انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:احترام , :: 8:9 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 دلاور زنان ایران باستان

  

دلاور زنان ايران باستان

مردان ايران باستان بانوان خود را احترام بسيار مي گذاشتند و در تمامي امور با آنها مشورت ميكردند و براي ايده و عقيده آنها احترام بسزايي قائل بودند.

در ايران باستان اهميت بســـياري به مقام زن و مرد داده شده است . زن را بانوي خانه مون پثني مي ناميده اند و مرد را مون بد يا مدير خانه مي ناميده اند. در نسخه هاي ديني ايران باســــــتان زنان شوهردار از اجراي مراسم ديني معاف بودند . زيرا تشكيل خانواده و پرورش يك جامعه نيك كردار كه يكي از اركان آن تربيت مادر است بزرگترين عمل نيك در كارنامه زنان ثبت مي شده است.

در زير نمونه هايي  از زنان پر  افتخار ايران باستان آماده است :

يوتاب :

سردار زن ايراني كه خواهر آريوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشــــــاهي داريوش سوم بوده است. وي در نبرد با اسكندر گجــستك همراه آريوبرزن فرماندهي بخشي از ارتش را بر عهده داشته است او در كوهـهاي بختياري راه را بر اسكندر بست . ولي يك ايراني راه را به اسكندر نشان داد و او از مسير ديگري به ايران هجوم آورد. با اين حال هم آريوبرزن و هم يوتاب درراه ميهن كشته شدند و نامي جاويدان از خود بر جاي گذاشتند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:شیر زنان , :: 8:0 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 پنجم اسفند 

 

برای اینكه ملتی در تفكر عقیم شود، باید هویت فرهنگی تاریخی را از او گرفت. فرهنگ مهم ترین عامل در حیات، رشد، بالندگی یا نابودی ملت ها است. هویت هر ملتی در تاریخ آن ملت نهاده شده است. اقوامی كه در تاریخ از جایگاه شامخی برخوردارند، كسانی هستند كه توانسته اند به شیوه مؤثرتری خود، فرهنگ و اسطوره های باستانی خود را معرفی كنند و حیات خود را تا ارتفاع یك افسانه بالا برند.

 



اسپندارمذ

پنجم اسفندماه در فرهنگ ایرانی، سپندارمذ روز و هنگام جشن ملی اسفندگان یا سپندارمذگان است.سپندارمذ لقب زمین و به معنی گستراننده، مقدّس و فروتن است؛ زمینی که نماد عشق است و با فروتنی و از خود گذشتگی، آغوش خود را برای همه گسترانیده و زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد.

اسپندارمذ

سپندارمذ واژه ای مرکب است از سپنته یا سپند به معنی پاک و مقدس ، آرمئیتی به معنی فروتنی و بردباری نیک و مقدس است این واژه در پهلوی به گونه سپندارمت و در فارسی سپندارمذ،اسفندارمذ و اسفند شده است . در شکل معنوی و مینوی اش نشانگر بردباری وسازگاری اهورامزدا است ودر جهان مادی و خاکی نگهبانی زمین به وی سپرده شده است



ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:دلاوران, :: 7:56 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 دلاور زنان ايران باستان

در ایران باستان اهمیت بسیاری به مقام زن و مرد داده شده است. زن را بانوی خانه – مون پثنی – می‌نامیده اند و مرد را – مون بد – یا مدیر خانه می‌نامیده اند. در نسخه های دینی ایران باستان زنان شوهردار از اجرای مراسم دینی معاف بودند. زیرا تشكیل خانواده و پرورش یك جامعه نیك كردار كه یكی از اركان آن تربیت مادر است بزرگترین عمل نیك در كارنامه زنان ثبت می‌شده است.

در زیر نمونه هایی از زنان پر افتخار ایران باستان آماده است:

نقاشی از تخت جمشید
 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:زنان قدرتمند, :: 7:47 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 مجسمه سازی در ایران باستان

  

آخرین موضوعی که درمورد ایران باستان خیلی به نظرم جذاب اومد نقش زنان در این دوران بود. درسلسله هخامنش یعنی درست در زمانی که دین زرتشت در اوج و شکوه واقعی قرار داشت نقش فعال و مفید زنان در جامعه آن روز بسیار پرنگ بود.البته دقیقا نمیدانم قوانین حاکم در آن زمان فقط مخصوص زنان طبقه ی اشراف بوده است یا همه ی طبقات جامعه.

آتوسا دختر کوروش کبیر:

برای مثال آتوسا دختر کوروش بزرگ که به همسری پسر عموی کوروش یعنی داریوش سوم  درآمده بود زنی با نقش تاریخی متمایز بود تا جایی که هردودوت پدر تاریخ از وی بنه نام شهبانوی داریوش بزرگ یادکرده است. آتوسا چندین بار در لشکر کشی های داریوش بزرگ یاور روحی و فکری او بوده. چندین نبرد مهم تاریخی به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است.

پانته آ یک افسر جنگ:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:خرید فرش , :: 10:50 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

شماره خبر:

5437

عنوان:   خریداران قالی بخوانند و بدانند ! متن خبر:  

ستاد برگزاری دومین جشنواره فروش قالی آذربایجانشرقی:
 
موارد متعدی وجود دارد، که به هنگام خرید قالی باید مورد توجه قرار گیرد، در این یادداشت به مهم ترین آنها اشاره می شود.
- هنگام خرید قالی با بازديد از چند قالی فروشی معتبر و ملاحظه امكانات و تسهيلاتي كه براي شما فراهم مي كنند قالی مورد نظر خود را از ميان مجموعه قالیهاي آنان انتخاب كنيد.
- هيچ گاه هنگام خريد اطفال كوچك و يا دوستان و آشناياني


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:مهریه,سکه, :: 9:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
هرگاه مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه بهار آزادی طرح جدید باشد، وصول آن مشمول ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی شود و چنانچه بالاتر از آن شود، شرط تمکن زوج موردنظر خواهد بود.
 
 
 
فارس:  نمایندگان مجلس مقررات جدیدی برای مهریه‌های بالای 110 سکه تعیین کردند.

 نیره اخوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی لایحه حمایت از خانواده 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:آخرین خبر , :: 9:47 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
نمایندگان مجلس با الحاق یک ماده به لایحه حمایت خانواده مقرر کردند که ازدواج زوجه دائم متوفی مانع از دریافت حقوق وظیفه یا مستمری وی نمی‌شود.
 
 
 
فارس:  نمایندگان مجلس با الحاق یک ماده به لایحه حمایت خانواده مقرر کردند که ازدواج زوجه دائم متوفی مانع از دریافت حقوق وظیفه یا مستمری وی نمی‌شود.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در ادامه بررسی گزارش شور دوم کمیسیون قضایی درباره لایحه حمایت خانواده، ‌یک ماده الحاقی دیگر را با 129 رای موافق،‌ 15 رای ممتنع و بدون رای مخالف بررسی و تصویب کردند.

در ماده الحاقی 5، میزان حقوق وظیفه یا مستمری زوجه دائم متوفی و فرزندان یا سایر وراث قانونی وی و نحوه تقسیم آن در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشکری، کشوری،‌ تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های خاص به ترتیب زیر تعیین شد:


ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:سال نو, :: 12:41 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

شنبه 13 اسفند 1390برچسب:عشق, :: 10:59 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

Only in India (26 pics)

  و ،رودخانه عشق همچنان جاری است

 

 

 

 

11 اشتباه خانم ها در میانسالی


با تشکر از سالی جون 

نباید خودمان را گول بزنیم. پیر شدن سخت است و رسیدن به میانسالی با استرس و فشار زیادی همراه است.

آیا پوشیدن لباس‌های زیبا و جذاب قدیم الان به نظرتان زشت و اشتباه می‌آید؟ آیا سایه چشم دودی که در 19 سالگی واقعاً جذابتان می‌کرد الان احمقانه به نظر می‌رسد؟

بخشی از این مشکل این است که بالا رفتن سن معمولاً نیازمند تغییر است اما اکثر زنان دوست ندارند وارد دوران میانسالی شوند که در آن مجبور می‌شوند کفش‌ها و لباس‌های کسل‌کننده تن کنند.

در زیر به 11 اشتباه متداول خانم‌های میانسال و چگونگی اجتناب از آنها اشاره می‌کنیم.





ادامه مطلب ...
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:شادی,سال نو,91, :: 8:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

  

غضنفر به نامزدش اس ام اس میده

عزیزم من تا ۱۰ دقیقه دیگه میام پیشت

اگه نیومدم اس ام اس رو دوباره بخون !

 

 =======

این روزها  اگه تو خونه باهاتون مهربون شدن

به سرعت خونه رو ترک کنید !

قضیه خونه تکونی جدیه !!

 

++++++ 

کاربردهای مختلف ” مُردن ” در فرهنگ ما !!

برو بمیر : برو گمشو !

بمیرم برایت : خیلی دلم برایت می سوزد !

می میرم برایت : عاشقتم !

می مردی ؟ : چرا کار را انجام ندادی ؟

… مردی ؟ : چرا جواب نمی دهی ؟

نمردیم و … : بالاخره اتفاق افتاد !

مردیم تا … : صبرمان تمام شد !

مرده : بی حال !

مردنی : نحیف و لاغر !

مردم : خسته شدم!

من بمیرم ؟ : راست می گی؟

 

++===+++ 

حیف نون ظهر از سر کار برگشت خونه

دید خانومش نهار درست نکرده

از عصبانیت سرشو کوبید به دیوار

یهو یادش اومد مجرده !!!

 

----------- 



==== 

قابل توجه خانوما

مرد اونه که قلبتو شارژ کنه

نه سیم کارتتو !

 

=====

 

۲ تا زن توی اتوبوس برای یک صندلی خالی دعواشون میشه

راننده میگه اونی که مسن تره بشینه روی صندلی

هر ۲ تا زن به هم نگاه کردن و صندلی خالی ماند !

 

+++++++++++++ 

اگر شرایط زندگی برای شما سخت شده و تحمل ندارید

و اگر در روابط عاشقانه خود شکست خورده اید

هنگامی که غم و اندوه شما را احاطه کرده

و هنگامی که اشک از چشمان شما جاری شده

فقط با ما تماس بگیرید

(روابط عمومی شرکت دستمال کاغذی اشک مال !)

 

+==+=====+++ 

تو رو خدا اگه قصد ازدواج داری بهم بگو

خودم میخوامت

التماست میکنم چرا حرف نمیزنی باهام

هر موقع میبینمت ساکتی

(مکالمه عضنفر با مانکن داخل مغازه!) 

 

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:رای,آرا’, :: 11:50 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

جنبش اینترنتی حضور آگاهانه / عکس

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:انتخاب اصلح, :: 11:45 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:نامزد,نامرد, :: 7:47 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

نامزدهای انتخابات، از یوسف صدیق(ع) الگو بگیرند 

خبر وبلاگ - دکتر محسن اسماعیلی، عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در مطلب جدید خود به موضوع انتخابات، شیوه های تبلیغاتی و ورود به آن پرداخته است.

دکتر اسماعیلی درباره شیوه برگزاری انتخابات در کشور گفته است: "بارها گفته و نوشته ام، و هر بار که تجربه جدیدی از انتخابات پیدا می شود، بیشتر باور می کنم که مدل کنونی انتخابات مناسب با مبانی دینی و شایسته پیشینه ملی ما ایرانیان نیست. شیوه فعلی برای مراجعه به رای مردم گرته برداری کورکورانه از فرهنگ غربی است که آثار ولوازم خاص خود را به همراه خواهد داشت. باید تا دیر نشده طرحی نو در انداخت که البته نشانی از آن دیده نمی شود."
 

وی درباره مساله تبلیغات نامزدها عنوان کرده است: " یکی از مهمترین نمودهای تفاوت فرهنگی درحوزه انتخابات ، مساله تبلیغات نامزدها وچیزی است که امروزه رقابت های انتخاباتی خوانده می شود. آیا اصولاً رقابت، به این معنی، درفرهنگ اسلامی پذیرفتنی است یا مردان خدا تنها زمانی تن به پذیرش تحمیلی مسئولیت می دهند که حجت بر آنان تمام شده وراهی برای گریز نداشته باشند؟ با این حال، وحتی درصورت قبول اصل رقابت، تازه سخن ازکمیت وکیفیت تبلیغات به میان می آید. بی تردید حجم ونوع تبلیغاتی که گاهی شاهد آن هستیم، در بسیاری ازموارد قابل پذیرش نیست. اسراف، گزافه گویی، سوء استفاده از اموال عمومی، رانت خواری های رسانه ای، عوام فریبی،و تخریب رقیبان تنها مثال هایی هستند که بالاخره روزی باید چاره اندیشی شوند.
داوطلبان تصدی مناصب عمومی باید یوسف صدیق (ع) را الگوی خود قرار دهند. هنگامی که پذیرش یکی ازمناصب مهم کشور به آن پیامبر بزرگوار پیشنهادشد(ونه او پیشقدم شد)،وایشان احساس تکلیف کرد و دریافت که امنیت اقتصادی و تامین معیشت جامعه تنها به دست او امکان پذیر است؛ فقط به معرفی خود بسنده کرد و بدون دادن هیچ وعده ای اعلام کرد: «: سرپرستى اموراقتصادی را به من بسپار که من هم کاردانم وهم امانت دار»."

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:ملکه هلند , :: 7:33 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

دفاع جالب ملکه هلند از حجاب 

ملکه هلند انتقاد افراط گرایان راستگرا از وی درباره داشتن حجاب در بازدید از اماکن دینی در امارات و عمان را رد کرد و این انتقادات را " مهمل " توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری هلند، " بئاتریکس" ملکه هلند در هنگام دیدار از اماکن مقدس دینی در کشورهای امارات و عمان، روسری بسته بود.

"خرت فیلدرز" رهبر حزب ضداسلامی "آزادی" در هلند  پیش از این در پارلمان این کشور به شدت  از بستن روسری و داشتن توسط حجاب ملکه هلند انتقاد کرده بود.


"یوری روزنتال" وزیر خارجه هلند هم گفت که داشتن حجاب توسط ملکه به نشانه احترام به سنت های اسلامی در دو کشور عمان و امارات صورت گرفت.

ملکه هلند در سفر به این دو کشور عربی ساحل خلیج فارس، ویلیام الکساندر ولیعهد و عروسش ماکسیما را همراه داشت.

بئاتریکس هلند یا ملکه "بئاتریکس ویلهلمینا آرمگارد" متولد ۱۹۳۸ پس از درگذشت مادرش ملکه یولیانا در ۱۹۸۰ به راس قدرت در هلند رسید.

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:امان,قانون,مجرد, :: 7:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

زنان مجرد هم می توانند فرزند خوانده داشته باشند/فرزند خوانده ها ارث می برند 

شهری - لایحه فرزند خواندگی سال 88 در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد .

زهرا تالانی: به دلیل برخی ایرادات شرعی مجددا به مجلس بازگردانده شد.با این وجود از آن زمان تاکنون این لایحه مسکوت مانده و در انتظار رفع ایراد و تصویب نهایی است.تا اینکه سرانجام بهزیستی اعلام کرد اصلاحات نهایی را انجام داده و دوباره به کمیسیون اجتماعی مجلس فرستاده است.در همین باره با سید جواد زمانی سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت و گویی را انجام داده ایم. وی با بیان تغییرات این لایحه معتقد است که شرایط فرزند خواندگی آسانتر می شود.

گفت وگوی خبرآنلاین با سخنگوی کمیسیون اجتماعی را می خوایند: 
گویا سازمان بهزیستی با رفع ایرادات شرعی که شورای نگهبان بر لایحه پدر خواندگی گرفته این لایحه را دوباره به کمیسیون فرستاده است؟
بله. این قانون به دلیل تغییر مدیریتها در سازمان بهزیستی مدتی به تعویق افتاد و با روی کار آمدن مدیریت جدید مجددا به جریان افتاد.به نظرم این قانون براساس کنوانسیون جهانی حقوق کودک، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و ما معتقدیم با این اصلاحات‌، بسیاری از شرایط دشوار که برخی اوقات موجب ایجاد مانع برای خانواده‌های متقاضی فرزند‌خوانده می‌شود، رفع خواهد شد و شرایط فرزند‌خواندگی در حد چشمگیری تسهیل می‌شود.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:جاری, :: 7:19 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

slamاز اینکه به وبلاگ انجمن ضد زنان شلوغ سر زدی تشکر می کنم . خواسته بودی در مورد جاری برایت بنویسم ، یه روز خانمی میره بانک پول به حساب خودش بریزه ، گیشه دار می گه : به حساب جاریتون بریزم ، خانمه می گه:  نه  به حساب خودم بریز.
===
ممکنه این جوک کمی بی نمک باشه  ،سعی کن کمی نمک روش بپاشی

دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:عواقب, دیر , :: 10:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
خداوند متعال مي‌فرمايد: «وَ مِن آياتِه أن خَلَقَ لَکُم مِن أنفُسِکُم أزواجاً لِتَسکُنوا إلَيها وَ جَعَلَ بَينکم مَوَدَّةً وَ رَحمَة» در اين آيه سه فايده؛ « لِتَسکُنوا إلَيها(آرامش)»، «مَوَدَّةً (دوستي)» و «رَحمَة (مهرباني)» براي ازدواج بيان مي‌کند.
کد خبر: ۲۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين حق‌جو، از پژوهشگران و اساتيد مشاوره حوزه علميه در گفتگو با «حوزه نیوز» بررسی به آسيب‌هاي ازدواج زودهنگام و ديرهنگام و نيز مسايل مربوط به آن پرداخت.

* ازدواج ديرهنگام چه آثار نامطلوبي را در جامعه مي‌گذارد؟

 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:جمعه, :: 12:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 جمعهء

خوبی را برایتان آرزو می کنم  .

شرکت در انتخابات دوازدهم اسفند فراموش نشه.

 علی (شان استون)

به چهرهء اين جوان آمريكايي نگاه كنيد . بدور از ابتذال، به موي سرش نگاه كنيد ، در كمال سادگي و آرايشهاي فشن،به چهر ه اش نگاه كنيد ، دنيايي از نجابت ،بي ريايي ، بعضي  از جوانان  كشور(آقا پسران) خودمان به اين عكس نگاه كنند ، اين چهرهء يك جوان آمريكايي است ،  اگر بي بند و باري و لباسهاي اجق وجق پوشيدن خوب بود ، اگر موي سر فشن خوب بود ،اگر زير ابرو برداشتن خوب بود ،اين جوان به سمت كشور ما نمي آمد بهترين مد هاي روز را در كشور خودشان داشتند . ولي او جزو گمراهان نبود  و خدا او را ياري كرد ، پس هر جواني كه دل پاك نزد خدا برد  ؛ خدا او را راهنما خواهد بود.و خدا او را بس است . او كسي نيست كه بدون تحقيق به اسلام گرويده باشد .  

    گاهي مردان ،نا آرام هستند ؛ در دلشان شوري بر پاست ، شايد راههاي هدايت در دلشان  در حال جوانه زدن است .به پيامها و سيگنال هاي الهي گوش فرا دهيد و جزئ نيكوكاران باشيد .

با آرزوي بهترين شادباشها براي علي آقا  شان استون ؛شربت اسلام گواراي وجودت باد .

باشد تا بعضي از جوانان نابخرد ما نيز از اين جوان درس بگيرند .

اهدای قرآن کریم و نسخه کامل سریال یوسف پیامبر به علی(شان)استون بازیگر و کارگردان آمریکایی
 

علي جون دوستت داريم،علي جون دوستت داريم

شنبه 29 بهمن 1390برچسب:علی , :: 6:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

در سايت پورباقر مهنه آمده است :  

علی استون: امیدوارم جنبش وال‌استریت انقلابی شود و جمهوریت را به آمریکا برگرداند
 
راسخون : شان کریستوفر علی استون در نشست خبری خود با تاکید بر وجهه مردمی جنبش وال‌استریت گفت: امیدوارم جنبش وال‌استریت به حالت انقلابی درآید و جمهوریت را دوباره بر آمریکا حاکم کند.
 
 
به گزارش راسخون به نقل ازفارس، نشست خبری «شان کریستوفر علی استون» با حضور این بازیگر تازه مسلمان شده، «بهرام حیدری» یکی از نمایندگان شرکت ریل نایت، اسکات جیمی فرانک، نادر طالب‌زاده، غلامرضا منتظمی و با حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در خبرگزاری فارس برگزار شد.
 
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:قدر شناسي, :: 5:25 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
توصیه رسول خدا به مردان
 
تقديم به همه مرداني که عاشقانه همسرانشان را دوست دارند.

امیدوارم خواندن این حدیث نورانی، همه مان را مهربانتر کند.

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد.

فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود ومن هم برایش عدس تمیز می کردم.

آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می خواندند، عرض کردم بفرمایید.

اظهار داشتند: بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم؛

هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند :‌
 
مگر اينكه
۱- مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد

۲- و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

۳- ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند

۴-و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.

پس مردان ياد بگيرند و شلوغ نكنند و قدر شناس باشند.

دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:معيار , :: 6:56 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

معيار هاي زيبايي

وقتی شما به یک چهره جذاب و زیبا نگاه می‌کنید، گاهی در یک لحظه آن چهره به دلتان می‌نشیند. شاید این به دلیل یک ارزیابی ذهنی سریع از آن چهره باشد. شما خیلی سریع، زاویه‌ها و بافت‌ها و برجستگی‌های آن چهره را بررسی می‌کنید. این زاویه‌ها زاویه‌های بینی، چشم، ابرو، چانه و لب و دندان‌ها هستند. منظور از برجستگی‌ها هم بافت‌های گوشتی گونه، چانه، لب و حتی غبغب و آرواره‌ها هستند. اما با تمام این بررسی‌های ناخودآگاه، زیبارویان در جامعه‌ها و فرهنگ‌‌های متفاوت دنیا، تعاریف جداگانه‌ای دارند.

شما اگر به ژاپن سفر کنید شاید زیباترین ژاپنی از نظر خود ژاپنی‌ها را اصلا فرد زیبایی ندانید و جذابیت او را خیلی معمولی بدانید. محققان می‌گویند این به دلیل تفاوت معیارهای زیبایی در اقوام گوناگون دنیا است که تعاریف چهره زیبا را از کشوری به کشور دیگر متفاوت می‌کند. نسبت دور کمر به دور باسن یکی از معیارهای زیبایی در بیشتر فرهنگ‌های دنیا است البته این نسبت در کشورهای گوناگون دنیا با یکدیگر متفاوت است. در اروپا اگر این نسبت 70 درصد باشد،‌ فرد زیبا و خوش‌اندام به شمار می‌رود ولی در کشورهای دیگر دنیا و فرهنگ‌های گوناگون این معیار تفاوت می‌کند. به عنوان مثال نسبت 60 درصد هم در چین زیبایی و خوش‌اندامی فرد را تهدید نمی‌کند ولی برعکس در کشورهای آفریقایی این نسبت برای دادن عنوان خوش‌اندامی به یک نفر باید بین 80 تا 90 درصد باشد. با این حساب لازم نیست شما با ورزش‌ها و رژیم‌های طاقت‌فرسا خودتان را لاغر کنید. یعنی اول باید ببینید که شما در کدام کشور دنیا زندگی می‌کنید ...

معیار زیبایی پوست

این روزها شاید بسیاری از بانوان تلاش کنند تا برنزه شوند و انواع کرم‌های اتوبرنزه و حمام‌های آفتاب و سولاریوم را امتحان کنند تا کمی رنگ‌شان تیره شود ولی چند صد سال پیش از این، برنزگی نشانه طبقه فقیر و سطح پایین جوامع اروپایی بود و نشان می‌داد که این افراد در اثر کار کردن در مزرعه بسیار آفتاب سوخته شده‌اند.

در آن روزگار داشتن پوستی سفید و شفاف نشانه طبقه مرفه جامعه بود. با وجود بالا گرفتن تب برنزه شدن در کشورهای اروپایی و آمریکایی، هنوز هم در کشورهای گوناگون نظر مردم برای ارزیابی رنگ پوست افراد و نظر دادن درباره زیبایی‌شان متفاوت است. در شرق آسیا، چون نژاد بیشتر مردم زردپوست است، داشتن پوستی سفید و روشن نشانه زیبایی به شمار می‌آید.

در این کشورها داشتن چنین پوستی نشانه جوانی و شادابی صاحب آن به حساب می‌آید ولی برعکس داشتن پوستی تیره و آفتاب‌سوخته، نشانه پیری و کار سخت در محیط آزاد و در زیر آفتاب است. شاید به همین دلیل است که محصولات آرایشی روشن‌کننده پوست در این بخش از آسیا فروش خوبی دارد. برای مثل در کشور چین بیشتر بانوان حاضرند هر کاری انجام دهند که رنگ پوست‌ خودشان را که ته رنگ زرد و تیره‌ای دارد، به پوستی سفید و شفاف تغییر دهند. به نظر می‌رسد در هر فرهنگی، رنگ پوست بیشتر افراد اگر تیره و سبزه باشد، سفیدی را نشانه زیبایی می‌دانند و برعکس.

معیار قد و قامت

در بیشتر کشورهای دنیا و ملل جهان، قد بلند و کشیده، نشانه زیبایی است. در بیشتر فرهنگ‌های دنیا، آقایان دوست دارند، قد بانوانشان از آنها کوتاه‌تر باشد. یکی از مزایای کوتاهی قد خانم‌ها و ریزنقش بودنشان این است که جوان‌تر به نظر می‌رسند. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که بانوانی که قد کوتاه‌تری دارند در باروری موفق‌تر هستند و احتمال صاحب فرزندشدن‌شان بالاتر است.

معیار زیبایی موها

این روزها بیشتر بانوان داشتن موهایی پرپشت و زیبا را نشانه زیبایی می‌دانند و انواع اکستنشن موها و کلاه‌گیس‌ها برای پاسخ‌گویی به این نیاز، بازار دنیا را پر کرده است. کشورهایی مانند چین و هند سالانه میلیون‌ها دلار از طریق صادرات موی انسان به جیب می‌زنند ولی جالب است بدانید که در میان زنان مصری قدیم، تراشیدن موی سر و ابروها نشانه زیبایی قلمداد می‌شده است. سینوهه، پزشک مصریان باستان، در کتاب خود اشاره کرده است که تراشیدن موی سر از ته در میان بانوان مصر باستان نشانه زیبایی و جذابیت به شمار می‌رفته است. کاری که معمولا اگر شما تمام دنیا را به یک خانم بدهید، حاضر نیست که آن را برای زیباتر شدن انجام دهد.

معیار زیبایی دندان‌ها

از محصولات سفیدکننده خانگی دندان‌ها گرفته تا انواع خمیردندان‌های براق‌کننده دندان‌ها، همه بانوان و آقایان را وامی‌دارد تا لبخندی سفید و زیبا داشته باشند چون در معیارهای نانوشته زیبایی در بیشتر فرهنگ‌های دنیا، داشتن لبخندی که در آن دندان‌های سفید از این سو به آن سو برق بزنند نشانه جذابیت چهره صاحب آن است ولی شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در همین روزگار، قبایلی در آفریقا وجود دارند که مردم آنها، مینای دندان‌های خود را با اسید حل کرده و سپس با استفاده از مواد رنگی سیاه، دندان‌هایشان را سیاه می‌کنند.

سیاهی دندان‌ها در فرهنگ این قبایل نشانه زیبایی و جذابیت است. یکی دیگر از رسوم این قبایل آفریقایی برای افزودن بر جذابیت‌های ظاهری‌شان، آویزان کردن زیورآلات سنگین به نرمه گوش، بینی و زبان است که موجب تغییر شکل و کش آمدن بافت این بخش‌های بدن می‌شود. اگر شما عکس‌هایی از این نوع زیباتر شدن‌ها را دیده باشید، حتما می‌دانید که از نظر خیلی‌ها به جای تداعی زیبایی، این بخش‌های بدن حالتی زشت به خود گرفته‌اند البته این ارزیابی از زشتی و زیبایی به معیارهای ذهنی بیننده بستگی کامل دارد.

 


 

 

 
 
شهین خانم و مهین خانم توی خیابون به هم رسیدن ،بعد از کلی احوالپرسی وچاق سلامتی...
 
شهین خانم پرسید :راستی ازدخترت چه خبر؟
 
دوسالی باید باشه که ازدواجکرده ، از زندگیش راضیه ؟ بچه دار شد؟
 
مهین خانم یه بادی به غبغبانداخت و گفت :
 
آره جونم ،این پسره ، شوهرش ،مثل پروانه دور سرش می چرخه ، اون سال اول عروسی که دایم مسافرت بودن ، همه جا رورفتن دیدن ، عید اون سال هم رفتن اروپا برای من هم یه پالتوی خیلی قشنگ آورده بود ،تو کار های خونه هم نمی گذاره دست از سیاه به سفید بزنه ،وقتی هم که حامله بود دیگههیچی ، اینقدر بهش می رسید حالا هم که بچه اشون به دنیا اومده تا پوشک بچه رو هماین عوض میکنه ، آره شکر خدا خوشبخت شد بچه ام.
 
شهین خانم گفت شکر خدا ، ببینمپسرت چیکار میکنه از زنش راضیه !؟
مهین خانم یه آهی کشید و یه پشت چشماومد که ای خواهر نگو که دلم خونه ، پسر بد بختم هر چی در میاره همش خرج مسافرت ایندختره میکنه ، انگار زمین خونه اشون میخ داره اون سال اول که اصلا توی خونه بندنبودن ،اصلا فکر نمیکرد که بابا این بدبخت خرج این همه سفر رو از کجا بیاره ، بعدشهم عیدیه رفتن دبی ،دختره برا ننه اش رفته بود یه پالتو خریده بود ۱۰۰ دلار، پسرهشده حمال خونواده زنش، طفلک بچه ام توی خونه عین یه کلفت کار میکنه ،زنه دست ازسیاه به سفید نمی زنه ، حامله که شده بود این پسره دیگه رسما شده بود زن خونه،بعدهم که زایمان کرد حتی پوشک بچه اش رو میده این پسر بد بخت عوض میکنه ،
آره خواهرطفلکم بدبخت شد!
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:قانون, :: 6:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
 
قانون یكم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، 

باید بدانید كه در طول زندگی در دنیای خاكی با شماست.

قانون دوم: در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی كرده‌اید كه "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی كنید

قانون سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یك سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناكام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند

قانون چهارم: درس آنقدر تكرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشكال مختلف آنقدر تكرار می‌شوند، تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع كنید، بنابراين بهتر است زودتر درس‌هايتان را بياموزيد

قانون پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست كه در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید

قانون ششم: قضاوت نكنيد، غيبت نكنيد، ادعا نكنيد،سرزنش نكنيد،تحقيرو مسخره نكنيد، وگرنه سرتون مياد. خداوند شما را در همان شرايط قرار مي‌دهد تا ببيند شما چكار مي‌كنيد.

قانون هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنكه منعكس كننده چیزی باشد كه درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.

قانون هشتم: انتخاب چگونه زندگی كردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این كه با آنها چه می‌كنید، بستگی به خودتان دارد.

قانون نهم: جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها كاری كه باید بكنید این است كه نگاه كنید، گوش بدهید و اعتماد كنید.

قانون دهم : خيرخواهِ همه باشيد تا به شما نيز خير برسد.

به خدا توكل كنيد چون خداوند توكل كنند ه گان را دوست دارد.

چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:برق, :: 6:5 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چند وقتي است كه دختران افريقايي براي خروج از بحران بي شوهري و سامان گرفتن دست بسوي جوانان كشور هاي ديگر دراز كرد ه اند

متن زير پيامي است كه براي اكبر خان مديرانجمن ضد زنان شلوغ فرستاده شده است  

خودتان از طريق گوگل ترانسلت ترجمه كنيد

با تشكر 

 

 

Hello My Dearest Love,
I am more than happy when i saw your mail. How was your day?,Mine is a little bit cold and windy much later in the evening over here in Dakar Senegal. My name is (Miss Sussan Bowen) from Republic of Liberia in West Africa,fair in complexion,25 years old (never married before) and presently i am residing in the Red Cross Camp here in Dakar as a result of the civil war that happen in my country then and still going on secretly. I come across your contact as am searching for a nice person who will be a good friend to me, A friend who will put me through and guide me in this journey of life, whom to shear my feelings and reason together, and hold things for another.

My late father (Late.Mr.Tamba Bowen) and my mother were victims of war in our country, i will later tell you more about my family, because of the war which I believe you have heard all sort of political unrest ranging from ethnic clash which resulted to killing of innocent citizens and strangers in my country, people are living in fears as the country is no longer that peaceful nation as it was before due to this reason i live the country coupled with the instruction of my father that i should move out of our country for my life seek,it formed a head line in Radio and television news then, Please i would like you to tell me more about your family, i will tell you more about my family and also about my future plans and there is something important that i will tell you on my next mail because i want you to help and bring me up to the standard of women of venture through your advice and otherwise, hope to hear from you. My greeting to your entire household members.
 
God bless you and have a nice day ,
yours Love ,
Miss.Sussan.


 


 
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:قلب نشكن , :: 6:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

قلب زنان سریعتر از مردان می‌شکند

قلب زنان سریعتر از مردان می‌شکند

زنان > سلامتی  - همشهری آنلاین:
یافته‌های جدید محققان شواهد علمی را ارائه کرده که نشان می‌دهند قلب زن‌ها بسیار سریعتر و ساده‌تر از قلب مردها می‌شکند.

پزشکان قلب در پی یکی از اولین مطالعاتی که در سرتاسر آمریکا بر روی نوعی اختلال قلبی انجام داده‌اند، اعلام کردند میزان ابتلای زنان به "سندرم قلب شکسته" هفت تا 9 برابر مردان است، وضعیتی که در پی وارد شدن فشار عصبی طولانی در اثر شکست سخت عاطفی و یا از دست دادن یکی از عزیزان ایجاد شده و می‌تواند نشانه‌هایی مانند حمله یا اختلال قلبی را در زنان ایجاد کند. معمولا بیماران پس از ابتلا به این سندروم بدون آسیب دیدگی جدی مداوا می‌شوند.

به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا یکی از رایج‌ترین وضعیت‌هایی که در پی آن زنان دچار این سندرم می‌شوند، از دست دادن همسر یا مشاهده بیماری شدید همسر است. این سندرم برای اولین بار توسط پزشکان ژاپنی و در سال 1990 شناسایی شد. ژاپنیها نام این وضعیت را "بیماری قلبی تاکوتسوبو" گذاشتند. تاکوتسوبو نام دام‌هایی ویژه اختاپوس‌ها است که یادآور فرم کوزه مانند قلب‌های آسیب‌دیده است.

این سندروم زمانی رخ می‌دهد که شوک عصبی شدیدی به بدن وارد می‌شود. این شوک در بدن حمله آدرنالین و دیگر هورمون‌های عصبی ایجاد می‌کند. این حمله هورمونی اتاقک اصلی پمپ خون قلب را به صورت ناگهانی مختل می‌کند. مبتلایان به این سندروم معمولا پس از چند هفته کاملا بهبود می‌یابند اما در نمونه‌هایی نیز فرد جان خود را از دست داده است.

پزشکان برای یافتن دلیل رواج ابتلا به این سندروم در میان زنان، مطالعه‌ای گسترده را انجام داده و نتایج آن را در کنفرانس انجمن قلب آمریکا مطرح کردند.

در این تحقیق بررسی اطلاعات ثبت شده در هزار بیمارستان نشان داد تنها در سال 2007 در حدود 6 هزار و 229 نفر در آمریکا به این سندروم مبتلا شده‌اند که از این میان تنها 671 مبتلا مرد بودند. پس از انطباق دادن شرایطی از قبیل فشار خون بالا، سیگار کشیدن و دیگر عواملی که می‌توانند بر روی اختلالات قلبی تاثیرگذار باشند دانشمندان دریافتند زنان 7.5 برابر مردان به این سندروم مبتلا می‌شوند.

همچنین میزان ابتلا به این سندروم در میان زنان بالای 55 سال سه برابر زنان جوان بود و زنان جوانتر از 55 سال 9.5 برابر مردان در سنی مشابه به این سندروم مبتلا شده بودند. هنوز دلیل مشخصی برای این پدیده کشف نشده است و تنها مشخص است این سندروم اختلال قلبی است که زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش مهر بر اساس گزارش واشنگتن پست، یکی از نظریه‌های ممکن، نقش هورمون‌ها در ابتلا به این سندروم است. نظریه دیگر این است که تعداد گیرنده‌های آدرنالین در سلول‌های قلب مردان بیشتر از قلب زنان است و از این رو مردان بهتر می‌توانند استرس را در خود کنترل کنند.

سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:کمک خلبان ,ايرباس, :: 6:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
بهاره بزرگ زادگان یکی از پنج کمک‌خلبان زن ایران است

گفت‌وگو با یک کمک‌خلبان زن ایرانی

زنان > ایران  - همشهری‌آنلاین:
خلبانی از کودکی از جمله شغل‌های مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است و شاید این بازگردد به آرزوی دیرینه پرواز که انسان‌ها همواره آن را پیگیری ‌کرده‌اند.

pilot600

     در ایران خلبانی برای زنان کمی شرایط سختی‌تری دارد و عملا در شرایط بسیار خاص اتفاق می‌افتد اما این امر سبب نشده تا بخشی از زنان علاقه‌مند به این حرفه از آن دوری کنند.

      به گزارش ایسنا،‌ یکی از پنج کمک خلبان زن کشورمان ضمن اظهار تاسف از این‌که بسیاری از خانم‌ها قبل از من شروع کردند و هنوز جذب ایرلاین نشده‌اند، می‌گوید: خانم‌ها می‌توانند وارد این حرفه شوند اما در ایران بسیاری از وجود خلبانان خانم تعجب می‌کنند. او آرزوی پرواز را دلیل خلبان شدنش می‌داند و به حمایت خانواده برای ورودش به این حرفه اشاره و تصریح می‌کند: پدرم برای این‌که خلبان شوم یک خانه فروخت. علاوه بر شوق پرواز، از دغدغه‌اش برای تخریب سواحل شمال کشور و تبدیل شدن آن به بافت مسکونی می‌گوید و اضافه می‌کند: تنها جایی که از فراز آسمان ایران مثل الماس می‌درخشد خط ساحلی دریای خزر است که در حال از بین رفتن است، کشورهای همسایه جنگل‌های مصنوعی احداث می‌کنند تا بتوانند توریست جذب کنند اما، ما چیزی را که داریم از دست می‌دهیم.

بهاره بزرگ زادگان از خلبانان جوان شرکت هواپیمای ماهان است.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:چکمه پوش, :: 6:23 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
جزئیات پوششی که باعث برخورد با زنان چکمه‌پوش می‌شود
پلیس > هشدارها  - همشهری‌آنلاین:
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با تاکید براینکه هیچ‌گاه استفاده از چکمه ممنوع نبوده است گفت: پلیس با چکمه پوشانی که با لباس نامتعارف ظاهر شوند، برخورد می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد روزبهانی با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان گفت: هیچ‌گاه استفاده از چکمه ممنوع نبوده و خیلی از خانم‌ها هستند که حجابشان هم خوب بوده و چکمه را هم استفاده می کنند و لذا ترکیب این چکمه با بعضی از لباس‌ها ممنوع بوده و پلیس پس از تذکر با موضوع برخورد می‌کند.

وی افزود: اینکه چکمه با یک لباس نامتعارف مثلاً با یک استریج و یا مانتوی تنگ ست شود و طبیعتاً برای اینکه این پوشش جور شود از شال نازک نیز استفاده کند، این نوع پوشش ممنوع است و پلیس با آن برخورد خواهد داشت.

روزبهانی در عین حال تاکید کرد: پوشیدن چکمه ممنوع نبوده و هیچ کس هم استفاده از چکمه را ممنوع اعلام نکرده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اگر لباس عرضه شده در فروشگاه‌ها مغایر با شئونات باشد، هم پلیس و هم اصناف با آن برخورد می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا همچنین به نمایش گذاشتن لباس‌های زیر زنانه در ویترین‌های واحدهای صنفی را تخلف دانست و به فارس گفت:‌ پلیس با گذاشتن لباس‌های زیر زنانه روی مانکن‌ها و واحدهای تجاری برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس بر اساس وظایف ذاتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش دارد، ‌افزود: پوشش و عفاف همه این‌ها برای زن و مرد است و فرقی هم بین هم نمی‌کند، برخی از پوشش‌های آقایان نیز بسیار قابل تذکر بوده و تاکنون افرادی را به خاطر نوع پوشش بازداشت کرده‌ایم.


 

یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:عروس گرگانی , :: 6:2 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 

 

 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 56723
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت