انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 


آیین اقوام مختلف ایرانی در شب یلدا

ایران كشورى با فرهنگى غنى است كه مردمانش بنا به ذوق و سلیقه و طبیعت منطقه اى كه در آن زیست مى كنند هر یك براى برگزارى سنت هاى كهن آداب خاص خود را دارند.
 

 در اين شب طولاني به محضر آقا سلام بديم و براي موفقيت همه جوانان كشور دعا كنيم .

 

        به گزارش لقمه، ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می‌دارند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیهٔ آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب روند و لختی بیاسایند.در آیین کهن، بنابر یک سنت دیرینه آیین مهر شاهان ایرانی در روز اول دی‌ماه تاج و تخت شاهی را بر زمین می‌گذاشتند و با جامه‌ای سپید به صحرا می‌رفتند و بر فرشی سپید می‌نشستند. دربان‌ها و نگهبانان کاخ شاهی و همهٔ برده‌ها و خدمت‌کاران در سطح شهر آزاد شده و به‌سان دیگران زندگی می‌کردند. رئیس و مرئوس، پادشاه و مردم عادی همگی یکسان بودند. البته درستی این امر تایید نشده و شاید افسانه‌ای بیش نباشد.



ادامه مطلب ...

 

 
       اگه تا شب چله(يلدا) امسال هنوز عروس نشده ايد و قرار نيست آقاي نامزد شب چله اي برايتان بياورد ،
زياد ناراحت نباشيد و گريه نكنيد ، بي تابي نكنيد،
 چون معنا و مفهوم آن اينست كه سبزه هاي فروردين 1390 را خوب گره نزده ايد و گر نه دليلي نداشته كه تا كنون عقد نشويد  . فروردين 1391 با دقت و ممارست علف ها را گره بزن ، از سر وا نكني ها، خوب دقت كن ، از اون دختر بقل دستي بخواه كه بررسي كنه و تاييد كنه .
حالا خوتان مثل آقا پسر ها يك سبد دستتون بگيريد و از هر ميوه يك كيلو انتخاب كنيد و با پدر و مادر و برادر و خواهرهاي ديگه شب چله اي بگيريد و همه را با هم بخوريد ، اين مسئله موجب مي شه فردا توي فاميل چو بيفته كه دختر فلاني شب چله اي خودش ميوه خريده و اين مسئله موجب مي شه پدر و مادر بعضي از آقا پسر ها بفكر همچين عروس خوش سليقه اي بيافتند و هر روز، در منزل شما رو بزنند و بگن كه : براي امر خير آومديم . ميگين نه امتحان كنيد ضرر كه نداره.
 
يك پيشنهاد كاربردي : در 13 فروردين هر سال مسابقه علف گره زني راه بياندازيم و به كساني كه بهترين سبزه را بيارند و بهترين گره را ارائه دهند جايزه بدهند ، هم شور و شوقي بين نسل جوان پيدا مي شه هم يك مسابقه و سرگرمي خوبي براي دختران محسوب مي شه . و هم ذوق و استعداد ها بروز مي كنه . البته مسابقه در سه بخش بر گزار بشه 1-رده اول دختران دم بخت 2- رده دوم  دختران بخت گذشته 3- رده سوم دختراني كه مي خواهند براي دفعه اول به همراه بزرگترانشون شركت كنند.
همش كه نمي شه دختران اسكيت بازي كنند  و يا در  اردو  با هم باشند . البته در اين مسابقه نجابت حرف اول را ميزنه . ببينيم  بخش فرهنگي كشور اين پيشنهاد را چطور پخته مي كنند .

چله

معصوميت،نجابت و متانت را در اين اثر نقاشي براحتي مشاهده مي كنيد .تمام دنيا را بگردي چنين تصوير زيبايي نخواهي ديد. اگه قبول ندار ي  عكسي با اين زيبايي را برايم بفرست . 

با تشكر   

 

 

مي خواهي سربازي بروي و از دست پدر و مادر راحت شي ،برو ، خودت را با شرايط خانم ها مقايسه نكن .

ميخواهي  دوسال رخت شويي كني و آشپزي ، با ازدواج مقايسش نكن .

دو سال سر بازي بهت ياد مي ده كه اگه شب تا صبح نگباني ميدهي ، بعدش تا شيفت بعدي راحتي ،اما زنان شبانه روزي با ساز و آواز بچه در سكوت هستند و دم بر نمي آورند.

اين تجربيات را بايد بدست بياوري تا بداني كه خانم ها هم بعد از ازدواج چه زندگي سختي دارند  ولي همدمي و همراهي با مرد زندگي برايشان  مهم است .

ما برايشان آرزوي آمرزش گناهاني كه بزبان آوردند و در مورد زنان گفتند را از خداوند مسئلت مي نماييم. و آرزو منديم ترسشان از سربازي بريزد و هر چه زودتر به خدمت  اعزام شوند .آمين

 و اما ببينيد بعضي از آقايان چه چيز ها كه نگفتند:

     شباهت های انکار ناپذیر میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی آنقدر زیاد است که از دیرباز ، در اکثر کشور های دنیا خدمت سربازی اجباری را قرار دادند تا تمام افراد ذکور جامعه ، قبل از افتادن به دام ازدواج ( ببخشید ! منظورم قبل از متاهل شدن بود ) برای ۲ سال طعم زندگی مشترک را بچشند تا در ۱۰۰ سال آینده ، زیاد احساس رنج و عذاب نکنند.

و اما شباهتهای میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی برای آقایان :

۱- چه در خدمت سربازی و چه در زندگی زناشویی ، چه بخواهی و چه نخواهی کچل



ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:سيمرغ,عفونت,غذا,مرحم,, :: 10:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

رفع عفونت با مصرف غذا

 مدت و شدت بسیاری از بیماری‌های عفونی به سیستم ایمنی و وضعیت تغذیه‌ای افراد بستگی دارد. فقدان برخی از مواد غذایی خاص ممکن است باعث اختلال یا ناکارآمدی سیستم ایمنی و به دنبال آن افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر شود.

غذا

غذا از دوران جنینی در تکامل سیستم ایمنی بدن نوزاد نقش دارد. در این دوره مادر باید دریافت کافی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح به خصوص آهن داشته باشد تا نوزادی با وزن طبیعی به دنیا آورد، زیرا بهترین شاخص سلامتی جنین داشتن وزن طبیعی است. از این رو، سوءتغذیه در دوران جنینی باعث رشد ناقص سیستم ایمنی جنین و در نتیجه ناتوانی این سیستم در مقابله با



ادامه مطلب ...

 

پولدارترین زن ایرانی را بشناسید
چندی پیش در سایت‌های خبری فهرستی از میلیاردرهای ایرانی منتشر شد؛ فهرستی که سی ثروتمند ایرانی را به همه معرفی می‌کرد.
 ایونا: در این فهرست سی نفره تنها نام یک زن به چشم می‌خورد؛ سیده فاطمه مقیمی۵۲ ساله.
 
وی در این فهرست با یک رتبه پائین‌تر از اسدالله عسگر اولادی هشتمین میلیاردر ایرانی و ثروتمندترین زن ایران معرفی شده بود.

او رئیس یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و رئیس شورای بانوان بازرگان، اتاق بازرگانی تهران است. سمت‌های دیگری هم دارد



ادامه مطلب ...
شنبه 26 آذر 1390برچسب:yaldaيلدا,شب , :: 13:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 
جام جم آنلاين: مصرف برخی از میوه ها در شب یلدا خواصی مثبت دارد.
مصرف هندوانه از بروز حملات آسم، سرطان کولون و حتی آرتروز جلوگیری کرده و به علت خواص آنتی اکسیدانی مانع بروز برخی از انواع سرطان می‌شود.
 
انگور نیز که به همراه انار وهندوانه میل می شود، کاهش دهنده فشار خون است و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار قوی از پیشرفت بیماری آرتروز جلوگیری می نماید.
 
پسته: در پسته مقادیر زیادی آهن و کلسیم  است که براي افراد دچار کم خونی مي تواند موثر باشد.
 
انار: انار نیز مانند هندوانه باید در شب یلدا خورده شود. این میوه زمستانی دارای خواص بسیار است به نحوی که مصرف یک انار حدود  15درصد از نیاز افراد را به ویتامین C و دو درصد از نیاز روزانه به آهن را بر طرف می کند.
 
بادام: این مغز از نظر تغذیه ای ارزش غذایی بسیاری دارد به طوری که هر 100گرم از آن حاوي 21 گرم پروتئین بوده و بيشتر از بادام زمینی به عنوان منبع مناسبی از پروتئین محسوب می گردد. به علاوه در این مغز در حدود 240 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد که می تواند توسط افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیرنیستند، استفاده شود.
 
فندق: مصرف این مغز برای افراد مستعد به بیماری های قلبی و پوکی استخوان بسیار مناسب است. به طور کلی، متخصصان تغذیه مصرف مخلوط این مغزها را در حجم کم توصیه می نمایند تا یک وعده غذای کامل به بدن برسد.
 
توت و انجیر: توت یکی از خشکبار مناسب به خصوص برای افرادی است که در حال کاهش وزن هستند.(مهر)

 

 

 
 
   خيلي وسواس بخرج نده ،غافله ء عمر داره ميره ،داري پير مي شي ، اين اقدام مفيد را بكار ببر و ازدواج كن
 

این روزها با وجود بالا رفتن سن ازدواج ، خیلی از جوانان وسواس در ازدواج دارند. متأسفانه عوامل مختلفى از جمله نبود زمینه اشتغال، اسکان، ادامه تحصیل، بالا رفتن هزینه هاى زندگى، دگرگون شدن معیارهاى انتخاب همسر و ...  در سال هاى اخیر سبب افزایش سن ازدواج و حتى ناتوانى بسیارى از دختران و پسران براى ازدواج شده است. تجملاتى شدن مراسم ازدواج که بسان مانعى آهنین در مقابل جوانان قرار گرفته، آئین هاى توخالى و بى هویت، انتظارات نامعقول، هزینه هاى سرسام آور و چشم و هم چشمى ها، از دیگر دلایلی است که جوانان را از ازدواج باز مى دارد. این فرایند در حالى است که روزگارى دختران پس از اینکه



ادامه مطلب ...

 

يادي از اداره  اماكن و تشكر از زحمات  كاركنان اين اداره
 
 
       تقريبا همه ما شهر نشينان با اداره اماكن و تلاشهاي شبانه روزي آنها تا حدودي آشنا هستيم ، لذا در همين جا به سهم خودم شايسته ديدم از زحمات و تلاشهاي شبانه روزي و بي وقفه اين عزيزان  تشكر كنم در همين زمينه توجه شما را به مطلب زير جلب  مي كنم  چون كساني هستند كه به كشور هاي خارجي سفر مي كنند و مي توانند از اين مطلب  جهت جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي  استفاده كنند. 
زنان و دختران جوان
:‌ مراقب اتاق پرو و حمام و دستشویی هتلها باشید
                 حتما شما هم تا كنون خبرهایی مثل این شنیده اید: دوربین مخفی در اتاق پرو بوتیک  - جاسازی ماهرانه دوربین مداربسته در اتاق پرو - فردی که با جاسازی دوربین در داخل اتاق پرو مغازه اش از زنان فیلمبرداری کرده - شكایت دختر جوانی كه در اتاق پرو یك فروشگاه لباس مورد حمله صاحب فروشگاه - فیلمبرداری از زنان در اتاق پرو و ...
این مساله برای همه به خصوص برای دختران و زنان جوان تكان دهنده و حائز اهمیت است ، اما شگرد افراد هوسران و چاره كار چیست؟ بحث آینه های دو طرفه، بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید!
اما چطور؟
قبل از هرکاری از تست انگشت استفاده کنید : انگشت خود را روی آینه قرار داده. اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشد این آینه واقعی است. اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد، این آینه دو طرفه است و فردی دارد شما را مشاهده می کند.
دلیل : چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است.

 

 

از حال بد به حال خوب با 13 راهكار اسرارآمیز !
چهار راه حل با حال  براي درمان سيزده حالت بد
 به عنوان مثال آیا می‌دانید كه خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینكه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است.
بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیركانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اكثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.
روزنامه «دیلی میرور»، در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرد كه بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:


ادامه مطلب ...
شنبه 19 آذر 1390برچسب:مدرن,سنتی,احساس,, :: 13:37 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

آیا ازدواج را فرآیندی برای تكامل شخصیت فردی و اجتماعی می‌دانید یا صرفا برای اینکه توسط دیگران تایید شوید انجام می‌دهید؟ 

آیا ازدواج را به قول معروف هندوانه سربسته می‌دانید یا معتقدید باید كاملا چشم‌ها را باز كرد و به سنجش ملاك‌های فردی و خانوادگی پرداخت؟

آیا از طرفداران ازدواج سنتی هستید یا ازدواج به اصطلاح مدرن را مناسب می‌دانید؟ 


دكتر ارجمندنیا، روان‌شناس در برنامه پرنیان رادیو سلامت به این پرسش‌ها پاسخ داده كه چكیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید.




ادامه مطلب ...
شنبه 19 آذر 1390برچسب:دکتر,مو,ابرو,آبرو,صورت, :: 13:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
موي ابرو

زیبا ساختن ابرو می تواند تغییرات شگفت انگیزی در ظاهر و حالت چهره ایجاد کند. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشم ها هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که می تواند زیباساز یک نقاشی قشنگ باشد. اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می تواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:رابطه, :: 13:6 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بسیاری از زن و شوهرها رفتارهایی را انتخاب می کنند که بین آنها فاصله میاندازد. هرچند آنها می خواهند با این رفتارها تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند و خود رامهم جلوه دهند و رفتارهای ناشینانه ای و ناموثری را انتخاب می کنند.
 
وقتی زن و شوهر از این رفتارها استفاده می کنند، به ظاهر بر موقعیت چیره می شوند و کنترل امور را به دست می گیرند اما در نهایت با ایجاد یک فاصله موفق می شوند.
 
برای مثال وقتی زنی در بگومگوها به گریه متوسل می شود، با جریحه دار کردن احساسات همسر، جلب توجه می کنند، در واقع باعث می شود شوهر با خود بگوید" همسرم داره گریه می کنه باید اوضاع را روبراه کنم" . یا شوهری را در نظر بگیرید که سعی می کند با عصبانیت مشکلات را حل کند و باعث می شود زن با خود بگوید" باید کاری نکنم در غیر این صورت از کوره در می رود" و یا شوهر با خود می گوید" تنها وقتی عصبانی می شوم به حرف هایم گوش می دهد".
 
بعضی ها هم از طریق افسردگی و یا جدایی عاطفی این کار را می کنند. برای مثال وقتی می خواهند جلب توجه کنند و یا کنترل همسرشان را در دست بگیرند به مهمانی نمی روند و یا می گویند حوصله ندارم و از این طریق همسر خود را از یک مهمانی محروم می کنند.
 
در واقع هدف های ناسازگار باعث تداخل در روابط زن و شوهر می شوند.
 
دکتر رودولف درایکورس روانپزشک معروف، معتقد است که این اهداف می توانند شامل موارد زیر باشند
 ▪ سرزنش
 وقتی زن یا شوهر، بی عرضگی خود را نمی پذیرد و امیدی به موفقیت ندارد، با همسرش درصدد توجبه خود بر می آید.
 ▪ جلب توجه
 آدم دلسرد و بی عرضه یکسره دنبال جلب توجه و تایید همسر است. او فقط وقتی مورد توجه قرار می گیرد، احساس مهم بودن می کند.
 ▪ قدرت طلبی
 کسی که احساس حقارت و ناکامی می کند از همسرش توقعات نامعقولی می کند، تا احساس کنترل می کند.
 ▪ انتقام
 وقتی احساس مظلوم بودن و یا قربانی بودن می کنند و امیدی به جلب توجه، محبت و مقبولیت نزد همسرشان ندارند با اعمال و گفتارش احساسات تو را جریحه دار می کند.
 
در واقع یک رابطه ناقص عناصری از اهداف ناسازگار را به همراه دارد. وقتی زوج ها احساس تعلق نمی کنند، نمی توانند احساس عشق و محبت را به هم انتقال دهند از این روش ها استفاده می کنند.
 
زن و شوهر با پی بردن به هدف های رفتار یکدیگر و درک احساسات و باورهای یکدیگر می توانند به جای پاسخ مخرب، پاسخ مفید بدهند.
 
برای این کار بایستی کمی بیشتر دقت کنید
 
ـ به اعمال همسرتان توجه کنید
ـ به احساسات خودتان توجه کنید
ـ به عمل خودتان بعد از پاسخ همسرتان و به پاسخ همسرتان بعد از عملتان توجه کنید
(برگرفته از کتاب برای زن و شوهر ها وقت زندگی بهتر رسیده)
 
 
 
 
 
 

 

پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:پیامبر , :: 12:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

یک توصیه همسرداری از پیامبر اکرم(ص)

 
رسول اکرم (ص) فرمودند: هیچگاه منتظر کلمه «تأسف» و «معذرت خواهی»
 از همسرت نباش و وی را مجبور به چنین کاری هم نکن.
حضرت رسول (ص) فرمودند:                                                             
در درک ضروریات و احتیاجات همسرت خیلی دقیق باش
تا معاشرت نیک و بدون ضیاع وقت برایت آسان گردد. رسول اکرم (ص) فرمودند:                                                                
هیچگاه منتظر کلمه «تأسف» و «معذرت خواهی» از همسرت نباش
و وی را مجبور به چنین کاری هم نکن، مگر آنکه خودش از آنچه حقیقتاً
قابل معذرت خواستن است، معذرت بخواهد و یا اظهار تأسف نماید.
 
10/09/1390
 
 
پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:تبيان,نامزدي,علايم, :: 11:11 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
اشتباهات نامزد هاي صفر كيلو متر
دوران نامزدي بسيار زيبا جالب و دوست داشتني است و دو فرد با زندگي هاي مختلف و آداب و رسوم گوناگون با هم آشنا مي شوند  طبيعي است كه تفاوتهايي در زندگي قبل از نامزدي با هم داشته اند و گونه هاي رفتاري مجردي در همين زمانها تبديل به دوران تاهل مي شود  ولي گاها ذوق و سليقه هاي گوناگون منجر به پيامد هاي
نا خرسندي مي شود كه بايد مواظب آن بود در همين دورا ن بايد مراحل اوليه ازدواج را سازماندهي كرد  تا بعد از ازدواج خصوصا چند سال اول آن با مشكل روبرو نشد.  مطلب زير از تبيان تهيه شده است بخوانيد و نظر بدهيد. 
 
               شايد يکي از بدترين و تلخ‌ترين تجربياتي که افراد در دوران نامزدي با آن رو بهرو مي‌شوند، زمان‌هايي است که با هم در مورد مسائل مشاجره مي‌کنند. اين مشاجرات صرفنظر از دلايل مختلفي که دارند، گاهي ممکن است به ناکافي بودن توانايي افراد دربرقرار کردن ارتباط مربوط باشند. چيزي که به آن عدم تفاهم، نداشتن زبان مشترک و حرفهم را نفهميدن گفته مي شود.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:خودت,خودم, خودش, :: 10:5 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

زن با عصبانیت پای تلفن : "این موقع شب کدوم گوری هستی تو؟!"

مرد : "عزیزم ، اون فروشگاه طلافروشی رو یادته که از یه انگشترالماس نشان ش خوشت اومده بود و گفتی برات بخرم، اما من اون روز پول نداشتم ولی بهتگفتم که روزی حتما این انگشتر مال تو میشه عزیزم...؟! "
...
زن با صدای ملایمو خوشحالی بسیار : " بله عشقم..."

مرد : "من تو رستوران بغل دستیش دارم شام میخورم
 
 
 
======================++++++++++++++++++++++++====================
 
 
مردي كه صبح هنگام خروج از خانه با همسرش بگو مگو كرده بود ، بعد از ساعتي خواست دل عيالش را بدست آورد به همين خاطر به همسرش زنگ زد و گفت: سلام عزيزم ظهر نهار چي داريم .
همسرش كه هنوز ناراحت بود گفت: كوفت، زهر مار.
مرد با خونسردي گفت: مي خواستم بگم من ظهر خونه نمي يام خودت بخور .  
پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:خوشبختی,شبیه,تلفن,کوتاه,دوام, :: 9:48 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
چرا بعضی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق میشوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج هاجدی گرفته شود قطعا می تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ هایکوچک را کمی جدی بگیرید. سرنخ هایی که می تواند در یک عکس قدیمی دوران دبیرستان شماوجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند. ۱۰راه برایداشتن یک ازدواج ضدضربه.
 
● برای آشتی پیش قدم شوید
 


ادامه مطلب ...

 

 
 
 
 
 
 
بیایید اول با مفهوم حسادت آشنا شویم. حسادت،نگرانی و ترس از یک رقیب احتمالی است که فکر می‌کنید علاقه یا محبت همسرتان را بهخود جلب کرده است. این احساس می‌تواند شامل شک و تردید نسبت به خیانت همسرتان یاکسی که دوستش دارید باشد.
 
سه نوع حسادت وجود دارد. نوع اول بر اساس یک رقابت شکل می‌گیرد. این نوع حسادت معمولا زمانی بروز پیدا می‌کند که پای یک رقابت واقعی در میان است.
 
نوع دوم حسادت، برنامهریزی شده است.این احساس زمانی رخ می‌دهد که شما همسرتان را به حسادت متهم می‌کنید در حالی که آن کسی که واقعا دارد حسادت می‌کند خود شما هستید.
 
در نهایت نوع سوم حسادت، توهمی است. در این نوع حسادت، فرد سناریوهای خیالی در ذهن خود درست کرده و در نتیجه حسودی می‌کند.
 
آیا حسادت همیشه بد است؟
 
خب نه، حسادت همیشه بد نیست. حسادت می‌تواند منافعی هم داشته باشد. بعضی از پزشکان معتقدند وجود کمی حس حسادت در عشق لازم است. این حسادت می‌تواند از رابطه و زندگی زناشویی شما در برابر خطرهای واقعی محافظت کند. گاهی کمی حسادت سالم می‌تواند ارتباط متقابل شما با همسرتان را بهتر کند، مرز و محدوده زندگی مشترک شما را مشخص نماید و احساس مسئولیت و تعهد شما را افزایش دهد.
 
اگرچه در صورتی که خانم شما حسود است، به چیزهایی بیشتر از درک معنا و مفهوم حسادت نیاز دارید. برای کسانی که حسادت بر زندگی مشترک آنها سایه انداخته، چند توصیه ویژه دارم که باید مورد توجه قرار دهند.
 
صبور باشید
 
شاید به نظر برسد کسی که با او ازدواج کردهاید همیشه موضع حسادت را در پیش می‌گیرد اما این موضوع تا ابد مشکلساز نخواهد بود. آدم‌ها رشد می‌کنند، تغییر می‌کنند و عاقلتر می‌شوند.چیزهایی که اوایل ازدواج شما را آزار می‌دهد، ممکن است بعدها اهمیت چندانی نداشته باشند. صبر و شکیبایی در مقابله با این مشکل کمک زیادی به شما خواهد کرد.
 
اعتمادسازی کنید
 
هرچه بیشتر اعتماد را وارد زندگی مشترکمان می‌کردم، همسرم راحتتر می‌توانست حس حسادت خودش را کنترل کند. کارهایی بود که می‌توانستم برای جلب اعتماد همسرم انجام دهم. مثلا او می‌دانست که من هنگام کار در ساعت ناهار با همکاران زن ناهار نمیخورم، مگر اینکه جمع بزرگی از دوستان و همکاران در کنار هم نشسته باشیم. دانستن این موضوع باعث می‌شد او دیگر وقتی به این فکر می‌کرد که من الان دارم چه کار می‌کنم، دچار حسادت توهمی نشود.
 
عزت نفس همسرتان را افزایش دهید
 
ریشه بسیاری از حسادت‌های همسرتان در کمبود عزت نفس اوست. راهی پیدا کنید تا عزت نفس همسرتان را افزایش دهید. او را تشویق کنید در یک کلاس فوقبرنامه شرکت کرده یا به طور منظم ورزش کند. به روش‌های گوناگون از تیپ ظاهری یا طرز صحبت کردن او تعریف کنید. اگر همسرتان احساس کند به او احترام می‌گذارید و دوستش دارید، به سختی گرفتار حسادت می‌شود.
منبع : tabnak.ir
چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:بخشش,راه و رسم ,غذر خواهی,کلمه,اسدی ,سیمرغ, :: 9:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

هر کاری راه و رسمی دارد، حتی عذرخواهی. همیشه با این توصیه قدیمی و تکراریمواجهیم که اگر کار اشتباهی کردیم عذرخواهی کنیم، اما اگر بلد نباشیم چطور عذرخواهیکنیم نه تنها اوضاع را بهتر نمی کنیم بلکه ممکن است حتی کار به جاهای باریک بکشد. حال در این میان توصیه دیگری هم وجود دارد و آن این که حتی اگر حق با ما بود میتوانیم با بخشیدن فردی که عذرخواهی نمی کند، اوضاع را به نفع خود تمام کنیم. اینراهکاری است که بیشتر به زوج ها پیشنهاد می شود، ولی می توان آن را بسط داد و دربسیاری از روابط اعم از کاری و دوستانه به کار برد. درست است که برای اغلب شمابخشیدن در حالی که هیچ تقصیری متوجه شما نیست سخت است اما اگر دیدید رابطه آنقدرارزش دارد که نمی خواهید آن را از دست بدهید می توانید بزرگواری پیشه کنید و پیشقدم شوید. در این مواقع بخشش می تواند زخم های عاطفی را درمان کرده و به هردوی شماکمک کند راحت تر از موضوع بگذرید. در زیر برخی راه های بخشیدن آمده است.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:ترکمن,پدر سالار,غیرت,رییس قبیله,داماد,, :: 9:47 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
 

         ترکمنها پدرتبار هستند. آنها قبل از این قرن دارای خانواده های گسترده بسیار بزرگ با یک رییس خانواده (پدر) مقتدر بوده اند. خانواده کوچکتر و هسته ای (زن و شوهری)، در قرن حاضر و به تدریج در میان آنها پا گرفته است.



ادامه مطلب ...

 

  
        جدی گرفتن ده توصیه ساده، شما را به بهترین شوهر دنیا برای همسرتان تبدیل می‌کند. جدی گرفتن ده توصیه ساده، شما را به بهترین شوهر دنیا برای همسرتان تبدیل می‌کند. اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که خود را در کار و مشکلات روزانه غرق کرده‌اید‌، بهتر است چند دقیقه‌ای دست از سر قبض‌های پرداخت نشده آب‌، برق وگاز‌....و قسط‌های عقب مانده شهریه بچه‌ها بردارید‌ و فقط با برداشتن ۱۰ گام ناقابل‌، مثل همیشه برای همسرتان بهترین شوهر دنیا باشید‌:
 


ادامه مطلب ...

 

قبل از تشريف فرمايي به محضر بخوانيد .بعدش ديره
 
 
آیا احساس می کنید که زندگی زناشویی تان به مشکل برخورده است و تصمیم به طلاقگرفته اید؟ ممکن است برای جدایی از همسرتان دلایل قابل توجیهی داشته باشید اما پرسشنامه زیر به شما کمک می کند تا بدانید این تصمیم درست است یا نه. به هر یک ازسوالات زیر با «درست» و «نادرست» جواب بدهید و در انتها جواب درستی که کارشناسان بهاین سوالات داده اند را با پاسخ خودتان مطابقت دهید.
 
۱) درگیری و مشاجره همیشگی بین شما و همسرتان نشانه این است که از یکدیگر جدا شوید.
 
۲) شما و همسرتان دیگر هیچ وجه مشترکی در سلایق و عقایدتان با هم ندارید و این موضوع دلیل خوبی برای جدایی است.
 
۳) در یک ارتباط خوب بیشتر اختلاف نظرها و مشکلات زناشویی به مرور زمان برطرف و حل می شود.
 
۴) یک ازدواج خوب به این معناست که زن و شوهر تعریف یکسان و مشترکی از عشق داشته باشند.


ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چرا اين مرد حرف نمي زند ؟
 
 
او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند!" "هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد!" "خیلیوقت‌ها هم اتاق را ترک می‌کند و حسش را بیان نمی‌کند!"
 
به نظر می‌رسد که خانم‌ها در همه جا از یک چیز مردها شکایت دارند :
 
"او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند!"
"هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد!"
"خیلی وقت‌ها هم اتاق را ترک می‌کند و حسش را بیان نمی‌کند!"
 
بگذارید برایتان بگوییم که چرا بیشتر مردها دوست ندارند احساساتشان را مطرح کنند و اینکه چرا این یک نقطه مثبت برای آنهاست.
 

 



ادامه مطلب ...

 

وقتی پای ازدواج به میان می‌آید، در دوره كنونی به‌طور طبیعی افراد متولد دهه 60در خط مقدم انتخاب‌ها قرار می‌گیرند.
 
آنهایی كه در دهه 60 به دنیا آمدند، احتمالا پدر ومادری دارند كه آن‌ها را از مشكلات دور نگه داشته و تنها توصیه والدین به آن‌ها خوبدرس خواندن و موفقیت شغلی و اجتماعی بوده است!
 
پژوهشگران علم روان‌شناسی در رتبه‌بندی فشارهای روانی كه می‌تواند یك فرد را تحت‌تاثیر قرار بدهد، «ازدواج» را جزو پرفشارترین موقعیت‌های زندگی معرفی می‌كنند. ‌تمایل نداشتن به ازدواج در میان جوانان، چند سال است كه ذهن جامعه را به‌خود مشغول كرده. جدا از پیامدهای اجتماعی این موضوع، شناخت چرایی و چگونگی این ‌تمایل نداشتن، مسئله‌ای مهم به‌نظر می‌رسد. وقتی پای ازدواج به میان می‌آید، در دوره كنونی به‌طور طبیعی افراد متولد دهه 60 در خط مقدم انتخاب‌ها قرار می‌گیرند.


ادامه مطلب ...

 

يك  كلام ختم كلام
          بسیاری از زن و شوهرها رفتارهایی را انتخاب می کنند که بین آنها فاصله میاندازد. هرچند آنها می خواهند با این رفتارها تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند و خود رامهم جلوه دهند و رفتارهای ناشینانه ای و ناموثری را انتخاب می کنند.
 
وقتی زن و شوهر از این رفتارها استفاده می کنند، به ظاهر بر موقعیت چیره می شوند و کنترل امور را به دست می گیرند اما در نهایت با ایجاد یک فاصله موفق می شوند.
 

برای مثال وقتی زنی در بگومگوها به گریه متوسل می شود، با جریحه دار کردن احساسات همسر،



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب: تصاویر, خنده دار, همسر , تاج سر , :: 13:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
1.یه شوهرم نداریم شب که دیر میاد خونه ببینه روکاناپه خوابمون برده دلش بسوزه دیگه دیر نیاد!
 
2.یه شوهرم نداریم وقتی بهش میگیم من رو بیشتر دوسداری یا مامانتو ، بگه توام چه سوالایی می پرسی ، هر دوتون رو دوس دارم دیگه ! خوشحال شیم از اینکه ما رو خیــــــــــــــلی دوس داره " قدِ مامانش"
 

ادامه را كليك كن



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:سختي ها, نقش ,گلرخ ,دوست د اشتن, :: 9:16 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

«ازياد رفته»
گفت و گوي اختصاصي خراسان با سپيده خداوردي بازيگر مجموعه تلويزيوني «ازياد رفته»
سختي هاي نقش گلرخ را دوست داشتم
خراسان - مورخ دوشنبه 1390/09/07 شماره انتشار 17993
نويسنده: مريم ضيغمي

سپيده خداوردي» در گفت وگو با خراسان از سختي هاي بازي در نقش «گلرخ» ، همکاري با «فريدون حسن پور» سخن گفت.

«گلرخ» دختري متمول و روستازاده شمالي بود و زندگي اش به واسطه عشقي که به مرتضي داشت دستخوش تقدير شد. گلرخ با چه ويژگي هاي شخصيتي به شما معرفي شد؟نکته جالب اين

 



ادامه مطلب ...

 

آیا ازدواج در ماه محرم حرام و بد یُمن است ؟!

 

دکتر یوسف قرضاوی

 

سؤال-بعضی از مردم معتقدند که ازدواج در ماه محرم بد یمن و یا حرام است ،آیا چنین اعتقادی پایه و اساسی در دین دارد ؟

 

جواب:این اعتقاد پایه و اساسی در دین ندارد .آنچه در دین اسلام محرز است اینست که ماه محرم یکی از چهار ماه حرامی است که خداوند آن را گرامی داشته و جنگ و نبرد را در آن ماه ها حرام گردانیده ، و گناه کردن و دشمنی ورزیدن در آن ماه ها را بیش از ماه های دیگر مورد نهی قرار گرفته است ، و پیامبر «ص»به خاطر شرافت و کرامتی که آن ماه دارد آن را شهر الله نامیده است ، و در پاسخ مردی که در باره ی روزه ی مستحب از ایشان سؤال نمود ،فرمودند :

 

«اگر م خواهی بعد از ماه رمضان روزه بگیری ماه محرم را روزه بگیر که آن ماه خدا است و در آن روزی است که خداوند توبه ی گروهی را پذیرفته و توبه ی گروه دیگر را نیز خواهد پذیرفت .»


ادامه مطلب ...
شنبه 5 آذر 1390برچسب:ماه محرم الحرام , :: 13:12 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

فرا رسیدن ماه محرم الحرام ، ماه جلوه گری ایثار و عشق خون خدا به خدا بر تمام محبان و شیعیان سیدالشهداء تسلیت باد.

ای غریبی که تو را در دل عالم وطن است

هر کجا انجمنی هست ز داغت سخن است

انبیا را ز لب خشک تو دل آب شده است

اولیا را سخن از تشنگی ات بر دهن است

بی کفن گر تن صد چاک تو بر خاک بماند

پرده پرده دل عشاق تو را پیرهن است

شعر:برگرفته از وب سایت ذاکرین

 

مردان باصداي آهسته خواستگاري کنند
مردان باصداي آهسته خواستگاري کنند
خراسان - مورخ شنبه 1390/09/05 شماره انتشار 17991
زنان اطلاعات مربوط به مردان دلخواه خود را به خاطر مي سپارند. داشتن حافظه خوب براي برخوردهاي خاص با مردان دلخواه به زنان اجازه مي‌دهد مردان را از اين نظر که احتمالا در موقعيت هاي مختلف ارتباطي چه رفتاري خواهند داشت، با يکديگر مقايسه وارزيابي کنند تاهمسر مناسبي انتخاب کنند. حافظه زنان با شنيدن صداي مردانه آهسته تقويت مي‌شود و از آنجا که اين صداها در مقايسه با صداهاي مردانه بلند براي زنان جذابيت بيشتري دارند، زنان به صاحبان اين صداها بيشتر توجه کرده و آن ها را بهتر به خاطر خواهند سپرد و در زمان انتخاب همسر به اين حافظه رجوع خواهند کرد!
ترجمه: مليحه سالاري / منبع:http://www.sciencedaily.com

 

خانواده ام با نوع حجابم مخالفند
خراسان - مورخ شنبه 1390/09/05 شماره انتشار 17991
دختري با خانواده مذهبي هستم که مي خواهم پوشش مناسب جامعه امروزي داشته باشم اما خانواده ام با من مخالفند. چه کنم تا هم رضايت آن ها و هم خواسته خودم فراهم شود؟
نکته اي که بايد اين خانم توجه داشته باشند اين است که براي داشتن زندگي آرام و مطلوب بايد بر اساس موازين شريعت عمل کرد. امر و نهي خداوند مانند پزشک براي محافظت ما از آسيب است.
گام اول _اگر خانواده قائل به حداقل هاي قيود ديني هستند اين خانم بايد ظرفيتي در خود ايجاد کند تا خواسته آن ها و شرع را انجام دهد و اگر خودش نمي تواند چنين توانايي پيدا کند به يک مشاور آگاه مراجعه نمايد.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:مهربانی,, :: 9:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

قرآن كريم : نساء /آيه 19
........با آنها در زندگاني با انصاف و خوش رفتار باشيد  چنانچه دلپسند شما نباشند .(اظهار كراهت مكنيد).
پيامبر اكرم(ص):
بهترين زنان شما زنان عفيفه اي هستند كه خويش را تنها براي شوهران خود مي آرايند ولي در مقابل بيگانه كاملا پوشيده اند.  
 
خانم محترم :
 1-به شوهرت افتخار كن 2- او را با كسي مقايسه نكن .3-اقتدار و غرور او را نشكن
4-سختي كار شوهرت را در ك كن .5-زيبايي او را در عقل او جستجو كن .6-گاهي براي مادر شوهرت هديه بخر .7- هيچ وقت زندگي را در بن بست نبين .8- پناهگاه شوهرت باش تا فقط بعد از خدا به تو پناهنده شود .9-اگر به تو بدي كرد مقابله به مثل نكن.10- از بزرگ نمايي تلاش هاي خود پر هيز كن.11- از هزينه هاي غير ضرور ي چشم پوشي كن.12- فضاي سالم و آرام بخش را در خانه ايجاد كن . 13- خوش بين باش . 14- مشوق همسرت باش . 15- زيباييت را فقط به همسرت عرضه كن .
با همكاري  اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي (امورخواهران)

 

 

 خوش بين باش و با خوش بيني انرژي مثبت را به اطراف خود پراكنده كن
 
به نام خداوند اميدوار  كنندهء قلب هاي نا اميد
 
      در كتاب نظام تربيتي اسلام (جلد دوم) تاليف سيد محمد مرتضوي (عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد)
در بحث روشهاي تحقق خوش بيني نسبت به خداوند روايتي از پيامبر عظيم الشان اسلام نقل شده است كه اين روايت، انرژي بسيار مثبتي به انسان مي دهدهر چند در روايات اسلامي بر خوش بين بودن و حسن ظن به خداوند تاكيد بسياري شده است ،
 لذا براي نمونه به اين روايت كه بر گرفته از اصول كافي ج3ص115است توجه كنيد .
پيامبر(ص) فرمودند:
 
       قسم به خداي واحد اگر به مومني خير دنيا و آخرت داده شود تنها به جهت خوش بيني او و اميدواريش به خداوند و خوش خلقي و خودداري كردن از غيبت مسلمانان است .
       قسم به خداي واحد ، خداوند هيچ مومني را بعد از توبه و استغفار عذاب نمي كند مگر به خاطر بد بيني به خدا و نااميدي از خدا و بد خلقي و غيبت كردن مسلمانان .
       قسم به خداي واحد هيچ بندهء مومني به خداوند خوش بين نشد مگر اينكه خداوند نيز با او همچنان رفتار كرد ، زيرا خداوند كريم حيا مي كند كه بنده مومن او، به او خوش بين باشد ، ولي خداوند خوش بيني او را بر آورده نسازد،
پس به خدا خوش بين باشيد و به سوي او گرايش داشته باشيد.
 
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 735
بازدید کل : 55239
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت