کنجد
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:کنجد, :: 13:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


اسیدهای چرب اشباع نشده باید در جیره غذایی روزانه وجود داشته باشند. زیرا بدن قادر به ساخت برخی از آنها نیست. در این میان اسیدهای چرب غیراشباع چندپیوندی در تغذیه انسان اهمیت ویژه ای دارند كه مهمترین آنها اسید لینولنیك است. این اسید چرب در بدن سنتز نمی شود. روغن های گلرنگ آفتابگردان، سویا، كلزا، پنبه دانه منبع خوبی از اسید لینولنیك هستند. این اسید چرب در ترمیم بافت های مجروح، سلامتی پوست و مكانیسم رشد و تكامل، نقش دارد. اسیدهای چرب اشباع و ترانس به دلیل افزایش كلسترول خون خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می دهند و در دمایی حدود 44 درجه سانتی گراد ذوب می شوند، در حالی كه اسیدهای چرب سپس نقطه ذوبی حدود 13 درجه سانتی گراد دارند و در دمای محیط مایع هستند. از این رو دردمای بدن شكل خود را حفظ می كنند و برای سلامتی مضر نیستند. اما اسیدهای چرب ترانس به دلیل جامد بودن دردمای محیط و بدن خطراتی چون گرفتگی رگ ها و امراض قلبی را به دنبال دارند.
روغن كنجد، این معجون ناشناخته مركب از حدود 70 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیك اسید، اولئیك اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیك و اسید آراشیدونیك است. روغن كنجد یكی از روغن های اشباع نشده و مفید برای بدن است كه در آمریكای شمالی و كانادا به مقدار زیاد مصرف می شود.
كنجد گیاهی یك ساله با ارتفاع حدود یك متر كه قسمت انتهایی آن پوشیده از كرك است. برگ های آن بیضی و باریك و نوك تیز هستند و گل های آن به رنگ سفید یا قرمز، به طور تك تك در كناره برگ های قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شوند. میوه این گیاه به صورت كپسول و محتوی دانه های كوچك و مسطح و بیضوی است كه دانه كنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.
تركیبات شیمیایی
كنجد دارای پروتئین، ویتامین های F1، E، D، B، لسیتین (LECITHIN)، امگا 3 و 6 و سرشار از مواد معدنی آهن، كلسیم، مس و فسفر و خاصیت ضد باكتریایی و ضدالتهابی و ایمنی بخشی می باشد. ویتامین F یا ویتامین ضد اگزما: تحت این عنوان اسیدهای چرب غیراشباعی قرار می گیرند كه نمی توان آنها را در لابراتوار تولید كرد. از بین این اسیدها می توان از اسیدهای لینولئیك لینولنیك، لینولنیك و اكسنیك نام برد. كاربردهای درمانی، قبل از هر چیز، در رابطه با اگزمای كودكان و نوزادان است همچنین در آبسه، آكنه، شیر دادن، سوختگی، رشد، اگزما، دمل و كورك، شقاق، زرد زخم، نفریت، خارش مقعدی-تناسلی، پزوریازیس، ناراحتی های مربوط به تولید نسل، زخم های واریسی و زخم های كهنه و ضد چروك صورت نیز می باشد.
خواص مفید كنجد برای سلامتی
1- برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.
2- كنجد گرفتگی صدا را از بین می برد.
3- نرم كننده معده و روده است.
4- ضد روماتیسم است.
5- برگ كنجد را اگر به سر بمالید باعث رشد و سیاهی مو می شود.
6- فشار خون بالا را كاهش می دهد.
7- روغن كنجد برای رفع تنگی نفس، سرفه خشك و زخم ریه مفید است.
8- همچنین روغن كنجد سوزش ادرار را رفع می كند.
9- باعث كاهش سطح تری گلیسیرید و كلسترول بدن و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود.
10- رفع ناراحتی های كیسه صفرا
11- دم كرده برگ آن،اسهال خونی را برطرف می كند.
12- خوردن یك قاشق غذاخوری كنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز كلسیم (ca) خانم ها شده و از پوكی استخوان جلوگیری و موجب استحكام ناخن ها می شود.
13- به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن حدود 5 میلی گرم روی (Zn) را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن می رساند در نتیجه آكنه كمتر و از نازك شدن موها و ریزش آنها بخصوص در خانم ها جلوگیری می كند. در ضمن به دلیل توام شدن این ماده با ویتامین E اثرات آن صدچندان شده و می توان از اثر ضدچروك و سفیدكنندگی (ضدلك) این vit نیز بهره برد.
لسیتین چربی فسفرداری است كه وجود آن برای نسوج و اعصاب نهایت لزوم را دارد و مغز و غدد انسان احتیاج زیادی به آن دارد. لسیتین ها علاوه بر نقش بسیار مهم و اساسی خود در جلوگیری از كاهش حافظه و كمك به افزایش هوش، اعمال مهم دیگری نیز دارد. به طور خلاصه یك ماده بسیار حیاتی برای بدن است كه برعكس كلسترول عمل می كند. تحقیقات نشان داده كه مصرف لسیتین طی حاملگی، باعث افزایش هوش در بچه ها می شود. بنابراین از هفته سی ام حاملگی به بعد توصیه می شود. این ماده در گوشت، زرده تخم مرغ و گیاه هایی مانند: ماش، خرفه و كنجد وجود دارد و برای كسانی كه گوشت نمی خورند خوردن آن تقریبا واجب است و می توان آن را گوشت گیاهی نامید. در ضمن روغن كنجد دیر فساد می شود و به دلیل دارا بودن آنتی اكسیدان طبیعی و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد در نتیجه با خیال راحت می توان به عنوان یك روغن سرخ كردنی از آن استفاده كرد.
كنجد برتر از همه داروها
غذایی كه تقریبا بیشتر مواد ساختمان بدن را داراست. لذا یك غذای قیمتی و پرارزش برای انسان است دارای خواص گوشت ولی ضرر آن را ندارد. قوت، جوانی، تعادل زندگی و سلامت را به انسان می بخشد. اثر آن در تعویض سلول های كهنه بدن بسیار سریع است و در تسهیل تفكر، عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند: سرطان، سل و كم خونی بی نظیر است به طوری كه بعضی گفتند كنجد از نان شب، واجب تر است.


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 191
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 1123
بازدید کل : 56358
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت