انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
شنبه 17 خرداد 1393برچسب:هدیه, :: 8:2 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:روشان,roshan, :: 7:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مزون روشان

طراحی و اجراء

نامزدی-عقد-یلدا-هفت سین

گل آرایی,شمع آرایی

آماده همکاری با هتل ها و باغ سراها مشهد و حومه

تلفن تماس :09379473584

 

parsa1441@gmail.com

 

 

یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:مزون روشا, :: 12:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
مزون روشان طراحی و اجراء نامزدی-عقد-یلدا-هفت سین گل آرایی,شمع آرایی آماده همکاری با هتل ها و باغ سراها مشهد و حومه تلفن تماس :09379473584parsa1441@gmail.com
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:ظرف, :: 12:0 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مادر شوهر دختران و عروسان و داماد های  خود را به منزل دعوت کرد ,نهار با کیفیتی هم به آنان داد در پایان که سفره جمع شد چون خودش نمی خواست ظرفهارا بشوید  و یا بعد از رفتن میهمانان به نظافت بپردازد از راه دو رنگی وارد شد و گفت:چه می شد اگه مردها ظرفها را می شستند .

البته اشکالی ندارد که گاهی اوقات در یک محیط هایی اینچنینی مردها این کار را بکنند ولی گفته مادر شوهر چراغ سبزی می شود برای شروع جنجالی نو در منازل  عروسان و دامادها . نظر شا چیه خواهر جان ؟

یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:بومادرون, :: 9:43 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

استفاده برای بومادران

  1. بومادران ضد میکروبی است.
  2. بومادران کمک می کند به رفع درد .
  3. بومادران باعث عرق کردن میشود.
  4. بومادران به گردش خون کمک می کند.
  5. بومادران کمک می کند به هضم.غذا.
  6. بومادران گیاه قاعدگی برای زنان است
  7. بومادران به دستگاه ادراری کمک کند. 7-.
  8. بومادران مشکلات پوستی را  خوب حل است..8
  9. بومادران یک گیاه چشم انداز بزرگ است.9
  10. بومادران را زنبور ها و و پروانه  ها دوست دارند

diyNaturalبرگرفته از روزنامه:

 

سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:نبوس, :: 10:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

در دانشگاهی در کانادا مد شده بود دخترها وقتی می‌رفتند تو دستشویی، بعد از آرایش کردن، آیینه رو می بوسیدند تا جای رژ لبشون روی آینه دستشویی بماند. مستخدم بیچاره از بس جای رژ لب پاک کرده بود خسته شده بود. به دانشجویان تذکر هم داده شده بود اما فایده‌ای نداشت. موضوع را با رییس دانشگاه در میان می‌گذارند. فردای آن روز، رییس دانشگاه تمام دخترها رو جمع می‌کند جلوی در دستشویی و می‌گوید: «کسانی که که این کار را می‌کنند خیلی برای مستخدم ایجاد زحمت می‌کنند. حالا برای اینکه شما ببینید پاک کردن جای رژ لب چقدر سخت است، مستخدم یک بار جلوی شما سعی می‌کند جای رژ لب روی آیینه را پاک کند.»

مستخدم با آرامش کامل رفت دستمال را فرو کرد توی آب توالت و بعد که دستمال خیس شد شروع کرد به پاک کردن آیینه. از آن به بعد در دانشگاه دیگر هیچ کس آیینه‌ها رو نبوسید!

یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:زنان زحمت کش, :: 8:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
قوچان از شهرهای مرتفع شمال استان خراسان رضوی است که در ۱۴۸ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد. هم اکنون مهمترین صادرات قوچان کشمش، برگه زردآلو، شیره انگور می باشد که همه ساله در بسته‌های استاندارد شده به کشورهای خارجی صادر می‌گردد. در این منطقه به منظور حفاظت باغ‌ها از سرمای زمستان معمولاً تاک‌ها را در پایان پاییز به زیر خاک می‌خوابانند و در اوایل بهار به محض جوانه زدن از خاک خارج می‌کنند.
















 

دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:رسول, :: 9:43 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند : برادرم جبرائیل آن قدر درباره زن ها  به من توصیه کردند که  تصور کردم حتی اف گفتن به آنها جایز نیست , و بعد جبرئیل گفت : ای محمد (ص) به مردم بگو , مراقب باشند که مراقب باشند که به همسرشان  ستم نکنند .چون آنها در زندگی یار و کمک کار شمایند .

دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:م, :: 8:59 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

میلاد فاطمه زهرا سلام الله علیه   مبارک باد

روز زن بر شیر زنان عرصه زندگی مبارک باد

و بر مادران و خواهران و دختران نیز مبارکباد

روز تولد حضرت امام  خمینی را تبریک می گویم .

مردان عزیز سالی یک روز به همسرانتان  هدیه بدهید ولی هدیه ای در خور

سالی یک بار به همسرانتان عیدی بدهید ولی شایسته

سالی یک بار به همسرانتان یک سکه بدهید هر چند 1 گرمی

چه اشکالی دارد

دنیا محل گذر است و پول مثل عرق کف دست

پس از تهیه هدیه و تقدیم آن به همسرتان چنان محبتی معنوی  ایجاد می کنید که تا سال دیگر و هدیه دیگر تداوم خواهد داشت .در این کرهء خاکی که چندین میلیارد جمعیت روی آن زندگی می کنند  مگر شما با چند زن مانوس هستید 

آیا بجز همسر عزیزتان است البته می دانم شما می گویید به مادر و خواهرانم هم عشق می ورزم , اگر دلت اینقدر بزرگ است برای آنها هم هدیه بده . 

چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:13, :: 9:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

۱۳ به در

 

هدف از سیزده بدر و سبزه گره زدن شاید این باشد که در میان تازه عروسها و دامادها انس و الفت ایجاد کند  و در میان مجردها نوعی سر گرمی و نشان دادن علاقه مندی به ازدواج را بنمایاند .

 

واژه «سیزده به در» به معنای « در کردن نحسی سیزده» است . اما برداشت دیگری هم از این واژه می توان داشت. «در» به جای «دره و دشت» می تواند جایگزین شود.
سیزده بدر

روز سیزدهم فروردین ماه در تقویم ما ایرانی ها، روز طبیعت نام گرفته است. روزی که بنا بر آیین نیاکانمان به دیدار طبیعت می رویم. در این روزهایی که نفس طبیعت زیر بار آلودگی های مکرر به شماره افتاده است، اما وظیفه افرادی که نحسی سیزده را در پارک ها و تفرجگاه ها به در می کنند چیست؟ گفته می شود ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن گرفتن و شادی کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده ای است به باغ و صحرا می رفتند و شادی می کردند و در حقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان می رسانیدند.
  سبزه گره زدن

یکی از خرافات روز سیزده به در سبزه گره زدن سبزه است و معمولا جوانان دم بخت در این روز با گره زدن سبزه نیت می کنند که گره از بختشان باز شود. می گویند فلسفه سبزه گره زدن به ازدواجی در دوره کیومرث باز می گردد که در این دوره نماد ازدواج را با گره زدن دو شاخه ثبت می کردند. از دیگر آیین های روز سیزده به در رها کردن سبزه در دامان آب است. ایرانی ها سبزه سفره هفت سینشان را که ۱۲ روز عید همراهشان بوده است، در روز سیزدهم از منزل بیرون می آورند و به دامان آب می سپرند و امیدوار بودند که به مشکلاتشان هم به همراه سبزه با آب می رود.

پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:و,نور,, :: 10:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

                      ازدواج موقت نه

وعده های الهی درباره ازدواج

خداوند در دو آیه قرآن درباره یاری و رزق، به ویژه برای مسئله ازدواج وعده داده است:

فَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدوُنَ نِکاحا حَتّی یغنیهم الله من فضله.

آنها که ازدواج را نمی یابند، (و نه این که خود نمی خواهند) عفت پیش گیرند تا خدا آنان را از فضل خود بی نیاز کند. (نور: 33)

بنا بر نظر مفسران، مراد از تحقق نیافتن نکاح در آیه آمده، نداشتن تمکن و توان مالی برای تهیه جهیزیه و نفقه است که خداوند به زیبایی، مؤمنان را وعده فرموده است از فقر نترسند که خدا ایشان را بی نیاز می کند و وسعت و رزق می دهد و سپس وعده خود را با جمله «والله واسع علیم» تأکید می کند.

در آیه دیگر می فرماید: «وانکحوا الایمی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنیهم اللّه من فضله و الله واسع علیم. (نور: 32)

در تفسیر این آیه نوشته اند: در این آیات، به یکی دیگر از مهم ترین راه های مبارزه با فحشا که ازدواجِ ساده و آسان، و بی ریا و بی تکلف است، اشاره شده ... و از آنجا که یک عذر تقریبا عمومی و بهانه همگانی برای فرار از ازدواج و تشکیل خانواده؛ مسئله فقر و نداشتن امکانات مالی است، قرآن به پاسخ آن می پردازد و می فرماید: از فقر و تنگ دستی آنها نگران نباشید و در ازدواجشان بکوشید؛ چرا که اگر فقیر و تنگ دست باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی نیاز می سازد. و خداوند بر چنین کاری قادر است، چرا که واسع و علیم است.

امام صادق علیه السلام می فرماید:

من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن باللّه عزوجلّ یقول: ان یکونوا فقراء یغنیهم الله من فضله.

هر کس از ترس فقر ازدواج را ترک کند، پس به خدا گمان بد برده است؛ چون خداوند می فرماید: اگر فقیر باشند، خداوند از فضل خویش آنان را بی نیاز می کند.

 

شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 8:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

تصویر ازدواج
 

 

پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:تولد , :: 11:0 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مادرم

همهء روزهایت را برای فرزندانت فدا کرده ای پس همهء روزها از آن توست روزت مبارک باشد 

مادر عزیزم

دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:دل شکسته , :: 9:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


مهم نیست که قد بلند و اندام مردونه ندارید
مهم نیست که قد رعنا و اندام مانکنی ندارید
مهم نیست که توی فشن شوها cat walk راه نمیرید
مهم نیست که بنز و فراری و ویلا و حساب بانکی ندارید
مهم اینه که شما همدیگرو دوست دارید و دل و جرات ابراز عشق و در کنار هم موندن رو دارید
♥ ♥ ♥
اینکه ادم بتونه یک نفر دیگه ر و به اندازه خودش یا حتی بیشتر از خودش دوست داشته باشه مهمترین خصلت انسانه
خوشبخت باشید

نوشته شده در شنبه بیست و هفتم آبان 1391ساعت 22:31 توسط تور

چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:نسبت, :: 11:59 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


اینقدر به فکر این نباش که دماغت چرا اینجوریه ,حتما خدا تناسب او را با صورتت در نظر گرفته , اینقدر راجع به لبت چیزی نگو , وووو....
حیوانات، گیاهان و حتی انسان ها همگی با دقتی بسیار بالا وجوهی از ضرایب فنی به یک می باشند. دانشمندان قدیم 1.618 را نسبت الهی عنوان کرده اند. برای آشنایی بیشتر با این نسبت به چند نمونه ی زیر توجه کنید:
در یک کندوی عسل همیشه تعداد زنبورهای ماده از نرها بیشتر است. حال اگر تعداد زنبورهای ماده را به نر تقسیم کنیم در هر کندویی در هر گوشه ی دنیا یک عدد ثابت بدست می آید. که همان فی است.
نسبت قطر مارپیچ های حلزون نیز نسبت 1.618 به یک را دارد
تخمه های آفتابگردان به شکل مارپیچ هایی روبروی هم رشد می کنند. نسبت قطر هر دایره به دایره بعدی 1.618 می باشد.
به نسبت های طولی و عرضی خطوط رنگی دقت کنید... نسبت خطوط به هم 1.618 می باشد.


 

نسبت طولی و عرضی خال های پروانه ها، نسبت فی است


 

 

داوینچی اولین کسی بود که نسبت دقیق استخوان های انسان را اندازه گیری نمود و ثابت کرد که این تناسبات با ضریب عدد فی هستند.
فاصله سر تا زمین را تقسیم بر فاصله ی شکم تا زمین نمایید. عدد حاصله 1.618 می باشد.
فاصله شانه ها تا نوک انگشت تقسیم بر فاصله آرنج تا نوک انگشت هم بیانگر عدد فی می باشد.
نمونه های دیگر:
باسن تا زمین تقسیم بر زانو تا زمین
مفاصل انگشتان... تقسیمات ستون فقرات و ...






 

 

همان طور که می دانید DNA زنجیره ی حیاتی هر موجودی است که در آن کلیه اطلاعات آن موجود بصورت کد و زنجیروار قرار دارد. DNA 34 آنگستروم طول و 21 آنگستروم پهنا دارد.
و 34 و 21 جزو اعداد سری فیبوناچی هستند و تقسیم آنها بر یکدیگر عدد 1.61904 را نشان می دهد که کاملا نزدیک 1.6180339 می باشد.
ذره ای کوچک از نظم بزرگ هستی ما.

شنبه 1 مهر 1391برچسب:بینی, :: 8:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

عوارض جراحی بینی


1ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی:
چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل جراحی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می‌شود.

۲ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.
۳ ـ چسبندگی‌های داخل بینی:
اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.
۴ ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخ‌های بینی.
۵ ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروف‌های نوک بینی:
این امر منجر به تنگی مدخل بینی می‌شود.
اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکل‌های نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:
غیرقرینه بودن سوراخ‌های بینی
اگر به سوراخ‌های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا
۲ سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل می‌کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ‌ها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.
کاهش حس بویایی
پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در
۲ حالت:
حالت اول: این‌که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی‌ نیز قرار گرفته باشد. با توجه به این‌که ممکن است پولیپ‌ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ‌ها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.
حالت دوم: اگر به دلایلی که قبلا ذکر شد فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی می‌شود، زیرا برای این‌که بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه‌های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکول‌ها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.
منبع : tehrooz.com

 

سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:عمر,طولانی,زیبایی,پیری, :: 7:35 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 
از قرآن آنچه را شفا و رحمت مؤمنان است نازل كرديم و ( اما ) ستمكاران را جز زيان ( و کفر بیشتر ) نمى‏افزايد

به نوشته روزنامه الجزيره چاپ عربستان، اعضاى اين گروه پژوهشى كه در زمينه فعل و انفعالات يك پروتئين
در مغز فعاليت مى كردند، از دريافت نتيجه تحقيقات پزشك مسلمان دكتر ابراهيم خليفه كه با استناد به قرآن
تهيه شده بود، شگفت زده شدند و با اذعان به اعجاز قرآن در اين زمينه، اسلام آوردند.
به نوشته روزنامه الجزيره، اعضاى اين گروه پژوهشي، در مورد ماده «ميثا لونيدز»
نوعى پروتئين كه در مغز انسان و حيوان توليد مى شود - به دو محصول زيتون و انجير
رسيدند كه خداوند در قرآن به آنها قسم خورده است. اين ماده براى انسان بسيار اهميت
دارد و توانايى كاهش كلسترول را دارد و تقويت قلب و اعتماد به نفس در انسان را عهده دار است.
براساس اين گزارش، مغز انسان به تدريج ازسن 51 سالگى تا 53 سالگى توليد آن را
 آغاز مى كند و سپس توليد آن كم كم كاهش مى يابد و تا 60 سالگى متوقف مى شود
و به اين خاطر دستيابى به اين ماده به سهولت ميسر نيست. محققان در اين زمينه تلاش
خود را بر روى نباتات براى بدست آوردن آن متمركز كردند،
بنابر اين يك گروه ژاپني، اين ماموريت را برعهده گرفت تا جست وجو در مورد اين
ماده شگفت انگيز را آغاز كند، چرا كه اين ماده از نظر دانشمندان نقش بسزايى در
از بين بردن عوارض پيرى در انسان به عهده دارد. اين دانشمندان ژاپنى پس از تلاش هاى
بسيار، دريافتند كه ماده اى كه به دنبال آن هستند فقط و فقط در «انجير» و «زيتون» وجود دارد.
اين در حالى است كه خداوند منان در كتاب آسمانى قرآن گفته:
« والتين والزيتون و طور سينين و هذا البلد الامين، لقد خلقنا
 الانسان فى احسن تقويم »
دانشمندان ژاپنى در ادامه يافته هاى خود متوجه شدند، استخلاص اين ماده از انجير يا
زيتون امكان پذير است، اما بدون مخلوط كردن آن، چيزى را كه جست وجو مى كنند، امكان پذير نيست.
به نوشته اين روزنامه عربستانى آنها متوجه شدند كه بايد ماده بدست آمده را به نسبت
يك در هفت (يك انجير در 7 زيتون) مخلوط كنند تا نتيجه بهتر را به دست آورند. كه در همين
 حال دكتر طه ابراهيم خليفه كه قبلا در مورد انجير و زيتون به پژوهش در قرآن پرداخته بود،
نتايج تحقيقات خود را به اين گروه ژاپنى ارسال كرد.
براساس پژوهش اين پزشك مسلمان عربستانى در قرآن فقط يك بار از انجير ياد شده است
در حالى كه 7 بار از زيتون-
 6بار به صراحت و يك بار به طور ضمني-نام برده شده است و اين در واقع همان چيزى بود كه
گروه پژوهشى ژاپني از طريق علمى به آن دست يافته بودند، در حالى كه 1400 سال پيش
در كلام الله مجيد ذكر شده بود...

 

  

منبع : tafsir-kalameh.com
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:مد, :: 10:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

انسان همیشه در پی کشف حقایق و در حال تلاش برای پیشرفت بوده است. انسان نخستین بعد از کار با ابزارهای طبیعی و ابتدایی، جامعه نخستین بشری را شکل داد، به شکار حیوانات پرداخت، از گوشت آنها خوراک و از  پوست‌شان پوشاک تهیه کرد.

پدید آمدن پوشاک در ابتدا تنها با هدف پوشاندن بدن و حفظ آن از سرما و گرما بود اما



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:باران, :: 7:39 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

تاریخچه مهریه و شیربها

تا همین یک دهه پیش ورد زبان جمعیت کثیری این بود که «مهریه را کی داده، کی گرفته» اما حالا من و شما و آدم‌های اطرافمان مثال‌های متعددی در ذهنمان هست از مواردی که اتفاقاً «خیلی‌ها مهریه را داده‌ و خیلی‌ها هم گرفته‌اند»، حالا چه یک جا، چه کم‌کم و قسطی. اما واقعاً چرا سنت مهریه به وجود آمده، از کی رایج شده و چه دگرگونی‌هایی در طول تاریخ پیدا کرده؟

 
تا همین یک دهه پیش ورد زبان جمعیت کثیری این بود که «مهریه را کی داده، کی گرفته» اما حالا من و شما و آدم‌های اطرافمان مثال‌های متعددی در ذهنمان هست از مواردی که اتفاقاً «خیلی‌ها مهریه را داده‌ و خیلی‌ها هم گرفته‌اند»، حالا چه یک جا، چه کم‌کم و قسطی. اما واقعاً چرا سنت مهریه به وجود آمده، از کی رایج شده و چه دگرگونی‌هایی در طول تاریخ پیدا کرده؟

کلمه «مهریه» را زیاد شنیده‌اید اما در مقابل، واژه «شیربها» غریب و ناآشناست. در فرهنگ ایران باستان و حتی تا قرن‌ها بعد از ورود اسلام به ایران، شیربها برای گوش هر ایرانی واژه‌ای بسیار آشنا و مهریه واژه‌ای کم تر آشنا بود.

در کتاب‌های لغت، شیربها «به آنچه از قماش، زر و گوهر و سیم گفته می‌شد که هنگام عروسی از خانه داماد به خانه عروس فرستاده می‌شد» که در واقع نوعی اجرت شیردهی مادرعروس به عروس بود. اما در همان کتا‌ب‌های لغت، مهریه با واژه کابین تعریف شده که به معنای «دست پیمان» است؛ یعنی پولی که موجب ایجاد پیمان میان دو کس یا دو خانواده می‌شود.

مهریه در تعریف اسلام معنای دیگری دارد. در واقع ترجمه صحیح «صداق» است؛ همان چیزی که قرآن مردان را به پرداخت آن به زنانشان امر کرده؛ آن هم در کمال رضایت (آیه‌های سوره نساء). صداق از «ص‍دق» می‌آید؛ به معنای راستی و درستی و به دلیل اینکه هدیه‌ای است که داماد به عروس می‌دهد تا نشانه صداقتش در محبت و مهربانی به او باشد، مهریه هم گفته شده است.

حضرت رسول(ص) عروس‌ها و دامادها را هم با صداق مادی و هم با صداق‌های معنوی عقد می‌کردند. صداق النبی که در احادیث «500 درهم» آمده، رسمی بود که مدت‌ها در تعیین مهریه میان مسلمان‌ها رایج بوده است. اما اگر داماد هیچ پولی نداشت، حضرت رسول(ص) با مهریه «تعلیم تعدادی از سوره‌های قرآن» توسط داماد به عروس آنها را به عقد هم درمی‌آورد. امام صادق فرموده: «رسول خدا(ص) مردان و زنان را با سوره‌ای از قرآن، چند درهم و مقداری گندم به نکاح هم درمی‌آوردند» (وسائل الشیعه، ج 15، ص 33).
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ازدواج ناموفق

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟!

1- افراد معتاد.
2- افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می‌شوند.
3- افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی‌گیرند. (عبارت‌های مثل؛ مامانم، بابام اینو گفت، اون گفت، من نمی‌خواستم، تقصیر او بود، از دیالوگ‌های این افراد است.)
...

 

1- افراد معتاد.

2- افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می‌شوند.

3- افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی‌گیرند. (عبارت‌های مثل؛ مامانم، بابام اینو گفت، اون گفت، من نمی‌خواستم، تقصیر او بود، از دیالوگ‌های این افراد است.)

4- افرادی که دیگران را کنترل می‌کنند.

5- افرادی که اختلال جنسی دارند. (مثلا همجنس‌گراها، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، فتیشیست‌ها، آزار‌گران جنسی، آزار‌طلبان جنسی و...)

6- افرادی که کودک مانده‌اند و بالغ آنها شکل نگرفته. (یعنی هنوز دقیقا مثل یک بچه پنج‌ساله عمل می‌کنند و با رفتار‌های کودکانه به هدف‌هایشان می‌رسند: لوس کردن خود، قهر کردن، وابستگی شدید به پدر و مادر و...)

7- افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی‌کنند.

8- افرادی که از روابط قبلی خود التیام نیافته‌اند. (شکست خورده‌های عشقی)

9- افرادی که خانواده آزار‌دهنده دارند و نمی‌توانند در مقابل آزار آن ها از همسر خود حمایت کنند.

10- افرادی که اختلال شخصیت دارند. (مثلاً اختلال شخصیت وابسته، اختلال شخصیت بدگمان، اختلال شخصیت اسکیزویید، اختلال شخصیت آزار‌گر، اختلال شخصیت آزار‌پذیر، اختلال شخصیت ضد‌اجتماعی

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:12 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

  دکتر افشین یداللهی

حتی زوج های عاشق هم به مشاوره نیاز دارند.

خیلی ها فکر می کنند که اگر به مشکل روابط زناشویی با همسرشان برخوردند دیگر نمی توانند

این مشکل را حل کنند در حالی که اینگونه نیست و بسیاری از مسائل در روابط زناشویی با آموزش

حل می شوند و با این آموزش ها می توان یک رابطه سرد و در آستانه جدایی را به یک رابطه خوب

و مناسب تبدیل کرد.

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 7:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

در جدول زمان بندی کارهای عروسی، زمان بندی کارها از حداقل 6 ماه قبل آغاز می شود. اما اگر کمتر از 6 ماه به برگزاری مراسمتان باقی مانده است، نگران نباشید... در اولین فرصت انجام کارهای لازم برای عروسی خود را آغاز کنید و اجازه ندهید که جزئیات برگزاری مراسم، لذت شروع زندگی مشترک را کم رنگ کند.

برای برگزاری مراسم عروسی، برنامه ریزی لازم است. به همین منظور در اولین شماره مجله عروسی پیوست کتابچه 16 صفحه ای برنامه ریزی عروسی به رایگان ضمیمه شده است، در این ضمیمه لیست ها و جدول هایی ارائه شده است که به شما در برنامه ریزی و زمان بندی بهتر کارهای عروسیتان کمک می کند. جدول ها عبارتند از:

  •  زمان بندی کارهایی که باید انجام داد
  • بودجه بندی مراسم عروسی
  • لیست میهمانان
  • لیست عکس هایی که باید گرفته شود
  • لیست آهنگ هایی که می خواهید اجرا شود

در جدول زمان بندی کارهای عروسی، برنامه ریزی از حداقل 6 ماه قبل آغاز می شود. اما اگر کمتر از 6 ماه به برگزاری مراسمتان باقی مانده است، نگران نباشید... در اولین فرصت انجام کارهای لازم برای عروسی خود را آغاز کنید و اجازه ندهید که جزئیات برگزاری مراسم، لذت شروع زندگی مشترک را کم رنگ کند. بخش هایی از ضمیمه مذکور در ادامه ارایه شده است.

توجه: این جدول خلاصه شده است. برای دیدن جدول کامل به ضمیمه مجله پیوست مراجعه کنید.

جدول زمان بندی کارهای عروسی:

6 ماه تا یکسال قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

راجع به نوع عروسی خود فکر کنید. آیا می­ خواهید عروسی شما خیلی بزرگ و رسمی باشد یا کوچک و دوستانه؟

 
 

راجع به اینکه دوست دارید عروسی شما در چه فصلی از سال برگزار شود تصمیم بگیرید.

 
 
بودجه خود را برای عروسی تخمین بزنید و محل تأمین آن را مشخص کنید.
 
 

روز عروسی خود را دقیقاً تعیین کنید. بهتر است از ابتدا چند تاریخ را با اولویت مشخص کنید تا در صورت لزوم (مانند در دسترس نبودن تالار یا عکاس و فیلمبردار مورد نظر) تاریخ عروسی را عوض کنید.

 
 

تاریخ انتخابی خود را با مهمانان مهم (مهمانانی که دوست دارید حتماً در عروسی شما حضور داشته باشند و در شهر یا کشوری دیگر زندگی می­ کنند) در میان بگذارید تا از امکان حضور آنها در مراسم مطمئن شوید.

 
 

درباره انتخاب خدمات دهندگان مختلف مراسم عروسی تحقیق کنید. برای این کار مشترک نشریه نوعروس شوید، آلبوم کارهای خدمات دهندگان مختلف را ببینید و هزینه­ ها را با هم مقایسه کنید.

 
 
 
4 تا 6 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

مزون لباس عروس خود را انتخاب کنید و لباس خود را سفارش دهید.
 
 
عکاس و فیلمبردار عروسی را را مشخص و رزرو کنید.
 
 
باغ عکاسی خود را انتخاب و رزرو کنید.
 
 
ساخت کلیپ آشنایی را با هماهنگی با فیلمبردار مراسم آغاز کنید.
 
 

گروه تهیه غذای مراسم را مشخص و رزرو کنید. لیست غذاها، نوشیدنی­ ها و دسرهای مورد علاقه خود را به گروه تهیه غذا اعلام کنید.

 
 
 
2 تا 4 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

به مادر عروس و مادر داماد در انتخاب لباسشان کمک کنید.
 
 
برای مراسم عروسی و ماه عسل از محل کار خود مرخصی بگیرید.
 
 
حلقه عروس و داماد و سرویس طلای عروس را تهیه کنید.
 
 
رنگ و تزئینات مراسم عروسی خود را با جمع ­آوری ایده­ های نو، انتخاب کنید.
 
 
 
1 تا 2 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

محل اقامت مهمانانی که از راه دور می­ آیند را تعیین کنید.
 
 
راجع به مدل دسته گل عروس تصمیم بگیرید و آن را سفارش دهید.
 
 

مراسم ورود عروس و داماد را طراحی کنید. این مراسم می­تواند شامل آتش بازی، پرواز کبوتر، ریختن گل بر سر عروس و داماد، اجرای موسیقی محلی و ... باشد. گروه اجرای این مراسم را انتخاب و رزرو کنید.

 
 
 
2 تا 4 هفته قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

خانه مشترک خود را آماده کنید. دکوراسیون را کامل کرده و جهیزیه را بچینید.

 
 
لیست لحظات و افرادی که دوست دارید حتماً ثبت شود را به عکاس خود بدهید.
 
 
کارت دعوت عروسی خود را پخش کنید.
 
 
 

در جدول بالا نمونه ای از جداول زمان بندی کارهای عروسی دیده می شود. زمان بندی کارها از 6 ماه قبل از عروسی شروع می شود و تا روز بعد از عروسی ادامه دارد. جدول کامل شامل حدود 100 مورد کارهایی است که شما باید در طول این مدت در زمان مناسب انجام دهید تا مراسم عروسی شما با هماهنگی کامل و بدون نقص برگزار شود.

همان طور که اشاره شد این کتابچه کامل 16 صفحه ای به ضمیمه مجله پیوست منتشر شده است. مجله "پیوست" اولین مجله عروسی ایران است که دوماهانه منتشر می شود و اولین شماره آن فروردین 91 به چاپ رسیده است.

یک شنبه 18 تير 1391برچسب:فوتبال, :: 9:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

Football chiefs agreed on Thursday to lift a ban on women wearing headscarves during games, clearing the way for the participation of many Muslim nations in top-flight competition.

Until the vote by the International Football Association Board (IFAB) here, players were prevented from wearing a headscarf, or hijab, at the sport's highest level for safety reasons and on religious grounds.

Critics said the ban promoted inequality at the highest level of the world's most popular game.

Public changes in the governing body's thinking were clear last year when it was decided that the hijab was a cultural rather than a religious symbol.

In March IFAB -- custodian of the game's laws -- said it was in favour of female players wearing the hijab in games organised by FIFA.

A picture made available by Iran's Mehr news agency on June 6, 2011 shows two players from the Iranian national women football team crying in Amman on June 3, moments after they were barred from playing an Olympic qualifier against Jordan for wearing the traditional Islamic headscarf. The football governing body FIFA announced on July 5, 2012 their decision to authorize the wearing of headscarves by female players in FIFA competitions. AFP PHOTO/MEHR NEWS/MEHDI TOUTUNCHI

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:قدیم, :: 11:4 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

به قول یکی از بزرگان قدیما وقتی می خواستند دختر را به خونه بخت روانه کنند .پدر ومادر دختر دنبال مردی می گشتند وبه مردی جواب مثبت می دادند که متدین باشه واهل خدا

می گفتند: اگه طرف اهل خدا باشه دخترمون را خوشبخت می کنه به خاطر پایبندی  به خدا از خیلی کارهای بد دوری می کنه.

ولی حالا چی آیا هنوز ملاک ازدواج تغییر نکرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکی که می گفت : حالا هم می گویند داماد باید سالم باشه اگه اهل دم ودود (اعتیاد)نباشه  باید بهش دختر داد .

دیگه از دین ودیانت و نماز این حرف ها خیلی خبری نیست .

قدیما بیشتر  به باطن آدما کار داشتند حالا به ظاهر

نظر شما سرور عزیز چیه؟

البته هنوز خانواده هایی هستند که ملاکشان تغییر نکرده است .

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:دیابت, :: 7:52 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

دانشمندان با موفقیت بیماری دیابت را در موش ها درمان کردند. در این روش از سلول های بنیادی انسانی کمک گرفتند. این کشف می تواند به راهی برای درمان کامل یکی از شایع ترین بیماری های حال حاضر جوامع بشری منجر شود.بر طبق آنچه در مجله دیابت منتشر شده، محققان با پیوند سلول های بنیادی انسانی، موفق شده اند سلول های تولید کننده انسولین تولید کرده و دیابت نوع ۱ را درمان کنند.دیابت نوع ۱، بیماری ای نسبتا ناشایع که در سنین پایین و نوجوانی رخ می دهد و مبتلایان نیازمند تزریق مکرر انسولین هستند. دیابت نوع ۲، با شیوع بسیار بالا (بیشتر در افراد چاق) که از میانسالی شروع شده و نیاز آنها به انسولین و عوارض عدم درمان آن، به شدت نوع ۱ نیست.در این مطالعه، موش ها در شرایط مشابه انسانی، با گذشت چهار ماه از پیوند، بی نیاز به انسولین خارجی شدند.محققانی با مدیریت تیموتی کیفر، پروفسور دپارتمان علوم سلولی و فیزیولوژیک در دانشگاه بریتیش کولومبیای کانادا، با کمک محققانی از نیوجرسی توانستند feedback loop (حلقه بازخوردی) انسولین را باز سازی کنند، به این صورت که سطح گلوکز خون به صورت اتوماتیک میزان ترشح انسولین این سلول ها را کنترل کند.برای درک اصطلاح فیدبک لوپ یک واکنش زنجیره ای چهار مرحله ای به شکل یک حلقه را در نظر بگیرید. (۱) گلوکز خون کاهش می یابد، این کار باعث می شود که (۲) ترشح انسولین کاهش یابد. با کاهش انسولین (۳) گلوکز خون افزایش یابد و این کار باعث می شود (۴) ترشح انسولین افزایش یابد. با افزایش انسولین، حلقه دوباره تکرار شده و (۱) گلوکز خون کاهش یابد. اکثر مکانیسم های تنظیم مواد در بدن به این صورت کار می کنند.گفتیم که این دانشمندان موفق شده اند این حلقه فیدبک را که در دیابتی ها از کار می افتد، دوباره به کار بیاندازند. علاوه بر این موش های آنها حتی با مصرف زیاد قند هم، سطح گلوکز خون بالایی پیدا نمی کردند.بعد از چند ماه، محققان سلول های پیوندی را از بدن موش ها خارج کردند و متوجه شدند که تعداد سلول های تولید کننده انسولین در پانکراس (داخل همان جزایر لانگرهانس معروف) به حد نرمال و طبیعی رسیده است.پروفسور کیفر می گوید «ما کاملا از این یافته ها هیجان زده ایم، اما تحقیقات بیشتر برای شروع تست های انسانی نیاز است.»از سوی دیگر، وی ذکر می کند «مطالعات روی موش های دیابتی ای انجام شده که سیستم ایمنی آنها برای جلوگیری از رد پیوند ضعیف شده بود. ما نیازمند راهی مناسب برای محافظت این سلول ها در برابر سیستم ایمنی هستیم.»دیابت نوع ۱ زمانی رخ می دهد که پانکراس انسولین کافی تولید نکند. انسولین هورمونی است که برای ذخیره گلوکز در عضلات، بافت چربی و کبد لازم است. عدم ذخیره گلوکز و افزایش مقدار آن در خون باعث دیابت و (در طولانی مدت) بروز عوارضی چون کوری، حمله قبلی، سکته مغزی، آسیب های عصبی و نارسایی کلیه می شود.درمان اصلی دیابت نوع ۱ تزریق مرتب انسولین است و گرچه درمان های پیوندی موفقی نیز انجام شده اما هنوز به این نوع درمان توجه چندانی نشده.در تحقیقی که در مجله American Medical Association به چاپ رسید، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ با تزریق سلول های بنیادی خودشان، بهبود یافتند.اما مطالعات دیگر، پیوند سلول های بنیادی را درمانی موقتی در حد ۶ ماه تا ۳ سال می دانند. زیرا سیستم ایمنی بیماران علیه این سلول ها واکنش و آنها را از بین برده و دیابت بار دیگر بروز می کرد. به این ترتیب اگر ادامه مطالعه حاضر کمکی بکند و بتوان جلوی واکنش سیستم ایمنی را گرفت، می توان از این درمان، یک بار و برای همیشه برای بیماران دیابتی استفاده کرد.


سه شنبه 13 تير 1391برچسب:نمونه, :: 7:39 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

    خانم های محترمی که در بخش کشاورزی فعالیت می کنند و فکر می کنند در تولید محصولات کشاورزی و دامی نمونه هستند اطلاعیه زیر را مطالعه کنند و در بخش ادامه مطالب با پر کردم فرم مربوطه , آنرا به بخش ترویج جهاد کشاورزی در هر استان ارائه نمایند

    نامه زیر مربوط به خراسان رضوی می باشد لیکن خانم های دیگر استانها می توانند فرم را به مدیریت هماهنگی استان خودشان ارسال نمایند.با تشکر

مدیریت وبلاگ

 

 

سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي

اطلاعيه مهم

بدينوسيله به اطلاع كليه كشاورزان ، توليد كنندگان و بهره برداران مي رساند در صورت داشتن شرائط لازم برای شرکت در                                (طرح  شناسائی وانتخاب نمونه های بخش کشاورزی)                             لازم است به منظور تکمیل فرم مربوطه  به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ، مراكز جهادكشاورزي دهستان و یا پایگاه های اينترنتي  سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  و مديريت هماهنگي ترويج به نشاني های  www.koag.ir و www.tarvigkhr.ir مراجعه و ضمن اعلام آمادگي اقدام به ثبت نام نمايند. بدیهی است پس از تکمیل فرم  بر اساس اطلاعات ثبت شده ، كارشناسان ناظر و مجری طرح در رشته مورد درخواست، بررسي های کارشناسی و فنی را انجام  و در صورت نياز هماهنگی های لازم با متقاضی برای حضور در مزرعه یا واحد تولیدی انجام خواهند داد  .  

 

مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 5 تير 1391برچسب:روزی روزگاری, :: 13:22 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

       
روزی بر ما خواهد آمد که دشمنان ما به اصول  ، از ما پایبند تر خواهند بود
 
عصر ایران - سارا شورد و شین باوئر دو آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران که پس از گذراندن بیش از یک سال حبس سال گذشته با سپردن وثیقه 500 هزار دلاری از زندان آزاد شده و به آمریکا رفتند روز 16 اردیبهشت عروسی کردند.
 

 





 

دو شنبه 5 تير 1391برچسب:عاقبت, :: 13:1 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

پس اونا چی؟ !!

از کارتون توی یک اداره مدرن راضی نیستین؟



پس این چی؟



 

 

هنوز هم از گرسنگی مینالید؟


پس این چی...؟؟؟؟؟؟؟؟



 

از خواب توی تخت خواب سفتتون خسته شدین....؟؟؟؟؟

پس این چی....؟؟؟؟؟


 

 

از پیاده روی های روزانه تون خسته شدین....؟؟؟؟؟؟


پس این چی....؟؟؟؟؟؟




 

هنوز قدر محبت و مراقبت های والدینتون رو نمیدونین.....؟


پس این چی....؟؟؟؟؟؟


 

 

راحتی و آسایش باعث میشه وقت مطالعه خوابتون ببره.....؟

پس این چی....؟؟؟؟؟؟


 

آیا آرامش و لذت یک حمام گرم رو دارین و باز هم از زندگی مینالین.....؟؟؟؟


پس اینا چی.....؟؟؟؟؟؟



 

هنوز هم از اینکه دستاتون وقتی ظرفای خودتون رو میشورین آسیب ببینه نگران هستین...؟؟؟؟


پس دستای کوچیک این چی....؟؟؟؟؟؟


 

 

Louis Vuitton کافی نیست؟ مارک های جدید تر میخواین؟


پس این چی.....؟؟؟؟؟؟



 

 

از بازی های تکراری خسته شدین......؟؟؟؟؟؟


پس این چی....؟؟؟؟؟؟

 

 

و.....کار دیگه ای برای انجام دادن ندارین؟؟؟!!!!




پس اینا چی.....؟؟؟؟؟؟؟؟


 


همیشه به یاد داشته باش:
وقتی از وضعیت زندگیت شکایت میکنی،مردمانی هستن که برای داشتن زندگی مثل زندگی تو و بودن به جای تو هرکاری حاضرن بکنن....
همچنین وقتی از وضع غذات شکایت میکنی، انسان هایی هستن که از نداشتن تکه نانی میمیرند....
پس....


از آنچه هستی شادمان باش....


و به خاطر آنچه داری شکرگذار.....

دو شنبه 5 تير 1391برچسب:ازدواج مخملی, :: 11:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

شنبه 3 تير 1391برچسب:آرامس, :: 11:26 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آرامش

2

دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:شیر, :: 8:28 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

یک وبلاگی  در پهنه جهان هستی ظهور کرده است بنام "دخترا شیرن  مثل شمشیرن"

سلام.من النازم 17 سالمه ساکن تهرانم این وبلاگو درست کردم تا هر کسی از دست هر پسری ناراحته واسم بگه. همونطور که میدونید این وبلاگ فقط و فقط واسه دختراس. تا ما دخترا باید ثابت کنیم ما شیریم نه پسرا.

هر کی با من موافقه نظر بده. قربون همه دخترا

 

بيماري خطرناك

اين يک بيماری مسری در پسران است . اگر برادر و  يا پسر شما اين بيماری را بگيرد يقين بدانيد که در عرض کمتر از يک هفته کل پسران محل را مبتلا ميکند پس برای جلوگيری از اين بيماری اگر کسی را مشاهده کرديد که مبتلا است حتمآ او را قرنطينه کنيد.

علايم اين بيماری:
۱- گذاشتن ريشهای نخ قيطونی.
۲- طرز نگاه کردن به صورت عجيب غريب.
۳- تکرار جمله ی هوش پسران بيش ازدختران است .
۴- ايستادن زياد رو به روی اينه.
۵- استفاده از جملاتی شبيه همين که گفتم؛حرف من درسته؛حرف مرد حرفه و....
۶- مخالفتهای پی در پی.
۷- پايين بردن شخصيت دختران برای تقويت روحيه.
۸- خواندن اشعار پر محتوا از قبيل پسرا شيرن مثه شمشيرن
۹- روزی ۵۰ دفعه شنيدن پسر پسر قند عسل توسط مامان جون
۱۰- خواندن کتابهايی از قبيل:
چگونه اعتماد به نفس خود را بالا بريم؟
انرژی درمانی
تقويت اراده در ۲۰ روز
من بهترينم
و.......
به اميد بهبودي همه پسران

یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:وای , :: 8:42 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

پسرها نمي‌توانند؟ بعضی از

بعضی از پسرها نمي‌توانند ؟
! با داشتن هيكلي ضايع تيشرت تنگ نپوشند و فيگور نگيرند-1
! از كلاس پنجم دبستان صورتشون رو سه تيغه نكنند  -2
 3-پس از يافتن اولين مو در پشت لب احساس مردانگي نكنند و به فكر ازدواج نيفتند
!
! در مهمانيها و محافل خانوادگي احساس با مزگي نكنند و چرت و پرت نگويند- 4
! ادعاي با مرامي و با معرفتي و با وفايي و غيره نكنند-5
!
-كت و شلوار صورتي با بلوز زرد نپوشند و كراوات قهوه‌اي نزنند6
! احساس با غيرتي نكنند و راه به راه به آبجي كوچيكه گير ندهند-7
! از 9 سالگي پشت ماشين باباشون نشينند و پدر ماشين رو در نيارند- 8
! مطالب چرت و پرت نگند و از خودشون تعريف نكنند
-9

باید مرام و مردانگی را از دخترا یاد بگیرند .

نظر شما چیه ؟

سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:دوست, :: 11:8 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

از دختری پرسیدند که: دوست بهتر است یا خواهر

او گفت : در انتخاب خواهر نقشی نداشتم ولی دوست را خودم انتخاب کردم

روز جهانی دوست  بر شما عزیزان گرامی باد.

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:تونل, :: 12:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


قدم زدن یک زوج جوان اوکراینی در تونل عشق در شهر کلوان در شرق اوکراین

تونل عشق

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:وای, :: 9:2 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
در این روزها، گرانی فقط یقه خوراکی ها را نگرفته و تقریبا تمام اسباب و وسایل لازم برای جوانی را تحت تاثیر قرار داده. بد ندیدیم نگاهی بیندازیم به قیمت گذشته، حال و آینده برخی کالاهایی که برای یک جوان 18 تا 30 ساله لازم و ضروری است


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:59 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
ما نه كف دست‌تان را می‌خوانیم و نه فال‌تان را می‌گیریم؛ برای اینكه بگوییم كدام مرد، مرد زندگی شماست، نه می‌توانیم جادو كنیم و نه چیزی را پیشگویی كنیم.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
سليقه افراد با هم متفاوت است، بنابراين هر كسي دوست دارد يك مدل، موهايش را كوتاه كند اما فقط سليقه نيست كه در انتخاب مدل موها تاثير دارد بلكه حالت موها و صورت نيز مي‌تواند تا حد زيادي مدلي را زيباتر يا زشت‌تر نشان دهد
 

اين روزها كوتاه‌كردن مو يك هنر محسوب مي‌شود و هر فردي حتي اگر چندان مهارتي هم نداشته‌باشد، مي‌تواند فرق ميان يك كوتاهي خوب را از كوتاهي بد تشخيص دهد چون به راحتي با يك تغيير ساده در موها چهره فرد كاملا عوض مي‌شود. بيشتر خانم‌ها هم به‌شدت روي موهاي‌شان حساس‌ هستند و حاضر نيستند حتي يك سانت موهاي‌شان را بيشتر كوتاه كنند، بنابراين ترجيح مي‌دهند به آرايشگري مطمئن مراجعه كنند اما انتخاب مدل مناسب نيز گاهي مشكل است، هر مدلي به‌صورت خاصي مي‌آيد و از طرف ديگر مدلي كه براي موهاي صاف مناسب است مسلما براي موهاي فر چندان زيبا نيست. اگر بدانيد چه مدلي مناسب حالت موها و صورت شماست حسابي كارتان آسان مي‌شود و حتما از نتيجه نيز راضي‌تر خواهيد بود.





 
اگر مي‌خواهيد خاص باشيد

در اين مدل كوتاه، اندازه و قد موها تا حدي با هم متفاوت است و آرايشگر بايد


ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:زرتشت,پیامبر,ایرانی,لوکس بلاگ, :: 8:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

شریعت زرتشت انسان را موجودی هوشمند و خردمند می داند که برای رسیدن به ارزشهای انسانی و دوری از خصلت های حیوانی تلاش می کند، حفظ حجاب همراه با عفت باطنی از جمله این ارزشهای انسانی است که شریعت زرتشت بر آن تاکید دارد .


دین زرتشت بر پایه سه اصل اندیشه نیک ،گفتار
نیک و کردار نیک استوار گردیده است .

    " اشو زرتشت" پیامبر زرتشتیان  در توصیه به پیروان خود کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر و عرف رعایت می کنند درعمق روح آنان تحکیم نماید .


    او می گوید: ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک مَنشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرّمی همراه باشد… زنان و مردانی که به اندرز و راهنمایی من گوش فرا می‏دهند، آرامش و خوشی زندگی بهره‏شان خواهد بود و سختی و رنج از آنان دورخواهد گشت و به نیک‏نامی جاودانی خواهند رسید. 1
     در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت‏های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می‏خوانیم: «این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می‏کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد. چنان‏ که روسری آنان از نظر شکل
....

     و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لُر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و بُرش، همان شلوار بانوان کُرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است».2      

   شریعت زرتشت، عقیده دارد که حجاب یکی از ابتدایی ترین باورهایی است که در شریعت زرتشت به آن تاکید شده  است .


    درکتاب  "وندی داد " زرتشتیان این گونه آمده است: کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند ،

از تو ای مرد خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز ،

از تو ای زن خواهش می کنم تن و نیرو را پاک و پاکیزه ساز .3


پی نوشت:


1- یسنا، ص 53، پندهای 5 - 8 به نقل از: آموزش‏های زرتشت پیامبر ایران، رستم شهرزادی، انجمن زرتشتیان، آبان 76


2- سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی


3- وندی داد، ص 275، بند 10


 

شنبه 19 فروردين 1391برچسب:پیش, :: 7:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
در پیش داوری ها مواظب باشید
 
 
 
ما در سالن غذاخوری دانشگاهی در اروپا هستیم. یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست اروپایی است، سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند. سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته، و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد. وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل ناف آفریقا (با توجه ...به قیافه‌اش)، آنجا نشسته و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست!
 
بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند. اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمینۀ اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست. او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعدۀ غذایی‌اش را ندارد. در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند. جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد.
دختر اروپایی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود. به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند، و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را. همۀ این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است؛ مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.
آنها ناهارشان را تمام می‌کنند. زن اروپایی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد. و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی  صندلی پشتی می‌بیند، و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است.
نتیجه اخلاقی:
چقدر خوب است که همۀ ما خودمان را از پیش‌داوری‌ها رها کنیم، وگرنه احتمال دارد مثل احمق‌ها رفتار کنیم؛ مثل دختر بیچارۀ اروپایی که فکر می‌کرد در بالاترین نقطۀ تمدن است، در حالی که آفریقاییِ دانش‌آموخته به او اجازه داد از غذایش بخورد
منبع: وبلاگ شخصی پائولو کوئلیو
 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 746
بازدید کل : 55250
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت