انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 

شریعت زرتشت انسان را موجودی هوشمند و خردمند می داند که برای رسیدن به ارزشهای انسانی و دوری از خصلت های حیوانی تلاش می کند، حفظ حجاب همراه با عفت باطنی از جمله این ارزشهای انسانی است که شریعت زرتشت بر آن تاکید دارد .


دین زرتشت بر پایه سه اصل اندیشه نیک ،گفتار
نیک و کردار نیک استوار گردیده است .

    " اشو زرتشت" پیامبر زرتشتیان  در توصیه به پیروان خود کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر و عرف رعایت می کنند درعمق روح آنان تحکیم نماید .


    او می گوید: ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک مَنشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرّمی همراه باشد… زنان و مردانی که به اندرز و راهنمایی من گوش فرا می‏دهند، آرامش و خوشی زندگی بهره‏شان خواهد بود و سختی و رنج از آنان دورخواهد گشت و به نیک‏نامی جاودانی خواهند رسید. 1
     در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت‏های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می‏خوانیم: «این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می‏کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد. چنان‏ که روسری آنان از نظر شکل
....

     و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لُر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و بُرش، همان شلوار بانوان کُرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است».2      

   شریعت زرتشت، عقیده دارد که حجاب یکی از ابتدایی ترین باورهایی است که در شریعت زرتشت به آن تاکید شده  است .


    درکتاب  "وندی داد " زرتشتیان این گونه آمده است: کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند ،

از تو ای مرد خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز ،

از تو ای زن خواهش می کنم تن و نیرو را پاک و پاکیزه ساز .3


پی نوشت:


1- یسنا، ص 53، پندهای 5 - 8 به نقل از: آموزش‏های زرتشت پیامبر ایران، رستم شهرزادی، انجمن زرتشتیان، آبان 76


2- سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی


3- وندی داد، ص 275، بند 10


 

شنبه 19 فروردين 1391برچسب:شاد , :: 11:24 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
 
 
انسان ها در چه سني شادتر هستند؟ اين سوال جالبي است که ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد و تحقيقات اخير به آن جواب مي دهند: 33 سالگي.
 
 
 

برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: انسان ها در چه سني شادتر هستند؟ اين سوال جالبي است که ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد و تحقيقات اخير به آن جواب مي دهند: 33 سالگي.

در يک نظر سنجي که در وب سايت  Friend reunited   انجام شد،پاسخ 70 درصد از شرکت کنندگان نشان مي داد که اين افراد قبل از سن 33 سالگي هرگز شادي واقعي را تجربه نکرده بودند.


دونا داوسن، روانشناس، مي گويد " افرادي که به سن 33 سالگي مي رسند، ديگر از سادگي دوران کودکي و اضطراب دوران نوجواني رها شده اند اما در عين حال هنوز نشاط و انرژي جواني خود دارند. در اين سن افراد ديگر ساده و بي تجربه نيستند ولي حس واقع گراييشان با نوعي شوق و اميد همراه شده است که به آنها اعتماد به نفس مي دهد."

همانطور که اين سايت اشاره مي کند، حضرت مسيح نيز در سن 33 سالگي به صليب کشيده شد وبه نظر مي رسد که افراد مشهور33 ساله اي مانند کتي هولمز و آدم لووين (موسيقيدان) هم از شادي و موفقيت بسيار برخوردار هستند.

کريستين پوسماتو، 35 ساله، علت اين امر را اعتماد به نفس فرد و توانايي بيشتر او در برقراري روابط عاطفي مي داند. 
 
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:جوکی, :: 10:56 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

  

 یارو مشرف شد به مکه . تا پارچه سیاه دور خانه خدا را دید دو دستس زد تو سرش گفت:
خاک به سرم، نیومدم نیومدم تا خدا مرد !
 
 ====
 به یکی میگن قبض اب و برقتو چه جوری پرداخت میکنی؟ میگه :  قبض ها رو میذارم رو ماشین همسایه مون غضنفر، خیال میکنه جریمس میره پرداخت میکنه !

 

 +++++++++++++

غضنفر میره زمین میخره 2سانتیمتر در 8 کیلومتر…بهش میگن این چه زمینیه؟میخوای چکارش کنی؟میگه به امید خدا ماکارونی می کارم

 +=+=+++====

 

شنیدین این دخترای دم بخت میگن: من قصد ازدواج ندارم؟
یکی نیست بهشون بگه آخه عزیز من! ازدواج كه قصد نمی خواد، خواستگار می خواد كه تو نداری


ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:13, :: 8:41 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

در 13 فروردین چه کسی سبزه هارا گره زد 

تصاویر  منتخب از نوروز 1391 و سیزده بدر 


 

 


 

این هم وقتی سیزده به در زهرمار می شود!!


 

شنبه 19 فروردين 1391برچسب:پیش, :: 7:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
در پیش داوری ها مواظب باشید
 
 
 
ما در سالن غذاخوری دانشگاهی در اروپا هستیم. یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست اروپایی است، سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند. سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته، و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد. وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل ناف آفریقا (با توجه ...به قیافه‌اش)، آنجا نشسته و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست!
 
بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند. اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمینۀ اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست. او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعدۀ غذایی‌اش را ندارد. در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند. جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد.
دختر اروپایی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود. به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند، و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را. همۀ این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است؛ مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.
آنها ناهارشان را تمام می‌کنند. زن اروپایی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد. و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی  صندلی پشتی می‌بیند، و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است.
نتیجه اخلاقی:
چقدر خوب است که همۀ ما خودمان را از پیش‌داوری‌ها رها کنیم، وگرنه احتمال دارد مثل احمق‌ها رفتار کنیم؛ مثل دختر بیچارۀ اروپایی که فکر می‌کرد در بالاترین نقطۀ تمدن است، در حالی که آفریقاییِ دانش‌آموخته به او اجازه داد از غذایش بخورد
منبع: وبلاگ شخصی پائولو کوئلیو
 
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:تشکر از سایت زیبا جون, :: 8:58 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 
 
سلامتی همه مادرا ...

به سلامتی مادر
گفتم مادر! ... گفت: جانم
گفتم درد دارم! ... گفت: بجانم
گفتم خسته ام! ... گفت: پریشانم
گفتم گرسنه ام! ... گفت : بخور از سهمِ نانم
... ... گفتم کجا بخوابم! ... گفت: روی چشمانم
اما یک بار نگفتم:
مادر من خوبم
شادم...!
همیشه از درد گفتم
و از رنج.....!
 
 
 
احساس این عکس قابل وصف نیست...
به سلامتی تمام پدرا...
اگه هستن قدر بدونین
اگرم نیستن روحشون شاد
 
 

دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:یاد, :: 10:23 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
يا محول الحول والاحوال
 
انتخاب با توست!
دو دانه بکر با توانايي خاص خود با رقص بهاري بر تن خاک باغ که مشتاق بارور شدن و شکوفايي بود ، فرود آمدند. دست روزگار هر دو را کنار هم قرار داد. در نگاه نخست هر دو ظاهر يکساني داشتند ، اما آنجه آن ها را از هم متمايز مي ساخت نحوه نگرش و تفکر آنها بود.
دانه اول گفت: رشد کردن و باليدن نهايت خواسته و آرزوي بند بند وجودم است. دوست دارم جوانه هاي ظريف تنم تا ژرفاي خاک پيشروي کند.تا آن دور دستها! و حال که خاک با سخاوت تمام، حيات بخش من شده است ريشه هايم موهبت او را براي رسيدن به خانه خورشيد دريافت دارند. در سر سوداي آن دارم، با تغذيه از خاک بشکفم و بند بند وجودم را غرق شکوفه سازم تا هر يک از آن ها نويد بخش ورود بهار باشد. گرماي خورشيد را روي صورتم حس کنم و لذت لمس ژاله صبحگاهي را بر تنم .
با اين باور و هدف دانه شروع به رشد کرد.
دانه دوم گفت : اما من از اين خواسته ها و آرزوها مي ترسم.اگر من رشد کنم و ريشه هايم را در خاک بگسترانم ، نمي دانم در ظلمت نهفته در دل خاک ريشه هايم به چه بر خواهند خورد. اگر به مسير خود ادامه دهم در اين خاکي که مملو از خار و خاشاک است ، ممکن است ريشه هاي ظريفم آسيب ببينند. چه بسا هيچ کدام از اين حوادث اتفاق نيفتد اما اگر جوانه هايم رشد کند، بشکفند و حشرات براي يغما بردن شکوفه هايم از راه برسند چه مي شود؟ و يا شايد طفلي بازيگوش وقتي در اوج زيبايي و شکوه به بار نشستم ، غنچه هايم را با بي رحمي و بي توجهي از تن من جدا کند. نه نه بهتر است تا رسيدن زمان مناسب براي رشد در گوشه اي به انتظار بنشينم و او نيز منتظر نشست.
مرغي که دنبال غذا در باغ مي گشت و خاک را نوک مي زد، در اولين روز بهار دانه منتظر را پيدا کرد و در يک چشم بر هم زدن آن را خورد و همه چيز براي دانه تمام شد. حتي ترس از رشد و شکوفايي.اما دانه اول رشد کرد و باليده شد،آن قدر بلند و افراشته که به سرزمين خورشيد رسيد.شکوفه هايش هر بهار مسکن گنجشک ها شد و تن برگهايش لذت باران و ژاله صبحگاهي را لمس کرد.... و اين است معناي رستگاري!
دوستان عزيز ما جزو کدام گروه هستيم؟
مي خواهيم بذر باشيم و بدون آنکه رسالتمان را به انجام برسانيم بميريم يا گل باشيم و بشکفيم و با ايثار زيبايي ، عطر حضور و برکت وجودمان  را به کائنات هديه دهيم؟انتخاب با شماست!!
@ يادتان باشد:
سرانجام کساني که از ريسک کردن در راستاي رشد و کامل شدن پرهيز مي کنند، بلعيده شدن توسط زندگي است. بياييد در اين سال پيش رو که به سرعت برق و باد بيش از سه هفته از آن را سپري کرديم، فرصت را غنيمت شماريم و کارنامه خود را ارزشيابي کنيم اما نه با اندوه بلکه براي درس گرفتن از شکست هاي گذشته و به وجود آوردن موفقيتهاي جديد.
اگر چه هر روز براي خود فرصت جديدي است اما فصل بهار بهترين بهانه براي انديشيدن و تصميم گرفتن است که در سال خواستار چه هستيم و چه مي خواهيم به دست بياوريم.
بياييد امسال رسمي تازه براي خود بگذاريم و بارور کردن نبروي اراده و زندگي هدفمند را به خود هديه دهيم. هديه اي نو و شگفت انگيز و بر اين خواسته و باور باشيم که امسال سالي نو و متفاوت با سالهاي گذشته باشد. موقعيت و دستاوردهاي خود را با سال گذشته مقايسه کنيم. ببينيم آيا انرژي و اراده خود را روي مفهومي صحيح برنامه ريزي کرده ايم يا نه؟
قدم اول اين است که جنبه هاي مختلف زندگي خود را بسنجيم وميزان دستيابي به ايده آل هاي خود را در هر کدام از آن ها ارزشيابي کنيم.هرچه هدف هاي ما شفاف تر باشد ، به همان ميزان راه رسيدن داراي موانع کمتري مي شود و در عين حال راه از ميان برداشتن مشکلات نيز واضح تر و مشخص تر مي شود.انتخاب با ماست که زندگي هدفمند را انتخاب کنيم يا برگي باشيم دستخوش جريان زندگي که هر لحظه بي خبر از مسير و خواسته خود به سمتي مي رود. شناختن مسير به شناخت خود و مشخص کردن خواسته هاي ما از زندگي مربوط مي شود.
قدم دوم شناسايي موفقيت هايي است که کسب کرده ايم. چه ياد گرفته ايم و چه کسب کرده ايم؟
* نکته در رسيدن به ايده آلها زنده نگه داشتن اراده ، به روش تکرار پيوسته آن با خود است. چرا که زنده نگه داشتن اهداف و خواسته ها يک مفهوم ذهني است که با تکرار ملکه دل انسان مي شود.تا زماني که اين ميل را جلو چشمان خود داشته باشيم،اراده و تلاش عنصري جدا نشدني از وجود ما به شمار مي رود.هنگامي که موانع و مشکلات در زندگي به وجود مي آيند ،مغز به ما يادآوري مي کند که مسلح به قدرتي به نام اراده و تلاش هستيم پس ديگر نيازي به عقب نشيني يا در نيمه راه ماندن نيست.
نکته جالب در اين جاست که اراده افراد مشکلات را حل نمي کند بلکه با انرژي که در فرد ايجاد مي کند باعث مي شود که خود فرد همت کرده و مشکل خود را حل کند.گرچه مسير شايد کمي سخت و طولاني به نظر برسد اما لذت رسيدن و موفقيت آن قدر عظيم است که به تمام زحمات آن مي ارزد.
هيچ چيزي ارزشمندتر از تبسمي که لحظه دستيابي به خواسته ها و آرزوهابرلبان انسانها نقش مي بندد نيست.
پس بر اين باور مباش که روياهاي قشنگت را رها کني.آن ها را در نهانخانه قلبت پنهان نکن.آن ها را پيدا کن و بسان رشته اي مرواريد بر خود بياويز. هر گاه گلدان اتاقت را آب دادي ،به گلدان دلت نيز با روياهايت قدرت ماندن و نبرد بده.
 
**فراموش نکن ،امروز همان فردايي است که ديروز آرزوي آمدنش را مي کردي......
 
دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:ساقدوش, :: 10:1 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – Bandar Torkaman

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – Bandar Torkaman

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – Bandar Torkaman

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عروس خانم باتفاق ساقدوش خود، سوار بر " کجاوه " که بر روی شتر گذاشته اند

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

کاروان شادی – بدنبال کجاوه عروس – بدون بوق های گوشخراش اتومبیل ها !!…

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – Bandar Torkaman

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – Bandar Torkaman

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس هایی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر  یک عروسی در بندرترکمن | عکسی زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر زیبا از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های خبری یک عروسی در بندرترکمن | عکس جالب از یک عروسی در بندرترکمن | عکس های متنوع از یک عروسی در بندرترکمن | تصاویر جالب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکس دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | تصویر دیدنی از یک عروسی در بندرترکمن | دیدنی های یک عروسی در بندرترکمن | عکس یک عروسی در بندرترکمن |  خبر تصویری از  یک عروسی در بندرترکمن | خبرهای تصویری یک عروسی در بندرترکمن | تصویرهای گلچین شده از یک عروسی در بندرترکمن |  یک عروسی در بندرترکمن | عکس هایی از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب از  یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای متفاوت از یک عروسی در بندرترکمن | عکسهای منتخب یک عروسی در بندرترکمن |گزارش های تصویری از یک عروسی در بندرترکمن | عکس | تصویر روز | عکس زیبا | تصویر زیبا | عکس های خبری | عکس جالب | عکس های متنوع | تصاویر جالب |

عکس های یک عروسی در بندرترکمن – n                                      bandar Torkaman

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 733
بازدید کل : 55237
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت