انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
شنبه 30 مهر 1390برچسب:شور و نشاط, :: 11:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

+ زنده باد مــــجــــرد هــــا !!!! ...

Every man should get maed some time; afterall, happiness is not
the only thing in life!

هر مردی باید یک روزی ازدواج کنه، چون شادی تنها، چیز زندگی نیست!

______________________________________________
Bachelors shouldbe heavily taxed. It is not fair that some men should be happier thanothers.
-
Oscar Wilde

برای مجردها باید مالیات سنگینی مقرر شود، چون این انصاف نیست که بعضیها شادتر از بقیه زندگی کنند.
- اسکار وایلد

______________________________________________
Don't marry formoney; you can borrow it cheaper.
-
Scottish Proverb

برای پول ازدواج نکنید، میتونید اون رو با بهره کمتری قرض بگیرید.
- ضرب المثل اسکاتلندی

______________________________________________
حتما ادامه مطلب را بخوانيد.



ادامه مطلب ...

 

توضيح طبع ها
طبع متعادل :چنانچه با خوردن انواع مواد غذايي، هيچ گونه عکس العملي از خود نشان نمي دهيد.
طبع نامتعادل: چنانچه با خوردن انواع موادغذايي، هم علائم گرمي و هم علائم سردي را از خود نشان مي دهيد.
طبع گرم: چنانچه با خوردن ادويه جات، خربزه، عسل و گردو دچار خارش گلو، جوش صورت و پررنگي ادرار مي شويد.
طبع سرد: چنانچه با خوردن ماست، خيار و هندوانه، دچار بي حالي، تکرر ادرار،خواب آلودگي و افزايش ترشح بزاق دهان مي شويد.
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

سالها گذشت تا حكمرانان اروپايي فهميدند كه گاليله چه مي گفت و از همان زمان سعي كردن كه روم و ايران را از قافله پيشرفت  دور نگه دارند، چون انديشمندان اين دو امپراتوري بزرگ  حرفهاي آينده نگر مي زدند و چيز هايي مي گفتند كه بقيه اروپا براي فهميدن آن افراد زيادي را از دم تيغ مي گذراندند. و سالها طول خواهد كشيد تا بفهمند كه گاليله و گاليله ها چه مي گويند.لذا مطلب زير  را از تبيان برايتان آوردم .ضمنا جمعه 29/07/1390در ايران خورشيد گرفتگي خواهد بود ،پس جا دارد كه كمي هم به عظمت و بزرگي و توانايي خداوند مهربان بيانديشيم. پورباقر

 

بگو زمین نمی گردد!

گالیله

 

هفته ای که سپری شد پر از سالگردهای مختلف در زمینه علم نجوم بود که هر یک از آن ها نقش عمده ای در ترویج و گسترش این علم داشتند.

روز جمعه 11/10/88 پایان سال جهانی نجوم بود. سال جهانی نجوم با این امید این گونه نامگذاری شد كه تعداد بیشتری از مردم فرصت و بهانه‌ای پیدا كنند تا به اطراف خود بنگرند. جهانی بزرگ‌تر را ببینند كه در آن سیاره مادری ما تنها نقطه‌ای ناچیز در آن است و بار دیگر احساس هیجان‌انگیز اكتشافات علمی را درون خود بیابند و با قافله علم همراه شوند. روز شنبه 12/10/88 سالگرد تولد ایزاک آسیموف نویسنده ای که بیشتر با داستانهای علمی - تخیلی اش شناخته می شود بود. نویسنده ای که نقش به سزایی در آموزش نجوم به کودکان و نوجوانان دارد و کمتر کسی از اهالی نجوم را می توان یافت که کتابی از سری کتاب های او را در کودکی مطالعه نکرده باشد. اگر روز دوشنبه 14/10/88 سایت گوگل را مشاهده کرده باشید حتما سالگرد این روز را هم متوجه شده اید. لوگوی گوگل در این روز به خاطر تولد نیوتن شکل خود را به یک شاخه درخت سیب تغییر داد. سیب نیوتن وقتی بر سر او افتاد، فکر او را تا اعماق یک سؤال بزرگ فرو برد. چرا اجسام روی هم می‌افتند؟ چندی بعد او قانون جاذبه را کشف کرد و گفت هر دو جرمی، بر هم نیرویی وارد می‌کنند که با اندازه جرم‌ها رابطه مستقیم و با مجذور فاصله آنها نسبت عکس دارد. البته بیشتر شهرت این دانشمند بزرگ به خاطر قوانین سه‌گانه‌ای است که با آن ها در دوران دبیرستان آشنا شده اید.

لوگوی گوگل

اما هنوز سالگردهای این هفته تمام نشده است! روز جمعه 18/10/88 سالگرد درگذشت دانشمند بزرگ، گالیله است. کسی که سال گذشته به یاد او به نام سال نجوم نامگذاری شد و داستان دادگاه تفتیش عقایدش همیشه در اذهان باقی می ماند. 

گذری بر زندگی

گالیلئو گالیله در شهر برج کج ایتالیا به سال 1564 متولد گردید. او را به عنوان پدرعلم فیزیک جدید می شناسند، وی بشر را با این اندیشه فیثاغورسی آشنا ساخت که کتاب طبیعت به زبان هندسه و ریاضیات نوشته شده است و فهم طبیعت احتیاج به مشاهده دقیق و آزمایش دارد. او هم، مانند تمام دانشمندان بزرگ دیگر زندگی پرفراز و نشیبی داشت. ابتدا قرار بود به کلیسا برود و کشیک شود ولی به اصرار پدرش در رشته طب مدتی تحصیل کرد اما سرانجام تصمیم گرفت مطالعاتش را در رشته ریاضی ادامه دهد. او در دانشگاه مباحثی ماند هندسه، مکانیک و نجوم را تدریس می کرد. گالیله بعد از محاکمه در منزل دوستش پیکولومینی اسقف شهر محبوس شد ولی بعد از مدتی به او اجازه داده شد تا در خانه ییلاقی خود واقع در آرستری اقامت کند و  در سال 1642 در همان خانه درگذشت.

«در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آن را منفور و مطرود می‌نمایم.»

تلسکوپ گالیله

رصدهای گالیله

گالیله در سال 1609 اولین تلسکوپ خود را ساخت. اما بیشتر تاریخدانان گمان می کنند که نخستین تلسکوپ نوری را یک دانشمند هلندی ساخته است. گالیله با اینکه چیزهایی در باره اختراع این دانشمند هلندی شنیده بود اما خودش تلسکوپی را ساخت. او نخستین کسی بود که توانست متوجه شود نور ماه از خودش نیست و بر روی آن گودال هایی وجود دارد. وی راه شیری را نیز رصد کرد و متوجه شد که ستاره های راه شیری آنقدر زیاد است که در ذهن نمی گنجد. اما شاید بزرگ ترین رصد او کشف اقمار  چهار گانه سیاره مشتری باشد که به یاد این رصد گالیله، در سال جهانی نجوم پروژه ای با عنوان شب های گالیله ای برگزار شد. در شبی که این پروژه به اجرا درآمد مشتری و اقمارش دقیقا به همان حالتی بودند که گالیله 400 سال پیش آنها را از پشت تلسکوپش رصد کرده بود. وی چندین رصد تاثیرگذار دیگر نیز مانند رصد و کشف اهله سیاره زهره، رصد حلقه زحل، رصد لکه های خورشیدی و ... داشت. گالیله اولین کسی بود که سیاره ی نپتون را در نزدیکی مشتری با تلسکوپش دید، ولی متوجه نشد که این یک سیاره ی جدید است.

گالیله در دادگاه

و اما تفتیش عقاید

«در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آن را منفور و مطرود می‌نمایم.»

این جملات، سخنانی بود که گالیله در کلیسا بر خلاف میل خودش مطرح کرد. گالیله در سال 1632 یافته هایش را در کتابی به نام "گفت و گو درباره دو نظام بزرگ جهان" منتشر کرد. مشاهدات گالیله پشتیبان نظریات کوپرنیک درباره جهان بود. در آن هنگام برخی از دانشمندان حامی نظرات گالیله بودند و برخی دیگر نیز فعالیت های وی را مسخره می کردند. اسقف اعظم کلیسای کاتولیک روم، به گالیله اطلاع داد که نظریات کوپرنیک بر خلاف کتاب مقدس تشخیص داده شده و کتاب او جزو فهرست سیاه کتاب های ممنوعه قرار گرفته است. او به گالیله گوشزد کرد که سازمان تفتیش عقاید هر نوع حمایت یا اعتقاد به صحت نظریات کوپرنیک را ممنوع اعلام کرده است. سرانجام گالیله در سن 70 سالگی و با ضعف بدنی برای دفاع به دادگاه روم احضار شد. او مجبور شد ادعا كند كه دست از عقاید بدعت گذارانه اش درباره منظومه شمسی برداشته است اما هنگامی كه اتاق محاكمه را ترك می كرد بی اعتنا به آنچه مجبور به گفتن شده بود ادعا كرد كه زمین هنوز به دور خورشید می چرخد.

 

 

 

 

 

گردآوری:

م.ح.اربابی فر

 

 

توسط arash » سه شنبه مهر ماه 26, 1390 7:44 pm
 
 
نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را که به دلایل مختلف آزمایشهای ترسناک یا دردآوری را بر روی خود اجرا کرده بودند، منتشر کرده و از آنها به عنوان شجاع ترین و جان سخت ترین دانشمندان جهان یاد کرده است.

در نوامبر سال 1908، هنری هد از پزشکان بیمارستان لندن مقاله علمی را با عنوان "تجربه ای انسانی در زمینه عصبها" در نشریه Brain منتشر کرد و در آن احساسی را که در زمان قطع شدن عصبهای پیرامونی در انسان به وجود می آید را تشریح کرد؛ نکته درد آور در این مقاله این است که وی برای جمع آوری اطلاعات دست خود را جراحی کرده بود.

در دنیای علم، داستانهای مشابه زیادی وجود دارند و تنها افرادی که به خاطر کمبود داوطلب یا گزینه جایگزین، خود را موضوع آزمایش هایشان قرار داده اند قهرمان این داستانها نیستند، زیرا موارد بسیاری وجود دارند که با وجود در اختیار داشتن گزینه های متعدد، افراد برای نمایش قدرت، خود را در معرض آزمایشهای علمی وحشتناکی قرار داده اند.

نشریه گاردین در حال جمع آوری لیستی کامل از مقاوم ترین و شجاع ترین و گاه جان سخت ترین دانشمندان زن و مرد را منتشر کرده است. در این لیست نمونه هایی از دانشمندان متهور، قدرتمند و الهام بخش دیده می شوند اما در برخی از مواقع، آزمایشهای انجام شده پا را از مرز منطق و عقل فراتر گذاشته اند.

هنری هد : Sir Henry Head

پزشک بیمارستان لندن که بازوی خود را به منظور کشف تغییر احساس در زمان قطع شدن اعصاب پیرامونی و رها کردن آنها برای بهبود پیدا کردن، بازوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد.

گودرون فلوژر : Gudrun Pflueger

خانم کوهنورد اطریشی که به منظور مطالعه بر روی گرگها همواره در تعقیب و ردیابی آنها بود. طی یکی از سفرها وی در حالی دیده شده بود که در نزدیکی گله ای از گرگها، برای نزدیک تر آوردن آنها بر روی زمین دراز کشیده بود و خود را طعمه قرار داده بود.

الیزی ویدوسون : Elsie Widdowson

بیوشیمیدان کالج امپریال لندن به همراه همکارش رابرت مک کین به منظور بررسی آثار محدود کردن کالری بر روی سلامت بدن، رژیم غذایی شدیدی را برای مدتی طولانی بر روی خود اجرا کرد. وی از نتیجه مطالعات خود توصیه های حیاتی را برای کمک به افرادی که در کمپهای نازی برای مدتی طولانی در گرسنگی شدید قرار داشته و دچار سو تغذیه شده بودند، به دولت بریتانیا عرضه کرد.


مایک استرود : Mike Stroud

دانشمند بریتانیایی در بیمارستان عمومی ساوت هامپتون که در زمینه مقاومت انسان و محیطهای دشوار تخصص دارد. وی در چندین سفر اکتشافی قطبی حضور داشته که طی یکی از این سفرها عمل نمونه برداری از بافت ماهیچه پای خود را بدون استفاده از مواد بی حس کننده انجام داد.


لئونید روگوزوف : Leonid Rogozov

پزشک روسی که در سال 1960 در ایستگاه تحقیقاتی شوروی مشغول به کار بود. وی در این دوره دریافت که مبتلا به پریتونیت شده و تصمیم گرفت آپاندیس خود را جراحی کند. خود-جراحی وی دو ساعت طول کشید و وی چهار شب پس از جراحی توانست فعالیتهای روزانه خود را از سر بگیرد.


سیسلی ویلیامز : Cicely Williams

یکی از اولین پزشکان زن بریتانیایی که در زمینه بیماری های کودکان تخصص داشت و رژیم غذایی غنی از پروتئینی را در حین فعالیت در آفریقا خلق کرد که جان بسیاری از انسانها را نجات داد. طی جنگ جهانی دوم و پس از سقوط مالایا وی دستگیر شده و در دو زندان مختلف در ژاپن اسیر شد، وی در این دوره نیز به فعالیتهای خود ادامه داد و با به خطر انداختن جان خود به درمان بیماران پرداخت.

جان استپ : John Stapp

جراح سابق نیروی هوایی آمریکا که به واسطه یک سری آزمایشهایی که به منظور شناسایی بالاترین سرعت و شتابی که انسان می تواند از آن جان سالم به در ببرد، به سریعترین مرد جهان مشهور شد. وی ماجراجویی های خود را با کمک وسیله نقلیه ای انجام می داد که به آن موتور جت وصل شده بود و نتیجه آزمایشهای وی استخوانهای شکسته، شبکیه چشم متلاشی شده و چندین آسیب بدنی جدی دیگر بود.

تیموتی لیری : Timothy Leary

روانشناس آمریکایی که ریچارد نیکسون را خطرناکترین مرد آمریکا می دانست و به این شهرت داشت که به بهانه انجام مطالعات علمی به شدت از داروهای روانگردان استفاده می کند.

آیزاک نیوتن : Sir Isaac Newton
از مشهورترین دانشمند جهان که با آزمایش بر روی بدن خود هیچ مخالفتی نداشت، در یکی از موارد، وی سوزنی را در کاسه چشم خود فرو برده و آن را به پشت کره چشمش فشرد تا انحنای آن را تغییر دهد. وی نتیجه این آزمایش را مشاهده چندین دایره سفید، سیاه و رنگی گزارش کرده است.


ادوارد هریسون : Edward Harrison

شیمی دانی که به ازای ابداع ماسک ضد گاز طی جنگ جهانی اول جان خود را از دست داد، ابداعی که جان هزاران نفر را در جنگ نجات داد. وی برای ابداع این ماسک خود را در اتاقکهای سر بسته در معرض گازهای سمی قرار می داد و در نهایت در سن 49 سالگی جان خود را از دست داد.

لارنس پاتریک : Lawrence Patrick
متخصص بیومکانیک آمریکایی که در اجرای آزمایشهای ساختگی تصادفهای انسانی تخصص داشت. وی که از محققان دانشگاه وین استیت به شمار می رفت به بهانه یافتن روشهای ایمنی در پی اطلاعاتی درباره حوادثی بود که انسان می توانست در برابر آنها دوام بیاورد. در یکی از آزمایشها قطعه فلزی 10 کیلوگرمی به سینه وی کوبیده شد تا اثرات مخرب کیسه های هوای درون خودروها مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین برای بررسی تاثیر شتاب و سرعت بالا بر بدن انسان بارها بر نقلیه های جت دار سوار شد. در آزمایشی دیگر برای درک دقیق مکانیزم خرد شدگی، وزنه ای سنگین بر روی گونه وی کوبیده شد.

آناتولی بوگروسکی : Anatoli Bugorski
در 13 جولای 1978 این دانشمند روسی در قدرتمند ترین دستگاه شتابدهنده ذره ای شوروی سابق، دچار حادثه ای کوچک شد. به دلیل نقص در تجهیزات ایمنی یک پرتو پروتونی با سر وی برخورد کرد و وی نوری درخشانتر از هزاران خورشید را در برابر چشمانش مشاهده کرد. در حالی که پزشکان از وی قطع امید کرده بودند، وی به شکلی عجیب زنده ماند و جدا از حمله های گاه و بی گاهی که به او دست می دهد، گنجایش ذهنی وی دچار آسیب دیدگی نشد.

بری مارشال : Barry Marshall
پزشک استرالیایی که یک ظرف کشت باکتری مملو از باکتری هلیوباکتر پیلوری را نوشید تا ثابت کند این باکتری باعث زخم معده شدید می شود، البته در نهایت موفق شد به خاطر تلاشهای فراوانش جایزه نوبل را دریافت کند.

با تشكر از مهندس آرش

جلوگیری از کند شدن ویندوز XP

 

مي خواستم اطلاعات كامپيوتري را در اين وبلاگ نداشته باشم ولي ديدم خانم هاي زيادي كاربر هستند و اين اطلاعات طلايي را درج كردم تا از دنياي فن آوريهاي روز عقب نباشند و هميشه بروز باشند  انشاء الله

 

توسط arash » سه شنبه مهر ماه 26, 1390 7:28 pm

احتمالأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که پس از مدت زمانی کار با ویندوز XP سیستم شما به طور آزار دهنده ای کند میشود و در نتیجه مجبور به رستارت کردن ویندوز شده اید. این موضوع در اکثر مواقع یک دلیل دارد و آن این است که هنگامی که شما در طول کار خود چند برنامه را اجرا کنید، پس از بستن آنها، ویندوز XP تعدادی از فایلهای dll آنرا در حافظه سیستم ذخیره میکند که این موضوع تا حدودی باعث کندی کار یا ویندوز میشود. با غیرفعال کردن این قابلیت میتوانید از کند شدن سیستم خود جلوگیری نمایید.

بدین منظور:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب نمایید. نام آن را به AlwaysUnloadDLL تغییر دهید.
بر روی AlwaysUnloadDLL دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data به آن مقدار ۱ بدهید و OK کنید.
برای انجام تغییرات سیستم را یکبار Restart کنید.
 

با تشكر از مهندس آرش 

چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:چاي خواستگاري,چاي دو رنگ , :: 9:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آمـــوزش جـالــب تهیـــه چـــای دو رنـــگ

چای دو رنگ هم از زمانیکه چای در ایران مرسوم شده , در مراسم خواستگاری و مجالس مهم باب شد.
به گزارش سه نسل، در گذشته یکی از هنرهای زنان ایرانی درست کردن چای دو رنگ بود که کم کم به مرور زمان کمرنگ شده و امروزه در مواردی خاص و یا در خانواده هایی اصیل به چشم میخوره.

روش درست کردن چای دو رنگ ساده ست ولی کمی نیاز به صبر و حوصله و دقت داره:


 

طرز تهيه:

استکان های کمر باریکتون رو در بیارن و یک چای خوش رنگ دم کنید و آماده بشین برای درست کردن چای دو رنگ . اول نصف استکان رو آب جوش بریزین و چند حبه قند توی استکان بندازین و با قاشق چای خوری هم بزنین تا قند حل بشه . غلظت قند باید زیاد باشه و به حد اشباع برسه . یعنی وقتی که قند میندازین دیگه حل نشه و شیره ماننده بشه . برای این منظور تعداد ۴ تا ۶ حبه قند کافیه . حالا توی یک کاسه چای خالص بریزین و با استفاده از یک قاشق یا ملاقه کوچک به آرومی و کم کم روی این شیره چای بریزین . میبینین که آب در پایین و چای در بالا قرار میگیره . به همین سادگی .

اگه در مقیاس زیاد میخواهین درست کنین , توی یک قابلمه آب و شیره باید درست کنید . یعنی به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بریزین و قند یا شکر رو اونجا بهش اضافه کنین و بعد توی تمام استکان ها رو تا نیمه با این شیره پر کنین و به آهستگی چای رو به استکان ها اضافه کنید . برای سادگی و سرعت کار هم میتونین از یک یا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنید.

این روش بیشتر مجلسی و تفننی و رسمی هست و مزه و طعم چای در اون چندان مطرح نیست مخصوصن هم که چایی شیرینه نه تلخ . به همین دلیل از آوردن این چای برای کسانیکه عادت به نوشیدن داغ داغ چای دارن و تصور میکنن اگه چای بیشتر از دو دقیقه در استکان باقی بمونه از دهن می افته , خودداری کنید .


مطلب از:
fb4u.orq.ir
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:تفاهم ,صادق,مخلوق, :: 7:58 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

 

        در ازدواج ، دو دنیای متفاوت کنارهم قرار می گیرند ؛ اعتقادات متفاوت ، نگرشها و ارزشهای متفاوت ، رفتار متفاوت و ... . حال که چنین است ، چگونه انتظار دارید که همسرتان مانند شما فکر کند ؟ آن طور که شما دوست دارید رفتار کند ؟ مواردی که برای شما مهم است برای او هم مهم باشد ؟

امام صادق علیه السلام می فرمایند که اگر مردم می دانستند که خداوند متعال چگونه این مخلوقات را خلق کرده است ، هیچ کس ، کس دیگری را سرزنش نمی کرد. (1)

      تحمل تفاوت ها و تکیه بر تفاهمات عاملی بسیار مهم در شیرینی زندگی است و به مرور باعث خواهد شد که اختلافات کمتر شده تفاهمات بیشتر گردد ؛ شیرینی روز افزون زندگی.

 با تشكر از : دکتر محمد حسین بهفر

 

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:میخ, :: 12:3 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ميخ هاي روي ديوار

پسر بچه اي بود كه اخلاق خوبي نداشت. پدرش جعبه اي ميخ به او داد و گفت هربار كه عصباني مي شوي بايد يك ميخ به ديوار بكوبي.
روز اول ، پسر بچه 37 ميخ به ديوار كوبيد . طي چند هفته بعد ، همان طور كه ياد مي گرفت چگونه عصبانيتش را كنترل كند ، تعداد ميخ هاي كوبيده شده به ديوار كمتر مي شد . او فهميد كه كنترل عصبانيتش آسان تر از كوبيدن ميخ ها بر ديوار است ...
بالاخره روزي رسيد كه پسر بچه ديگر عصباني نمي شد . او اين مسئله را به پدرش گفت و پدر نيز پيشنهاد داد هر بار كه مي تواند عصبانيتش را كنترل كند ، يكي از ميخ ها را از ديوار در آورد .
روز ها گذشت و پسر بچه بالاخره توانست به پدرش بگويد كه تمام ميخ ها را از ديوار بيرون آورده است . پدر دست پسر بچه را گرفت و به كنار ديوار برد و گفت : « پسرم ! تو كار خوبي انجام دادي و توانستي بر خشم پيروز شوي . اما به سوراخ هاي ديوار نگاه كن . ديوار ديگر مثل گذشته اش نمي شود . وقتي تو در هنگام عصبانيت حرف هايي مي زني ، آن حرف ها هم چنين آثاري به جاي مي گذارند . تو مي تواني چاقويي در دل انساني فرو كني و آن را بيرون آوري . اما هزاران بار عذر خواهي هم فايده ندارد ؛ آن زخم سر جايش است . زخم زبان هم به اندازه زخم چاقو دردناك است .»
منبع http://www.shortstory.ir

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:شاه پریون,قصر,باغ,وفا,سیب, :: 13:7 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

کی میگه بین دوتا نی یکیشون شکر نداره؟

نه عزیزم برا بابا دختر و پسر نداره

دخترا سیب گلابن مثل برفن مثل آبن

برف جاده گل و خاکه آب چشمه اما پاکه

دخترا شاخ نباتن چشمه ی آب حیاتن

اجر حافظ که میگن شمس حقه، شاخ نباته

چشمه ی آب حیات تو کوچه نیست تو ظلماته

ظلمات طرح یه پرده است مثل پرچین مثل نرده است

آب که بی پرده میشه دریای شوره

آب روشن توی چشمه است توی یک تنگ بلوره

یه روزی یکی میاد که مرکبش اسب سپیده

رو لباش سرخی شرمه تو چشاش برق امیده

زین اسبش نقره کوبه چکمه هاش رنگ غروبه

ساده و سبک حنونه سر گرونه

عاشق دختر شاه پریونه

عاشق دختر شاه پریون که تو سیبه

مثل دریا بی قراره مثل صحرا بی نصیبه

جماعت یه دل دارم قصر طلا خونه ی شهرش

صد باغ توی ده مهر و وفا نیمه ی مهرش

جماعت یه سیب می خوام جهیزیش زلف کمندش

مکنتش دامن پاکش ثروتش بخت بلندش

سیب گندیده نمی خوام ده نمی خوام صد نمی خوام

جماعت یه دونه می خوام اما سیب بد نمی خوام.

 

زياده روي
 

       روباه مادر تازه بچه دار شده بود. سه تا توله خوشگل کوچولو که هميشه گرسنه بودند.

] روباه مادربراي شکار به مزرعه مي رفت و هر روز مرغ يا خروسي را شکار ميکرد. مزرعه دار که خيلي شاکي شده بود, براي روباه مادر تله گذاشت و شب هنگام که روباه براي شکار آمد دستش در تله آهني گير کرد و استخوان دستش شکست. درد آنقدر زياد بود که روباه از هوش رفت.

     صبح کشاورز که روباه راديد خوشحال شد ولي با اينکه دست روباه شکسته بود باز هم راضي نبود. يک دسته علوفه خشک آورد و به دم روباه بست . روباه به هوش آمده بود و نگاه بغض آلودي به کشاورز کرد. کشاورز بي رحم روباه را از تله در آورد و سپس کبريتش را برداشت و علوفه را آتش زد .

      روباه بيچاره که ترسيده بود با دست شکسته شروع به دويدن کرد و به هر سو مي رفت. کشاورز هم که دلش خنک شده بود قاه قاه مي خنديد که ناگهان متوجه شد روباه مادر به سمت انبار علوفه کشاورز رفت و در يک چشم به هم زدن تمام علوفه , خانه و مزرعه کشاورز را آتش فرا گرفت. 

      روباه خود رابه داخل حوض آبي که پشت انبار بود انداخت و آتش دمش خاموش شد ولي کشاورز گريه کنان بر سرش مي زد . بر خود نفرين مي فرستاد.
 

منبع http://www.shortstory.ir

دختر 18 ساله:به قول خودش انقدر خواستگار داره که نمی دونه کدومش رو انتخاب کنه
فعلا قصد ازدواج نداره می خواد درس بخونه
 
دختر 22 ساله : او یک شاهزاده با یک قصر می خواد ادعا می کنه که خیلی واقع بینه ولی ؟؟؟؟؟

ادامه مطلب را بخوانيد و نظر هم بدهيد. 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:مادر شوهر, :: 11:7 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

داستان مادر شوهر

 

        دختری ازدواج کرد و به خانه شوهر رفت ولی هرگز نمی توانست با مادرشوهرش کنار بیاید و هر روز با هم جرو بحث می کردند.
  سرانجام یک روز دختر نزد داروسازی که دوست صمیمی پدرش بود رفت و از او تقاضا کرد تا سمی به او بدهد تا بتواند مادر شوهرش را بکشد!
  داروساز گفت اگر سم خطرناکی به او بدهد و مادر شوهرش کشته شود، همه به او شک خواهند برد، پس معجونی به دختر داد و گفت که هر روز مقداری از آن را در غذای مادر شوهر بریزد تا سم معجون کم کم در او اثر کند و او را بکشد و توصیه کرد تا در این مدت با مادر شوهر مدارا کند تا کسی به او شک نکند.
  دختر معجون را گرفت و خوشحال به خانه برگشت و هر روز مقـداری از آن را در غـذای مادر شوهـر می ریخت و با مهربانی به او می داد.
  هفته ها گذشت و با مهر و محبت عروس، اخلاق مادر شوهر هم بهتر و بهتر شد تا آنجا که یک روز دختر نزد داروساز رفت و به او گفت: آقای دکتر عزیز، دیگر از مادر شوهرم متنفر نیستم. حالا او را مانند مادرم دوست دارم و دیگر دلم نمی خواهد که بمیرد، خواهش می کنم داروی دیگری به من بدهید تا سم را از بدنش خارج کند.
  داروساز لبخندی زد و گفت: دخترم ، نگران نباش. آن معجونی که به تو دادم سم نبود بلکه سم در ذهن خود تو بود که حالا با عشق به مادر شوهرت از بین رفته است.
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:كمال, سكؤن, آرامش ,ايمان, :: 10:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

+ کمال انسان در این است که خانواده  اش از او خوشنود باشد. کمال مرد در آن است که خانواده اش از او راضی  باشد.
 
+ هر زنی که مردش از او راضی باشد آن  عزيز خداست. هر مردی هم که زنش از او راضی باشد آن مرد عزیز خداست ،کمال زن و مرددر این است و بقیه اش دیگر حرف است. چنین زن و مردی را خدا از همه اعمالشان راضی است.
 
+ هر کاری که میتوانی بکن ، پول خرج    همسرت کن، به او محبت کن تا با هم یگانه شوید.
 
+ زن و مرد باید به یکدیگر خوش بین باشند و هرکدام عیب را از خود بدانند و به دیگری نسبت ندهند. اصلا عیب دیدن کارخوبی نیست.
 
+ وقتی میخواهید از منزل خارج شویداهل خانه را خشنود کنید و بیرون بیایید وقتی هم خواستید وارد خانه شوید بیرون دراستغفار کنید و صلوات بفرستید و هر ناراحتی که دارید بیرون بگذارید و با روی خوش داخل شوید. اهل خانه هم با روی خوش به استقبال شما بیایند. کمال زن و مرد در اینهاست.
 
+ اگر زن و بچه ات زشت و بد به نظرت آمدند؛ به خودت بگو: درست نگاه کن، خدا آنها را درست کرده است، مصنوع خدا مگر زشت وبدمیشود؟!
 
+ شرط زندگی و معاشرت را دعوا نکردن  قراردهید. یگانگی و الفت مبدا همه    خو بي  ها.     ست
 
+ از حدیث کسا ادب صحبت کردن فرزندان و شوهر و همسر با یکدیگر رابیاموزید.
 
+ اگر زن با مرد مدارا کند در نصف اعمال خوب او شریک است.
 
+ قرآن در مورد ازدواج می فرماید: "لتسکنوا الیها" ؛ تا در نزد همسرتان آرامش و سکون بیابید. مقصودسکون و آرامش دل است و این وقتی عملی میشود که ایمان وجود داشته  باشد.
 

 

یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:دل,فمينسيم,لوس,, :: 10:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

گاهي زنها اينگونه اند:
 
زن ها گاهی دلشان می خواهد نازشان کشیدهشود!
دلشان می خواهد لوس شوند، و کسی منتشان رابکشد.
دلشان می خواهد در دسترس نباشند، و کسی انتظار بکشدو منتظرشان باشد و هی خواهش و تمنا کند تا در دسترس شوند!
دلشان گاهی می خواهد الکی بگویند: تو را نمی خواهم،اما او بگوید: ولی من با تمام وجود تورا می خواهم!
دلشان می خواهد خواسته شوند!
دلشان می خواهد کمی تاقچه بالا بگذارند و مردشان برایشان تلاش کند.
دلشان می خواهد گاهی نامه های عاشقانه دریافت کنند. گل بگیرند. گلی که رویش کارتی باشد که رویش نوشته باشد دوستت دارم.
دلشان می خواهد بی هوا هدیه بگیرند. دوست دارند گاهی به شدت سورپرایز شوند.
دلشان می خواهد دائم بشنوند که دوستشان دارند. اگرمردها می دانستند این جمله چقدر زن ها را به اوج می برد...
دلشان می خواهد از زیباییشان تعریف شود!
دلشان می خواهد از لحاظ احساسی تطمیع شوند.
در مقابل اینها دوست دارند از خود گذشتگی کنند، دوستدارند خانه ی شان را با عشق معطر کنند، دوست دارند برای همسرشان مهربان باشند، دوستدارند برای همسرشان زیبا ترین و خوشبو ترین باشند، دوست دارند غذاهای خوشمزه بپزند و همسرشان را شاد کنند، دوست دارند کودکشان را با عشق بزرگ کنند، دوستدارند همه کار برای مردشان بکنند...
اما وقتی احساس عشق و خواسته شدن نکنند، هیچ کدام ازاینها را با رغبت انجام نمی دهند. دلسرد می شوند، تنها می شوند، خسته میشوند...
)با دید فمینیستی به ماجرا نگاه نکنید، اکثریت زن هااز انجام کارهای خانه ای که عشق در آن باشد، لذت می برند. حتی اگر شاغل باشند، یادانشجو باشند و ...، حتی اگر قبل از ازدواج این کارها را دوست نداشته باشند. چون وقتی خانه خانه ی خود آدم باشد، اصلاً کار کردن در آن مزه ای دیگردارد.(
 
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:خوشبخت, :: 10:33 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
ازدواج یعنی اینکه خدا از بین ۶-۷ میلیارد انسان که در حال حاضر روی زمین زندگی میکنه،مسئولیت خوشبخت کردن یکیشون رو به تو داده ، پس سعی کن این وظیفه رو در نهایت خوبی انجام بدی.
دوم اینکه از همون اول سعی کن سنگ بنای زندگیتو روی صمیمیت بزاری، نه حق من اینه و حق تو اونه.

به درد هم اگر خوردیم قشنگاست
به شانه بار هم بردیم قشنگاست
در این دنیا که پایانش به مرگاست
برای هم اگر مردیم قشنگاست
این زندگی گذراست... نه غمش پایدارست و نه خوشی اش. به کولهبارت نگاه کن، که چگونه پرش کرده ای.
 
 

 
 
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:مغز خانم ها ,پزشكي ,اتاق تشريح, :: 10:10 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

مغز خانم ها
 
            بلاخره دکتر وارد شد‏‏ با نگاهی خسته ناراحت و جدیدكتر در حالی كه قیافه نگرانی به خودش گرفته بود
گفت :"متاسفم كه باید حامل خبر بدی براتون باشم ,
تنها امیدی كه در حال حاضر برای عزیزتون باقی مونده، پیوند مغزه ." "این عمل ، كاملا در مرحله أزمایش ، ریسكی و خطرناكه
ولی در عین حال راه دیگه ای هم وجود نداره,
بیمه كل هزینه عمل را پرداخت میكنه ولی هز ینه مغز رو خودتون باید پرداخت كنین ."اعضا خانواده در سكوت مطلق به گفته های دكتر گوش می كردن ,
 بعد از مدتی بالاخره یكیشون پرسید :" خب , قیمت یه مغز چنده؟"دكتر بلافاصله جواب داد :"5000$ برای مغز یك مرد و 200$ برای مغز یك زن ."

موقعیت نا جوری بود , أقایون داخل اتاق سعی می كردن نخندند و نگاهشون با خانمهای داخل اتاق تلاقی نكنه , بعضی ها هم با خودشون پوز خند می زدند ! بالاخره یكی طاقت نیاورد و سوالی كه پرسیدنش آرزوی همه بود از دهنش پرید كه :
 "چرا مغز آقایون گرونتره ؟ "

دكتر با معصومیت بچگانه ای برای حضار داخل اتاق توضیح داد كه :
" این قیمت استاندارد مغزه !
ولی مغز خانمها چون استفاده میشه، خب دست دومه وطبیعتا ارزونتر !! "
:.
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:پرتو حق , :: 7:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

زن پرتو حق است

در فرهنگ اسلامی و قانون اساسی ما کاخ شکوهمند حیات و زندگی به خانه و خانواده تعلق دارد، که زنان به عنوان عضو اصلی و اهم این کاخ در شكوه و برافراشتگی آن نقش بسزایی دارند.
 کتاب مقدس ما زن و مرد را از دو صنف اما از یک نوع دانسته و از قول خداوند بخشنده می فرماید: «ما زن و مرد را از یک نفس واحد خلق نمودیم.» این کتاب در کنار هر مرد مومن از یک زن مومنه نام برده است و با اختصاص دادن یک سوره مهم به نام زنان و یک سوره به نام مریم مقدس به ما آموخته است که كمال خلقت و هستي بدون زن امکان پذیر نیست و با این کار امتیازی دیگر بر امتیازات زنان افزوده است.
 بینش دینی ما اختلاف در جسمانیت را موجب اختلاف در انسانیت ندانسته و زنان و مردان را در عقل ذاتی یکسان و در عقل اکتسابی به تلاش و کوشش هر یک از آنها واگذار نموده است.
در پدیده شناسی مذهبی زن و مرد روح همزاد یکدیگر بوده و بدون نقش آرام بخش زنان، نهاد جهان نا آرام و کاروان بشری متوقف خواهد شد، مگر نه اينكه نیمی از جمعیت را زنان و مابقی آنها را فرزندان آنها تشکیل می دهند؟ 

ادامه مطلب را بخوانيد



ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب:فوتبال بانوان , :: 12:4 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
امان از فوتبال و تب فوتبال
 
تيم فوتبال بانوان ايران، نايب قهرمان غرب آسيا شد
خراسان ورزشي - مورخ شنبه 1390/07/23 شماره انتشار 17957
 

تيم ملي فوتبال بانوان ايران، نايب قهرمان مسابقه‌هاي فوتبال بانوان غرب آسيا شد.

در مرحله فينال قهرماني غرب آسيا، تيم ملي کشورمان مقابل تيم امارات ميزبان اين دوره از مسابقه‌ها قرار گرفت و در ضربات پنالتي به ميزبان رقابت‌ها باخت و عنوان نايب قهرماني غرب آسيا را به دست آورد. اين بازي در وقت قانوني با تساوي 2 - 2 به پايان رسيد تا ضربات پنالتي تعيين کننده تيم قهرمان باشد. ملي‌پوشان کشورمان در ضربات پنالتي با نتيجه 5 - 6 بازي را به تيم امارات واگذار کردند تا به نايب قهرماني اين دوره از مسابقه‌ها بسنده کنند. در پايان مسابقه‌ها مريم رحيمي از تيم ايران به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد.

 

 
گفت وگوي خواندني خراسان با بتول بخاري مجري تلويزيون پاکستان و مهمان جشنواره امام رضا(ع)
مشاهدات خبرنگار پاکستاني از تغيير وضعيت حجاب در مشهد
خراسان - مورخ شنبه 1390/07/23 شماره انتشار 17957
رضواني نيا- خانم «ناديا بتول بخاري» خبرنگار و مجري تلويزيون پاکستان که ۲۸ سال دارد، از شهر لاهور (پايتخت فرهنگي پاکستان) براي دومين بار پس از ۱۶ سال براي حضور در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) به مشهد پايتخت معنوي ايران سفر کرده است. او داراي مدرک کارشناسي در رشته علوم ژنتيک است و در عرصه رسانه در شهر لاهور چهره شاخص و شناخته شده اي محسوب مي شود.
زن هايي که احساس خوشبختي در چهره هايشان موج مي زد
از او مي خواهم از مشاهداتش درباره وضعيت زنان ايراني برايمان بگويد؛ بخاري جواب مي دهد: بر اساس مشاهداتي که داشتم، مي توانم بگويم زن هاي ايراني خوشبخت اند، من احساس خوشبختي را در چهره آن ها ديدم و دعا مي کنم اين احساس به طور واقعي در زندگي آن ها هم جريان داشته باشد. من در مشهد خيلي از زنان را مي بينم که کار مي کنند، به تحصيل مي پردازند و در جامعه حضور پررنگي دارند. من آرزو کردم که کاش زنان پاکستان هم مثل ايران مي توانستند در اجتماع حاضر شوند. از اين بابت زنان ايراني در دنياي اسلام و حتي در جهان الگو هستند.
طلاهايي که بايد در صندوقچه پنهان شوند


ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب:گلبانگ, :: 10:40 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

گلبانگ عاشقانه
نوای شور وطرب سر نمی کنید چرا   ؟
 
به پا     قیامت    دیگر   نمی کنید    چرا ؟
سپیده سر زده و آفتاب بیدار است
 
سری زخواب گران بر نمی کنیدچرا ؟
فضای شهر ز گلبانگ عاشقانه پر است
 
به عشق ، باده   به ساغر نمی کنید چرا ؟
شما که در عطش و التهاب می سوزید 
 
گلوی خشک ز می تر نمی کنید چرا ؟
هلا به غیر در دوست قبله گاهی نیست
 
به شوق ، روی بر این در نمی کنید چرا ؟
زبوی این همه گلهای نو شکفته به باغ
 
مشام خویش معطر نمی کنید   چرا ؟
تمام   پنجره ها   رو به    باغ     باز شده
 
بهار   آمده    ،       باور   نمی کنید     چرا ؟
 
 
                                                                                   نیک - مشهد مقدس
شنبه 23 مهر 1390برچسب:ثبت دل, :: 10:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
جودی! کاملا با تو موافق هستم که عده ای ازمردم هرگز زندگی نمی کنند و زندگی را یک مسابقه دو می دانند و می خواهند هرچه زودتربه هدفی که درافق دوردست است دست یابند و متوجه نمی شوند که آن قدرخسته شده اند کهشاید نتوانند به مقصد برسند و اگرهم برسند ناگهان خود را در پایان خط می بینند. درحالی که نه به مسیر توجه داشته اند و نه لذتی از آن برده اند. دیر یا زود آدم پیرو خسته می شود درحالی که از اطراف خود غافل بوده است. آن وقت دیگر رسیدن به آرزوهاو اهداف هم برایش بی تفاوت می شود و فقط او می ماند و یک خستگی بی لذت و فرصتوزمانی که ازدست رفته و به دست نخواهد آمد. ... جودی عزیزم! درست است، ما به اندازهخاطرات خوشی که از دیگران داریم آنها را دوست داریم و به آنها وابسته می شویم. هرچهخاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد علاقه و وابستگی ما بیشتر می شود. پس هرکسی رابیشتر دوست داریم و می خواهیم که بیشتر دوستمان بدارد باید برایش خاطرات خوش زیادیبسازیم تا بتوانیم دردلش ثبت شویم.
دوستدارتو : بابالنگدراز
 
شنبه 23 مهر 1390برچسب: انگور , :: 9:36 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
كم خوني 
انگور براي كم خوني ميوه خوبي بشمار مي رود. خون را صاف مي كند و خون صالح مي سازد.
 چربي خون 
انگور ميوه ي مفيدي است كه  براي چربي خون معرفي شده است.
 اوره 
انگورميوه  ي مفيدي براي اوره معرفي شده است.
 قلب 
انگور براي امراض قلبي هم مفيد است.
 ملين 
در اثر خوردن ا نگور معده كاملا تخليه مي شود. و در اثر سوز و سازي كه از مشخصا ت من است فضو لات معده از بين مي برم.
 زنان آبستن 
به زنان آبستن بگوئيد برا ي سلامتي فرزند آينده خود  تا مي توانيد ا ز ميوه من كه انگور است استفاده كنيد.
 اطفال 


ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب: عناب , :: 9:32 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

خواص داروئی عناب

:

عناب از نظر طب قدیم معتدل است . البته ابو علی سینا اعتقاد داشت که عناب کمی سرد است .

1.

عناب بدلیل داشتن لعاب زیاد نرم کننده سینه است .

2.

ملین است مخصوصا اگر آنرا با آب و یا
شير بجوشانید .

3.

ادرار را زیاد می کند
.

4.

عناب آرام کننده اعصاب است
.

5.

خون را تمیز می کند
.

6.

ضد سرفه است
.

7.

خواب آور است و بیخوابی را برطرف می کند .

8.

جوشانده پوست درخت عناب داروی ضد اسهال است
.

9.

آسم وتنگی نفس را برطرف می کند
.

10.

برای معالجه و التیام زخمهای کهنه گرد ریشه خشک شده عناب را روی آنها بپاشید
.

11.

هسته عناب خواب آرو است .

12.

عناب خستگی شدید را برطرف می کند
.

 

 

شنبه 16 مهر 1390برچسب:سربازي, :: 13:33 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

سربازی در لغت به معنای باختن سر، جانفشانی کردن، تا پای جان در رزم ایستادن و جان باختن است.[۱] اما در اصطلاح امروزین خدمت دائمی یا موقت در نیروهای مسلح کشورها را سربازی می‌گویند.

برخی از کشورها مردانی را که به سن خاصی (مثلاً ۱۸ سال) می‌رسند به خدمت وظیفه سربازی اعزام می‌کنند و در برخی دیگر از کشورها (مانند کوبا و اسرائیل) این اجبار برای زنان نیز وجود دارد. با این‌حال برخی از افرادی که از نظر سنی مشمول این خدمت می‌شوند به دلایل گوناگون (همچون نارسایی‌های فیزیکی یا روانی یا اعتقادات مذهبی) از خدمت معاف می‌شوند.

در برخی دیگر از کشورها خدمت سربازی اجباری نیست و جوانان می‌توانند به صورت داوطلبانه به استخدام ارتش حرفه‌ای کشورشان در آیند. فراخوان خدمت وظیفه عمومی در شرایط عادی غالباً در این کشورها وجود ندارد ولی حاکمان این کشورها احتمال این فراخوان در شرایط اضطراری را به هیچ وجه رد نمی‌کنند.

محتویات در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 16 مهر 1390برچسب:سرباز, :: 12:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آيا مي دانيد در سوريه دختران به خدمت مقدس سر بازي ميروند و مدت خدمت آنها يك سال است .

شنبه 16 مهر 1390برچسب:علت, :: 12:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

علت تصادف زن ها کشف شد 

 

شنبه 16 مهر 1390برچسب:ضرب, :: 12:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ضرب المثلهايي كه خانم ها نخوانند ....! 

 

شيطان هم مرد مبارزه با زن نيست ........... ضرب المثل نروژي

انتخاب زن و هندوانه مشكل است ........... ضرب المثل فرانسوي

عشق تصوري باطل است مبني بر اين كه اين زن بابقيه فرق دارد ........... هنري لويس منكن

شيطان هم نميداند زن چاقويش را كجا تيز مي كند ........... ضرب المثل لاتيني

در دوره ما زنان مي توانند به راحتي نقش مردان را ايفا كنند، اما آنچه براي آنها دشواراست ايفاكردن نقش يك جنتلمن است ........... كامپتون مكنزي

ترقي اجتماعي را ميتوان از روي مقام زن در اجتماع دقيقا اندازه گرفت ........... ماركس

زن مثل نعناع است هر چه بيشتر كوبيده شود بويش بهتر است ........... ضرب المثل نروژي

هزار مرد مي توانند باهم توافق داشته باشند ولي توافق بين دو زن محال است اگر چه خواهر باشند ........... ضرب المثل هندي

با زنان بسيار سخن مكن كه قربت ايشان مخل وقار و مقل اعتبار است ........... خواجه رشيدالدين فضل الله همداني

بزرگترين شادي براي مرد آنست كه دختر خود را شوهر دهد، زيرا بدين وسيله انتقام خود را از مردم دنيا مي گيرد ........... ضرب المثل تركي

زن لال هرگز از دست شوهر خود كتك نخورد است ........... ضرب المثل فرانسوي

زنها هرگز باهم دوستي نمي كنند مگر بخاطر توطئه عليه زن ديگري ........... آلفونس كار

هيچوقت بدنباله يك دختر يا اتوبوس نرو زيرا به زودي يكي ديگر پيدا خواهد شد ........... ضرب المثل ايتاليايي

زني كه سن واقعيش را مي گويد يا خيلي جوان است كه چيزي را از دست ندهد ويا خيلي پير كه ديگر چيزي گيرش نيايد ........... ضرب المثل چيني

زن و اژدها هر دو در خاك ،به ........... فردوسي

زن نان مي خواهد و گوشت تو برو شلوارت را بفروش ........... ضرب المثل فارسي

نترس! زن كوزه نيست كه بشكند؛ از زدنش دريغ مكن ........... ضرب المثل روسي

شنبه 16 مهر 1390برچسب:مهریه, :: 12:24 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مهریه در عصرهای مختلف تاریخ :


عصر شكار: 20 كیلو گوشت دایناسور، 40 كیلو گوشت اژدها.
نتیجه: دایناسورها منقرض شدند


عصر كشاورزی: 24 دست تبر سنگی، 24 دست تیغه و داس جنگی.
نتیجه: افزایش قتل به دلیل دم دست بودن داس برای خانوم ها


عصر فلز: 70 ورقه مسی، 50 تا خنجر مفرغی و سرگرز آهنی.
نتیجه: افزایش شکستگی سر مردان به دلیل تماس با گرز آهنی


عصر بخار: 30 هزارتومان و بخار کردن آب حوض خانه عروس خانوم
نتیجه: کمبود آب و جیره بندی شدن آب


عصر صنعت: 1 میلیون پول، 14 سكه طلا، یك اتومبیل و هرچی که با ص شروع میشد
نتیجه: بنا به درخواست آقایان تولید ژیان آغاز شد


عصر كامپیوتر: هم وزن عروس خانم سكه طلا!!!
نتیجه: هرچی عروس خانوم مانکن تر باشد بهتر است



نتیجه گیری کلی: بابا بگو نمیخواهم زن بهت بدیم دیگه... این کارها یعنی چی؟؟

عامل اصلی انقراض دایناسور ها==> عروس ها

عامل اصلی کشته شدن مردها==> عروس ها

عامل اصلی ناقص شدن مردها==> عروس ها

عامل اصلی کمبود آب در تابستان ها==> عروس ها

عامل اصلی افزایش ماشین های فرسوده در سطح شهر==> عروس ها

عامل اصلی افزایش چاقی و افزایش بیماری ها==> عروس ها
 

 

شنبه 16 مهر 1390برچسب:دانش,شوی, :: 12:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

چو هرگز نیابی نشانی ز شوی

ز گهواره تا گور دانش بجوی

 

 

این هم دلیل:

از این رو که وقتی تو شوهر کنی

دگر هیچ نتوان کنی جست و جوی

بخر، زایمان کن، بروب و بپز

بدوز و اتو کن، بساب و بشوی

بیا و برو، میهمانی بده

شود استراحت، تو را آرزوی

نداری اگر خانه، سالی دو بار

تو با شوهرت می روی کو به کوی

مبادا که چیزی بخواهی از او

تو باید شوی همسری صرفه جوی

وگر همسرت مایه دار است هم

مبادا دوتا باشه تنبانِ اوی

بخواهی اگر شوهری سر به راه

برس دائما هی به روی و به موی

اپیلاسیون، رنگ، مش، های لایت

که با دیدن تو بگویند: وووووووووی

شب امتحان بی شب امتحان

و  الا برد شو ز تو  آبروی

نباید بگیری تو هیچ استرس

شب امتحان هی شوی ترشروی

بگوید که برگرد پیش بابات

برایش اگر آوری نیمروی

 یکی او یکی بچه ها مانعند

که حفظت شود جزوه ها مو به موی

رسد مادر شوهرت هم ز راه

برای کمی غرغر و گفت و گوی

قدم رو رود روی اعصاب تو

به کلی بریزد به هم خلق و خوی

به دنبال او هی ز در می رسند

یکایک عموزاده ها و عموی...



از این رو مجرد اگر مانده ای

به اعصابی آرام دانش بجوی

شنبه 16 مهر 1390برچسب:تفاوت, :: 12:14 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 

تفاوت خرید کردن پسر با دختر

 

شنبه 16 مهر 1390برچسب: زن و مرد, :: 11:58 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

طنزی درباره زن و مرد

۱- به نظر شما ، چرا ۹۹ در صد آقایان از همسرشان می ترسند ؟!

الف ) چون خانوم ها ناخن بلند دارند ولی آقایان ندارند !

ب ) چون خانوم ها کفش پاشنه ۱۵ سانتی دارند ولی آقایان ندارند !

ج ) چون خانوم ها جیغ دلخراش دارند ولی آقایان ندارند !

د ) چون خانوم ها اگر با استفاده از مهمات فوق هم زورشان به شوهرشان

نرسد ، فقط کافیست سرشان را از پنجره بیرون کنند و از مردم کمک بخواهند

تا ظرف ایکی ثانیه ، ۱۵ مرد قلچماق به طرف شوهرشان حمله ور شوند ،

ولی آقایان اگر بمیرند هم کسی به دادشان نمی رسد !

۲- چرا آقایان زمانیکه با همسر خود قصد ورود و یا خروج از دری

را دارند ، می گویند خانوم ها مقدمند و اجازه می دهند که اول

همسرشان از در عبور کند ؟!

الف ) چون حدس می زنند که پشت در ، یک دره ای ، خندقی ، گودالی ، چیزی باشد !

ب ) چون احتمال می دهند که از لب پنجره بالای در ، یک گلدان سنگی

در حال سقوط باشد !

ج ) چون گمان می کنند که پشت در ، یک حیوان درنده و گرسنه باشد !

د ) چون می ترسند که اگر آنها زودتر بروند خانومشان در را پشت سر آنها

ببندد و دیگر هم باز نکند !
۳ – شما فکر می کنید که اگر روزی همسر مردی از طبقه شصتم

ساختمانی سقوط کند و در طبقه پنجاه و هشتم با دست ، میله ای که از دیوار

ساختمان بیرون آمده را بگیرد و در هوا معلق بماند ، این مرد برای نجات همسرش چه

اقدامی انجام خواهد داد ؟!

الف ) سریعا با استفاده از اره برقی در صدد جدا نمودن میله از ساختمان بر می آید !

ب ) یک عدد سوسک و یا موش را بر روی دست همسرش می گذارد !

ج ) یک طناب پوسیده را برای بالا کشیدن همسرش به طرف او می اندازد !

د ) با به خطر انداختن جان خودش ، هر طور که شده همسرش را نجات می دهد

و سپس اینبار طوری او را هل می دهد که دیگر به هیچ عنوان نتواند دستش را

به جایی بند کند !

۴ – چرا معمولا در تصادفات رانندگی ، میزان صدمه ای که به خانوم ها

وارد می شود بیشتر از آقایانی است که مشغول رانندگی می باشند ؟!


الف ) چون ۵ دقیقه قبل از وقوع سانحه ، آقا خودش را از خودرو به بیرون پرت کرده است !

ب ) چون قبل از وقوع سانحه ، کمربند ایمنی خانوم دستکاری شده بوده تا عمل نکند !

ج ) چون در اینگونه تصادفات ، راننده حتی الامکان سعی کرده که خودرو اش از

سمت راست با خودروی روبرویی برخورد کند !

د ) چون بعد از سانحه مشخص شده که علت تشدید جراحات وارده به خانوم

مواد محترقه ای بوده که به دلایل نامعلوم توسط فردی ناشناس در زیر صندلی

او تعبیه شده بوده تا با کوچکترین ضربه ای منفجر شود !.!!

 

 

به نام خداوند دوستدار سادگي

 

پوشيدن کفشهاي پاشنه بلند سلامت زنان را تهديد مي کند!

 

آيا مي دانيد سالانه 20 هزار زن به خاطر پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند راهي بيمارستان مي شوند؟

پژوهشگران پس از بررسي نتايج تحقيقات جديدي هشدار دادند که پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند ، سالانه 20هزار زن را راهي بيمارستان مي کند.متخصصان مي گويند: اگر چه کفش هاي پاشنه بلند ممکن است چند سانتي به قد شما اضافه کند اما مانند ساير روشهاي غير طبيعي به قيمت تهديد کردن سلامتي شما تمام مي شود.

اين تحقيقات نشان مي دهد که پوشيدن کفش هايي با پاشنه هايي به ارتفاع چند سانتي متر نه تنها به پاهاي شما آسيب مي رساند بلکه حتي ممکن است منجر به بروز حوادث خطر سازي شود. بر اساس نتايج اين مطالعات ، بيش از يک سوم زنان وقتي اين کفشها را مي پوشند حين راه رفتن به زمين مي خورند و دچار آسب ديدگي مي شوند.

با توجه به تحقيقات اخير ، جمعيت زناني که تمايل به استفاده از اين کفش ها را دارند ، افزايش يافته است. اين بررسي ها نشان مي دهد که نوجوانان دختر بيشترين آسيب را از اين جهت مي بينند. به طوري که طبق آمار دختران زير 18 سال 50بار بيشتر از مادارنشان در معرض ابتلا به مشکلات استخوان لگن ناشي از پوشيدن اين کفش ها قرار دارند. هم چنين ميزان بروز کمر درد در بين دختران نوجوان که کفش هاي پاشنه بلند مي پوشند 10برابر افزايش پيدا مي کند.

در اين پژوهش بيش از 1000 دختر نوجوان که از اين کفش ها استفاده مي کردند تحت مطالعه قرار گرفتند.برخي از فيزيو تراپيست ها ي شرکت کننده در اين پژوهش هشدار دادند که مشکلات ناشي از پوشيدن اين کفش ها ممکن است تا حدي پيش روي کرده و شدت پيدا کند که فرد ناچار به جراحي و پيوند استخوان گردد.

توجه : کفشهاي کاملأ تخت نيز از نظر پزشکي توصيه نمي شود . کفش مطلوب و مناسب معمولأ کفش هايي با ارتفاع 3تا4 سانتي متر است.

با آرزوي سلامتي!

 

فرش ترکمن ؛ اوج هنر و هویت زنان کرانه خزر

 

دو تا قرمز، یکی زرد به زیر، دو تا نارنجی”، این کلمات لالایی گوش نوازی است که دختر ترکمن صحرا از مادر به یادگار دارد و هر روز تکرار می کند تا اوج هنر و هویت را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، رنگ چهره اش مثل قالی پرنقش و نگار شده، از قامتش می توان داستان رنج زندگی هنرش را فهمید. دختران ترکمن پس از ازدواج و “آنق گذاری”( کلاه مخصوص زنان متاهل)، روغن، یک کاسه آرد و یک “ایگ”هدیه می گیرند که ایگ یا دوک نخ ریسی نشانه ای است برای پویایی و فعالیت و ریشه در تاریخ و هویت زنان ترکمن دارد.

 

ادامه مطلب را بخوانيد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:آب, انتخابات ,مال , صرفه جويي, :: 8:4 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مقاله:

((اصـــلاح الــگــوي مــصــرف با موضوع صرفه جويي                                 
تهيه كننده:


حجه السلام مروجي نسب

خرداد 1388

مردم عزيزمان توجه داشته باشند كه صرفه جويي به معناي مصرف كردن نيست، صرفه جويي به معناي درست مصرف كردن، به جا مصرف كردن، ضايع نكردن مال، مصرف را كارآمد و ثمر بخش كردن است. 

بخش اول:
از ديدگاه قرآن و حديث
بخش دوم:
در سخنان مقام معظم رهبري


بخش اول: از ديدگاه قرآن و حديث
 
معناي اسراف
اسراف در لغت به معناي وسيع كلمه، هر گونه تجاوزي است كه از حد خود در كاري بگذرد؛ ولي غالبا اين كلمه، در مورد هزينه ها و خرج ها گفته مي‌شود و از آيات قرآن نيز به خوبي استفاده مي‌گردد كه اسراف نقطه مقابل تنگ گرفتن و سختگيري است آن جا كه مي‌فرمايد: كساني كه به هنگام انفاق، اسراف نكرده، سختگير هم نيستند و بخل هم نمي‌ورزند بلكه در ميان اين دو، حد اعتدال و ميانه را مي گيرند. (فرقان، آيه 67)
 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:آرزو , :: 11:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

یكی بود یكی نبود، غیر از خدا هیچ كس نیود.
دختری بود در ولایت غربت كه هر چیزی می گفت و هر چیزی می خواست همان موقع اتفاق می افتاد یا آرزویش برآورده می شد. مثلاً‌ اگر می گفت: «الان برق می رود» همان موقع برق می رفت یا اگر می گفت «كاش ملای مكتب مریض شود» همان وقت ملای مكتب مریض می شد.
باری این دختر كم كم بزرگ شد و به سن جوانی رسید. یك روز داشت در خیابان راه می رفت، چشمش افتاد به یك پسری كه در زیبایی و ملاحت سر آمد همه جوانان بود. (خوانندگان عزیز، این تعریف و تمجیدها را زیاد جدی نگیرند. بنده نگارنده ـ اگر حمل به تعریف از خود نشود ـ معتقد است حسن و جمالی كه خداوند عالمیان به این بنده كمترین عنایت كرده است، صد مرتبه بیشتر از حسن و جمال تمامی جوانان عالم است. با كمال تواضع، بنده نگارنده.) باری تا چشم دختر به جوان افتاد، با خودش گفت: «كاش این پسر، عاشق من شود و به خواستگاری‌ام بیاید.» از آنجا كه آن دختر هر آرزویی می كرد، فوراً‌ برآورده می شد، از قضای روزگار، پسر هم فی الفور عاشق دختر شد و همان وسط خیابان آمد به خواستگاری.
دختر گفت:«من حرفی ندارم ولی تو باید اول چند خواسته مرا برآورده كنی.» پسر گفت ای محبوب شیرین كار، شما جان بخواه.» دختر كه توی دلش قند آب می شد، گفت: «اول این كه باید برایم یك جفت شاخ غول بیاوری.» پسر گفت: «به روی چشم. همین الساعه.» و به راه افتاد دختر در دلش آرزو كرد كه «كاش همین الان یك جفت شاخ غول پیدا كند و بیاورد.» هنوز آرزویش را كاملاً‌ نگفته بود كه یك دفعه پسر با دو تا شاخ غول برگشت.
دختر گفت: «حالا شرط دوم. و آن اینست كه بروی دو تا كاغذ پیدا كنی كه وقتی آنها را به هم بمالی، آتش بگیرد.» پسر به راه افتاد و دختر كه داشت از شوق و ذوق دیوانه می شد، در دلش آرزو كرد كه پسر زودتر آن دو كاغذ را پیدا كند. هنوز مشغول آرزو بود كه پسر با دو تا روزنامه «مردم سالاری» و «کیهان» برگشت.
دختر كه داشت طاقتش طاق می شد و دلش نمی خواست باز هم پسر را جایی بفرستد، این دفعه یك شرط راحت تر گذاشت و گفت: «شرط آخر این است كه با كف دستت راه بروی» پسر كه در این كارها ورزیده بود و نیازی به آرزوی دختر نداشت، فوری معلق زد و شروع كرد با كفِ دست راه رفتن، در عین حال هر شیرین كاری دیگری هم كه بلد بود ضمیمه خواسته دختر كرد.
دختر كه از دیدن شیرین كاری پسر، كلی ذوق زده شده بود و غش غش می خندید بنا كرد به تشویق پسر و گفت: «آفرین، هاهاها … خیلی بانمكی … هاهاها … موش بخوردِت… »
هنوز این حرف ها كاملاً از دهن دختر بیرون نیامده بود كه یك دفعه، یك موش از گوشه خیابان آمد جلو و پسر را خورد!
ما از این داستان نتیچه می گیریم كه آدم باید در وقت شیرین كاری، مواظب موش های كوچه و خیابان باشد!
قصه ما به سر رسید غلاغه به خونه‌ش نرسید!
 
ابوالفضل  زرویی  نصرآباد
 
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:گند, :: 11:19 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

از شهريار جون هم متشكرم
منبع:khatereha.blogfa.com
شهریارپارسازادگان 1390 
از بچگی همه ما این را شنیده ایم که حقوق زنها پایمال میشود. آیا واقعاً حقوق زن ها پایمال شده است؟...
از کودکی شروع میکنیم:

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:زنان , :: 11:9 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

از هنگامی که خداوند مشغول خلق کردن زن بود.
شش روز می گذشت ….

فرشته ای ظاهر شد و عرض کرد:
چرا این همه وقت صرف این یکی می فرمایید ؟



ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:خنده , :: 9:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
فقط یه آرایشگر زنِ ایرانی می تونه
درآمدی معادل یک فوق تخصص جراحی رو داشته باشه∙
 
 غضنفر از یه دختره می پرسه اسم شما چیه؟ دختره می گه اسم من توی تمام باغچه ها هست. غضنفر می گه: آهان فهمیدم، شلنگه
ژاپني ها ميگن : ما ميتونيم ، مگر اينکه بلايي نازل بشه !!!
ما ( ايراني ها ) ميگيم : ... ما نمي تونيم ! مگر اينکه فرجي بشه !!!
 
 یکی به یکی دیگه میگه: چرا کولر نمی خری؟
دومی: بدرد نمیخوره اونایی هم که دارن گذاشتن رو پشت بام
 
خدا یا کیفیت رو فدای کمیت نکن. کمتر خلق کن ولی آدم خلق کن!
 تا هنگامی که مجردی هرکی بهت میرسه میگه:تو که همه چی داری چرا ازدواج نمیکنی؟
وقتی ازدواج کردی هرکی بهت میرسه میپرسه:
تو که همه چی داشتی واسه چی ازدواج کردی!
 
 سال ها گذشت و کسی ندید که انسانی با قاشق چای خوری ،چای بخوردهمه از پسر نوح بدی میگن ولی هیشکی بهش حق نمیده بابت شکاف نسلی که با حضرت نوح داشت!
 
*پی نوشت: حضرت نوح 931 سال و 5 ماه و سه روز از پسرش بزرگتر بوده است
 
وقتی با همسرم بیرون میریم من هميشه دست همسرم رو در دستم ميگيرم،نه از بابت محبّت زیاد ازین بابت که اگه رهاش كنم ميره خريد
 
با ارزش ترین پول دنیا "تومن" شناخته شد، چون هم تو هستی توش، هم من
 
 
گشت ارشاد به دختر: دختركجا ميری؟
دختر: ميرم آرايشگاه، مو رنگ كنم، فرنچ كنم، برنز كنم، خوشگل بشم بعد ميام تو منو بگیر.
 
 
اصفهانیه صبح از خواب پا میشه به زنش میگه: خانوم دوتا تخم مرغ بپز من میرم بالا پشت بوم این آنتنو درست کنم. میره بالا پشتبوم پاش لیز میخوره
میُفته پایین. وسط راه که داشته میافتاده داد میزنه: خانوم یکی بپز ... یکی بپز
 
 
می دونی چرا با ازدواج دین آدم کامل میشه؟
چون تا قبل ازدواج فکر میکنه دنیا بهشته ...!!؟
اما بعدش به جهنم اعتقاد پیدا میکنه!!!؟؟؟؟
 
 
ازدواج یعنی از دست دادن توجه تعداد کثیری از افراد و بدست آوردن بی توجهی یک فرد
 

 

 
اینایی که همه چیزو رو دسکتاپ سیو می‌کنن همونایی هستن که از راه می‌رسن شلوارشونو پرت می‌کنن گوشه‌ی اتاق !
 
غضنفر یه دوقولو میبینه بعد میزنه زیر خنده میگن چرا میخندی..؟ میگه تابلوئه فوتوشاپه
 
 
از غضنفر مي پرسن دوست داري توي تاکسي با کي بشيني؟ ميگه با يه دختر خوش قد و بالا وخوشگل و قد بلند با نامزدش. ميگن واااا اخه براي چي بانامزدش ؟ ميگه اخه ميچسبن به هم جا براي من باز مي شه
 
 از غضنفر می پرسن نخست وزیر به انگلیسی چی می شه؟
می گه :First And Under !!!
 
به غضنفر ميگن: چند تا حيوون نام ببر كه پرواز كنه. ميگه:*** كبوتر، كلاغ، خر! بهش ميگن: بابا خر كه پرواز نميكنه! ميگه: بابا خره ديگه، يهو ديدي پرواز كرد!
 
غضنفر تو اتوبوس يه دختره خوشگل رو ميبينه،*** پياده كه ميشه شماره اتوبوس رو بر ميداره!
مادر پسره براش میره خواستگاری، پدر دختره میپرسه خوب پسرتون چه کاره هست؟
 
مادره میگه: پسرم دیپلماته پدر دختره میگه: اوه چه عالی! یعنی چی؟ مادره میگه: یعنی از وقتی پسرم دیپلمش گرفته همینطوری ماته
 
از یه کچل می پرسن اسم شامپوت چیه؟ می گه من از شیشه پاک کن استفاده می کنم!  
سوال: چرا در اسلام چهار تا زن بيشتر نميشه گرفت؟ پاسخ: چون اگه 5 تا بشه بايد يکيشو خمس بدي!
 
قدیما برق ها رو روشن میذاشتیم میرفتیم مسافرت،دزده فکرکنه یکی خونه هست، الان هرجوری حساب میکنیم
برق ها رو خاموش کنیم و دزد بزنه به صرفه تره
 
! التماس غضنفر به عابر بانک!..غلط کردم، پول نميخوام فقط گواهى نامه ام رو پس بده!

التماس A2

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:شجاعت,تسليت,خاك سپاري , :: 13:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

شجاعت

       روزي مردي به سفر ميرود و به محض ورود به اتاق هتل ، متوجه ميشود که هتل به کامپيوتر مجهز است . تصميم ميگيرد به همسرش ايميل بزند . نامه را مينويسد اما در تايپ ادرس دچار اشتباه ميشود و بدون اينکه متوجه شود نامه را ميفرستد
     در اين ضمن در گوشه اي ديگر از اين کره خاکي ، زني که تازه از مراسم خاک سپاري همسرش به خانه باز گشته بود با اين فکر که شايد تسليتي از دوستان يا اشنايان داشته باشه به سراغ کامپيوتر ميرود تا ايميل هاي خود را چک کند . 
     اما پس از خواندن اولين نامه غش ميکند و بر زمين مي افتد . پسر او با هول و هراس به سمت اتاق مادرش ميرود و مادرش را بر نقش زمين ميبيند و در همان حال چشمش به صفحه مانيتور مي افتد:

گيرنده : همسر عزيزم
موضوع : من رسيدم

ميدونم که از گرفتن اين نامه حسابي غافلگير شدي . راستش انها اينجا کامپيوتر دارند و هر کس به اينجا مي اد ميتونه براي عزيزانش نامه بفرسته . من همين الان رسيدم و همه چيز را چک کردم . همه چيز براي ورود تو رو به راهه . فردا ميبينمت . اميدوارم سفر تو هم مثل سفر من بي خطر باشه . واي چه قدر اينجا گرمه  !!
 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب: پيوند, عشق , :: 12:42 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

خداوند در سوره روم آيه 21 مي فرمايد .

و از نشانه هاي او اينكه همسراني از جنس خودتان براي شما آفريد تا در كنار آنها آرامش بيابيد و در ميانتان مودت و رحمت قرار داد در اين نشانه هايي است براي گروهي كه تفكر مي كنند .

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 731
بازدید کل : 55235
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت