انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
شنبه 28 آبان 1390برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

مزارت آمدم دل ریش و با چشمان تر مادر
نبودی عمر دنیا کاشکی زین بیشتر مادر
 
 تو با من همنشین بودی و چون جانم عزیز اما
بگو از من چه بد دیدی؟ که خود رفتی سفر مادر

سراپای وجودت ماه من پر مهر بود اما
کنون بی مهرت ای ماهم ندارم پا و سر مادر

از آن روزی که صید دام عشقت گشته ام دانم
که آب و دانه خوش دادن ترا باشد هنر مادر

به گیسوی پریشانت چو این دل مبتلا بودست
در اندوه و غم هجرت شدم شوریده سر مادر

مرا بر بالهای خود به اوج آسمان بردی
کنون در آسمانی و شدم بی بال و پر مادر

به شوق دیدنت هر شب روم در خواب تا شاید
که آن رخسار زیبا را ببینم تا سحر مادر
 
بیا امشب به بالینم مرا دریاب غمگینم
به آن چشمان پرمهرت مرا یکدم نگر مادر
شنبه 28 آبان 1390برچسب:جایگاه,ضمانت,اجرا,پشتوان, :: 7:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
نظر اسلام در باب خانواده و جايگاه زن در خانواده، نظر خيلى روشنى است. «المرأة سيّدة بيتها»؛(1) بزرگ خانه، زن خانه است؛ اين از پيغمبر اكرم است. جايگاه زن در خانواده، همانى است كه در گفتارهاى گوناگون ائمه (عليهم‌السّلام) آمده: «المرأة ريحانة و ليست بقهرمانة».(2) در تعبيرات عربى، قهرمان يعنى كارگزار، پادو، يك خدمتگزار محترم. ميفرمايد: در داخل خانه، زن قهرمانه نيست؛ ريحانه است، گلِ خانه است. خطاب به مردان ميفرمايد: بهترين شما كسانى هستند كه بهترين رفتارها را با همسرانشان دارند. اينها نظرات اسلام است و از اين قبيل الى ماشاءاللَّه وجود دارد. ولى در عين حال تحقق خواسته‌ى اسلام در خانواده، يك امرى است كه با اين بيانات تمام نميشود، حل نميشود؛ احتياج به پشتوانه‌ى قانونى، پشتوانه‌ى اجرائى و ضمانت اجرائى دارد؛ و اين كار بايد انجام بگيرد. اين كار در طول سالهاى متمادىِ گذشته انجام نگرفته است. خانواده‌هائى كه متدين بودند، مردانى كه از اخلاقِ خوب برخوردار بودند و پايبندى‌هاى شرعى داشتند، ملاحظاتى كردند؛ اما در مواردى كه اين خصوصيات نبوده، اين ملاحظات نشده؛ به زن در داخل خانواده ظلم شده.

حفاظت زنبور عسل د‌ر مزارع تحت سمپاشي

هميشه زنان در بخش كشاورزي دوشادوش مردان به فعاليت مشغولند و علاوه به خانه داري و كمك به همسر ،به فعاليت هاي جنبي مثل پرورش مرغ بومي، پرورش زنبور عسل ، پرورش ماهي وتوليد محصولات جاليزي و غيرو مي پردازند. لذا ممكن است بعضي  از زنان شهري هم همين روال را داشته باشند كه البته در آپارتمانها فقط مي توان به پرورش و توليد ماهيان تزييني پرداخت ،و در پشت بام نيز پرورش زنبور عسل راه بياندازند . گاها درختان پاركها را در فصل بهار سم پاشي مي كنند و يا باغها و مزارع را در بخش كشاورزي سمپاشي مي كنند و توليد كنند گان زنبور  با مشكل روبرو مي شوند  مطلب زير تا حدودي كمك به جلوگيري از خسارات ناگهاني مي كندبه مطلب زير  توجه كنيد.

      تلفات زنبور عسل به علت تغذيه از گياهان سمپاشي شد‌ه يكي از معضلات زنبورد‌اران مي ‌باشد‌ و براي جلوگيري از تلفات يا كاهش آن بايد‌ به نحوي از تغذيه زنبوران از گياهان آلود‌ه به سموم ممانعت كرد‌. د‌ر اين راستا، تاثير چند‌ ماد‌ه به عنوان د‌ور كنند‌ه شامل ملاس چغند‌ر قند، اسيد‌ استيك و اسيد‌ اگزاليك روي زنبور عسل به صورت زيست سنجي تغذيه انتخابي و د‌ر شرايط كامل گلد‌هي مزرعه اسپرس مورد‌ مطالعه قرار گرفت. نتايج حاصل از تجزيه واريانس د‌اد‌ه ‌هاي تغذيه زنبور عسل د‌ر خارج از كند‌و د‌ر ظروف تغذيه نشان د‌اد‌ كه تمام تيمارهاي تعيين شد‌ه نسبت به شاهد‌ د‌ر سطح 1% اختلاف معني‌ د‌ار د‌اشته و مي‌ توان گفت كه هر يك از سه ماد‌ه د‌ور كنند‌ه د‌ر حد‌اقل د‌ز مورد‌ استفاد‌ه د‌اراي خاصيت د‌ور كنند‌گي هستند‌. نتايج حاصل از تحقيقات مزرعه ‌اي نشان د‌اد‌ كه د‌ر آزمايشات مربوط به سمپاشي د‌ر مزرعه نيز از بين سه غلظت (تيمار) مورد‌ استفاد‌ه، تيمار 200 سانتي متر مكعب ملاس چغند‌رقند‌ د‌ر 8 ليتر آب براي مد‌ت 10 ساعت د‌اراي بيشترين اثر د‌ور كنند‌گي بود‌ه است. لذا با توجه به نتايج بد‌ست آمد‌ه و با بررسي ‌هاي د‌قيق‌ تر د‌ر شرايط مزرعه ميتوان امكان بكارگيري مواد‌ د‌ور كنند‌ه و كاهش تلفات زنبورعسل را د‌ر مزارع و باغات سمپاشي شد‌ه فراهم نمود‌. بررسي ‌هاي تكميلي د‌ر مورد‌ اجزاي د‌وركنند‌ه ملاس چغند‌ر قند‌ نيز بايد‌ صورت گيرد‌.

شما مي توانيد نظر خود را در مورد شغل هايي كه زنان مي توانند با حداقل هزينه در منزل داشته باشند  ارايه نماييد و به ما كمك كنيد كه بهترين كاري كه زنان در كنار خانواده مي توانند به آن بپردازند چه نوع فعاليتي است ، من شغل هاي بالا را نام بردم شما چه نظري داريد . شما هم نظرتان را بدهيد تا بتوانيم بهترين ها را برايتان دسته بند ي كنيم. 
با تشكر از شما عزيزان  

در مرام ايران باستان زناشويي به منظور زندگي خوش و خرم و اتحاد و اتفاق و ازدياد نفوس و تشكيل خانواده چنان بر پايه صحيح و محكم استوار بوده كه خود به خود ضامن بقا و دوام زندگي مشترك بود و مهر ومحبت را بين زن و شوهر براي هميشه برقرار مي ساخت.زرتشت در گات ها يسنا پنجاه و سه بند به پسران و دختراني كه



ادامه مطلب ...

 

ایرانی ها چه نوع صورتی را زیبا می دانند+معیار زیبایی در چند کشور

ایران
آمار جراحی بینی در کشور ما آنچنان بالا رفته است که می‌توان گفت در تهران سالانه ۳۰ هزار جراحی بینی انجام می‌شود بنابراین با کمی‌اغماض می‌توان گفت در ایران داشتن یک بینی زیبا معیار زیبایی است.

 آسیای جنوبی
ساکنان جنوب شرقی آسیا داشتن پوست سفید را نشان دهنده زیبایی می‌دانند به همین دلیل استفاده از لوازم آرایشی وبهداشتی در این منطقه بسیار زیاد است.
 غرب آفریقا
در این مناطق هر چه وزن بیشتر وخط های کششی بیشتری داشته باشید جذاب ترید به همین دلیل خانواده‌ها دختران دم بخت را به مراکز افزایش وزن می‌فرستند.
 کره جنوبی
در کره آنهایی که دارای پلک‌های زیبا باشند جذاب ترند به همین دلیل جراحی پلک در این کشور دارای طرفداران بسیار زیادی است زیرا کره‌ای ها خواهان چشم‌های درشت و پلک های زیبا هستند.
 فرانسه
فرانسوی‌ها علارغم اینکه در معدن لوازم آرایش به سر می‌برند معتقد هستند که همان چهره واقعی خودشان زیبااست و نباید تغییری بر روی ان ایجاد کنند.
 نیوزلند
نیوزلندی‌ها برای زیبا کردن خود سعی می‌کنند سر وصورت خود را با لوازم خالکوبی خالکوبی کنند.
 چین
چینی‌ها معتقد هستند بلند قدترین آنها خوشگل تر است اما متاسفانه نمی‌توانند کار زیادی برروی قد و قواره خود انجام می دهند.
 
 
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
 
 
منبع:fun.novin
 

 

ازدواج‌های جالب در ایران: از ازدواج در حیاط دانشگاه تا تراکتور جای ماشین عروس!

     برگزاری مراسم ازدواج کم‌هزینه و متفاوت که در عین حال حرمت ازدواج را نگه دارد برای بسیاری از عروس و دامادها جذابتر از مراسم پرهزینه و با شکوه در بهترین هتلهای ایران با مهریه‌هایی به اندازه ارتفاع قله اورست است.
مراسم عروسی جذاب فقط جشن گرفتن داخل سالن و رفتن به آتلیه و گل زدن ماشینهای مدل بالا و اجاره ای نیست. برخی از افراد حتی ماشین عروسشان را وانت و نیسانی انتخاب می کنند که سالها با آن کار کرده و با ابتکار عمل این خودرو را به گونه ای تزئین می کنند که با دیگران متفاوت باشد و وقتی در خیابان حرکت می کنند نگاهها به سمتشان خیره شود. شاید هم برخی با این کار قصد دارند تا معنای شاد بودن بدون تجملات و ساده انگاشتن مراسم را در عین جذابیت به دیگران یاد دهند.
یکی از این ابتکارهای جالب تزئین ماشین عروس با میوه توسط زوجی بود که پس از عکس گرفتن و گردش با ماشین در خیابان، از میوه های آن برای پذیرایی مهمانانشان استفاده کردند.
برخی عروس و دامادها نیز تنها به متفاوت بودن ماشین عروس اکتفا نمی‌کنند بلکه در انتخاب مکان برگزاری مراسم ازدواج و یا مدل لباس عروس و داماد نیز دست به تجربه‌های تازه می زنند. مانند زوج کوهنوردی که مراسم ازدواجشان را در قله دماوند و یا در دامنه کوه دنا برگزار کردند و از اقوام خود خواستند تا در این مراسم شرکت کنند.

 

برگزاری مراسم ازدواج در قله سبلان


 

به تازگی نیز یک زوج کوهنورد جشن ازدواج خود را در قله ۴۸۱۱ متری سبلان با پهن کردن سفره عقد در کنار دریاچه قله سبلان و دعوت از دیگر کوهنوردان در شهرستان مشکین‌شهر برگزار کردند. مسلم نجفی و مریم فکری از اهالی شهرهای اردبیل و مشهد و هر دو از کوهنوردان و سنگ‌نوردان حرفه‌ای هستند.

اما برخی از زوج ها نیز ترجیح می دهند که مراسم ازدواج خود را در یک مکان مقدس برگزار کنند. مکانی از جمله حرم حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س).
تا کنون افراد زیادی مبادرت به برگزاری مراسم عقد در مکان های متبرکه و یا حتی حیاط دانشگاه کرده اند اما در جریان برگزاری مراسم حج تمتع امسال نیز یک زوج جوان در مسجد الحرام به عقد و نکاح یکدیگر در آمدند.
مراسم ازدواج دو قلوها و یا بیماران سرطانی نیز از انواع مختلف مراسم های جالب ازدواج است که به صورت گروهی برگزار می شود.

 

برگزاری مراسم ازدواج در حیاط دانشگاه


 

برخی از مردم برای برگزاری مراسم ازدواج خود تمایل دارند هر طور هست مراسم متفاوتی را برگزار کنند. به همین دلیل از ماشین عروس گرانقیمت گرفته تا لباس عروس و مکان ازدواج به دنبال انتخاب‌های خاص هستند تا این تفاوت در ذهن شرکت کنندگان در مراسم به یادگار بماند. هزینه ازدواج این افراد معمولا بسیار زیاد است و گاهی تنهاچند میلیارد تومان خرج یک شب میهمانی در بهترین هتلهای ایران با گرانترین وسایل پذیرایی می کنند تا در نظر دیگران متفاوت باشند.

برخی زوجین  شخصیت نمایشی دارند
یک روانشناس معتقد است برخی از زوجین که می خواهند مراسم ازدواجشان با شکوه و پرهزینه برگزار کنند معمولا شخصیت نمایشی دارند یعنی دوست دارند در معرض نگاه دیگران قرار گیرند و یا مورد تایید دیگران واقع شوند چون تنها در این صورت احساس رضایت می کنند و اعتماد به نفس دارند ولی اگر این اتفاق نیفتد از لحاظ شخصیتی احساس ضعف می کنند.

 

تراکتورعروس!


 

طاهره کرمانی رنجبر، روانشناس به خبرنگار مهر گفت: برگزاری مراسم عروسی غیر متعارف، از درجه اهمیت کمتری برخوردار است و مهمتر از آن هماهنگی و شرایط زندگی دو طرف است.
این روانشناس گفت: گاهی اوقات مراسم عروسی زوجهای جوان با ابتکار خاصی برگزار می شود که نشان دهنده شور و شوق آنهاست مانند اینکه ماشینی را با پر مرغ تزئین می کنند!
 این روانشناس معتقد است که انسانها در پروسه های آشنایی عجیبی قرار می گیرند که در اغلب اوقات این نوع  آشنایی منجر به خوشبخت شدن آنها نمی شود. به عنوان مثال به صورت اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و ازدواج می کنند و یا یک نفر در یک کشور و دیگری در کشور دیگر است مراسم ازدواج شان را برگزار می کنند اما برخی دیگر هم با اینکه فاصله زیادی از یکدیگر دارند اما یک دفعه تصمیم می گیرند و ازدواج کنند درحالی که شاید خیلی وقت باشد که یکدیگر را ندیده اند. برخی دیگر کسی را برای ازدواج انتخاب می کنند که سن و سال و یا میزان تحصیلاتش با او بسیار متفاوت و قابل ملاحظه است.
برخی از تفاوت ها تا محدوده ای جذابیت دارد اما در بعضی از مواقع زوجین نمی توانند با این تفاوت ها کنار بیایند و زیر یک سقف زندگی کنند اما اینکه چرا درگیر چنین پروسه ای شده اند موضوعی غیر طبیعی است که باید قبل از ازدواج درباره آن بررسی و تحقیق می شد.
فاصله میان خواستگاری تا ازدواج جوان یاسوجی؛ فقط چهار روز!
در این میان آگاهی از چرایی ازدواج مهمترین مسئله ای است که جوانان باید به آن بپردازند. به عنوان مثال فرشید کرمی، جوان سی ساله یاسوجی یک سال و نیم پیش ظهر روز پنجشنبه به خواستگاری دختری می رود که تا به حال تنها تعریف نجابت او را شنیده بود اما از آنجا که همه چیز برای برگزاری یک مراسم کاملا سنتی ازدواج در یاسوج فراهم بود، چهار روز بعد مراسم عقد و عروسی شان را برگزار می کند. او اکنون یک پسر هشت ماهه به نام کیان مهر دارد.
کرمی نجابت و تربیت خانوادگی را مهمترین ویژگی خانواده فیروزه(همسرش) می داند و به خبرنگار مهر می گوید: تربیت خانوادگی و تحقیقاتمان درباره یکدیگر به شناخت مان نسبت به یکدیگر بسیار کمک کرد.
در هر حال روانشناسان و جامعه شناسان همگی بر این باورند که برگزاری مراسم پرهزینه خوشبختی و برگزاری مراسم کم هزینه بد بختی به همراه ندارد بلکه مهم آن است که دختر و پسر تفاوت های ناهنجاری با یکدیگر نداشته باشند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: mehrnews.com

 

زن ممنوع” واژه ای است که مردان این جزیره به آن اعتقاد دارند.
 از سال 1060 تصویب شده است که هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد و حتی برخی از حیوانات ماده مجاز به بودن در منطقه نیستند.همچنین ورود هرگونه عکس زنان به جزیره مجاز نیست.
بازدید از آتوس به غیر از اتباع یونان برای بازدیدکنندگان خارجی هم مجاز است اما به 20 مرد در یک روز محدود است و باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
 
ورود به آتوس هم مراحل مختلفی دارد. اول از همه بازدیدکننده باید چک شود که آیا گربه، سگ، طوطی و … ماده همراه نداشته باشد و پلیس هایی که در بسیاری از تقاطع های این جزیره حضور دارند وظیفه دارند که جلوی افراد و موجودات زن نما را بگیرند.

     برای بازرسی بازدید کننده می بایست تمامی لباس ها خود را درآورد تا از نظر جنسیت بررسی شود که این ممکن است برای برخی از آن ها خوشایند نباشد.

در صومعه آتوس به طور انحصاری فقط خدای یونان مورد پرستش قرار می گیرد و افراد برای نماز و عبادت به این مکان می آیند

راهبان آتوس چه نوع مردمانی هستند؟ اکثر آنها بعد از به دنیا آمدن به اینجا فرستاده می شوند، به طوری که در عمر خود هیچ زنی را ندیده اند، با این حال چرا آنها حاضر به قطع رابطه با جهان متمدن در این جزیره با وسعت 150 مایل مربع شده اند؟

از یک راهب این سوال پرسیده شد که چرا باید اینجا بمانند و او گفت: در اینجا زندگی ارزش زیستن دارد و در اینجا فرصت برای آرام بودن بسیار است و هیچ نگرانی و مشکلی وجود ندارد. ما با هم زندگی می کنیم بیش از هر جای دیگر در جهان و چرا ما باید به یک زن نیاز داشته باشیم؟

 

خدا بخير كنه، عبادت كه اين حرفارو نداره

 

 

 

پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:وزیر ,دیدار,, :: 11:16 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
وزیر جهاد کشاورزی در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه ادواری زنان تولیدکننده روستایی از این نمایشگاه بازدید کرد.

 

کد خبر: D-900621-01_R

۱۳۹۰/۶/۲۳  شمسی        ١٥/١٠/١٤٣٢  قمری        ۲۰۱۱/۹/۱۴  میلادی       ۰۹:۰۲:۴۵  به وقت تهران

     به گزارش خبرنگار ایانا،‌ وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید از نزدیک با غرفه داران به گفتگو پرداخت و غرفه داران نیز به بیان مشکلات و مسائل موجود پرداختند.

دکتر صادق خلیلیان در این بازدید با مهم دانستن عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از غرفه داران خواست با عرضه محصولات متنوع و ارتباط و تعامل با سازمانهای ذیربط در استانها و وزارتخانه، تمهیدات لازم را برای ایجاد غرفه دائمی برای عرضه دائمی محصولات کشاورزی استانها فراهم آورند.

در این نمایشگاه که به همت دفتر امور زنان روستایی و عشایری معاونت ترویج و آموزش در ساختمان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین ساختمان دکتر حسابی برپاشده است،‌ تعاونیهای زنان روستایی استان آذربایجان شرقی و کشاورزان نمونه منطقه جیرفت و کهنوج به عرضه محصولات تولید خود شامل انواع عرقیات گیاهی سبزیجات خشک،‌ خرما و... پرداخته اند.

این نمایشگاه که از بیستم شهریور ماه شروع به کار کرده است تا 23 شهریور ماه برپا بود./

 خبرنگار: عباس ملکی

چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:مرکز ,حمایت , حقوق زنان, :: 13:41 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مرکز حمایت از حقوق زنان
نشانى اينترنتى http://www.feminist.org
عنوان فارسى مرکز حمایت از حقوق زنان
توضيحات این مؤسسه متعلق به مرکز حمایت از حقوق زنان می‌باشد که در سال ۱۹۸۷ تأسیس گردیده و به ایجاد امکاناتی برای سلامت جنسی و بهداشت زنان می‌پردازد و کلیه‌ی امور مربوط به بانوان از جمله ورزش بانوان را مطرح می‌سازد. هم‌چنین اخبار و اطلاعاتی در زمینه‌ی ورزش بانوان به کاربران ارائه می‌نماید.

سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:دانستنیها, بامزه ,جدید, :: 13:45 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

دانستنیهای بامزه جدید

آیا میدانید خوردن زعفران خنده را زیاد می کند

 

آیا میدانید بهترین خاویار دنیا خاویار ایران  است(طنز:ایا میدانید اکثر ایرانی ها خاویار نخورده اند) .

 

آیا میدانید دومین تولیدکنندهٔ انجیر جهان ایران  است.

 

آیا میدانید شتر در سه دقیقه ۹۵  لیتر آب می خورد

 

آیا میدانید مغز انیشتین ۱۳۷۵ گرم وزن داشته است .

 

آیا میدانید هرکس در روز حدود۲۳هزار بار نفس می کشد.

 

آیا میدانید پرواز با کایت یک ورزش حرفه ای در تایلند است.

 

آیا میدانید تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند، شتر است .

آيا مي دانيد در خرق هم مي توان زعفران كاشت.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:دانستنیها, جالب, درمورد بدن انسان, :: 13:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

دانستنیهای جالب درمورد بدن انسان

آیا میدانید: دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند ؟ 

آیا میدانید: عمر پرزهای چشایی انسان از ۷ تا ۱۰ روز است؟ 

آیا میدانید: بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد ؟ 

آیا میدانید: تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیه چشم است ؟ 

آیا میدانید: ورزش کردن در گرما به کاهش اشتها کمک می‌کند ؟ 

آیا میدانید: هر تار موی انسان میتواند تا وزن ۱۰۰ گرم رشد کند

سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:امام جواد, :: 13:35 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
امام جواد (ع) : در روز عید قربان‏ چیزى با فضیلت‏ تر از پنج چیز نیست: قربانى‏ كردن، یا راه رفتن در جهت نیكى به پدر و مادر یا خویشاوندى كه قطع رحم كرده تا به او چیزى ببخشد و آغاز سلام كند، یا مردى كه از بهترین جاى قربانیش به دیگران اطعام كند و بقیه آن را به همسایگان از یتیمان و بیچارگان و بردگان بدهد و از اسیران دلجویى كند

           

 

            براي  يهوديان عزيز و خوب سراسر جهان همين بس كه مسلمانان روز عيد قربان را كه عيدي ابراهيمي است جشن مي گيرند . اين روز خوب و شاد را به همه دوسداران حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

Before the golden sun rise , let me decorate each of the rays , with wishes of success prosperous and happiness.
4
U and 4 Ur family
~
Happy EID Mobarak ~

قبل از اینکه خورشید طلایی طلوع کند ، به من اجازه بده تا هر یک از این پرتوهای درخشان خورشید را برای تو بیارایم!!
با آرزوی موفقیت و شادی و کامیابی برای شما و خانواده ی محترمتان.

~عید شما مبارک~

 

یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:پزشک زن ,روسی, روستاها, ایران, :: 13:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

كدخبر: ۵۱۶۰۲
تاريخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۵
نقل از پارسينه
پزشک زن روسی در روستاهای ایران+عکس
ویکتوریا نوروزی که از اهالی مسکو و در یک خانواده مسیحی متولد شده است ۳۶ سال سن دارد، او ۱۲ سال پیش مسلمان شده است و دو فرزند بنام "آناهیتا" و "دانیال" دارد که به زبان فارسی تکلم می‌کنند. وی هفت سالی است که به ایران آمده و هم اکنون ساکن روستای گنج از توابع بخش مرکزی حاجی‌آباد است و به طبابت مشغول است. همسرش اکبر نوروزی اهل اصفهان، پزشکی است که در روستای گهکم (همجوار روستای گنج) به کار طبابت مشغول است.


ادامه مطلب ...

 

دعاهایی که زود اجابت میشوند
استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد و اگر آن شرایط موجود نباشد، یا مانعی در استجابت آن باشد که ما به آن علم نداریم، اگر چه سریع الاجابة ترین دعا هم باشد، باز ممکن است مورد اجابت واقع نشود.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد و اگر آن شرایط موجود نباشد، یا مانعی در استجابت آن باشد که ما به آن علم نداریم، اگر چه سریع الاجابة ترین دعا هم باشد، باز ممکن است مورد اجابت واقع نشود.


ادامه مطلب ...

 

زنان ایرانی چند دلار خرج آرایش می‌کنند؟

زنان ایرانی چند دلار خرج آرایش می‌کنند؟ رتبه اول مصرف لوازم آرايش در منطقه خاورميانه از آن عربستان است و رتبه دوم به ايران تعلق دارد. استقبال زنان ايراني از مصرف لوازم آرايشي، مسير قاچاق را چنان هموار كرده كه بنا بر آمارهاي غيررسمي، فقط 10درصد از لوازم آرايشي موجود در بازار ايران، از معابر معتبر و قانوني وارد كشور شده و 90 درصد از اين لوازم به صورت قاچاق و غيرقانوني و بدون هيچ نظارت بر كيفيت و نحوه ساخت و نگهداري آنها به بازارهاي داخلي نفوذ مي‌كند.

به گزارش اعتماد، ورود بي‌رويه لوازم آرايش قاچاق تا آن حد از حيطه كنترل متوليان مبارزه با قاچاق كالا خارج شده كه مسوولان هفته گذشته در نشستي از رقم 800 ميليون دلاري



ادامه مطلب ...

 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
شفاف :به گزارش خبرگزاری مهر،جشن ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) در مجتمع ا مام خمینی(ره) قم برگزارشد 

 

  تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

 

زن: اگه امشب نياييبريم خونه مامانم ،ديگه منو نمي‌بيني! مرد: براي چي؟ زن: واسه اينكه چشم هاتودرمي‌آورم !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
غضنفره ميره درخونه دوستش و هر چي در ميزنه کسي درو باز نميکنه با خودش ميگه فکر کنم در خرابهبهتره زنگ بزنم!
*********
از يارو مي پرسندچرا پرنده ها زمستان از شمال به جنوب پرواز مي کنن ؟ ميگه : آخه پياده خيلي راهه !..........
به غضنفر ميگن چراميري سربازي؟ ميگه والا فقط به خاطر مرخصي هاش !.....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- به غضنفر مي گن چراقرصات رو سر وقت نمي خوري ؟ ميگه : مي خوام باکتری و ميکروبا رو غافل گير کنم !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به پسره مي گن:
 اگهدنیا رو بهت بدن چی كار می كنی
می گه; من فعلا می خوام درسمو ادامه بدم !.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
غضنفر داشت آب جوش ميريخته توي باغچه! بهش ميگن: چرا آب جوش ميريزي تو باغچه؟؟؟ ميگه: آخه چاي كاشتم !.........
به یه بابایی میگند:شنیدی رئیسِ بهشت زهرا رو گرفتند؟ میگه نه! واسه چی؟ میگند: آخهسئوالهای شب اول قبر را لو داده
به غضنفر مي گن خواص نوشابه را بگو. ميگه آب داره،گاز داره، ولي حيف تلفن و برق نداره
 
 

 

برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه «گذشت و ایثار»، دابل کلیک (Double click) کنیم.
آیین زندگی به سبک کامپیوتری!


1.در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم‌افزار باشیم، نه سخت‌افزار. 
2.برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراک‌تر «ع»، «ش» و «ق»، استفاده کنیم نه چیز دیگر. 
3.هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشکنیم که «تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد». 



ادامه مطلب ...

 

 
سربازان آموزش همسرداری می‌بينند
 
سربازان آموزش همسرداری می‌بينند رييس مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری گفت: مردان در دوران سربازی چگونگی رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش می‌بينند. رييس مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری گفت: مردان در دوران سربازی چگونگی رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش می‌بينند.

مريم مجتهدزاده با تشريح اقدامات دولت برای تحكيم بنيان خانواده افزود: براساس طرح مطلع مهر، آموزش چهار ساعته قبل از مراجعه به محضر برای زوجين اجباري است همچنين به زوجين يک بسته‌ آموزشی 20 ساعته نيز در اين زمينه ارائه می‌شود.

مجتهدزاده تاكيد كرد: ‌از برنامه‌های استراتژيک مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری، طرح تحكيم بنيان خانواده است؛ اين طرح به صورت گسترده در تمام كشور حتی روستاها به منظور آشنايی زنان و مردان با تكاليف و حقوق يكديگر اجرا می‌شود.

وی به فارس گفت: همچنين در مدارس، دختران و پسران جوان تكاليفی كه در آينده بر عهده خواهند داشت را آموزش
می‌بينند.
 
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:تاکسی هوایی, ساخت ,دستیابی , :: 11:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
رئيس سازمان صنايع هوايي کشور:
شبکه تاکسي هوايي کشور با امکان ارائه خدمات پروازي به عموم مردم از ماه آينده در کشور آغاز به کار مي کند. به گفته رئيس سازمان صنايع هوايي کشور، با راه اندازي اين شبکه که مرکزيت آن در تهران و برخي شهرهاي بزرگ از جمله مشهد، اصفهان و... خواهد بود، اين امکان فراهم مي شود که در کنار ارائه خدمات هواپيمايي عمومي، خدمات پروازي خصوصي نيز در قالب حمل و نقل هوايي داخلي و خارجي به متقاضيان ارائه شود. اين طرح با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري عملياتي مي شود. در واقع قرارداد اجرايي فاز عملياتي طرح کلان ملي فناوري راه اندازي مراکز هوانوردي عمومي و نهادينه کردن آن در صنعت هوايي کشور اواسط اسفند ۸۹ با کاربردهاي تاکسي هوايي، امداد و نجات، توسعه گردشگري و ... به امضاي معاون فناوري معاونت علمي رياست جمهوري و دکتر منوچهر منطقي، رئيس سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع رسيد و در آن زمان رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي فناوري معاونت علمي رياست جمهوري در راستاي راه اندازي خط تاکسي هوايي از اجراي طرح ساخت هواپيماهاي سبک و فوق سبک ۲ تا ۱۹نفره و بالگرد ۲ تا ۸ نفره در قالب يک طرح کلان ملي فناوري خبر داد.به گفته دکتر رحيمي، در اين راستا طرح کلان ساخت هواپيماهاي سبک و فوق سبک هم زمان با هفته پژوهش بين وزارت دفاع و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضا رسيد.
 

خراسان - مورخ سه‌شنبه 1390/08/10 شماره انتشار 17972
نويسنده: زهراحاجيان

سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:صدا,صوت,تن,آلت, :: 9:35 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

      

 انواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت و وسعت:

صداي انسان كه كانون توليد آن حنجره (كه خود يك نوع آلت موسيقي است و بنا به گفته فارابي، حنجره اكمل ترين سازهاست)است، بر اساس قوانين و اصول موسيقي ‌« آواز » ناميده مي شود.صوتي كه به آن آواز گفته مي شود بصورت اصولي در افرادي ديده ميشود كه دوره ي تعليمات آوازرا گذرانده باشند كه عدّه اين افراد بسيار كم و انگشت شمار مي باشد. ولي بصورت غير اصولي و تربيت نشده در اكثر افراد ( قريب به اتفاق ) وجود دارد و كمتر كسي يافت مي شود كه در دوران عمر خود هيچوقت زمزمه اي با خود نكرده باشد و يا بيتي را با آواز نخوانده باشد. پس مي توان گفت كه به علّت داشتن صوت و قدرت توليد صدا ، همه ي انسانها خواننده اند با اين تفاوت كه يكي بد مي خواند و ديگري صوتي خوشايند دارد ، ولي در مجموع همه از صوت خود اگر چه نا خوشايند باشد، لـذت مي برند.

در موسيقي ايراني تاكنون دو نوع صدا مرسوم بوده «1- صداي مردان 2- صداي زنان» كه هركدام از اين صداها بر روي ساز بترتيب با اصطلاح مايه ي راست كوك و چپ كوك مشخص مي شوند.

انواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت و وسعت : 1- صوت زنان و بچّه ها -2- صوت مردان

تقسيم بندي اصوات زنان و بچّه ها از لحاظ وسعت و جنسيّت :

1- سُپرانو(

soprano) : زير ترين نوع صدا در زنان و خردسالان است كه دامنه ي آن از do زيرخط اول حامل تا do بالاي پنج خط حامل مي باشد.شاخه ي سپرانوبه چندين شاخه تقسيم مي شود كه نازكترين آنها كه بسيار ضعيف و سبك نيز هست سپرانو كلراتورناميده ميشود و بعد از آن لژر، ليريك و دراماتيك قرار دارند.سپرانو در موسیقي آوازي اهميت فراوان و بيش از ساير صورتهاي ديگر صدا دارد.

2-متسو سُپرانو(

در موسيقي غربي به معناي سپرانوي مياني است كه از صداهاي پايين و بسيار قوي تشكيل مي شود و متعلق به نقش هاي بسيار محكم و شاخص اُپراست.contr alto)يا آلتو : بم ترين نوع صداي زنان را گويند كه وسعت آن از نت Faزير خط اول حامل تا Fa روي خط پنجم حامل مي باشد. بيشتر زنان آوازخوان در ايران صدايي از نوع آلتودارند كه براي مثال ميتوان از مرضيه و دلكش نام برد.

تقسيم بندي اصوات مردان از لحاظ وسعت و جنسيّت :

3- كنترآلتو(

mezzo soprano) : به صداي متوسط زنان گفته مي شود كمي بم تر از سپرانو است( دو نت بم تر) و گستره ي آن از Laزير خط اول حامل تا La بالاي خط پنجم حامل مي باشد.بعنوان مثال صداي قمر و روح انگيز از زنان و صداي ابوالحسن خان اقبال آذر از مردان در اين محدوده بوده است(در كاست- كمانچه دوره قاجار-دستگاه نوا با صداي اقبال آذر را بشنويد.).

1- تنور(

Tenor) : به زيرترين نوع صداي مردان گفته مي شود كه دامنه ي آن بر اساس كليد Sol، ازنت Doزيرخط اول تا Do بالاي خط پنجم است با اين تفاوت كه صدا دهندگي آن يك اُكتاو بم تر ( از سپرانو) مي باشد.اين نوع صدا در آواز مردان در موسيقي ايراني اهميت فوق العاده اي دارد و ميتوان گفت كه بيشتر آوازخوانهاي ايراني صدايي از همين نوع را دارند كه بعنوان مثال از استادان : طاهر زاده - دردشتي - تاج اصفهاني و شجريان مي توان نام برد.

2- باريتون(

Baryton) : صداي متوسط مردان را گويند كه گستره ي آن از نت La زير خط اول حامل تا La بالاي خط پنجم حامل بوده و صدا دهندگي آن يك اكتاو بم تر (از متسو سپرانو) است.

3- باس(

نكته : فرق اساسي ميان نوعيت صداي مردان اينست كه صداهايي از نوع باريتون و باس قدرت خوانندگي نت هاي بم را دارند( نغمات موسيقايي را بيشتر در مايه هاي بم اجرا مي كنند ) و در اوج كمتر مانور مي دهند در حاليكه اين عمل در صداي تنور برعكس است.


 

 

نوشته شده در دوشنبه سوم بهمن 1384 و ساعت 20:12
نویسنده :استاد  [
محمود مونسي ســـــردرود

Basse) : بم ترين نوع صداي مردان را گويندكه وسعت آن از نت Fa زير خط اول حامل تا Fa روي خط پنجم حامل بوده و صدا دهندگي آن يك اكتاو بم تر (از آلتو ) است. براي مثال ميتوان گفت كه صداي استاد محمد نوري از نوع صداي باس مي باشد.

 

 

حسادت زنان و روایتی از دانیال نبی

دو نفر با هم دوست بودند، كه يكى از آن دو هنگام وفاتش به ديگرى گفت: من از دنيا مى روم ولى دختر صغيرى دارم كه فكرم را ناراحت ساخته است، او را به تو مى سپارم كه خوب از وى مراقبت نموده، و تربيت نمايى

 

دختر در خانه دوست پدرش بزرگ شد، و به جمال و زيبائى رسيد... زن آن مرد از جمال و كمال دختر به وحشت افتاده، و لذا روزى كه شوهرش به مسافرت رفته بود، زنان همسايه ها را با خود هم آهنگ ساخت، و با انگشتش به كمك زنان همسايه، بكارت آن دختر بيچاره را كه در اختيار وى به امانت گذاشته بود، زايل كرد!! و چون شوهرش از سفر برگشت، با يك برنامه ريزى حساب شده دختر را به خلاف عفت متهم ساخته، و همان زنان را به عنوان شهود معرفى نمود

!!

 

قضيه به خليفه زمان عمر بن خطاب كشيده شد، و او از داورى عاجز مانده و از على عليه السلام كمك خواست، حضرت على عليه السلام نيز در مسند قضاوت نشسته، و از زن شاهد و بينه طلب كرد و زن نيز همان همسايه ها را به عنوان شاهد در تأييد اتهامش معرفى نمود

 

علی علیه السلام در اين هنگام شمشيرش را از نيام كشيد و روبروى خود قرار داد، و سپس هر يك از زنان را جداگانه در اتاقى بازداشت نموده، و شروع به محاكمه فرموده، و ابتدا از زن همان مرد پرسيد حقيقت را بگويد، ولى وى از سخنان اولش عدول نكرد!! و به بازداشتگاه بازگشت

 

سپس شاهد اول را آوردند، حضرت فرمود

 

مرا مى شناسى؟ من على بن ابى طالب هستم، و اين شمشير من است، زن آن مرد سخنانى را گفت و رفت... تو اگر راست نگويى با اين شمشير خونت را جارى مى كنم

 



ادامه مطلب ...

سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع )گرامی باد

 

سالروز ازدواج حضرت زهرا س و امام علی ع گرامی باد

از ماجرای ازدواج حضرت علی(علیه السلام )و حضرت فاطمه علیهماالسلام نکات بسیار جالبی را می آموزیم که اگر خواهان سعادتیم و پیروی راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد، و دوم آنکه ساده زیستی در تمام شوون زندگی جامعه و بخصوص ازدواج راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ی ذهن های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می افتد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین تر می شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می کشاند، و بر فساد و نابسامانی های روانی و مشکلات اخلاقی می افزاید.

درس هائی که از ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا علیه السلام می گیریم از این قرار است:

1- کفو و همتا بودن:

یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان پذیر است.

برخی تصور می کنند کفویت تنها به شرائط ظاهری از قبیل مسائل نژادی و یا وضعیت مادی و رفاهی بستگی دارد. در صورتی که چنین نیست، بلکه همتایی و هم سوئی آرمان ها، خواست ها و تمایلات روحی و روانی افراد، میزان آگاهی های علمی و دینی و میزان تعهد عملی به مکتب و مذهب، و ارزش نهادن به ویژگی& های اخلاقی و فرهنگی است.

اگر مسئله همتایی نبود، بدون تردید دختران زیبایی در مدینه بودند که از ازدواج با حضرت علیه السلام خرسند می شدند. اما او حتی از آنان خواستگاری هم نکرد و برای حضرت فاطمه علیهماالسلام نیز خواستگاران فراوانی بودند امّا حضرت فاطمه علیهماالسلام و پیامبرصلی الله علیه و آله به این ها راضی نشدند تنها حضرت فاطمه علیهماالسلام و روح والای او بود که زیبایی ها و شکوه معنوی حضرت علی   علیه السلام را درک می  کرد . در این مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: اگر خدا علی را نمی آفرید برای فاطمه کفو و همتایی وجود نداشت. (1)

2- خواستگاری بدون واسطه

خواستگاری بدون هیچ تشریفات و حضور واسطه انجام شد و حضرت علی علیه السلام شخصاً به خواستگاری حضرت فاطمه علیهماالسلام از پیامبرصلی الله علیه وآله اقدام نمود.

-3- شرط اول : رضایت دختر

پیامبرگرامیصلی الله علیه وآله بدون رضایت دخترش حضرت فاطمه علیهاالسلام به خواستگار پاسخ مثبت نداد.

4- قناعت

در تهیه جهیزیه به ضروری ترین و ابتدائی ترین وسائل زندگی در آن عصر بسنده شد، از سیرت پیامبراسلام صلی الله علیه وآله می آموزیم که بایستی در الگوی مصرف تجدید نظر کنیم و در زندگی فناپذیر و زودگذر دنیا به حداقل ممکن قناعت ورزیم تا از گذرگاه پرهیاهوی زندگی سبکبار بگذریم و تن به بردگی این و آن ندهیم.

مگر حضرت فاطمه علیها السلام دختر پیامبرصلی الله علیه وآله رهبر بی نظیر مسلمانان نبود؟ مگر از نژاد بنی هاشم یعنی اصیل ;ترین و شریف ترین تیره های عرب به حساب نمی آمد؟ مگر مادرش حضرت خدیجه علیهما السلام ثروتمندترین زن عرب در عصر خویش نبود؟ مگر از همه جهات علمی فردی آگاهتر و اندیشمندتر از همگان نبود؟ مگر پیامبرگرامی اسلام صلی  الله علیه وآله نمی توانست جهیزیه زیادی را همراه دخترش کند؟

پاسخ همه این سوالات «مثبت» است اما منش و روش پیامبر عظیم   الشأن اسلامصلی الله علیه و آله و خاندانش بر ساده  زیستی استوار است . (2)

متأسفانه در برخی خانواده ها به خصوص قشر مرفه جامعه جهیزیه دخترانشان نمایشگاه بین المللی کاملی است از لوازم خانگی داخلی و خارجی که برقش چشم  های ظاهربین را خیره می کند.

5- مهیا کردن خانه برای ورود عروس

اکنون ببینیم علی بن ابیطالب علیه  السلام شهسوار اسلام و محبوب ترین مردان و نزدیکترین آنان در نزد خدا و رسول خدا چه داشت و چه تهیه کرد:

ابن شهر آشوب در مناقب نقل می کند: که حضرت علی علیه السلام نیز اتاق خود را برای عروسی آماده کرد. بدین ترتیب که:

ابتدا مقداری ماسه کف اطاق پهن کرد و چوبی هم تهیه نمود به دو طرف اتاق وصل کرد تا لباس های خود را روی آن بیندازد، و یک پوست گوسفند هم کف اتاق انداخت، و یک بالش نیز که داخلش را از لیف خرما پر کرده بودند در آنجا نهاد. (3) همین .

پی نوشتها:

1- ینابیع الموده، ص 177 و 237.

2- زندگانی فاطمه زهرا علیهاالسلام تألیف محمد قاسم پور با مقدمه آیت الله مرعشی نجفی ص47.

3- زندگانی حضرت فاطمه علیهما السلام و دختران آن حضرت مولف سیدهاشم رسولی محلاتی ص56

منبع : کتاب شفیعه ی محشر یا مظلومه ی پیامبر – نوشته سید عبدالله حسینی دشتی

برگرفته از اينتر نت

 

پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:احکام, :: 12:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
پاسخ يک مرجع تقليد به ده سؤال در خصوص روابط دختر و پسر

خبرگزاری آریا- آیت الله مظاهری در پاسخ به پرسش های ده گانه در خصوص دوستی و روابط دختر و پسر نظر خود را در این خصوص اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن سؤالات ده گانه و پاسخ معظم له به این شرح است.
* مستدعی‌ است‌ نظر مبارک‌ را در موارد ذیل‌ عنایت‌ فرمایید:
1) آیا قدم‌ زدن‌ دختر و پسری‌ که‌ هیچ‌ نسبت‌ سببی‌ و نسبی‌ با هم‌ ندارند جایز است‌؟ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
2) پارک‌ رفتن‌ و سینما رفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟ و تا حد امکان‌ این‌ رفتار است‌؟
3) درس‌ خواندن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
4) بوسیدن‌ و دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چگونه‌ است‌؟
5) حرف‌ زدن‌ و اختلاط‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور تا چه‌ حدّی‌ مجاز است‌ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
6) شوخی‌ کردن‌ و متلک‌ گفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
7) اگر رابطه‌ و دوستی‌های‌ دختر و پسر برای‌ علم‌ و مقدّمه‌ای‌ برای‌ ازدواج‌ باشد تا چه‌ حدّ مجاز است‌؟
8) سلام‌ کردن‌ و لبخند زدن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
9) تنه‌ زدن‌ و کنار هم‌ نشستن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
10) در صورت‌ امکان‌ حدّ و مرز رابطه‌ و معاشرت‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور را توضیح‌ دهید.
جواب : دوست‌ یابی‌ دختر و پسر که‌ در قرآن‌ با کلمه «اخدان‌» آمده‌ است‌ حرام‌ و گناه‌ آن‌ در قرآن،‌ بزرگ‌ است،‌ بنا بر این‌ کلیه فروض‌ بالا حرام‌ است‌ و گناه‌ آن‌ بزرگ‌ است‌.

 

شعر افغاني
اين رباعي را هم يكي از شاعران افغاني در زمان حكومت طالبان سروده است:
در شهر هرات، بانوان دك شده‌اند
چون تلويزيون دچار برفك شده‌اند
ديروز شبيه نان قندي بودند
امروز شبيه نان سنگك شده‌اند!
***** 
اطفاي حريق
مبناي مطالب اين شماره ما اخبار جرايد است. در جريده‌ي شريفه‌اي آمده است: «دو آتش‌نشان جوان در يكي از كشورهاي خارجي پس از خاموش كردن آتش مهيبي، با يكديگر ازدواج كردند.»
نتيجه‌ي غيراخلاقي: لابد خواسته‌اند آتش ديگري را خاموش كنند.
******
بر سر دوراهي
مشاور محترم خانوادگي مجله...
من از قيافه همسرم بيزارم. چه كار كنم؟
«امضا محفوظ»
پاسخ: چند راه وجود دارد. يا شما پشت به او بكنيد، يا او پشت به شما بكند. يا اين‌كه به چهره‌اش نقاب بزند. يا چهره‌اش را عمل كند كه خوشگل بشود، يا چشم‌تان را عمل كنيد.
چشم‌ها را بايد شست
جور ديگر بايد ديد
يا در تاريكي با او رو‌برو شويد و تصور كنيد زيباي زيبايان است، زيرا از قديم گفته‌اند: «شب، گربه سمور مي‌نمايد.»
******
پنجاه سال
به تازگي «صد سال آواز ايران» به صورت نوار و سي‌دي به بازار آمده است. بهتر بود اسم اين گردآوري را مي‌گذاشتند پنجاه سال آواز ايران، چون در اين نوارها و سي‌دي‌ها از صداي زنان خواننده خبري نيست.

سؤال
بعضي از خواننده‌هاي مرد صداي نازك دارند و بعضي از خواننده‌هاي زن صداي كلفت. چرا صداي آنان آزاد است و صداي اينان ممنوع؟ پيشنهاد مي‌شود آن دسته از خواننده‌هاي زن كه صداي كلفت دارند، روي خودشان اسم مردانه بگذارند و ترانه بخوانند. چون محتواي ترانه‌ها هم اغلب مردانه است فكر نكنم كسي تشخيص بدهد كي زنه، كي مرده.
********
 

زبان‌بسته‌ها
ع.ص.مداد

حكايت روباه و شير

شنيدم گفت روباهي به شيري
مواظب باش دمبم را نگيري

كه در پيش مقام من تو پستي
بكش آه و بزن بر سر دو دستي!

به دنيا آورم اولاد و اطفال
دو بار اي بينوا در طول هر سال

وليكن ديگران زايند يك بار
شوند آن گاه مثل شاخ بي‌بار

به شير جنگلي اين حرف برخورد
ولي اصلاً به روي خود نياورد

اگر چه شد غمين از اين كنايه
نكرد اصلاً ز دست او گلايه

در آن حالت بخنديد و به او گفت
بيا و كفشهايم را بكن جفت!

تصور مي‌كنم چاييده‌اي تو
رفيقا واقعاً زاييده‌اي تو!

بلي شير است و خيلي دير زايد
ولي وقتي بزايد، شير زايد! (*)


پاورقي:
* نسخه بدل:
تو مي‌گويي كمي دير آمدم من
اگر دير آمدم، شير آمدم من*

 
چهار شنبه 4 آبان 1390برچسب:ژاپن, :: 12:25 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
     ناتومی دختری اهل کشور ژاپن است که در شهر توکیو زندگی می کند. این دختر به عکاسی علاقه فراوانی دارد و برای همین تصمیم گرفت یک سری تصاویر جدید و متفاوت از خود را در اینترنت پخش نماید.


 
مجموعه عکس او با عنوان پرواز در توکیو مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفت و باعث شهرت ناتومی شد. او در این تصاویر درحالت پرواز دیده می شود.




 
ناتومی می گوید که گرفتن این تصاویر ساده است اما من برای گرفتن بعضی از آنها بیشتر از 300 بار تلاش کرده ام. من پس از اینکه مکان مورد نظر را پیدا می کردم با استفاده از دوربینی که توانایی عکسبرداری سریع را دارد به هوا می پریدم و دوربین مجموعه ای از تصاویر من را عکسبرداری می کرد.




 
او درمورد واکنش مردم می گوید: بسیاری از مردم فکر می کردند که من دیوانه هستم. من صدای آنها می شنیدم که میگفتند او دیوانه است بهتره با پلیس تماس بگیریم!


تهیه و ترجمه:گروه سرگرمی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

 

 در اين مسابقه 10 دختر شيعه عربستاني شركت كرده اند كه خانم (هاشميه سادات علوي آل رضا ) 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد . او دانشجوي رشته دارو سازي  است .خدا رو شكر مثل بعضي خانم دكتر هاي جوان  كشور ما تحت تاثير مدركشان قرار نگرفته اند و جو زده نشده اند .و حجاب خودشان را رعايت كرده اند .

3 دختر پوشیه ای که ملکه زیبایی اخلاق شدند!

شیعیان عربستان سعودی چند سالی است که مانند بسیاری از کشورهای جهان میان دختران و زنان خود مسابقات ملکه زیبایی برگزار می کنند اما با این تفاوت که ملاک در مسابقات شیعیان عربستان زیبایی چهره و ظاهری نیست بلکه زیبایی اخلاقی و اخلاق نیکو است.
ملاک های انتخاب «ملکه زیبایی اخلاق» در این مسابقه، اخلاق نیکو، احترام به پدر و مادر و نزدیکان، صله أرحام پرستی، نیکوکاری، خوش رفتاری، نگهداری از کودکان و تربیت و آموزش آنان و غیره است. این مسابقه برای چهارمین سال پیاپی است که در مناطق شیعه نشین شرق عربستان برگزار شده است.

 


 

در این مسابقه 10 دختر شیعه عربستانی شرکت کردند که خانم «هاشمیه سادات علوی آل رضا» 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. او دانشجوی رشته داروسازی است.

گفتنی است مراسم جشن اهدای جوایز مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» عربستان با حضور بیش از 500 مهمان از مناطق مختلف شیعه نشین در سالن «ملک عبدالله بن عبدالزیز» در شهر قطیف برگزار شد.
در همین راستا خانم «خضرا مبارک» مدیر اجرایی این مسابقه طی اظهاراتی گفت: مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» که ما برگزار کردیم در سه روز و در مرحله نخست میان 385 دختر جوان برگزار شد. پس از طی شدن 13 مرحله و حذف شدن بیشتر شرکت کنندگان، مرحله نهایی میان ده تن از آنان برگزار شد.
وی در مورد ویژگی مسابقات امسال نسبت به سه دوره قبلی که برگزار شد، گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بیشتر از سال های گذشته بود و از سوی دیگر نیز ما تلاش کردیم با افزودن برخی مراحل جدید به مسابقه، بر ارزش های اخلاقی شرکت کنندگان و تلاش آنان برای دستیابی به این ارزش ها بیفزاییم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: shia-online.ir
 
سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:آغاز زندگی ,اول ازدواج, :: 11:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی دیگر آن شور و شوقدوران نامزدی را ندارند و مانند سابق ازديدن  همسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط ۶ ماه اوّلش زیباست ؟...!

پاسخ
مطلبی که باید مدّنظر قرار گیرد این است که در آغاز آشنایی ها هر دو نفر از طرف مقابل تنها یک ظاهر ویا باطن کلّی می بینند و به جزئیات آن توجهی ندارند که این امر به علّت کمی مدّتآشنایی کاملاً طبیعی است، ولی بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی کم کم به جزئیاتدرونی و ظاهری یکدیگر پی برده و آن جزئیات را به تنهایی مورد بررسی قرار می دهند،غافل از اینکه این جزئیات که برخی بد و برخی خوب هستند در کنار یک دیگر آن کلّیتیرا می سازند که در اوایل با چهعشقی به آن دوستت دارم میگفتند.

مشکل اصلی در اینجاست که اگر با دید جامعی به طرف مقابل نگاه کنندخواهند دید که کاستی های او در کنار خوبی هایش چه زیباست و بالا تر از آن در کنارخوبی های خودشان... اگر همیشه به یکدیگر کلی نگاه کنیم و در جزئیات وجودی هم توقفنکنیم، زندگی همیشه همان شیرینی اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا با این دید کلی، هرروز ابعاد تازه ای از وجود هم خواهند شناخت که به علاقه یشان بیشتر دامن خواهدزد.
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:جوگ, :: 13:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 شوهره میاد خونه به زنش میگه:من برای شام دوستمو دعوت کردم خونه مون.
زنش میگه: چرا این کار رو کردی، ببین خونه چقدر بهم ریخته است،ظرفا کثیفن، هیچی هم برای خوردن تو یخچال نیست.
شوهره میگه: میدونم ولی اشکالی نداره!
زنه میگه: اگه میدونی، پس چرا دوستت رو دعوت کردی؟
 شوهرمیگه: آخه اون زده به سرش بره زن بگیره!
 
به غضنفر میگن اگه همسر آیندت رو پیدا کنی چیکار میکنی ؟ میگه : یه چَک میزنم تو گوشش میگم تا حالا کجا بودی؟!
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 13:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

غضنر مي گه باز هم سرم كلاه رفت .

زنش گفت چه جوري

غضنفر گفت:قيمت دلار ابتداي بهار سال 1390برابر 1110 تومان بود

            در ابتداي خرداد سال 1390قيمت دلار به 1190 تومان رسيد

                               و در حال حاضر قيمت دلار 1238 تومان است

يعني اگر من هفتصد هزار تومان حقوق بگيرم

ابتداي بهار امسال 6/630دلار حقوق مي گرفتم

ابتداي خرداد امسال 588 دلار حقوق مي گيرم

    و امروز               565 دلار حقوق مي گيرم

به عبارتي از ابتداي امسال تا حالا 65 دلار يعني حدود 80 هزار تومان از حقوق ماهانه هفت صد هزار توماني من كم شده است .

زنش مي گه : خوب بخاطر همين حرفها بهت غضنفر مي گن .

براي كاركنان شبكه  كلمه فارسي و سخنوران آن  همين يك پيام بس است كه نوح عليه السلام

در كشتي خود پيامي را به جا گذاشته است كه همه باستان شناسان و انديشمندان آنرا خوانده اند

و كمك و ياري خواستن نوح عليه السلام از كساني بوده است كه هنوز تا زمان نوح زاده نشده بودند .

در مورد حضرت سليمان و داوود نبي هم چنين است ،

متاسفانه شما(شبكه كلمه فارسي) خودتان را دلسوز تر از همه انبيا براي جامعه مي دانيد

و توسل به ائمه معصوم چيزي نيست كه  در كلمه فارسي به نقض آن پرداخت .بلكه بايد به تقويت شريعت دين و دوري از شائبه افكني در راه رضاي حق قدم برداشت

در همين راستا به متن زير توجه كنيد.

 

ترجمه :
ای خدای من و ای مددکار من به لطف و مرحمت
خود و به طفیل ذوات مقدس محمد ، ایلیا ، شبر ، شبیر و فاطمه علیهم السلام
دست مرا بگیر . این پنج وجود مقدس از همه با عظمت تر و واجب الاحترام
هستند و تمام دنیا برای انان ، برپا شده است . پروردگارا به واسطه نامشان
، مرا مدد فرمای . تو میتوانی همه را به راه راست هدایت نمایی

اين درخواست حضرت نوح از خداوند تبارك و تعالي است .

براي كسب اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب توجه فرماييد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:رمان , انار , :: 9:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

فيهما فاكهة و نخل و رمان.( رحمن/68)در آن دو، ميوه هست و نخل هست و انارهست.
فواید انار برای سلامتی:
1-انار ادرار آور است.
2-انارعطش را برطرف کرده و خنک کننده است.
3-دانه انار برای حل کردن سنگ کلیه و مثانه مفید است
4-آب انار خاصیت میکروب کشی و ضذ عفونی کنندگی دارد.                                                                 
5-انار برای درمان اسهال،آرتریت،زردی و بواسیر مفید است.

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبلاك شادمهر 12 مراجعه فرماييد. با تشكر

یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:زمین,world, :: 9:29 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

      دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.


از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل ربع مسکون امروزین درآید. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد مکان کعبه شریف و بیت ا... الحرام بود.


به نظر برخی از مفسران، آیه 30 سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد.


سخنی از ایت الله ملکی تبریزی در پاسداشت روز دحوالارض

خداوند بزرگ در چنین روزی زمین را برای سکنای فرزندان آدم و زندگی بر روی آن آماده فرمود، و روزی های ما و نعمت های پروردگار در چنین روزی گسترش یافته است؛ روزی ها و نعمت هایی که از شماره بیرون است و کسی را یارای شکر آن نیست. و اگر تو در بزرگی شأن دحوالارض اندیشه نمایی حیرت زده خواهی شد. و از این جاست که انسان عارف و مراقب روز دحوالارض، در برابر همه این نعمت های گوناگون، شکری بر خویشتن واجب می بیند، و چون به قلب خویش مراجعه می کند، می بیند که حتی بر ادای حق ناچیزی از آن همه نعمت ها توانا نیست.

و چون بنده ای نسبت به آن همه نعمت ها شناخت حاصل کند، به عجز و کوتاهی خویش در ادای حق آن نعمت های انبوه اقرار خواهد کرد و تلاش خود را در انجام شکر آنها ناچیز خواهد شمرد و همواره خود را در برابر آفریننده آن همه نعمت ها سرافکنده خواهد دید

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 730
بازدید کل : 55234
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت