و ياري خواستن نوح عليه السلام از كساني بوده است كه هنوز تا زمان نوح زاده نشده بودند .

در مورد حضرت سليمان و داوود نبي هم چنين است ،

متاسفانه شما(شبكه كلمه فارسي) خودتان را دلسوز تر از همه انبيا براي جامعه مي دانيد

و توسل به ائمه معصوم چيزي نيست كه  در كلمه فارسي به نقض آن پرداخت .بلكه بايد به تقويت شريعت دين و دوري از شائبه افكني در راه رضاي حق قدم برداشت

در همين راستا به متن زير توجه كنيد.

 

ترجمه :
ای خدای من و ای مددکار من به لطف و مرحمت
خود و به طفیل ذوات مقدس محمد ، ایلیا ، شبر ، شبیر و فاطمه علیهم السلام
دست مرا بگیر . این پنج وجود مقدس از همه با عظمت تر و واجب الاحترام
هستند و تمام دنیا برای انان ، برپا شده است . پروردگارا به واسطه نامشان
، مرا مدد فرمای . تو میتوانی همه را به راه راست هدایت نمایی

اين درخواست حضرت نوح از خداوند تبارك و تعالي است .

براي كسب اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب توجه فرماييد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:رمان , انار , :: 9:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

فيهما فاكهة و نخل و رمان.( رحمن/68)در آن دو، ميوه هست و نخل هست و انارهست.
فواید انار برای سلامتی:
1-انار ادرار آور است.
2-انارعطش را برطرف کرده و خنک کننده است.
3-دانه انار برای حل کردن سنگ کلیه و مثانه مفید است
4-آب انار خاصیت میکروب کشی و ضذ عفونی کنندگی دارد.                                                                 
5-انار برای درمان اسهال،آرتریت،زردی و بواسیر مفید است.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبلاك شادمهر 12 مراجعه فرماييد. با تشكر

یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:زمین,world, :: 9:29 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

      دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.


از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل ربع مسکون امروزین درآید. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد مکان کعبه شریف و بیت ا... الحرام بود.


به نظر برخی از مفسران، آیه 30 سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد.


سخنی از ایت الله ملکی تبریزی در پاسداشت روز دحوالارض

خداوند بزرگ در چنین روزی زمین را برای سکنای فرزندان آدم و زندگی بر روی آن آماده فرمود، و روزی های ما و نعمت های پروردگار در چنین روزی گسترش یافته است؛ روزی ها و نعمت هایی که از شماره بیرون است و کسی را یارای شکر آن نیست. و اگر تو در بزرگی شأن دحوالارض اندیشه نمایی حیرت زده خواهی شد. و از این جاست که انسان عارف و مراقب روز دحوالارض، در برابر همه این نعمت های گوناگون، شکری بر خویشتن واجب می بیند، و چون به قلب خویش مراجعه می کند، می بیند که حتی بر ادای حق ناچیزی از آن همه نعمت ها توانا نیست.

و چون بنده ای نسبت به آن همه نعمت ها شناخت حاصل کند، به عجز و کوتاهی خویش در ادای حق آن نعمت های انبوه اقرار خواهد کرد و تلاش خود را در انجام شکر آنها ناچیز خواهد شمرد و همواره خود را در برابر آفریننده آن همه نعمت ها سرافکنده خواهد دید

شنبه 30 مهر 1390برچسب:شور و نشاط, :: 11:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

+ زنده باد مــــجــــرد هــــا !!!! ...

Every man should get maed some time; afterall, happiness is not
the only thing in life!

هر مردی باید یک روزی ازدواج کنه، چون شادی تنها، چیز زندگی نیست!

______________________________________________
Bachelors shouldbe heavily taxed. It is not fair that some men should be happier thanothers.
-
Oscar Wilde

برای مجردها باید مالیات سنگینی مقرر شود، چون این انصاف نیست که بعضیها شادتر از بقیه زندگی کنند.
- اسکار وایلد

______________________________________________
Don't marry formoney; you can borrow it cheaper.
-
Scottish Proverb

برای پول ازدواج نکنید، میتونید اون رو با بهره کمتری قرض بگیرید.
- ضرب المثل اسکاتلندی

______________________________________________
حتما ادامه مطلب را بخوانيد.



ادامه مطلب ...

 

توضيح طبع ها
طبع متعادل :چنانچه با خوردن انواع مواد غذايي، هيچ گونه عکس العملي از خود نشان نمي دهيد.
طبع نامتعادل: چنانچه با خوردن انواع موادغذايي، هم علائم گرمي و هم علائم سردي را از خود نشان مي دهيد.
طبع گرم: چنانچه با خوردن ادويه جات، خربزه، عسل و گردو دچار خارش گلو، جوش صورت و پررنگي ادرار مي شويد.
طبع سرد: چنانچه با خوردن ماست، خيار و هندوانه، دچار بي حالي، تکرر ادرار،خواب آلودگي و افزايش ترشح بزاق دهان مي شويد.
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

سالها گذشت تا حكمرانان اروپايي فهميدند كه گاليله چه مي گفت و از همان زمان سعي كردن كه روم و ايران را از قافله پيشرفت  دور نگه دارند، چون انديشمندان اين دو امپراتوري بزرگ  حرفهاي آينده نگر مي زدند و چيز هايي مي گفتند كه بقيه اروپا براي فهميدن آن افراد زيادي را از دم تيغ مي گذراندند. و سالها طول خواهد كشيد تا بفهمند كه گاليله و گاليله ها چه مي گويند.لذا مطلب زير  را از تبيان برايتان آوردم .ضمنا جمعه 29/07/1390در ايران خورشيد گرفتگي خواهد بود ،پس جا دارد كه كمي هم به عظمت و بزرگي و توانايي خداوند مهربان بيانديشيم. پورباقر

 

بگو زمین نمی گردد!

گالیله

 

هفته ای که سپری شد پر از سالگردهای مختلف در زمینه علم نجوم بود که هر یک از آن ها نقش عمده ای در ترویج و گسترش این علم داشتند.

روز جمعه 11/10/88 پایان سال جهانی نجوم بود. سال جهانی نجوم با این امید این گونه نامگذاری شد كه تعداد بیشتری از مردم فرصت و بهانه‌ای پیدا كنند تا به اطراف خود بنگرند. جهانی بزرگ‌تر را ببینند كه در آن سیاره مادری ما تنها نقطه‌ای ناچیز در آن است و بار دیگر احساس هیجان‌انگیز اكتشافات علمی را درون خود بیابند و با قافله علم همراه شوند. روز شنبه 12/10/88 سالگرد تولد ایزاک آسیموف نویسنده ای که بیشتر با داستانهای علمی - تخیلی اش شناخته می شود بود. نویسنده ای که نقش به سزایی در آموزش نجوم به کودکان و نوجوانان دارد و کمتر کسی از اهالی نجوم را می توان یافت که کتابی از سری کتاب های او را در کودکی مطالعه نکرده باشد. اگر روز دوشنبه 14/10/88 سایت گوگل را مشاهده کرده باشید حتما سالگرد این روز را هم متوجه شده اید. لوگوی گوگل در این روز به خاطر تولد نیوتن شکل خود را به یک شاخه درخت سیب تغییر داد. سیب نیوتن وقتی بر سر او افتاد، فکر او را تا اعماق یک سؤال بزرگ فرو برد. چرا اجسام روی هم می‌افتند؟ چندی بعد او قانون جاذبه را کشف کرد و گفت هر دو جرمی، بر هم نیرویی وارد می‌کنند که با اندازه جرم‌ها رابطه مستقیم و با مجذور فاصله آنها نسبت عکس دارد. البته بیشتر شهرت این دانشمند بزرگ به خاطر قوانین سه‌گانه‌ای است که با آن ها در دوران دبیرستان آشنا شده اید.

لوگوی گوگل

اما هنوز سالگردهای این هفته تمام نشده است! روز جمعه 18/10/88 سالگرد درگذشت دانشمند بزرگ، گالیله است. کسی که سال گذشته به یاد او به نام سال نجوم نامگذاری شد و داستان دادگاه تفتیش عقایدش همیشه در اذهان باقی می ماند. 

گذری بر زندگی

گالیلئو گالیله در شهر برج کج ایتالیا به سال 1564 متولد گردید. او را به عنوان پدرعلم فیزیک جدید می شناسند، وی بشر را با این اندیشه فیثاغورسی آشنا ساخت که کتاب طبیعت به زبان هندسه و ریاضیات نوشته شده است و فهم طبیعت احتیاج به مشاهده دقیق و آزمایش دارد. او هم، مانند تمام دانشمندان بزرگ دیگر زندگی پرفراز و نشیبی داشت. ابتدا قرار بود به کلیسا برود و کشیک شود ولی به اصرار پدرش در رشته طب مدتی تحصیل کرد اما سرانجام تصمیم گرفت مطالعاتش را در رشته ریاضی ادامه دهد. او در دانشگاه مباحثی ماند هندسه، مکانیک و نجوم را تدریس می کرد. گالیله بعد از محاکمه در منزل دوستش پیکولومینی اسقف شهر محبوس شد ولی بعد از مدتی به او اجازه داده شد تا در خانه ییلاقی خود واقع در آرستری اقامت کند و  در سال 1642 در همان خانه درگذشت.

«در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آن را منفور و مطرود می‌نمایم.»

تلسکوپ گالیله

رصدهای گالیله

گالیله در سال 1609 اولین تلسکوپ خود را ساخت. اما بیشتر تاریخدانان گمان می کنند که نخستین تلسکوپ نوری را یک دانشمند هلندی ساخته است. گالیله با اینکه چیزهایی در باره اختراع این دانشمند هلندی شنیده بود اما خودش تلسکوپی را ساخت. او نخستین کسی بود که توانست متوجه شود نور ماه از خودش نیست و بر روی آن گودال هایی وجود دارد. وی راه شیری را نیز رصد کرد و متوجه شد که ستاره های راه شیری آنقدر زیاد است که در ذهن نمی گنجد. اما شاید بزرگ ترین رصد او کشف اقمار  چهار گانه سیاره مشتری باشد که به یاد این رصد گالیله، در سال جهانی نجوم پروژه ای با عنوان شب های گالیله ای برگزار شد. در شبی که این پروژه به اجرا درآمد مشتری و اقمارش دقیقا به همان حالتی بودند که گالیله 400 سال پیش آنها را از پشت تلسکوپش رصد کرده بود. وی چندین رصد تاثیرگذار دیگر نیز مانند رصد و کشف اهله سیاره زهره، رصد حلقه زحل، رصد لکه های خورشیدی و ... داشت. گالیله اولین کسی بود که سیاره ی نپتون را در نزدیکی مشتری با تلسکوپش دید، ولی متوجه نشد که این یک سیاره ی جدید است.

گالیله در دادگاه

و اما تفتیش عقاید

«در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آن را منفور و مطرود می‌نمایم.»

این جملات، سخنانی بود که گالیله در کلیسا بر خلاف میل خودش مطرح کرد. گالیله در سال 1632 یافته هایش را در کتابی به نام "گفت و گو درباره دو نظام بزرگ جهان" منتشر کرد. مشاهدات گالیله پشتیبان نظریات کوپرنیک درباره جهان بود. در آن هنگام برخی از دانشمندان حامی نظرات گالیله بودند و برخی دیگر نیز فعالیت های وی را مسخره می کردند. اسقف اعظم کلیسای کاتولیک روم، به گالیله اطلاع داد که نظریات کوپرنیک بر خلاف کتاب مقدس تشخیص داده شده و کتاب او جزو فهرست سیاه کتاب های ممنوعه قرار گرفته است. او به گالیله گوشزد کرد که سازمان تفتیش عقاید هر نوع حمایت یا اعتقاد به صحت نظریات کوپرنیک را ممنوع اعلام کرده است. سرانجام گالیله در سن 70 سالگی و با ضعف بدنی برای دفاع به دادگاه روم احضار شد. او مجبور شد ادعا كند كه دست از عقاید بدعت گذارانه اش درباره منظومه شمسی برداشته است اما هنگامی كه اتاق محاكمه را ترك می كرد بی اعتنا به آنچه مجبور به گفتن شده بود ادعا كرد كه زمین هنوز به دور خورشید می چرخد.

 

 

 

 

 

گردآوری:

م.ح.اربابی فر

 

 

توسط arash » سه شنبه مهر ماه 26, 1390 7:44 pm
 
 
نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را که به دلایل مختلف آزمایشهای ترسناک یا دردآوری را بر روی خود اجرا کرده بودند، منتشر کرده و از آنها به عنوان شجاع ترین و جان سخت ترین دانشمندان جهان یاد کرده است.

در نوامبر سال 1908، هنری هد از پزشکان بیمارستان لندن مقاله علمی را با عنوان "تجربه ای انسانی در زمینه عصبها" در نشریه Brain منتشر کرد و در آن احساسی را که در زمان قطع شدن عصبهای پیرامونی در انسان به وجود می آید را تشریح کرد؛ نکته درد آور در این مقاله این است که وی برای جمع آوری اطلاعات دست خود را جراحی کرده بود.

در دنیای علم، داستانهای مشابه زیادی وجود دارند و تنها افرادی که به خاطر کمبود داوطلب یا گزینه جایگزین، خود را موضوع آزمایش هایشان قرار داده اند قهرمان این داستانها نیستند، زیرا موارد بسیاری وجود دارند که با وجود در اختیار داشتن گزینه های متعدد، افراد برای نمایش قدرت، خود را در معرض آزمایشهای علمی وحشتناکی قرار داده اند.

نشریه گاردین در حال جمع آوری لیستی کامل از مقاوم ترین و شجاع ترین و گاه جان سخت ترین دانشمندان زن و مرد را منتشر کرده است. در این لیست نمونه هایی از دانشمندان متهور، قدرتمند و الهام بخش دیده می شوند اما در برخی از مواقع، آزمایشهای انجام شده پا را از مرز منطق و عقل فراتر گذاشته اند.

هنری هد : Sir Henry Head

پزشک بیمارستان لندن که بازوی خود را به منظور کشف تغییر احساس در زمان قطع شدن اعصاب پیرامونی و رها کردن آنها برای بهبود پیدا کردن، بازوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد.

گودرون فلوژر : Gudrun Pflueger

خانم کوهنورد اطریشی که به منظور مطالعه بر روی گرگها همواره در تعقیب و ردیابی آنها بود. طی یکی از سفرها وی در حالی دیده شده بود که در نزدیکی گله ای از گرگها، برای نزدیک تر آوردن آنها بر روی زمین دراز کشیده بود و خود را طعمه قرار داده بود.

الیزی ویدوسون : Elsie Widdowson

بیوشیمیدان کالج امپریال لندن به همراه همکارش رابرت مک کین به منظور بررسی آثار محدود کردن کالری بر روی سلامت بدن، رژیم غذایی شدیدی را برای مدتی طولانی بر روی خود اجرا کرد. وی از نتیجه مطالعات خود توصیه های حیاتی را برای کمک به افرادی که در کمپهای نازی برای مدتی طولانی در گرسنگی شدید قرار داشته و دچار سو تغذیه شده بودند، به دولت بریتانیا عرضه کرد.


مایک استرود : Mike Stroud

دانشمند بریتانیایی در بیمارستان عمومی ساوت هامپتون که در زمینه مقاومت انسان و محیطهای دشوار تخصص دارد. وی در چندین سفر اکتشافی قطبی حضور داشته که طی یکی از این سفرها عمل نمونه برداری از بافت ماهیچه پای خود را بدون استفاده از مواد بی حس کننده انجام داد.


لئونید روگوزوف : Leonid Rogozov

پزشک روسی که در سال 1960 در ایستگاه تحقیقاتی شوروی مشغول به کار بود. وی در این دوره دریافت که مبتلا به پریتونیت شده و تصمیم گرفت آپاندیس خود را جراحی کند. خود-جراحی وی دو ساعت طول کشید و وی چهار شب پس از جراحی توانست فعالیتهای روزانه خود را از سر بگیرد.


سیسلی ویلیامز : Cicely Williams

یکی از اولین پزشکان زن بریتانیایی که در زمینه بیماری های کودکان تخصص داشت و رژیم غذایی غنی از پروتئینی را در حین فعالیت در آفریقا خلق کرد که جان بسیاری از انسانها را نجات داد. طی جنگ جهانی دوم و پس از سقوط مالایا وی دستگیر شده و در دو زندان مختلف در ژاپن اسیر شد، وی در این دوره نیز به فعالیتهای خود ادامه داد و با به خطر انداختن جان خود به درمان بیماران پرداخت.

جان استپ : John Stapp

جراح سابق نیروی هوایی آمریکا که به واسطه یک سری آزمایشهایی که به منظور شناسایی بالاترین سرعت و شتابی که انسان می تواند از آن جان سالم به در ببرد، به سریعترین مرد جهان مشهور شد. وی ماجراجویی های خود را با کمک وسیله نقلیه ای انجام می داد که به آن موتور جت وصل شده بود و نتیجه آزمایشهای وی استخوانهای شکسته، شبکیه چشم متلاشی شده و چندین آسیب بدنی جدی دیگر بود.

تیموتی لیری : Timothy Leary

روانشناس آمریکایی که ریچارد نیکسون را خطرناکترین مرد آمریکا می دانست و به این شهرت داشت که به بهانه انجام مطالعات علمی به شدت از داروهای روانگردان استفاده می کند.

آیزاک نیوتن : Sir Isaac Newton
از مشهورترین دانشمند جهان که با آزمایش بر روی بدن خود هیچ مخالفتی نداشت، در یکی از موارد، وی سوزنی را در کاسه چشم خود فرو برده و آن را به پشت کره چشمش فشرد تا انحنای آن را تغییر دهد. وی نتیجه این آزمایش را مشاهده چندین دایره سفید، سیاه و رنگی گزارش کرده است.


ادوارد هریسون : Edward Harrison

شیمی دانی که به ازای ابداع ماسک ضد گاز طی جنگ جهانی اول جان خود را از دست داد، ابداعی که جان هزاران نفر را در جنگ نجات داد. وی برای ابداع این ماسک خود را در اتاقکهای سر بسته در معرض گازهای سمی قرار می داد و در نهایت در سن 49 سالگی جان خود را از دست داد.

لارنس پاتریک : Lawrence Patrick
متخصص بیومکانیک آمریکایی که در اجرای آزمایشهای ساختگی تصادفهای انسانی تخصص داشت. وی که از محققان دانشگاه وین استیت به شمار می رفت به بهانه یافتن روشهای ایمنی در پی اطلاعاتی درباره حوادثی بود که انسان می توانست در برابر آنها دوام بیاورد. در یکی از آزمایشها قطعه فلزی 10 کیلوگرمی به سینه وی کوبیده شد تا اثرات مخرب کیسه های هوای درون خودروها مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین برای بررسی تاثیر شتاب و سرعت بالا بر بدن انسان بارها بر نقلیه های جت دار سوار شد. در آزمایشی دیگر برای درک دقیق مکانیزم خرد شدگی، وزنه ای سنگین بر روی گونه وی کوبیده شد.

آناتولی بوگروسکی : Anatoli Bugorski
در 13 جولای 1978 این دانشمند روسی در قدرتمند ترین دستگاه شتابدهنده ذره ای شوروی سابق، دچار حادثه ای کوچک شد. به دلیل نقص در تجهیزات ایمنی یک پرتو پروتونی با سر وی برخورد کرد و وی نوری درخشانتر از هزاران خورشید را در برابر چشمانش مشاهده کرد. در حالی که پزشکان از وی قطع امید کرده بودند، وی به شکلی عجیب زنده ماند و جدا از حمله های گاه و بی گاهی که به او دست می دهد، گنجایش ذهنی وی دچار آسیب دیدگی نشد.

بری مارشال : Barry Marshall
پزشک استرالیایی که یک ظرف کشت باکتری مملو از باکتری هلیوباکتر پیلوری را نوشید تا ثابت کند این باکتری باعث زخم معده شدید می شود، البته در نهایت موفق شد به خاطر تلاشهای فراوانش جایزه نوبل را دریافت کند.

با تشكر از مهندس آرش

جلوگیری از کند شدن ویندوز XP

 

مي خواستم اطلاعات كامپيوتري را در اين وبلاگ نداشته باشم ولي ديدم خانم هاي زيادي كاربر هستند و اين اطلاعات طلايي را درج كردم تا از دنياي فن آوريهاي روز عقب نباشند و هميشه بروز باشند  انشاء الله

 

توسط arash » سه شنبه مهر ماه 26, 1390 7:28 pm

احتمالأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که پس از مدت زمانی کار با ویندوز XP سیستم شما به طور آزار دهنده ای کند میشود و در نتیجه مجبور به رستارت کردن ویندوز شده اید. این موضوع در اکثر مواقع یک دلیل دارد و آن این است که هنگامی که شما در طول کار خود چند برنامه را اجرا کنید، پس از بستن آنها، ویندوز XP تعدادی از فایلهای dll آنرا در حافظه سیستم ذخیره میکند که این موضوع تا حدودی باعث کندی کار یا ویندوز میشود. با غیرفعال کردن این قابلیت میتوانید از کند شدن سیستم خود جلوگیری نمایید.

بدین منظور:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب نمایید. نام آن را به AlwaysUnloadDLL تغییر دهید.
بر روی AlwaysUnloadDLL دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data به آن مقدار ۱ بدهید و OK کنید.
برای انجام تغییرات سیستم را یکبار Restart کنید.
 

با تشكر از مهندس آرش 

چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:چاي خواستگاري,چاي دو رنگ , :: 9:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آمـــوزش جـالــب تهیـــه چـــای دو رنـــگ

چای دو رنگ هم از زمانیکه چای در ایران مرسوم شده , در مراسم خواستگاری و مجالس مهم باب شد.
به گزارش سه نسل، در گذشته یکی از هنرهای زنان ایرانی درست کردن چای دو رنگ بود که کم کم به مرور زمان کمرنگ شده و امروزه در مواردی خاص و یا در خانواده هایی اصیل به چشم میخوره.

روش درست کردن چای دو رنگ ساده ست ولی کمی نیاز به صبر و حوصله و دقت داره:


 

طرز تهيه:

استکان های کمر باریکتون رو در بیارن و یک چای خوش رنگ دم کنید و آماده بشین برای درست کردن چای دو رنگ . اول نصف استکان رو آب جوش بریزین و چند حبه قند توی استکان بندازین و با قاشق چای خوری هم بزنین تا قند حل بشه . غلظت قند باید زیاد باشه و به حد اشباع برسه . یعنی وقتی که قند میندازین دیگه حل نشه و شیره ماننده بشه . برای این منظور تعداد ۴ تا ۶ حبه قند کافیه . حالا توی یک کاسه چای خالص بریزین و با استفاده از یک قاشق یا ملاقه کوچک به آرومی و کم کم روی این شیره چای بریزین . میبینین که آب در پایین و چای در بالا قرار میگیره . به همین سادگی .

اگه در مقیاس زیاد میخواهین درست کنین , توی یک قابلمه آب و شیره باید درست کنید . یعنی به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بریزین و قند یا شکر رو اونجا بهش اضافه کنین و بعد توی تمام استکان ها رو تا نیمه با این شیره پر کنین و به آهستگی چای رو به استکان ها اضافه کنید . برای سادگی و سرعت کار هم میتونین از یک یا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنید.

این روش بیشتر مجلسی و تفننی و رسمی هست و مزه و طعم چای در اون چندان مطرح نیست مخصوصن هم که چایی شیرینه نه تلخ . به همین دلیل از آوردن این چای برای کسانیکه عادت به نوشیدن داغ داغ چای دارن و تصور میکنن اگه چای بیشتر از دو دقیقه در استکان باقی بمونه از دهن می افته , خودداری کنید .


مطلب از:
fb4u.orq.ir
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:تفاهم ,صادق,مخلوق, :: 7:58 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

 

        در ازدواج ، دو دنیای متفاوت کنارهم قرار می گیرند ؛ اعتقادات متفاوت ، نگرشها و ارزشهای متفاوت ، رفتار متفاوت و ... . حال که چنین است ، چگونه انتظار دارید که همسرتان مانند شما فکر کند ؟ آن طور که شما دوست دارید رفتار کند ؟ مواردی که برای شما مهم است برای او هم مهم باشد ؟

امام صادق علیه السلام می فرمایند که اگر مردم می دانستند که خداوند متعال چگونه این مخلوقات را خلق کرده است ، هیچ کس ، کس دیگری را سرزنش نمی کرد. (1)

      تحمل تفاوت ها و تکیه بر تفاهمات عاملی بسیار مهم در شیرینی زندگی است و به مرور باعث خواهد شد که اختلافات کمتر شده تفاهمات بیشتر گردد ؛ شیرینی روز افزون زندگی.

 با تشكر از : دکتر محمد حسین بهفر

 

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:شاه پریون,قصر,باغ,وفا,سیب, :: 13:7 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

کی میگه بین دوتا نی یکیشون شکر نداره؟

نه عزیزم برا بابا دختر و پسر نداره

دخترا سیب گلابن مثل برفن مثل آبن

برف جاده گل و خاکه آب چشمه اما پاکه

دخترا شاخ نباتن چشمه ی آب حیاتن

اجر حافظ که میگن شمس حقه، شاخ نباته

چشمه ی آب حیات تو کوچه نیست تو ظلماته

ظلمات طرح یه پرده است مثل پرچین مثل نرده است

آب که بی پرده میشه دریای شوره

آب روشن توی چشمه است توی یک تنگ بلوره

یه روزی یکی میاد که مرکبش اسب سپیده

رو لباش سرخی شرمه تو چشاش برق امیده

زین اسبش نقره کوبه چکمه هاش رنگ غروبه

ساده و سبک حنونه سر گرونه

عاشق دختر شاه پریونه

عاشق دختر شاه پریون که تو سیبه

مثل دریا بی قراره مثل صحرا بی نصیبه

جماعت یه دل دارم قصر طلا خونه ی شهرش

صد باغ توی ده مهر و وفا نیمه ی مهرش

جماعت یه سیب می خوام جهیزیش زلف کمندش

مکنتش دامن پاکش ثروتش بخت بلندش

سیب گندیده نمی خوام ده نمی خوام صد نمی خوام

جماعت یه دونه می خوام اما سیب بد نمی خوام.

 

زياده روي
 

       روباه مادر تازه بچه دار شده بود. سه تا توله خوشگل کوچولو که هميشه گرسنه بودند.

] روباه مادربراي شکار به مزرعه مي رفت و هر روز مرغ يا خروسي را شکار ميکرد. مزرعه دار که خيلي شاکي شده بود, براي روباه مادر تله گذاشت و شب هنگام که روباه براي شکار آمد دستش در تله آهني گير کرد و استخوان دستش شکست. درد آنقدر زياد بود که روباه از هوش رفت.

     صبح کشاورز که روباه راديد خوشحال شد ولي با اينکه دست روباه شکسته بود باز هم راضي نبود. يک دسته علوفه خشک آورد و به دم روباه بست . روباه به هوش آمده بود و نگاه بغض آلودي به کشاورز کرد. کشاورز بي رحم روباه را از تله در آورد و سپس کبريتش را برداشت و علوفه را آتش زد .

      روباه بيچاره که ترسيده بود با دست شکسته شروع به دويدن کرد و به هر سو مي رفت. کشاورز هم که دلش خنک شده بود قاه قاه مي خنديد که ناگهان متوجه شد روباه مادر به سمت انبار علوفه کشاورز رفت و در يک چشم به هم زدن تمام علوفه , خانه و مزرعه کشاورز را آتش فرا گرفت. 

      روباه خود رابه داخل حوض آبي که پشت انبار بود انداخت و آتش دمش خاموش شد ولي کشاورز گريه کنان بر سرش مي زد . بر خود نفرين مي فرستاد.
 

منبع http://www.shortstory.ir

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:میخ, :: 12:3 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ميخ هاي روي ديوار

پسر بچه اي بود كه اخلاق خوبي نداشت. پدرش جعبه اي ميخ به او داد و گفت هربار كه عصباني مي شوي بايد يك ميخ به ديوار بكوبي.
روز اول ، پسر بچه 37 ميخ به ديوار كوبيد . طي چند هفته بعد ، همان طور كه ياد مي گرفت چگونه عصبانيتش را كنترل كند ، تعداد ميخ هاي كوبيده شده به ديوار كمتر مي شد . او فهميد كه كنترل عصبانيتش آسان تر از كوبيدن ميخ ها بر ديوار است ...
بالاخره روزي رسيد كه پسر بچه ديگر عصباني نمي شد . او اين مسئله را به پدرش گفت و پدر نيز پيشنهاد داد هر بار كه مي تواند عصبانيتش را كنترل كند ، يكي از ميخ ها را از ديوار در آورد .
روز ها گذشت و پسر بچه بالاخره توانست به پدرش بگويد كه تمام ميخ ها را از ديوار بيرون آورده است . پدر دست پسر بچه را گرفت و به كنار ديوار برد و گفت : « پسرم ! تو كار خوبي انجام دادي و توانستي بر خشم پيروز شوي . اما به سوراخ هاي ديوار نگاه كن . ديوار ديگر مثل گذشته اش نمي شود . وقتي تو در هنگام عصبانيت حرف هايي مي زني ، آن حرف ها هم چنين آثاري به جاي مي گذارند . تو مي تواني چاقويي در دل انساني فرو كني و آن را بيرون آوري . اما هزاران بار عذر خواهي هم فايده ندارد ؛ آن زخم سر جايش است . زخم زبان هم به اندازه زخم چاقو دردناك است .»
منبع http://www.shortstory.ir

دختر 18 ساله:به قول خودش انقدر خواستگار داره که نمی دونه کدومش رو انتخاب کنه
فعلا قصد ازدواج نداره می خواد درس بخونه
 
دختر 22 ساله : او یک شاهزاده با یک قصر می خواد ادعا می کنه که خیلی واقع بینه ولی ؟؟؟؟؟

ادامه مطلب را بخوانيد و نظر هم بدهيد. 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:مادر شوهر, :: 11:7 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

داستان مادر شوهر

 

        دختری ازدواج کرد و به خانه شوهر رفت ولی هرگز نمی توانست با مادرشوهرش کنار بیاید و هر روز با هم جرو بحث می کردند.
  سرانجام یک روز دختر نزد داروسازی که دوست صمیمی پدرش بود رفت و از او تقاضا کرد تا سمی به او بدهد تا بتواند مادر شوهرش را بکشد!
  داروساز گفت اگر سم خطرناکی به او بدهد و مادر شوهرش کشته شود، همه به او شک خواهند برد، پس معجونی به دختر داد و گفت که هر روز مقداری از آن را در غذای مادر شوهر بریزد تا سم معجون کم کم در او اثر کند و او را بکشد و توصیه کرد تا در این مدت با مادر شوهر مدارا کند تا کسی به او شک نکند.
  دختر معجون را گرفت و خوشحال به خانه برگشت و هر روز مقـداری از آن را در غـذای مادر شوهـر می ریخت و با مهربانی به او می داد.
  هفته ها گذشت و با مهر و محبت عروس، اخلاق مادر شوهر هم بهتر و بهتر شد تا آنجا که یک روز دختر نزد داروساز رفت و به او گفت: آقای دکتر عزیز، دیگر از مادر شوهرم متنفر نیستم. حالا او را مانند مادرم دوست دارم و دیگر دلم نمی خواهد که بمیرد، خواهش می کنم داروی دیگری به من بدهید تا سم را از بدنش خارج کند.
  داروساز لبخندی زد و گفت: دخترم ، نگران نباش. آن معجونی که به تو دادم سم نبود بلکه سم در ذهن خود تو بود که حالا با عشق به مادر شوهرت از بین رفته است.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 155
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 155
بازدید ماه : 1087
بازدید کل : 56322
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت