انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:اصفهان, :: 8:33 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 اصفهانیه تصادف کرده بود نشسته بود وسط خیابون

میزد توی سرش که ماشینم..! ماشینم

داغون شد..!!! خاک تو سرم شد

....

 

افسره رفت بهش گفت بدبخت... انقدر حرص ماشینتُ زدی

که نفهمیدی دست چپت از مچ قطع شده

 

 

طرف نگاه کرد به دستش گفت: یا حضرت عباس...! بدبخت شدم .. ساعتم...!!!!

تصادف سمند با سوناتا،2 کشته و 8 زخمی داشت

 

دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:شیر, :: 8:28 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

یک وبلاگی  در پهنه جهان هستی ظهور کرده است بنام "دخترا شیرن  مثل شمشیرن"

سلام.من النازم 17 سالمه ساکن تهرانم این وبلاگو درست کردم تا هر کسی از دست هر پسری ناراحته واسم بگه. همونطور که میدونید این وبلاگ فقط و فقط واسه دختراس. تا ما دخترا باید ثابت کنیم ما شیریم نه پسرا.

هر کی با من موافقه نظر بده. قربون همه دخترا

 

بيماري خطرناك

اين يک بيماری مسری در پسران است . اگر برادر و  يا پسر شما اين بيماری را بگيرد يقين بدانيد که در عرض کمتر از يک هفته کل پسران محل را مبتلا ميکند پس برای جلوگيری از اين بيماری اگر کسی را مشاهده کرديد که مبتلا است حتمآ او را قرنطينه کنيد.

علايم اين بيماری:
۱- گذاشتن ريشهای نخ قيطونی.
۲- طرز نگاه کردن به صورت عجيب غريب.
۳- تکرار جمله ی هوش پسران بيش ازدختران است .
۴- ايستادن زياد رو به روی اينه.
۵- استفاده از جملاتی شبيه همين که گفتم؛حرف من درسته؛حرف مرد حرفه و....
۶- مخالفتهای پی در پی.
۷- پايين بردن شخصيت دختران برای تقويت روحيه.
۸- خواندن اشعار پر محتوا از قبيل پسرا شيرن مثه شمشيرن
۹- روزی ۵۰ دفعه شنيدن پسر پسر قند عسل توسط مامان جون
۱۰- خواندن کتابهايی از قبيل:
چگونه اعتماد به نفس خود را بالا بريم؟
انرژی درمانی
تقويت اراده در ۲۰ روز
من بهترينم
و.......
به اميد بهبودي همه پسران

یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:مردان شلوغ, :: 9:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

این آقا پسر هم  .....
 
 
یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:آبرو ریزی, :: 9:24 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

شجاع ترین زن دنیا پیدا شد
 
 
یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:وای , :: 8:42 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

پسرها نمي‌توانند؟ بعضی از

بعضی از پسرها نمي‌توانند ؟
! با داشتن هيكلي ضايع تيشرت تنگ نپوشند و فيگور نگيرند-1
! از كلاس پنجم دبستان صورتشون رو سه تيغه نكنند  -2
 3-پس از يافتن اولين مو در پشت لب احساس مردانگي نكنند و به فكر ازدواج نيفتند
!
! در مهمانيها و محافل خانوادگي احساس با مزگي نكنند و چرت و پرت نگويند- 4
! ادعاي با مرامي و با معرفتي و با وفايي و غيره نكنند-5
!
-كت و شلوار صورتي با بلوز زرد نپوشند و كراوات قهوه‌اي نزنند6
! احساس با غيرتي نكنند و راه به راه به آبجي كوچيكه گير ندهند-7
! از 9 سالگي پشت ماشين باباشون نشينند و پدر ماشين رو در نيارند- 8
! مطالب چرت و پرت نگند و از خودشون تعريف نكنند
-9

باید مرام و مردانگی را از دخترا یاد بگیرند .

نظر شما چیه ؟

چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:پند, :: 7:22 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

داستان بسیار پندآموز ازدواج ملا نصرالدین

روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید : ملا ، آیا تا بحال به فکر ازدواج افتادی ؟

ملا در جوابش گفت : بله ، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم .

دوستش دوباره پرسید : خب ، چی شد ؟

ملا جواب داد : بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم ، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود ولی من او را نخواستم ، چون از مغز خالی بود .

به شیراز رفتم : دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا ، ولی من او  را هم نخواستم ، چون زیبا نبود.

ولی آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا و همین که ، خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود . ولی با او هم ازدواج نکردم.

دوستش کنجکاوانه پرسید : چرا ؟

ملا گفت : برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت ، که من میگشتم .

هیچ کس کامل نیست…

اینگونه نگاه کنیم …

          مرد را به عقلش نه به ثروتش . زن را به وفایش نه به جمالش . دوست را به محبتش نه به کلامش . عاشق را به صبرش نه به ادعایش . مال را به برکتش نه به مقدارش . خانه را به آرامشش نه به اندازه اش . اتومبیل را به کاراییش نه به مدلش . غذا را به کیفیتش نه به کمیتش . درس را به استادش نه به سختیش . دانشمند را به علمش نه به مدرکش . مدیر را به عمل کردش نه به جایگاهش . نویسنده را به باورهایش نه به تعداد کتابهایش . شخص را به انسانیتش نه به ظاهرش . دل را به پاکیش نه به صاحبش . جسم را به سلامتش نه به لاغریش . سخنان را به عمق معنایش نه به گوینده اش . .

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:خواسته زنان, :: 12:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
سوپرمن؟ نه،
معمولي باشيد!
 
      البته در ظاهر هیچ زنی شبیه زن دیگری نیست، اما با وجود انواع روحیه، خلق و خو، خیال و هوس‌هایی که خانم‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، وجوه اشتراکی نیز وجود دارد که آنها را به یکدیگر پیوند می‌دهد. باور کنيد و دوباره باور کنيد که تمام خانم‌ها از مرد زندگی خود همين چيزها را مي‌خواهند.
 

 

 

این مقاله 10 شاه‌کلید برای برقراری یک رابطه پایدار و سالم با همسرتان به شما ارئه می‌کند. پس خواندن آن را حتما به شوهران خود توصیه کنید. با این حال فراموش نکنید که زبان این نوشته طنز است و اگر یک‌وقت خدای نکرده یکی از این راهکارها جواب نداد، یقه ما یا همسرتان را نگیرید! برای دانستن این که یک زن از مرد زندگی‌اش چه می‌خواهد با ما همراه باشید.

 


 

 اول از همه صداقت

 

خانم‌ها برای اعتماد و درک متقابل در زندگی ارزش زیادی قائل هستند. وقتی شما دروغ می‌گویید، اعتماد او را از خودتان سلب هستند.

 

مثلا وقتي همسرتان از شما سوال مي​کند فلان لباس چقدر به او می‌آید؟ در دل می‌خواهد شما با صدای بلند و رسا این موضوع را اعلام کنید که «عزيزم مثل ماه شب چهارده شده​اي!» بله، اين صداقت مورد انتظار خانم​هاست... تا زمانی که از این نظر مراقب باشید، احساسات او جریحه​دار نخواهد شد و او ممنون شما خواهد بود! همین یک جمله کافی است تا رابطه زناشویی شما حداقل برای چند سا عت، چند روز یا در خوشبیانه‌ترین حالت، چند هفته کافی باشد. البته خیلی روی بیشتر از یک روز حساب نکنید.

 


 

 شوخ طبعی يک چيز شخصي است

 

می توانید گناه این را گردن هورمون‌ها بیندازید، اما دل ما خانم‌ها برای چیزهای کوچک و بی‌اهمیت شور می‌زند و بی‌مقدمه نگران می‌شویم.

 

چیزی که شما آقایان باید روی آن کار کنید این است که همسرتان را بخندانید و غم‌ها را از او دور کنید! حس شوخ​طبعی و بذله​گویی شما به نفع​تان خواهد بود.

 

در اين زمينه تذکر يک مسأله ضروري است؛ اينکه شوخ‌طبعي يک امر خصوصي و مخصوص همسر شماست و واي به حال‌تان اگر در جمع قصد مجلس​گرداني (شوخ​طبعي) داشته باشيد!

 


 

 شما يک ستون هستيد

 

خانم‌ها خیلی خوب از پس خودشان بر می‌آیند اما همگی در اعماق قلب خود دوست دارند کسی از آنها محافظت کند. هیچ​چیز مانند اطمینانی که بابت همراهی او می‌دهید نمی‌تواند او را راضی و خوشنود کند. يادتان باشد او دوست دارد به شما تکيه کند و شما بايد مثل يک کوه يا حداقل يک پشتي، مقاومت وزن او را داشته باشيد! اگر لازم است جایی به دفاع از او برخیزید، تردید نکنید. همسرتان هر چقدر در کنار شما بیشتر احساس امنیت کند، بیشتر به شما احترام می‌گذارد. اصولا مرداني که تکيه​گاه همسرشان بوده​اند جاي مهمي در تاريخ براي خود دست و پا کرده​اند.

 




 
 بابا باهوش!

 

خانم‌ها جذب مردانی می‌شوند که باهوش هستند و حرف‌های عاقلانه می‌زنند. وقتی قرار است تصمیم مهمی گرفته شود، همسرتان از شما انتظار دارد احساس مسئولیت کرده و گند نزنيد!​ زندگی کردن با یک مرد باهوش، زن را مطمئن می‌کند که تمام نیازهایش برآورده شده و از ارتباط و درک متقابل بهره​مند خواهد شد. اگر شما جزء کساني هستيد که ضريب هوشي​تان با يک پنکه برابري مي​کند، نگران نباشيد. چون اصولا در زندگي زناشويي، مردان کم​هوش زندگي راحت​تري دارند!​

 


 

وفادار باش ابله!

 

به زنی که او را ملاقات کرده و دارید با او آشنا می‌شوید، وفادار باشید. برای یک زن توهین است که مرد او به خانم‌های دیگر نیز توجه داشته باشد. وقتی خانمی را ملاقات می‌کنید، تمام توجه خود را به سخنان او معطوف کنید تا او احساس کند تنها کسی است که به او اهمیت می‌دهید. در اين زمينه اصلا شوخي موخي نداريم!

 


 

 حريم خصوصي کيلو چنده؟ 

 

اگر همیشه و همه​جا چهار چشمی مراقب همسرتان باشید، او از کشیک دادن‌های شما خواهد ترسید. تلاش شما برای ورود به حریم خصوصی زندگی همسرتان، او را می‌ترساند و مجبور می‌شود به دنبال پناهگاه مطمئنی بگردد. بايد با کنار گذاشتن سوءظن او را تشویق کنید گاهی با دوستانش باشد و به کارهای خصوصی خود بپردازد. بگذارید گاهی کج​خلقی کند و او را سین​جیم نکنید در غیر این صورت او از کوره در می‌رود. به او فضا و زمان بدهید. بگذارید خودش باشد. نکته:​ البته اينکه تنها يک سمت ماجراست، او وقتي پاي شما وسط باشد يک کارآگاه به تمام معناست. حريم خصوصي وقتي يک چيز قابل توجه است که پاي شما وسط نباشد!چرا؟ چرا ندارد عزيزم. همينه که هست!

 


 

 زن ذليل باشيد 

 

چه کسی می‌گوید اخلاق مال آدم‌های ضعیف و بی​بخار است؟ حقیقت این است که وقتی آقایان در این زمینه تلاش می‌کنند، احساس خاصی به خانم‌ها دست می‌دهد. در زندگي با يک همسر مهربان کارهای کوچک و ارزشمندی مانند باز کردن در برای او، کمک کردن به او هنگام پیاده شدن از ماشین یا ظرف شستن معجزه می‌کند. البته زياد در اين زمينه به دنبال اثبات خودتان نباشيد چون ناگهان مي​بينيد که شخصا تبديل به خانم خانه شده​ايد!

 


 

سوپرمن نباشيد

 

همين که هستيد خيلي هم بد نيست؛ يک آدم خوب و معمولي و دوست​داشتني. هيچ لزومي ندارد که شما رل ستاره​هاي خوش​قد و بالا و شاخ​شمشاد هاليوود را در زندگي ايفا کنيد و لازم نيست هر لحظه و هر روز خودتان را به او اثبات کنيد ... تو اثبات شده​اي استاد!

 


 

 مرد خوش‌اخلاق نيک‌انديش

 

موهای وز کرده و زندگی غیرمتعارف شما به تقلید از خواننده محبوب​تان، ممکن است توجه دختربچه‌ها را جلب کند اما خانم‌ها، مردهای آراسته و پاکیزه را دوست دارند.

 

لباس‌های گشاد و نامرتب هیچ جذابیتی ندارند. یک آپارتمان کثیف و ماشینی که مثل حیاط خلوت پر از زباله است، طرف مقابل را کاملا سرد و بیزار می‌کند. خودتان را به زحمت بیندازید و عاقلانه لباس بپوشید و لطفا سرویس بهداشتی منزل‌تان را پاکیزه نگاه دارید. در مقابل خانم‌ها مراقب حرف​زدن‌تان باشید.

 

دشنام دادن اصلا کار خوبی نیست. جواب ندادن به تماس‌های او یا قطع کردن تلفن یک توهین مستقیم است. اگر می‌دانید دیر به محل قرار می‌رسید، پیشاپیش تماس بگیرید و از او عذرخواهی کنید. شيرفهم شد؟

 




 
 عاشق باش و عشق بورز

 

عاشق نیمه​وقت و دوست تمام​وقت همسرتان باشید. این تمام آن چیزی است که یک زن از مرد زندگی خود می‌خواهد. با حرکات و هدایای کوچک، عشق و محبت خود را ابراز کنید. یک سخن فی​البداهه، یک یادداشت عاشقانه یا یک دسته گل هزینه زیادی ندارد اما همسرتان را عاشق​تان می‌کند. البته به عقيده کارشناسان نسل مردهايي از اين دست را ملخ خورده، اما شايد شما در درون خودتان يک شوهر عاشق​پيشه باشيد ... سعي کن جيگرم!

 

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:عسل, :: 12:11 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
ماه‌های اول زندگی مشترك گاهی بسیار سخت است اما اگر به بعضی ریزه‌كاری‌ها توجه كنید، می‌توانید از سختی‌این ماه‌ها كم كنید
 



برترین ها:  ازدواج كار ساده‌ای نیست. شما از یك خانواده و او از خانواده‌ای متفاوت؛ شما در یك سن و او در سنی دیگر و مهم‌تر از همه این‌كه شما از یك جنس و او از جنسی دیگر است. این‌ها و هزار و یك عامل دیگر كافی هستند كه همه چیز طبق انتظار شما پیش نرود یا برای درست شدن بعضی مسائل، مجبور باشید روزها و ماه‌ها انرژی بگذارید و در آخر هم به نتیجه مورد انتظار‌تان نرسید. ایرادی ندارد! اصلا این یكی از موضوعاتی است كه قبل از ازدواج، باید به آن فكر كنید و برایش انرژی ذخیره كنید. به همین بهانه شما را با حرف‌ها و اتفاقاتی آشنا می‌كنیم كه اگر مراقب‌شان نباشید از شما و زندگی مشترك‌تان بیش از حد انرژی می‌گیرند.



با هم همدست شوید

جلوگیری از تنش در زندگی مشترك كار یك نفر نیست. همان‌طور كه هیچ دعوایی یك‌نفره پا نمی‌گیرد، مقاومت در برابر تنش‌های روزمره هم كاری است كه شما و همسرتان پابه‌پای هم باید برای آن تلاش كنید. برای این كار بهتر است قبل از هرچیز عامل اصلی تنش‌ها را مشخص كنید. آیا یك عادت خاص، لحن حرف زدن یا نحوه استدلال شما یا همسرتان باعث درگیری میان‌تان می‌شود؟ در این‌باره با هم صحبت كنید و سعی كنید در طول این صحبت نه برنجید و نه او را برنجانید بلكه به امید ساختن یك رابطه بهتر، تنها با هم گفت‌وگو كنید. از هر سرنخی كمك بگیرید. ممكن است حتی خود همسرتان هم نداند دقیقا از چه چیزی می‌رنجد؛ پس لازم است شما هم با او برای پیدا كردن ریشه مشكلات تلاش كنید.



مثل سنگ نباشید

می‌گویند زن و شوهر باید قبل از ازدواج با چشم‌های باز همه شرایط یكدیگر را ببینند و بعد از ازدواج انتظار تغییر از یكدیگر نداشته باشند. این موضوع هم درست است و هم نادرست. شما حق ندارید در موارد كلان و درباره خصوصیات اصلی انتظاری برای تغییر داشته باشید و همسرتان هم نباید منتظر چنین تغییراتی در شما باشد اما در موارد كوچك‌تر شما می‌توانید با توجه به نیازهای یكدیگر و با توافق با هم كمی تغییر كنید. این تغییرات قرار است برای یك زندگی بهتر انجام شوند، پس اگر فكر می‌كنید كه انجام‌شان آسیبی به چهارچوب اصلی شخصیت‌تان نمی‌زند با مقاومت بیهوده زندگی را برای خودتان و همسرتان تلخ نكنید البته این نكته را هم باید بپذیرید كه هر شخصی برای خودش مرزبندی‌هایی دارد؛ پس اگر شما از همسرتان انتظار تغییر دارید اما با مقاومت او روبه‌رو می‌شوید، اول باید به این فكر كنید كه این موضوع درنظر همسرتان چقدر اهمیت دارد، ‌نه این‌كه این موضوع برای شما چقدر مهم است.



پیشگو یی ممنوع!

شاید فكر كنید كه آنقدر همسرتان را می‌شناسید كه بتوانید واكنش‌هایش را حدس بزنید و قبل از آن‌كه لب‌تر كند به نیاز‌هایش پی‌ببرید البته شاید در بعضی موارد حق با شما باشد اما مطمئن باشید  هنوز هم در بسیاری مواقع نمی‌توانید آنچه در ذهن او هست را حدس بزنید. به جای این‌كه با حدس و گمان به‌دنبال راضی كردن او باشید، از روی نشانه‌ها به نیاز‌هایش پی ببرید. اگر قرار است كادویی بخرید، ‌حدس نزنید كه او هم مانند فلانی به فلان وسیله علاقه دارد بلكه به‌دنبال وسایلی بگردید كه پیش از این به آن‌ها نیاز داشته یا گفته كه آرزوی داشتن آن را دارد.



گاهی فقط گوش كنید

وقتی همسرتان از شما سوالی می‌پرسد یا نظرتان در مورد موضوعی را جویا می‌شود، همیشه به‌دنبال جواب یا راه‌حل نیست. بعضی وقت‌ها هدف او از بیان این موضوع فقط درددل كردن یا بازگو كردن مشكلات و نگرانی‌هایش است. گاهی هم ممكن است او گلایه‌ای بكند اما منظور او از این گلایه، شكایت از شما به زبان بی‌زبانی نیست بلكه تنها ممكن است ترس‌هایش را با شما درمیان بگذارد و به‌دنبال ایجاد یك فضای ذهنی مشترك باشد. گاهی فقط گوش كنید، دست هم را بگیرید یا به هم نگاه كنید، بدون این‌كه هیچ قضاوتی بكنید یا نصیحت یا راه‌حلی را صادر كنید.



تخریب شخصیتی نكنید

همسرتان هم قطعا مثل شما ضعف‌هایی در شخصیت یا رفتارش دارد. ممكن است ایراد ظاهری داشته باشد یا تكیه كلام یا ترس‌هایی كه خودش هم از وجودشان خوشحال نیست. حتی در بدترین لحظه‌ها هم حق ندارید آن ایراد‌ها را به‌رویش بیاورید یا لحظات و اتفاقاتی كه خودش هم از وجود‌شان شرمنده ‌است را توی سرش بكوبید. فراموش نكنید هر اتفاقی جای خودش را دارد و اگر هم قرار است فردی به‌خاطرش سرزنش شود، فقط باید به‌خاطر همان اتفاق مورد تنبیه قرار گیرد.



عشق را به زندگی‌تان

زندگی مشترك یك اتفاق جدی است اما قرار نیست با جدیت بیش از حد و سخت گرفتن شرایط، اوضاع را برای خودتان و او سخت كنید. جای دوری نمی‌رود اگر یك كنسول بازی بگیرید و با هم بازی كنید یا این‌كه با برخی شیطنت‌های كودكانه ساعت‌ها بخندید. سعی كنید اسم عاشقانه، با معنا و كودكانه‌ای را برای همسرتان انتخاب كنید و گاهی یكدیگر را با این نام‌های مستعار صدا بزنید. ورزش 2نفره، رژیم گرفتن مشترك یا حتی كلاس‌های آموزشی مشترك را فراموش نكنید. سعی كنید تا آنجا كه می‌توانید با كمك این فعالیت‌های مشترك زمان بیشتری را با هم بگذرانید.



كلی‌گویی ممنوع!

درست است كه تكرار یك اشتباه از طرف همسرتان می‌تواند شما را به مرحله انفجار برساند اما حق ندارید این موضوع را به او نشان دهید. شما می‌توانید برای اشتباهش او را مجازات كنید اما اگر در گذشته از سر خطایش گذشته‌اید و ناراحتی‌تان را به رویش نیاورده‌اید، حق ندارید با انجام یك اشتباه دیگر، او را به‌خاطر تمام كارهایی كه تصور می‌كند آن‌ها را بخشیده‌اید، مجازات كنید. اشتباه دیگری كه می‌تواند به زندگی شما آسیب بزند، مجازات او به دلیل كارهای دیگران است. اگر مادرش با شما مشكلی دارد، حق ندارید به همسرتان بگویید كه همه شما همین‌طور هستید و... بلكه باید به او نشان دهید كه بدون متهم دانستنش تنها می‌خواهید با او درددل كنید و به‌دنبال كمك می‌گردید نه به‌دنبال محكوم كردن او.



سپر به دست نگیرید

حالت دفاعی گرفتن، بدترین اتفاقی است كه در گفت‌وگو‌های شما و همسرتان می‌تواند بیفتد. این‌كه او حس كند شما سپر به دست‌تان گرفته‌اید و رفتارهایش را حمله‌ای علیه خود تلقی كنید، باعث می‌شود او احساس كند شنیده نمی‌شود و تمایلی به ادامه صحبت نداشته باشد. دوستانه بودن یك صحبت را باید پیش فرض گفت‌وگوهای مشترك‌تان قرار دهید تا نه به فرد مقابل‌تان حمله كنید و نه تصور كنید كه او به‌دنبال متهم كردن شماست. اگر حق با اوست و شما واقعا اشتباهی كرده‌اید، به جای توجیه كردن و منحرف كردن بحث، ‌این موضوع را بپذیرید.



دنبال راه‌حل مشترك باشید؛ همین!

شاید حق با شما باشد. اصلا شاید در اغلب موارد حق با شما باشد اما حق ندارید این موضوع را بهانه‌ای برای تحقیر همسرتان بكنید. اگر بحثی پیش آمده یا دلخوری‌ای میان شما هست، یك راه‌حل منطقی و رسیدن به یك نتیجه مشترك چاره شماست، نه اثبات این‌كه حق با چه كسی است. برای آرام كردن این جنگ‌های هرروزه، تلاش كنید روی توافق‌ها و اختلافات‌تان تمركز كنید نه روی این‌كه  حق با من است یا حق با توست.
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:خنده, :: 10:45 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


  استاد: وقتی بزرگ شدی چه می کنی؟ شاگرد: ازدواج! استاد: نخیر منظورم اینه که چی می شی؟ شاگرد: داماد! استاد: اوه! منظورم این است وقتی بزرگ شدی چی به دست می آری؟ شاگرد: زن! استاد: بله! وقتی بزرگ شدی برای پدر و مادرت چی می گیری؟ شاگرد: عروسی می گیرم! استاد: پسر جان پدر و مادرت در آینده از تو چه می خوان؟ شاگرد: نوه!

======

                در جهان سوم رمز موفقیت پنهان کردن منابع کسب اطلاعاته

----+++++++++++++++

Wincenzo Delafonte   : وسط میدون تجریش احساس کردم یه مردی تو فاصله 20 متریم زل زده بهم و داره میاد سمتم، منم چشم تو چشم شدم و به مسیرم ادامه دادم، بهم رسیدیم و یهو دستشو کرد تو کیفش و یه کاغذ داد دستم
آگهی کاشت مو بود
اولش خیلی بهم برخورد اما بعدا گفتم طفلکی چقدر منتظر یه کچل بوده که رد شه

 

======

    سیمین: فرقی نداره کسی که باهاش حرف می زنی، پلی تکنیک می خونه یا آزاد از رودهن. از نظر خودش سختگیرترین استادا و بالاترین سطح علمی رو دانشگاه اونا داره

 

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:امام علی, :: 8:33 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 کمی راجع به مردها بخوانید 

 

امام على (ع) كنار رسول خدا (ص)

       امام على (ع) اين افتخار را دارد كه از كودكى در خانه رسول خدا (ص) رشد يافت .1 در اين باره نقل هاى جالبى وجود دارد كه ابن ابى الحديد آن ها را يكجا فراهم آورده است. از جمله از زيد بن على بن الحسين (ع) نقل شده است كه در آن دوران, رسول خدا (ص) گوشت و خرما را در دهانشان نرم كرده تا خوردن آن راحت تر شده, آنگاه آن را در دهان امام مى گذاشت. 2 به دليل همين قرابت بود كه امام, نخستين كسى بود كه به رسول خدا (ص) ايمان آورد.
             او خود فرمود: ((لم يسبقنى الا رسول الله بالصلاة.))3 در اين باره به قدرى شهادات و شواهد وجود دارد كه جاى هيچ گونه ترديدى را به افراد منصف باقى نمى گذارد. درباره اسلام آوردن امام گزارش شده است كه رسول خدا (ص) از او دعوت كردند تا اسلام را بپذيرد. اين امر بلوغ فكرى امام را نشان مى دهد. 4 مسعودى مى گويد: برخى سن امام را در وقت اسلام آوردن كم گفته اند تا بگويند او در زمانى كه اسلام آورده طفلى بيش نبوده است .5 حقيقت آن است كه پيامبر (ص) قدر شناس اصحاب فداكار بود, زمانى كه از جان گذشتگى امام على (ع) را در همهئ صحنه ها مى ديد چگونه مى توانست او را همانند ديگران بداند. اين امر سبب شد تا در هر فرصت مناسب, با فرمايشاتى كه درباره خصايص و ويژگيهاى آن حضرت مى فرمود, قدر و اعتبار او را به مردم بنماياند.
   اينها امورى است كه ما به عنوان فضايل امام در مصادر معتبر حديثى و تاريخى داريم. بعدها زمانى كه كتابهاى حديث در قرن دوم تدوين شد, كسانى كه جامع و راوى اين كتب روايى بودند, عمدتاً متاثر ازگرايشات عثمانى مذهبانى بودند كه براى امام فضيلتى را تحمل نمى كردند. به علاوه آنچه را طرفداران اموى و عثمانى در دوران بنى اميه درباره خلفا و مدافعان صحابى آنها ساخته بودند, نقل مى كردند. بخشى از اين جعليات, درست امورى بود كه در اصل, از فضايل امام بود و به خلفا نسبت داده شده بود اين تحريفات راه به جايى نبرد,زيرا تا اندازه اى فضايل نقل شده امام جدى, و راويان آن مورد اعتماد بودند كه به هر روى در كتابها باقى ماند. در اين زمينه راويان كوفى نقش مهمى در حفظ اين فضايل داشتند.
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:کنجد, :: 13:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

روغن كنجد ، این معجون ناشناخته

چربی ها و روغن های خوراكی اصولا از منابع طبیعی تهیه می شوند. این منابع خود به دو دسته حیوانی و گیاهی تقسیم می شوند. چربی های به دست آمده از منابع حیوانی را نیز می توان در 3 گروه طبقه بندی كرد: چربی شیر، چربی های ذخیره ای حیوانی و روغن های دریایی.
فواید اسیدهای چرب
اسیدهای چرب اشباع نشده باید در جیره غذایی روزانه وجود داشته باشند. زیرا بدن قادر به ساخت برخی از آنها نیست. در این میان اسیدهای چرب غیراشباع چندپیون



ادامه مطلب ...
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:زیبایی, :: 7:48 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
تراریوم      

تاریخچه تراریوم (Terrarium)

در اثر یک اتفاق ساده که نقطه عطفی در تاریخ باغبانی برگزیده شده است در سال 1827 میلادی، دکتر ناتاتیل وارد در حال مطالعه بر روی کرمهای ابریشم بود. این دکتر لندنی برای اینکه حالت خروج کرمهای ابریشم را از پیله بهتر مشاهده نماید آنها را درون جعبه های شیشه ای نگهداری می کرد تا اینکه روزی در ته یکی از شیشه ها چیزی در حال روئیدن دید و از آنجا که درب شیشه بسته بود توجه وی را جلب کرد و با کمی دقت بیشتر متوجه شد تخم گیاه سرخس که به نحوی وارد شیشه شده در ته شیشه جوانه زده و روئیده است.دکتر وارد آنقدر از این کشف به هیجان آمده بود که مطالعه اش را برروی کرم ابریشم ناتمام گذاشته و شروع به تحقیق در مورد کشف جدید خود نمود. او توانست انواع گیاهان را طی تحقیقاتش تا 15 سال درون جعبه های شیشه ای نگهداری نماید نام آنرا تراریوم گذاشت.

نکاتی در مورد نگهداری تراریوم:

آبدهی: میزان آبدهی ماهی یکبار نسبت به اندازه تراریوم 40 تا 120 سی سی می باشد.در مورد تراریوم هایی که بدون درب می باشند میزان آبدهی را بصورت هفته ای یکبار انجام دهید.

طریقه آبدهی: مقدار مورد نظر آب را در گوشه ای از شیشه طوری که با سطح خاک تماس نداشته باشد توسط سرنگ بریزید (عدم ریختن آب روی سطح خاک یا روی برگ گیاهان)

نور: سعی کنید جای ثابتی را برای تراریوم خود انتخاب نمائیدکه نور مناسبی هم داشته باشدمثل پشت پنجره های شمالی و جنوبی، ضمنآ نور آفتاب بصورت غیر مستقیم باشد یعنی توسط پرده شکسته شده باشد همچنین هر روز تراریوم را 180 درجه بچرخانید تا گیاهان به یک سو نروند.

بازدید هفتگی تراریوم:

هنگام آبدهی وضعیت گیاهان را بررسی نمائید و برگهای زرد و پوسیده را از داخل تراریوم خارج نمائیددر مورد تراریوم های درب دار شبها درب تراریوم را کمی جهت تنفس گیاهان باز بگذارید چون هنگام شب گیاهان اکسیژن هوا را مکیده و دی اکسید کربن پس می دهند، یک ساعت باز گذاشتن کافیست هنگام سفر درب تراریوم را تا زمان بازگشت حدود یک سانتیمتر باز بگذارید.

هرس کردن:

هرگاه مشاهده کردیدکه فضای داخل تراریوم جهت گیاهان کوچک شده است می توانید گیاهان را هرس نمایید، حداکثر 3 سانتیمتر از نوک گیاهان را کوتاه نمائید.

نکته:

هرگز بخار داخل شیشه را پاک نکنیدو هنگامی که شیشه بخار کرده است درب آن را برندارید، چون این امر طبیعی است و در واقع در این هنگام گیاهان در حال تغذیه می باشند.

شنبه 6 خرداد 1391برچسب:توت سفید, :: 7:52 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

توت سفید


خواص توت سفيد
توت سفيد سرشار از املاح معدني ،تانن ، مواد چربي و ويتامين هاي A و C ميباشد.
اين ميوه به طرز عجيبي وزن را كاهش مي دهد.
قند توت باعث چاقی نمی‌شود.
قند موجود در توت سفيدبراي كساني كه مبتلا به مرض قند ميباشند ضرر ندارد و معمولا به جاي قند سفيد مصنوعي ، چاي را با توت خشك ميخورند .
قند فروكتوز آن باعث برطرف شدن گرسنگي مي شود و فيبر آن سوخت كالريهاي بدن را تسريع مي دهد.
میوه توت چه خشک و چه تازه خشکی دماغ را برطرف می‌کند و از دوستان کبد و طحال است.
جوشانده پوست ریشه و برگ توت ادرار را زیاد می‌کند.
جوشانده‏ً پوست خشك شاخه هاي جوان و تازه درخت توت براي لينت(نرم)  مزاج مفيد است .
شیره برگهای آن به عنوان تب‌بر و التیام دهنده زخم در گذشته استفاده می‌شد.
عصاره برگ توت ضد سم قوی است.
اگر برگ تميز درخت توت سفيد را بكوبيد، شيره اي از آن به دست مي آيد كه التيام و جوش خوردن زخم ها را سرعت مي دهد.

شنبه 6 خرداد 1391برچسب:توت, :: 7:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

توت سفید

 

در منابع اسلامی آمده است که خداوند هنگام راندن آدم از بهشت ، سی نوع میوه ، از جمله توت ، را همراه او فرستاد تا آنها را در زمین بنشاند (محمدبن جریر طبری ، ج 1، ص 128؛ بلعمی ، ص 59 ـ60)

 

درخت توت سفید یا توت کرم ابریشم ، گهواره پرورش آن در چین بوده است و از آنجا به سایر نقاط ایران پراکنده شده است . در چین بیشتر برای خوراک کرم ابریشم درخت توت سفید را پرورش می دادند. توت سفید وقتی به ایران آمد با آب هوای ایران سازگاری بسیار نشان داد و میوه آن پر آب و شهداگین شد. در قدیم که خانه ها وسعت زیادی داشت و اغلب باغ و باغچه ای هم که در این خانه ها وجود داشت .کم و بیش یک یا دو درخت توت سفید در آنجا به چشم می خورد که وقتی میوه آن می رسید آن را می تکانیدند و می خوردند اما فعلا با کوچک شدن خانه ها و وسعت شهرها درختان توت کم و بیش در شهرها ناپدید شده اند و باید برای دیدن درختان توت و خوردن میوه آن به حومه شهرها رفت .

توت سفید خراسان  بی اندازه آبدار و شیرین است و در فصلی که به دست می آید یکی از میوه های معروف خراسان محسوب می شود.


توت سفید ميوه اي آبدار ، ريز ، شيرين ، و لذيذ است . درخت توت سفيد ، بزرگ تنومند و داراي برگهاي پهن است كه در تغذيه كرمهاي ابريشم مورد استفاده قرار مي گيرد. قسمتهايي كه در تغذيه و پزشكي مورد استفاده است عبارتند از : ميوه – برگ – شيره – پوست شاخه هاي تازه – توت سفيد را تازه مي خورند و براي مصارف زمستان آن را خشك كرده و مانند كشمش مي خورند .
خواص
توت سفيد سرشار از املاح معدني ،تانن ، مواد چربي و ويتامين هاي
A و C ميباشد.

 جوشانده‏ً پوست خشك شاخه هاي جوان و تازه درخت توت براي لينت(نرم)  مزاج مفيد است .
میوه توت چه خشک و چه تازه خشکی دماغ را برطرف می‌کند و از دوستان کبد و طحال است. جوشانده پوست ریشه و برگ توت ادرار را زیاد می‌کند.

اين ميوه به طرز عجيبي وزن را كاهش مي دهد.

 شیره برگهای آن به عنوان تب‌بر و التیام دهنده زخم در گذشته استفاده می‌شد.

 عصاره برگ توت ضد سم قوی است. قند توت باعث چاقی نمی‌شود.
قند موجود در توت سفيد به كساني كه مبتلا به مرض قند ميباشند ضرر ندارد و آنان غالباً به جاي قند سفيد مصنوعي ، چاي را با توت خشك ميخورند .

قند فروكتوز آن باعث برطرف شدن گرسنگي مي شود و فيبر آن سوخت كالريهاي بدن را تسريع مي دهد.

اگر برگ تميز درخت توت سفيد را بكوبيد، شيره اي از آن به دست مي آيد كه التيام و جوش خوردن زخم ها را تسريع مي كند.


ديگر خواص: ملين ، سهل كردن جريان ادرار ، جوشانده برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو ، ضماد كوبيده برگ با روغن زيتون براي درمان سوختگي .

طبق يافته هاي پژوهشگران فيبرهاي نامحلول موجود در انواع توتها ‘ كالري جذب شده در بدن را كاسته و موجب كاهش وزن مي شوند.هر 100 گرم توت تازه 60 كالري  و هر 100 گرم توت خشك 360 كالري انژي توليد مي كند.يكي ديگر از فوايد توت اين است كه با كاهش سموم وآلاينده ها بدن را پاك نگه مي دارد.آنتي اكسيدانهاي موجود دراين ميوه فوايد بسياري براي سلامتي دارند كه يكي از انها كاهش روند بالا رفتن سن است.آنتي اكسيدانها ميزان كلسترول بد را كاهش مي دهند ونيز از بيماريها و مشكلات مربوط به حافظه مثل آلزايمركه با بالا رفتن سن افراد دچار آن مي شوند؛ جلوگيري مي كنند. نقش ديگر آنتي اكسيدانها پيشگيري از سرطان است.علاوه بر اين توت سفيد ملين خوبي است.


چه وقت بايد توت خورد؟
بطور كلى بايد وقتى توت خورد كه شكم از غذا خالى باشد و بهترين موقع آن صبح ناشتا و يا عصر در فاصله غذاى ظهر و شام است كه زود هضم مى شود و مواد غذايى آن جذب بدن مى شود. معمولا اگر روى غذاهاى سنگين ، مخصوصا گوشتى آن را بخورند هضم آن مشكل مى شود و توليد نفخ در شكم و روده ها مى كند.
به همين علت است كه حكيم ابونصر هروى در كتاب خود توصيه مى كند كه موقعى توت بخورند كه شكم خالى باشد. ((چون توت را بخورند وقتى كه معده پاك بود، زود از معده بشود و اندر تن هيچ خلط برنيانگيزد.))
ابوبكر مطهر جمالى يزدى در كتاب فرخ نامه مدعى است كه اگر بخواهند ميوه توت سفيد، سياه شود، گودالى نزديك ريشه درخت توت بكنند و دو غربال توت سياه در بن درخت انبار كنند تا سال ديگر توت سفيد، توت سياه به بار آورد. همچنين اگر توت سفيد در بن درخت توت سياه كنند سپيد گردد؟!

 



                                

 


ده اعجاز میوه توت سفید


پيشگيري از سرطان:
توت ها منبع خوبي از فيتونوترينتي توانا به نام رزوراترول(resveratrol) هستند كه در انگور نيز يافت مي شوند. محققان معتقد هستند كه با كمك اين ماده ي غذايي گياهي مي توانند هم از بروز سرطان ها پيشگيري كنند و هم اين كه با سرطان ها بجنگند.


افزايش طول عمر:
توت ها به دليل وجود رزوراترول مي توانند موجب افزايش طول عمر افراد شوند. در مطالعات متعددي نشان داده شده است كه رزوراترول موجود در توت ها موجب افزايش طول عمر موش ها شده است.


تصفيه ي خون:
در طب چيني، توت ها به عنوان يك عامل تصفيه ي خون در نظر گرفته مي شوند، به اين معنا كه خون را تميز كرده، توليد آن را افزايش داده و به طور كلي موجب تقويت كل سيستم خوني مي شود.


تقويت كليه ها:
در طب چيني اين عقيده وجود دارد كه توت سفيد موجب تقويت عملكرد كليه ها مي شود.


پاك كننده ي كبد:
يكي ديگر از باورهاي موجود در طب چيني اين است كه توت سفيد به طور موثري مي تواند كبد را پاك و تميز كند.


بهتر شنيدن و بهتر ديدن:
در چين، با برگ درخت توت سفيد چاي تهيه كرده و معتقدند كه اين چاي به افراد كمك مي كند تا بهتر ببينند و بهتر بشنوند.


درمان يبوست:
در تركيه، درماني براي رفع يبوست وجود دارد كه آن خوردن توت سفيد به همراه يك ليوان آب آن هم با معده ي خالي است.


درمان كم خوني:
به دليل وجود آهن زياد در توت ها، اين ميوه هاي خوش مزه براي درمان كم خوني فقر آهن نيز كاربرد دارند.


درمان سرماخوردگي و آنفلوآنزا:
در تركيه، شيره ي توت به عنوان يك درمان براي سرماخوردگي و آنفلوانزا به كار مي رود. اثر بخشي اين روش به دليل وجود ويتامين C بالاي اين ماده ي غذايي مي باشد.


درمان سفيد شدن زودرس موها:
در خيلي از كشورها از توت ها براي درمان و علاج سفيد و يا خاكستري شدن زودرس موها استفاده مي شود.

 

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:عباسی, :: 13:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
زندگینامه و آثار رضا عباسی

رضا پسر علي اصغر كه از نگار گران دربار شاه اسماعيل دوم بود و حدود سال 995 هـ. ق به جمع نگارگران شاه عباس پيوست. (نقاشي ايراني ، ص۱۰۰)
آقا رضا ولد مولانا اصغر کاشي، از آنچه معين مصور و شاگردانش و همچنين تاريخ نويسان ايراني ذکر کرده اند ميتوان پي برد که رضا عباسي در حدود 974 هجري در قزوين تولد يافته و در سال 1044 هجري در اصفهان چشم از جهان فرو بسته است. داستان زندگي رضا عباسي کماکان براي ما نامعلوم است. اما پدر بزرگوار وي از نقاشان مطرح دربار شاه طهماسب و شاه اسماعيل دوم ميباشد. رضا در دامان پدر و نزديکي با نقاشان مطرح همچون شيخ محمد، سياوش بيک گرجستاني، مير زين العابدين، صادقي بيک افشار تلمذ کرده و با نقاشي آشنا ميشود. رضا عباسي در سه حوزه نقاشي ايراني (طراحي تک پيکره نگاري – نقاشي ديواري – نقاشي نسخه هاي خطي) آثار با ارزشي را خلق آفريني کرده است.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:نگارگری, :: 13:11 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مینیاتور و طراحی مینیاتور

 

مینیاتوردر لغت به معنی کوچکتر نشان دادن است. این کلمه در اصل یک لغت خارجی است و  نیمه ی اول قرن حاضر در زبان فارسی امروز مصطلح گردید که در معنای واقعی، به مینیاتورهای ایرانی یا کشورهای دیگر منحصر نمی شود؛ بلکه هر شیئ هنری ظریف و ریز که به هر سبک و شیوه ای ساخته شده باشد، مینیاتور نامیده می شود.

در حال حاضر در ایران به نقاشی های ایرانی، چه قدیم وچه جدید، که از سبک و روش اروپایی پیروی نکرده و دارای خصوصیات نقاشی سنتی باشد، مینیاتور گفته می شود و این موضوع به صورت یک غلط مصطلح پذیرفته شده است.

در نقاشی های مینیاتور، تصاویر، شبا

ادامه مطلب ...
سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:باور, :: 11:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه





باور کنید

ایندفعه یک مرد وسط راه خوابیده ، باور کن

 

ببین  این آقا پسر چیها گفته:

بغض هايم را به آسمان سپرده ام !

                    خدا به خير كند باران امشب را ...

 

سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:مریم, :: 11:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

حتّی اگرشعرم را نخوانی
قلب های ما همواره با هم صمیمی خواهند بود
حتّی اگر دراین دنیا یا آن دنیا هرگز دیگر ترا نبینم
به یاد ما جشنی برپا خواهد شد
ومرابا تو جاودانه خواهند کرد

هیچ می دانستی عشقت مرا به قله های مرتفعی رساند
پرنده ای که درونم بود، آنرا پرواز داد
درکشاکش جنگ ها
وفرود و فراز پرچم ها
مرا به دنیایی دیگر برد
در گستره ای کیهانی
نوای آهنکینی در درونم نواخت
تو درهمه جا پنهان بودی
ومن بی آنکه خود بدانم، می یافتمت
عشقت ایمانم را پس آوَرد
حالا همهء معماهایم پاسخ دارند
حالا همهء گره ها گشوده اند
حالا می دانم هرچه را باید بدانم
حتّی اگر شعرم را نخوانی
حتّی اگر نباشم
 
من تورا دوست دارم

 

از وبلاگ  من  و تو

 

 

سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:دوست, :: 11:8 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

از دختری پرسیدند که: دوست بهتر است یا خواهر

او گفت : در انتخاب خواهر نقشی نداشتم ولی دوست را خودم انتخاب کردم

روز جهانی دوست  بر شما عزیزان گرامی باد.

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:اسکلت, :: 13:16 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

اسکلت استخوانی بدن نقش مهمی در بروز دیابت دارد

بخش

- تاریخ انتشار

01:22

1390/11/18

http://diabetf.com/UploadImages/News/2362831241399245104.jpg

اسکلت استخوانی بدن بطور مرتب احیا میشود . محققان میگویند تجزیه بافت قدیمی استخوان و رشد استخوانهای جدید به کنترل میزان گلوکز خون کمک میکند . هورمونی به نام استئوگلسین عامل این ارتباط میباشد . این هورمون با فعالسازی تولید انسولین در لوزالمعده توانایی سلولهای دیگر را برای جذب گلوکز خون افزایش میدهد . این چرخه طبیعی در افرادی صورت میگیرد که در آنها استخوان در فرایند تجزیه طبیعی خود قرار دارد .
این تحقیقات در مرکز پزشکی کلمبیا انجام شد . نتیجه این تحقیقات میتواند هدف جدیدی در درمان دیابت باشد و این هورمون میتواند درمان جدیدی برای دیابت باشد.


www.wedmed.com

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:انارستان, :: 13:14 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

http://diabetf.com/UploadImages/News/1756208168719924442.jpg


انار اولین بار در شرق ایران یافت شد و  بعد به هندوستان، آفریقا، چین، اروپا و آمریکا برده شد.
برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شد. انسان ها برای زیباتر شدن از این میوه استفاده می کردند. در مصر، مردگان را با انار دفن می کردند.
معروف است که حضرت سلیمان باغ بزرگی پر از درخت های انار داشته که به آن عشق می ورزیده است. 
در چین، هسته انار را شکر می زنند و در جشن عروسی برای خوشبختی عروس و داماد آن را می خورند. 
انار سمبل باروری و ازدواج است.
انار به عنوان رنگ برای پارچه استفاده می شود .        
ارزش غذایی :
یک عدد انار ۴۰ درصد نیاز روزانه شخص به ویتامین سی را تامین میکند .  همچنین، انار منبعی غنی از اسید فولیک وآنتی اکسیدان می باشدو قند تانن و یک ماده مفید دیگر به نام «کره ماناتین» است .هم چنین انار به علت داشتن آهن و ویتامین‌های موجود در آن برای خون سازی بدن مفید است و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا می باشد.
خواص داروئی: 
خواص میوه انار
 از نظر طب قدیم ایران ، انار سرد  و قابض است . آب انار سرد و پوست آن سرد و بسیار قابض می باشد . 
پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت های این درخت قابض تر است .
برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود .
1) انار شیرین ادرار آور است .
2) انار با دانه ملین مزاج است .
3) آب انار شیرین برای بیماریهای مجاری ادرار مفید است .
4) ترشح صفرا را زیاد می کند.
5) اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید .
6) خون ساز است .
7)آب انار خنک کننده است .
8) خون را تصفیه می کند .
9)رنگ صورت را شاداب می کند .
10)صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می کند .
11)آب انار مقوی قلب و معده است .

انار و دیابت : علاوه بر خواص فوق مصرف آب انار در مبتلایان به دیابت نوع 2 به کاهش فشار خون در این افراد کمک میکند .

منبع :
www.globalhaelingcenter.com                         

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:خوردن,جردن, :: 13:3 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

:: 13:58 :: نويسنده :پورباقر

لطفابه دوستان وآشنایان هم بگید یعنی به همه بگید
شاید هزاران نفر نجات یابند(به خصوص کودکان) و در این
دنیا که هر کی به فکر خودش است و بس .... شما میتوانید
به وظیفه انسانی خود عمل کنید. ارزش ایمیل ها به نشر آنهاست
لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلول های سرطانی است ، و 10000 بار
 قویتر از شیمی درمانی عمل می کند. چرا ما چیزی درباره آن نمی دانیم؟ زیرا آزمایشگاه
ها در ساختن ترکیبات آن سود بسیار زیادی کسب می کنند .
اینک شما می توانید به دوست نیازمند خود کمک کنید ، از طریق اینکه به او بگوئید که
آب لیمو ترش در جلوگیری از سرطان سودمند است.
http://www.70ga.ir/userfiles/images/%D9%84%D9%8A%D9%85%D9%88%20%D8%AA%D8%B1%D8%B4.jpg
طعم آن بسیار خوشایند است و عوارض جانبی شیمی درمانی را ندارد.
اگرمی توانید یک درخت لیمو در حیاط یا پاسیوی خود بکارید .
بسیاری از مردم دراثر سرطان می میرند درحالیکه این راز همچنان
 حفظ می شود تا منافع شرکت های داروسازی به خطرنیافتد.
http://www.30a30.ir/portals/30a30.ir/2jcbi83.jpg
لیمو ترش را می توان به صورت های متفاوت مصرف نمود. قسمت گوشتی
آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود ، به صورت شربت و یا صور دیگر.
 جالب ترین خاصیت آن اثرش برروی کیست ها و تومورهاست . ثابت شده است
 که این گیاه درمان گر همه انواع سرطان است.همجنین بعنوان یک ضد قارچ
و عفونت ها و کرم ها محسوب می شود . فشار خون بالا را تنظیم می کند و و
 ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه می کند. منبع چنین
اطلاعاتی بسیارجالب است ، یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در دنیا .
 این کارخانه بزرگ دارویی فاش ساخته است که آزمایشات آزمایشگاهی که
ازسال 1970 انجام شده است نشان می دهد که لیمو ترش سلول های سرطانی
را در 12 نوع سرطان ازجمله سرطان روده ، سینه ، پروستات ، ریه و
 پانکراس نابود می کند.
 
ارسالی توسط آقای عزتی
 
 

با تشکر از مستر پوماتو



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 734
بازدید کل : 55238
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت