روابط
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:روبط, :: 9:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

روابط انسانی و خانواده

خویشتن داری را کنار بگذارید. با نشان دادن احساساتتان می توانید سال های بیشتری را در کنار همسر محبوب خود زندگی کنید.


فرزند پروری

حتما شما هم در کودکی بارها و بارها جمله آشنای «بهترین کار این است که راستش را بگویی» را از پدر و مادرتان شنیده اید. بهتر است بدانید آنها تلاش می کرده اند به شما بیاموزند صادق بودن باارزش است و می خواستند به شما کمک کنند تا در بزرگسالی بتوانید به عضوی موفق و قابل اعتماد از جامعه بشری تبدیل شوید.

کنگ لی، مدیر مؤسسه مطالعه کودک در دانشگاه تورنتو می گوید: «دروغ گفتن فرایند پیچیده ای است و نیاز به مهارت های شناختی دارد. فرد باید قادر به درک شرایط گوناگون اجتماعی باشد و بتواند عکس العمل صحیحی از خود نشان دهد. او باید بتواند حقیقت را پنهان کرده و دلایل قابل قبولی برای باورپذیر کردن دروغی که گفته است، پیدا کند. تمامی این مهارت ها نیازمند توانایی های شناختی است.»

پژوهش های لی نشان می دهند کودکانی که پیش از دیگر همسالان خود به این مهارت های شناختی دست پیدا کرده اند، اغلب در بزرگسالی انسان های موفق تری بوده اند. البته نه به این دلیل که بزرگسالانی متقلب و دروغگو از آب درآمده اند؛ بلکه به این علت که مغزی تواناتر و خلاق تر داشته اند.

راز داشتن یک زندگی مشترک طولانی

می دانستید که بخشیدن و فراموش کردن با اینکه زیبا و عاشقانه به نظر برسد، همیشه نتیجه بخش نیست؛ گاهی یکی از دو زوجی که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده اند، رفتار بد دیگری را می بخشد، فراموش می کند و مدتی بعد دوباره با همان رفتار نامناسب مواجه می شود.

تحقیقات دکتر جیمز مک نولتی از دانشگاه نشان می دهد در این مواقع خشمگین شدن و عصبانی باقی ماندن می تواند کارساز باشد.

فکر می کنید راز زندگی مشترکی که سال های سال به طول انجامیده تحمل و خویشتنداری زوج ها باشد؟ تحقیقات نشان می دهد همیشه اینطور نیست! ارنست هاربورگ که استاد روانشناسی و همه گیری شناسی دانشگاه میشیگان است و زندگی مشترک 192 زوج را طی 17 سال بررسی کرده، معتقد است اگر احساساتتان را بیان نکنید، رابطه خود و همسرتان را به کشتن خواهید داد و در نتیجه زندگی مشترکتان زودتر از موعد به پایان می رسد!

او که میزان خویشتنداری زوج ها یا میزان ابراز ناراحتی و خشم آنها را هنگام عصبانیت بررسی کرده، می گوید: «تا 50 درصد احتمال داشت زوج هایی که هر دو خشمشان را سرکوب می کردند، ارتباط خود را طی این مطالعه 17 ساله از دست بدهند؛ اما زمانی که حداقل یکی از آنها احساس خود را ابراز می کرد این میزان تقریبا نصف شده و تا 25 درصد کاهش پیدا می کرد.» می بینید که می توانید با بیان دلخوری ها و مشکلات باعث شوید سال های بیشتری در کنار همسرتان زندگی کنید.

خوب فکر کنیم یا بد؟

مغز انسان شبکه پیچیده ای از ارتباطات است و باعث می شود وقتی داریم در مورد چیزی فکر می کنیم گستره فعالیت نورون ها به مفاهیم مرتبط دیگری کشیده شود. به همین دلیل شگفت انگیز زمانی که داریم جنبه های تاریک روحمان را نشان می دهیم کمتر درد می کشیم و استقامت بیشتری از خودمان نشان می دهیم.

دندانتان درد می کند؟ شاید با شمردن اسکناس هایی که همراه دارید، بتوانید درد را کاهش دهید! آزمون های دکتر کتلین وهس، کارشناس روانشناسی مصرف کنندگان در دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد داوطلبانی که پول می شمردند، کمتر از گروهی که مسوول شمارش کاغذهای سفید بودند، هنگام فرو کردن دست دیگرشان درون آب داغ درد کشیده اند. او می گوید: «علاقه ای که به پول داریم باعث می شود درد را کمتر احساس کنیم.»

پیشنهاد آخر هم اینکه خوب یا بد فکر کنید تا جسمتان استقامت بیشتری به خرج بدهد! این را کورت گری از آزمایشگاه اخلاق، آگاهی و ذهن مریلند می گوید که دریافته داوطلبان می توانند با تصور انجام یک کار مثبت برای زمان بیشتری وزنه ها را نگه دارند و زمانی که تصورات شیطنت آمیز داشته اند، باز هم استقامت آنها بیشتر از پیش شده است.
 



پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 298
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 298
بازدید ماه : 1230
بازدید کل : 56465
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت