انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 

آیا ازدواج در ماه محرم حرام و بد یُمن است ؟!

 

دکتر یوسف قرضاوی

 

سؤال-بعضی از مردم معتقدند که ازدواج در ماه محرم بد یمن و یا حرام است ،آیا چنین اعتقادی پایه و اساسی در دین دارد ؟

 

جواب:این اعتقاد پایه و اساسی در دین ندارد .آنچه در دین اسلام محرز است اینست که ماه محرم یکی از چهار ماه حرامی است که خداوند آن را گرامی داشته و جنگ و نبرد را در آن ماه ها حرام گردانیده ، و گناه کردن و دشمنی ورزیدن در آن ماه ها را بیش از ماه های دیگر مورد نهی قرار گرفته است ، و پیامبر «ص»به خاطر شرافت و کرامتی که آن ماه دارد آن را شهر الله نامیده است ، و در پاسخ مردی که در باره ی روزه ی مستحب از ایشان سؤال نمود ،فرمودند :

 

«اگر م خواهی بعد از ماه رمضان روزه بگیری ماه محرم را روزه بگیر که آن ماه خدا است و در آن روزی است که خداوند توبه ی گروهی را پذیرفته و توبه ی گروه دیگر را نیز خواهد پذیرفت .»


ادامه مطلب ...

 

مردان باصداي آهسته خواستگاري کنند
مردان باصداي آهسته خواستگاري کنند
خراسان - مورخ شنبه 1390/09/05 شماره انتشار 17991
زنان اطلاعات مربوط به مردان دلخواه خود را به خاطر مي سپارند. داشتن حافظه خوب براي برخوردهاي خاص با مردان دلخواه به زنان اجازه مي‌دهد مردان را از اين نظر که احتمالا در موقعيت هاي مختلف ارتباطي چه رفتاري خواهند داشت، با يکديگر مقايسه وارزيابي کنند تاهمسر مناسبي انتخاب کنند. حافظه زنان با شنيدن صداي مردانه آهسته تقويت مي‌شود و از آنجا که اين صداها در مقايسه با صداهاي مردانه بلند براي زنان جذابيت بيشتري دارند، زنان به صاحبان اين صداها بيشتر توجه کرده و آن ها را بهتر به خاطر خواهند سپرد و در زمان انتخاب همسر به اين حافظه رجوع خواهند کرد!
ترجمه: مليحه سالاري / منبع:http://www.sciencedaily.com

 

خانواده ام با نوع حجابم مخالفند
خراسان - مورخ شنبه 1390/09/05 شماره انتشار 17991
دختري با خانواده مذهبي هستم که مي خواهم پوشش مناسب جامعه امروزي داشته باشم اما خانواده ام با من مخالفند. چه کنم تا هم رضايت آن ها و هم خواسته خودم فراهم شود؟
نکته اي که بايد اين خانم توجه داشته باشند اين است که براي داشتن زندگي آرام و مطلوب بايد بر اساس موازين شريعت عمل کرد. امر و نهي خداوند مانند پزشک براي محافظت ما از آسيب است.
گام اول _اگر خانواده قائل به حداقل هاي قيود ديني هستند اين خانم بايد ظرفيتي در خود ايجاد کند تا خواسته آن ها و شرع را انجام دهد و اگر خودش نمي تواند چنين توانايي پيدا کند به يک مشاور آگاه مراجعه نمايد.


ادامه مطلب ...

 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
شفاف :به گزارش خبرگزاری مهر،جشن ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) در مجتمع ا مام خمینی(ره) قم برگزارشد 

 

  تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)

تصاویر ازدواج فرزندان شهدا درسالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)
 

سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع )گرامی باد

 

سالروز ازدواج حضرت زهرا س و امام علی ع گرامی باد

از ماجرای ازدواج حضرت علی(علیه السلام )و حضرت فاطمه علیهماالسلام نکات بسیار جالبی را می آموزیم که اگر خواهان سعادتیم و پیروی راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد، و دوم آنکه ساده زیستی در تمام شوون زندگی جامعه و بخصوص ازدواج راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ی ذهن های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می افتد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین تر می شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می کشاند، و بر فساد و نابسامانی های روانی و مشکلات اخلاقی می افزاید.

درس هائی که از ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا علیه السلام می گیریم از این قرار است:

1- کفو و همتا بودن:

یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان پذیر است.

برخی تصور می کنند کفویت تنها به شرائط ظاهری از قبیل مسائل نژادی و یا وضعیت مادی و رفاهی بستگی دارد. در صورتی که چنین نیست، بلکه همتایی و هم سوئی آرمان ها، خواست ها و تمایلات روحی و روانی افراد، میزان آگاهی های علمی و دینی و میزان تعهد عملی به مکتب و مذهب، و ارزش نهادن به ویژگی& های اخلاقی و فرهنگی است.

اگر مسئله همتایی نبود، بدون تردید دختران زیبایی در مدینه بودند که از ازدواج با حضرت علیه السلام خرسند می شدند. اما او حتی از آنان خواستگاری هم نکرد و برای حضرت فاطمه علیهماالسلام نیز خواستگاران فراوانی بودند امّا حضرت فاطمه علیهماالسلام و پیامبرصلی الله علیه و آله به این ها راضی نشدند تنها حضرت فاطمه علیهماالسلام و روح والای او بود که زیبایی ها و شکوه معنوی حضرت علی   علیه السلام را درک می  کرد . در این مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: اگر خدا علی را نمی آفرید برای فاطمه کفو و همتایی وجود نداشت. (1)

2- خواستگاری بدون واسطه

خواستگاری بدون هیچ تشریفات و حضور واسطه انجام شد و حضرت علی علیه السلام شخصاً به خواستگاری حضرت فاطمه علیهماالسلام از پیامبرصلی الله علیه وآله اقدام نمود.

-3- شرط اول : رضایت دختر

پیامبرگرامیصلی الله علیه وآله بدون رضایت دخترش حضرت فاطمه علیهاالسلام به خواستگار پاسخ مثبت نداد.

4- قناعت

در تهیه جهیزیه به ضروری ترین و ابتدائی ترین وسائل زندگی در آن عصر بسنده شد، از سیرت پیامبراسلام صلی الله علیه وآله می آموزیم که بایستی در الگوی مصرف تجدید نظر کنیم و در زندگی فناپذیر و زودگذر دنیا به حداقل ممکن قناعت ورزیم تا از گذرگاه پرهیاهوی زندگی سبکبار بگذریم و تن به بردگی این و آن ندهیم.

مگر حضرت فاطمه علیها السلام دختر پیامبرصلی الله علیه وآله رهبر بی نظیر مسلمانان نبود؟ مگر از نژاد بنی هاشم یعنی اصیل ;ترین و شریف ترین تیره های عرب به حساب نمی آمد؟ مگر مادرش حضرت خدیجه علیهما السلام ثروتمندترین زن عرب در عصر خویش نبود؟ مگر از همه جهات علمی فردی آگاهتر و اندیشمندتر از همگان نبود؟ مگر پیامبرگرامی اسلام صلی  الله علیه وآله نمی توانست جهیزیه زیادی را همراه دخترش کند؟

پاسخ همه این سوالات «مثبت» است اما منش و روش پیامبر عظیم   الشأن اسلامصلی الله علیه و آله و خاندانش بر ساده  زیستی استوار است . (2)

متأسفانه در برخی خانواده ها به خصوص قشر مرفه جامعه جهیزیه دخترانشان نمایشگاه بین المللی کاملی است از لوازم خانگی داخلی و خارجی که برقش چشم  های ظاهربین را خیره می کند.

5- مهیا کردن خانه برای ورود عروس

اکنون ببینیم علی بن ابیطالب علیه  السلام شهسوار اسلام و محبوب ترین مردان و نزدیکترین آنان در نزد خدا و رسول خدا چه داشت و چه تهیه کرد:

ابن شهر آشوب در مناقب نقل می کند: که حضرت علی علیه السلام نیز اتاق خود را برای عروسی آماده کرد. بدین ترتیب که:

ابتدا مقداری ماسه کف اطاق پهن کرد و چوبی هم تهیه نمود به دو طرف اتاق وصل کرد تا لباس های خود را روی آن بیندازد، و یک پوست گوسفند هم کف اتاق انداخت، و یک بالش نیز که داخلش را از لیف خرما پر کرده بودند در آنجا نهاد. (3) همین .

پی نوشتها:

1- ینابیع الموده، ص 177 و 237.

2- زندگانی فاطمه زهرا علیهاالسلام تألیف محمد قاسم پور با مقدمه آیت الله مرعشی نجفی ص47.

3- زندگانی حضرت فاطمه علیهما السلام و دختران آن حضرت مولف سیدهاشم رسولی محلاتی ص56

منبع : کتاب شفیعه ی محشر یا مظلومه ی پیامبر – نوشته سید عبدالله حسینی دشتی

برگرفته از اينتر نت

 

پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:احکام, :: 12:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
پاسخ يک مرجع تقليد به ده سؤال در خصوص روابط دختر و پسر

خبرگزاری آریا- آیت الله مظاهری در پاسخ به پرسش های ده گانه در خصوص دوستی و روابط دختر و پسر نظر خود را در این خصوص اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن سؤالات ده گانه و پاسخ معظم له به این شرح است.
* مستدعی‌ است‌ نظر مبارک‌ را در موارد ذیل‌ عنایت‌ فرمایید:
1) آیا قدم‌ زدن‌ دختر و پسری‌ که‌ هیچ‌ نسبت‌ سببی‌ و نسبی‌ با هم‌ ندارند جایز است‌؟ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
2) پارک‌ رفتن‌ و سینما رفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟ و تا حد امکان‌ این‌ رفتار است‌؟
3) درس‌ خواندن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
4) بوسیدن‌ و دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چگونه‌ است‌؟
5) حرف‌ زدن‌ و اختلاط‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور تا چه‌ حدّی‌ مجاز است‌ و چه‌ حکمی‌ دارد؟
6) شوخی‌ کردن‌ و متلک‌ گفتن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
7) اگر رابطه‌ و دوستی‌های‌ دختر و پسر برای‌ علم‌ و مقدّمه‌ای‌ برای‌ ازدواج‌ باشد تا چه‌ حدّ مجاز است‌؟
8) سلام‌ کردن‌ و لبخند زدن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
9) تنه‌ زدن‌ و کنار هم‌ نشستن‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور چه‌ حکمی‌ دارد؟
10) در صورت‌ امکان‌ حدّ و مرز رابطه‌ و معاشرت‌ دختر و پسر با شرط‌ مذکور را توضیح‌ دهید.
جواب : دوست‌ یابی‌ دختر و پسر که‌ در قرآن‌ با کلمه «اخدان‌» آمده‌ است‌ حرام‌ و گناه‌ آن‌ در قرآن،‌ بزرگ‌ است،‌ بنا بر این‌ کلیه فروض‌ بالا حرام‌ است‌ و گناه‌ آن‌ بزرگ‌ است‌.
چهار شنبه 4 آبان 1390برچسب:ژاپن, :: 12:25 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
     ناتومی دختری اهل کشور ژاپن است که در شهر توکیو زندگی می کند. این دختر به عکاسی علاقه فراوانی دارد و برای همین تصمیم گرفت یک سری تصاویر جدید و متفاوت از خود را در اینترنت پخش نماید.


 
مجموعه عکس او با عنوان پرواز در توکیو مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفت و باعث شهرت ناتومی شد. او در این تصاویر درحالت پرواز دیده می شود.




 
ناتومی می گوید که گرفتن این تصاویر ساده است اما من برای گرفتن بعضی از آنها بیشتر از 300 بار تلاش کرده ام. من پس از اینکه مکان مورد نظر را پیدا می کردم با استفاده از دوربینی که توانایی عکسبرداری سریع را دارد به هوا می پریدم و دوربین مجموعه ای از تصاویر من را عکسبرداری می کرد.




 
او درمورد واکنش مردم می گوید: بسیاری از مردم فکر می کردند که من دیوانه هستم. من صدای آنها می شنیدم که میگفتند او دیوانه است بهتره با پلیس تماس بگیریم!


تهیه و ترجمه:گروه سرگرمی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

 

 در اين مسابقه 10 دختر شيعه عربستاني شركت كرده اند كه خانم (هاشميه سادات علوي آل رضا ) 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد . او دانشجوي رشته دارو سازي  است .خدا رو شكر مثل بعضي خانم دكتر هاي جوان  كشور ما تحت تاثير مدركشان قرار نگرفته اند و جو زده نشده اند .و حجاب خودشان را رعايت كرده اند .

3 دختر پوشیه ای که ملکه زیبایی اخلاق شدند!

شیعیان عربستان سعودی چند سالی است که مانند بسیاری از کشورهای جهان میان دختران و زنان خود مسابقات ملکه زیبایی برگزار می کنند اما با این تفاوت که ملاک در مسابقات شیعیان عربستان زیبایی چهره و ظاهری نیست بلکه زیبایی اخلاقی و اخلاق نیکو است.
ملاک های انتخاب «ملکه زیبایی اخلاق» در این مسابقه، اخلاق نیکو، احترام به پدر و مادر و نزدیکان، صله أرحام پرستی، نیکوکاری، خوش رفتاری، نگهداری از کودکان و تربیت و آموزش آنان و غیره است. این مسابقه برای چهارمین سال پیاپی است که در مناطق شیعه نشین شرق عربستان برگزار شده است.

 


 

در این مسابقه 10 دختر شیعه عربستانی شرکت کردند که خانم «هاشمیه سادات علوی آل رضا» 20 ساله موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. او دانشجوی رشته داروسازی است.

گفتنی است مراسم جشن اهدای جوایز مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» عربستان با حضور بیش از 500 مهمان از مناطق مختلف شیعه نشین در سالن «ملک عبدالله بن عبدالزیز» در شهر قطیف برگزار شد.
در همین راستا خانم «خضرا مبارک» مدیر اجرایی این مسابقه طی اظهاراتی گفت: مسابقات «ملکه زیبایی اخلاق» که ما برگزار کردیم در سه روز و در مرحله نخست میان 385 دختر جوان برگزار شد. پس از طی شدن 13 مرحله و حذف شدن بیشتر شرکت کنندگان، مرحله نهایی میان ده تن از آنان برگزار شد.
وی در مورد ویژگی مسابقات امسال نسبت به سه دوره قبلی که برگزار شد، گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بیشتر از سال های گذشته بود و از سوی دیگر نیز ما تلاش کردیم با افزودن برخی مراحل جدید به مسابقه، بر ارزش های اخلاقی شرکت کنندگان و تلاش آنان برای دستیابی به این ارزش ها بیفزاییم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: shia-online.ir
 
سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:آغاز زندگی ,اول ازدواج, :: 11:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی دیگر آن شور و شوقدوران نامزدی را ندارند و مانند سابق ازديدن  همسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط ۶ ماه اوّلش زیباست ؟...!

پاسخ
مطلبی که باید مدّنظر قرار گیرد این است که در آغاز آشنایی ها هر دو نفر از طرف مقابل تنها یک ظاهر ویا باطن کلّی می بینند و به جزئیات آن توجهی ندارند که این امر به علّت کمی مدّتآشنایی کاملاً طبیعی است، ولی بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی کم کم به جزئیاتدرونی و ظاهری یکدیگر پی برده و آن جزئیات را به تنهایی مورد بررسی قرار می دهند،غافل از اینکه این جزئیات که برخی بد و برخی خوب هستند در کنار یک دیگر آن کلّیتیرا می سازند که در اوایل با چهعشقی به آن دوستت دارم میگفتند.

مشکل اصلی در اینجاست که اگر با دید جامعی به طرف مقابل نگاه کنندخواهند دید که کاستی های او در کنار خوبی هایش چه زیباست و بالا تر از آن در کنارخوبی های خودشان... اگر همیشه به یکدیگر کلی نگاه کنیم و در جزئیات وجودی هم توقفنکنیم، زندگی همیشه همان شیرینی اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا با این دید کلی، هرروز ابعاد تازه ای از وجود هم خواهند شناخت که به علاقه یشان بیشتر دامن خواهدزد.
شنبه 30 مهر 1390برچسب:شور و نشاط, :: 11:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

+ زنده باد مــــجــــرد هــــا !!!! ...

Every man should get maed some time; afterall, happiness is not
the only thing in life!

هر مردی باید یک روزی ازدواج کنه، چون شادی تنها، چیز زندگی نیست!

______________________________________________
Bachelors shouldbe heavily taxed. It is not fair that some men should be happier thanothers.
-
Oscar Wilde

برای مجردها باید مالیات سنگینی مقرر شود، چون این انصاف نیست که بعضیها شادتر از بقیه زندگی کنند.
- اسکار وایلد

______________________________________________
Don't marry formoney; you can borrow it cheaper.
-
Scottish Proverb

برای پول ازدواج نکنید، میتونید اون رو با بهره کمتری قرض بگیرید.
- ضرب المثل اسکاتلندی

______________________________________________
حتما ادامه مطلب را بخوانيد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:چاي خواستگاري,چاي دو رنگ , :: 9:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آمـــوزش جـالــب تهیـــه چـــای دو رنـــگ

چای دو رنگ هم از زمانیکه چای در ایران مرسوم شده , در مراسم خواستگاری و مجالس مهم باب شد.
به گزارش سه نسل، در گذشته یکی از هنرهای زنان ایرانی درست کردن چای دو رنگ بود که کم کم به مرور زمان کمرنگ شده و امروزه در مواردی خاص و یا در خانواده هایی اصیل به چشم میخوره.

روش درست کردن چای دو رنگ ساده ست ولی کمی نیاز به صبر و حوصله و دقت داره:


 

طرز تهيه:

استکان های کمر باریکتون رو در بیارن و یک چای خوش رنگ دم کنید و آماده بشین برای درست کردن چای دو رنگ . اول نصف استکان رو آب جوش بریزین و چند حبه قند توی استکان بندازین و با قاشق چای خوری هم بزنین تا قند حل بشه . غلظت قند باید زیاد باشه و به حد اشباع برسه . یعنی وقتی که قند میندازین دیگه حل نشه و شیره ماننده بشه . برای این منظور تعداد ۴ تا ۶ حبه قند کافیه . حالا توی یک کاسه چای خالص بریزین و با استفاده از یک قاشق یا ملاقه کوچک به آرومی و کم کم روی این شیره چای بریزین . میبینین که آب در پایین و چای در بالا قرار میگیره . به همین سادگی .

اگه در مقیاس زیاد میخواهین درست کنین , توی یک قابلمه آب و شیره باید درست کنید . یعنی به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بریزین و قند یا شکر رو اونجا بهش اضافه کنین و بعد توی تمام استکان ها رو تا نیمه با این شیره پر کنین و به آهستگی چای رو به استکان ها اضافه کنید . برای سادگی و سرعت کار هم میتونین از یک یا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنید.

این روش بیشتر مجلسی و تفننی و رسمی هست و مزه و طعم چای در اون چندان مطرح نیست مخصوصن هم که چایی شیرینه نه تلخ . به همین دلیل از آوردن این چای برای کسانیکه عادت به نوشیدن داغ داغ چای دارن و تصور میکنن اگه چای بیشتر از دو دقیقه در استکان باقی بمونه از دهن می افته , خودداری کنید .


مطلب از:
fb4u.orq.ir
دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:شاه پریون,قصر,باغ,وفا,سیب, :: 13:7 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

کی میگه بین دوتا نی یکیشون شکر نداره؟

نه عزیزم برا بابا دختر و پسر نداره

دخترا سیب گلابن مثل برفن مثل آبن

برف جاده گل و خاکه آب چشمه اما پاکه

دخترا شاخ نباتن چشمه ی آب حیاتن

اجر حافظ که میگن شمس حقه، شاخ نباته

چشمه ی آب حیات تو کوچه نیست تو ظلماته

ظلمات طرح یه پرده است مثل پرچین مثل نرده است

آب که بی پرده میشه دریای شوره

آب روشن توی چشمه است توی یک تنگ بلوره

یه روزی یکی میاد که مرکبش اسب سپیده

رو لباش سرخی شرمه تو چشاش برق امیده

زین اسبش نقره کوبه چکمه هاش رنگ غروبه

ساده و سبک حنونه سر گرونه

عاشق دختر شاه پریونه

عاشق دختر شاه پریون که تو سیبه

مثل دریا بی قراره مثل صحرا بی نصیبه

جماعت یه دل دارم قصر طلا خونه ی شهرش

صد باغ توی ده مهر و وفا نیمه ی مهرش

جماعت یه سیب می خوام جهیزیش زلف کمندش

مکنتش دامن پاکش ثروتش بخت بلندش

سیب گندیده نمی خوام ده نمی خوام صد نمی خوام

جماعت یه دونه می خوام اما سیب بد نمی خوام.

 

دختر 18 ساله:به قول خودش انقدر خواستگار داره که نمی دونه کدومش رو انتخاب کنه
فعلا قصد ازدواج نداره می خواد درس بخونه
 
دختر 22 ساله : او یک شاهزاده با یک قصر می خواد ادعا می کنه که خیلی واقع بینه ولی ؟؟؟؟؟

ادامه مطلب را بخوانيد و نظر هم بدهيد. 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:پرتو حق , :: 7:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

زن پرتو حق است

در فرهنگ اسلامی و قانون اساسی ما کاخ شکوهمند حیات و زندگی به خانه و خانواده تعلق دارد، که زنان به عنوان عضو اصلی و اهم این کاخ در شكوه و برافراشتگی آن نقش بسزایی دارند.
 کتاب مقدس ما زن و مرد را از دو صنف اما از یک نوع دانسته و از قول خداوند بخشنده می فرماید: «ما زن و مرد را از یک نفس واحد خلق نمودیم.» این کتاب در کنار هر مرد مومن از یک زن مومنه نام برده است و با اختصاص دادن یک سوره مهم به نام زنان و یک سوره به نام مریم مقدس به ما آموخته است که كمال خلقت و هستي بدون زن امکان پذیر نیست و با این کار امتیازی دیگر بر امتیازات زنان افزوده است.
 بینش دینی ما اختلاف در جسمانیت را موجب اختلاف در انسانیت ندانسته و زنان و مردان را در عقل ذاتی یکسان و در عقل اکتسابی به تلاش و کوشش هر یک از آنها واگذار نموده است.
در پدیده شناسی مذهبی زن و مرد روح همزاد یکدیگر بوده و بدون نقش آرام بخش زنان، نهاد جهان نا آرام و کاروان بشری متوقف خواهد شد، مگر نه اينكه نیمی از جمعیت را زنان و مابقی آنها را فرزندان آنها تشکیل می دهند؟ 

ادامه مطلب را بخوانيد



ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب:ثبت دل, :: 10:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
جودی! کاملا با تو موافق هستم که عده ای ازمردم هرگز زندگی نمی کنند و زندگی را یک مسابقه دو می دانند و می خواهند هرچه زودتربه هدفی که درافق دوردست است دست یابند و متوجه نمی شوند که آن قدرخسته شده اند کهشاید نتوانند به مقصد برسند و اگرهم برسند ناگهان خود را در پایان خط می بینند. درحالی که نه به مسیر توجه داشته اند و نه لذتی از آن برده اند. دیر یا زود آدم پیرو خسته می شود درحالی که از اطراف خود غافل بوده است. آن وقت دیگر رسیدن به آرزوهاو اهداف هم برایش بی تفاوت می شود و فقط او می ماند و یک خستگی بی لذت و فرصتوزمانی که ازدست رفته و به دست نخواهد آمد. ... جودی عزیزم! درست است، ما به اندازهخاطرات خوشی که از دیگران داریم آنها را دوست داریم و به آنها وابسته می شویم. هرچهخاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد علاقه و وابستگی ما بیشتر می شود. پس هرکسی رابیشتر دوست داریم و می خواهیم که بیشتر دوستمان بدارد باید برایش خاطرات خوش زیادیبسازیم تا بتوانیم دردلش ثبت شویم.
دوستدارتو : بابالنگدراز
 
شنبه 16 مهر 1390برچسب:سرباز, :: 12:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

آيا مي دانيد در سوريه دختران به خدمت مقدس سر بازي ميروند و مدت خدمت آنها يك سال است .

شنبه 16 مهر 1390برچسب:ضرب, :: 12:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ضرب المثلهايي كه خانم ها نخوانند ....! 

 

شيطان هم مرد مبارزه با زن نيست ........... ضرب المثل نروژي

انتخاب زن و هندوانه مشكل است ........... ضرب المثل فرانسوي

عشق تصوري باطل است مبني بر اين كه اين زن بابقيه فرق دارد ........... هنري لويس منكن

شيطان هم نميداند زن چاقويش را كجا تيز مي كند ........... ضرب المثل لاتيني

در دوره ما زنان مي توانند به راحتي نقش مردان را ايفا كنند، اما آنچه براي آنها دشواراست ايفاكردن نقش يك جنتلمن است ........... كامپتون مكنزي

ترقي اجتماعي را ميتوان از روي مقام زن در اجتماع دقيقا اندازه گرفت ........... ماركس

زن مثل نعناع است هر چه بيشتر كوبيده شود بويش بهتر است ........... ضرب المثل نروژي

هزار مرد مي توانند باهم توافق داشته باشند ولي توافق بين دو زن محال است اگر چه خواهر باشند ........... ضرب المثل هندي

با زنان بسيار سخن مكن كه قربت ايشان مخل وقار و مقل اعتبار است ........... خواجه رشيدالدين فضل الله همداني

بزرگترين شادي براي مرد آنست كه دختر خود را شوهر دهد، زيرا بدين وسيله انتقام خود را از مردم دنيا مي گيرد ........... ضرب المثل تركي

زن لال هرگز از دست شوهر خود كتك نخورد است ........... ضرب المثل فرانسوي

زنها هرگز باهم دوستي نمي كنند مگر بخاطر توطئه عليه زن ديگري ........... آلفونس كار

هيچوقت بدنباله يك دختر يا اتوبوس نرو زيرا به زودي يكي ديگر پيدا خواهد شد ........... ضرب المثل ايتاليايي

زني كه سن واقعيش را مي گويد يا خيلي جوان است كه چيزي را از دست ندهد ويا خيلي پير كه ديگر چيزي گيرش نيايد ........... ضرب المثل چيني

زن و اژدها هر دو در خاك ،به ........... فردوسي

زن نان مي خواهد و گوشت تو برو شلوارت را بفروش ........... ضرب المثل فارسي

نترس! زن كوزه نيست كه بشكند؛ از زدنش دريغ مكن ........... ضرب المثل روسي

شنبه 16 مهر 1390برچسب:دانش,شوی, :: 12:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

چو هرگز نیابی نشانی ز شوی

ز گهواره تا گور دانش بجوی

 

 

این هم دلیل:

از این رو که وقتی تو شوهر کنی

دگر هیچ نتوان کنی جست و جوی

بخر، زایمان کن، بروب و بپز

بدوز و اتو کن، بساب و بشوی

بیا و برو، میهمانی بده

شود استراحت، تو را آرزوی

نداری اگر خانه، سالی دو بار

تو با شوهرت می روی کو به کوی

مبادا که چیزی بخواهی از او

تو باید شوی همسری صرفه جوی

وگر همسرت مایه دار است هم

مبادا دوتا باشه تنبانِ اوی

بخواهی اگر شوهری سر به راه

برس دائما هی به روی و به موی

اپیلاسیون، رنگ، مش، های لایت

که با دیدن تو بگویند: وووووووووی

شب امتحان بی شب امتحان

و  الا برد شو ز تو  آبروی

نباید بگیری تو هیچ استرس

شب امتحان هی شوی ترشروی

بگوید که برگرد پیش بابات

برایش اگر آوری نیمروی

 یکی او یکی بچه ها مانعند

که حفظت شود جزوه ها مو به موی

رسد مادر شوهرت هم ز راه

برای کمی غرغر و گفت و گوی

قدم رو رود روی اعصاب تو

به کلی بریزد به هم خلق و خوی

به دنبال او هی ز در می رسند

یکایک عموزاده ها و عموی...



از این رو مجرد اگر مانده ای

به اعصابی آرام دانش بجوی

شنبه 16 مهر 1390برچسب:تفاوت, :: 12:14 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 

تفاوت خرید کردن پسر با دختر

 

دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:آرزو , :: 11:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

یكی بود یكی نبود، غیر از خدا هیچ كس نیود.
دختری بود در ولایت غربت كه هر چیزی می گفت و هر چیزی می خواست همان موقع اتفاق می افتاد یا آرزویش برآورده می شد. مثلاً‌ اگر می گفت: «الان برق می رود» همان موقع برق می رفت یا اگر می گفت «كاش ملای مكتب مریض شود» همان وقت ملای مكتب مریض می شد.
باری این دختر كم كم بزرگ شد و به سن جوانی رسید. یك روز داشت در خیابان راه می رفت، چشمش افتاد به یك پسری كه در زیبایی و ملاحت سر آمد همه جوانان بود. (خوانندگان عزیز، این تعریف و تمجیدها را زیاد جدی نگیرند. بنده نگارنده ـ اگر حمل به تعریف از خود نشود ـ معتقد است حسن و جمالی كه خداوند عالمیان به این بنده كمترین عنایت كرده است، صد مرتبه بیشتر از حسن و جمال تمامی جوانان عالم است. با كمال تواضع، بنده نگارنده.) باری تا چشم دختر به جوان افتاد، با خودش گفت: «كاش این پسر، عاشق من شود و به خواستگاری‌ام بیاید.» از آنجا كه آن دختر هر آرزویی می كرد، فوراً‌ برآورده می شد، از قضای روزگار، پسر هم فی الفور عاشق دختر شد و همان وسط خیابان آمد به خواستگاری.
دختر گفت:«من حرفی ندارم ولی تو باید اول چند خواسته مرا برآورده كنی.» پسر گفت ای محبوب شیرین كار، شما جان بخواه.» دختر كه توی دلش قند آب می شد، گفت: «اول این كه باید برایم یك جفت شاخ غول بیاوری.» پسر گفت: «به روی چشم. همین الساعه.» و به راه افتاد دختر در دلش آرزو كرد كه «كاش همین الان یك جفت شاخ غول پیدا كند و بیاورد.» هنوز آرزویش را كاملاً‌ نگفته بود كه یك دفعه پسر با دو تا شاخ غول برگشت.
دختر گفت: «حالا شرط دوم. و آن اینست كه بروی دو تا كاغذ پیدا كنی كه وقتی آنها را به هم بمالی، آتش بگیرد.» پسر به راه افتاد و دختر كه داشت از شوق و ذوق دیوانه می شد، در دلش آرزو كرد كه پسر زودتر آن دو كاغذ را پیدا كند. هنوز مشغول آرزو بود كه پسر با دو تا روزنامه «مردم سالاری» و «کیهان» برگشت.
دختر كه داشت طاقتش طاق می شد و دلش نمی خواست باز هم پسر را جایی بفرستد، این دفعه یك شرط راحت تر گذاشت و گفت: «شرط آخر این است كه با كف دستت راه بروی» پسر كه در این كارها ورزیده بود و نیازی به آرزوی دختر نداشت، فوری معلق زد و شروع كرد با كفِ دست راه رفتن، در عین حال هر شیرین كاری دیگری هم كه بلد بود ضمیمه خواسته دختر كرد.
دختر كه از دیدن شیرین كاری پسر، كلی ذوق زده شده بود و غش غش می خندید بنا كرد به تشویق پسر و گفت: «آفرین، هاهاها … خیلی بانمكی … هاهاها … موش بخوردِت… »
هنوز این حرف ها كاملاً از دهن دختر بیرون نیامده بود كه یك دفعه، یك موش از گوشه خیابان آمد جلو و پسر را خورد!
ما از این داستان نتیچه می گیریم كه آدم باید در وقت شیرین كاری، مواظب موش های كوچه و خیابان باشد!
قصه ما به سر رسید غلاغه به خونه‌ش نرسید!
 
ابوالفضل  زرویی  نصرآباد
 
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:زنان , :: 11:9 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

از هنگامی که خداوند مشغول خلق کردن زن بود.
شش روز می گذشت ….

فرشته ای ظاهر شد و عرض کرد:
چرا این همه وقت صرف این یکی می فرمایید ؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب: پيوند, عشق , :: 12:42 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

خداوند در سوره روم آيه 21 مي فرمايد .

و از نشانه هاي او اينكه همسراني از جنس خودتان براي شما آفريد تا در كنار آنها آرامش بيابيد و در ميانتان مودت و رحمت قرار داد در اين نشانه هايي است براي گروهي كه تفكر مي كنند .

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:حق, :: 10:12 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

هي نگوييم بد و ميل به ناحق نكنيم

 
ما نمي‌گوييم كه جنس برتريم، ادعا هم نداريم كه قوي‌تر هستيم ولي در برخي جهات نسبت به مردان برتري‌هايي داريم؛ اين نكته‌ها را شما هم بدانيد...
زنان بهتر حرف مي‌زنند
در يك مطالعه گسترده كه در سال 2008 در 3 كالج و دانشگاه آمريكا در بين دانشجوياني از نژادها و رنگ پوست‌هاي مختلف انجام گرفت، مشخص شد كه زنان در حين مطرح‌كردن جملات منظور خود را شفاف‌تر و درست‌تر بيان مي‌كنند. درواقع وقتي تصاويري به نمايش درمي‌آمد شركت‌كننده‌ها- چه زن‌ها و چه مردها- از طريق جملات زنان بهتر موضوع مرتبط با تصاوير را مي‌فهميدند. در واقع درك زنان از نمايش يك تصوير و سپس توضيح آن جامع‌تر، پرنكته‌تر و دقيق‌تر از مردان بود.
زنان سريع‌تر هستند
براساس مطالعات انجام شده، شايد در دوهاي سرعت مردان از زنان پيش بيفتند، اما سرعت هماهنگي عملكرد بدن زن‌ها به‌طور متوسط از مردها بيشتر است. محققان در مطالعه‌اي كه در دانشگاه‌هاي هاروارد و بريكام انجام گرفت، متوجه شدند كه زنان به‌راحتي مي‌توانند عملكرد ميان مغز و اندام‌هاي خود را هماهنگ كرده و سريع‌تر براي انجام يك كار برنامه‌ريزي كنند. جالب است بدانيد، در يك مطالعه گسترده هم مشخص شد كه براساس ساعت فيزيولوژيك بدن،‌ عملكرد بدن زنان طي يك روز 6 دقيقه كوتاه‌تر از مردان است، درواقع بدن آن‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه در طول زماني كمتر از روز تمام كارها را به پايان برساند.
شنبه 9 مهر 1390برچسب:پاييز, بهار , :: 7:58 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 

مدير وبلاگ (دختر پاييزي) كه مشهد آمده خيلي بهش خوش گذشته هر دختري  يا هر زن غمگينيه فقط بگه يا امام رضا اين دهه كرامتته شادي را در زندگي مالبريز كن و آمدن مشهد را نصيبمان كن  اونوقت مي آيي مشهد و خوش مي گذرد . مثل دختر پاييزي  كه در مشهد بهاري شد .

سلام دوستهای من

 

من برگشتم

وای هشت روز تمام به وبلاگم سر نزده بودم

دلم داشت میترکید

مشهد خیلی خوش گذشت

همه جا رفتیم

حرم امام رضا (ع) ،بازار رضا،باغ نادري ،بازار الماس شرق

کوهستان پارک شادی، پارك ملت،خواجه مراد خواجه اباصلت،پارك وكيل آباد

باغ وحش وكيل آباد ،

کوه سنگی و از اون بالا شهر مشهد رو ديديم خيلي ديدني بود  و...

دو سه روز آخرم تصمیممون عوض شد و اومدیم تهران

چون خالم اینا هم از شمال اومده بودن اونجا خونه ی اون یکی  خالم

خلاصه سه تا خونواده بودیم و ترکوندیم

دیروزم شهرری بودیم

حرم و بازار و پارکش

وای دیروز که بدجور بهمون خوش گذشت

عاشق شهر ری ام

ازش خاطره های قشنگی دارم

اما از این ها گذشته

دیشب که ساعت 3 4 صبح رسیدیم رشت و هوای مه آلوده و نمناکشو دیدم اشکم در اومد

عاشق شمالم

بدجور

دارم میرم بازار

کلی خرید دارم

دوستون دارم

بای

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:قلب,شيطان , :: 10:30 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

       

          قلب دختر از عشق بود پاهايش از استواري و دست هايش از دعا.

اما شيطان از عشق و استواري و دعا متنفر بود. پس كيسه‌ي شرارتش را گشود و محكم ترين ريسمانش را به در كشيد. ريسمان نا‌اميدي را. نااميدي دور زندگي دختر پيچيد دور قلب و استواري و دعاهايش. نا اميدي پيله‌اي شد و دختر كرم كوچك ناتواني.

خداوند  فرشته هاي اميد را فرستاد تا كلاف نا اميدي را باز كنند اما دختر به فرشته ها كمك نميكرد. دختر پيله‌ي گره در گره‌اش را چسبيده بود و ميگفت:نه باز نميشود هيچ وقت باز نميشود. شيطان ميخنديد و دور كلاف نااميدي ميچرخيد. شيطان بود كه مي گفت:نه باز نميشود هيچ وقت باز نميشود.

خداوند پروانه‌اي را فرستاد تا پيامي را به دختر برساند. پروانه بر شانه هاي رنجور دختر نشست و دختر به ياد آورد كه اين پروانه نيز زماني كرم كوچكي بود گرفتار در

پيله‌اي. اما اگر كرمي ميتواند از پيله‌اش به درآيد پس انسان نيز مي‌تواند.

خداوند گفت: نخستين گره را تو باز كن تا فرشته‌ها گره‌هاي ديگر را.

دختر نخستين گره را باز كرد...و ديري نگذشت كه ديگر نه گره‌اي بود و نه كلافي.

هنگامي كه دختر از پيله‌ي نااميدي به در آمد شيطان مدت‌ها بود كه گريخته بود.

التماس دعا

ميلاد با سعادت حضرت معصومه (س) را تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

خصوصا به همه معصومه هاي نجيب و محترم

 

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:واي , :: 11:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

وقتي زن ها در جامعه غريب واقع مي شن بعضي مردهاي نابخرد ببينين چه ها كه بر عليه شان نميگن  اينم بخاطر اينكه شما نظر نمي دين ، خدا اين مردها رو به راه راست هدايت كنه .اين مطلب از وبلاگ منصور آتيش پاره در آمده اينم آدرسش. 

اhttp://zededokhtar.persianblog.ir/

نشاء الله

 

1) یقه اولین خواستگار رو بچسبید که شاید تنها شتر بخت شما باشه

2) ناز  رو بذارید کنار.

3) در معرض دید باشید، گذشت اون زمان که می‌گفتن: من اون دختر نارنج و ترنجم که از آفتاب و از سایه

 می رنجم.

4) سن ازدواج رو بیارین پایین، همون 17 یا 18 خوبه. بالاتر که برین همچین بگی نگی از دهن می‌افتین.

5) تموم دوست پسراتونو تهدید به ازدواج کنید، اگه موندن چه بهتر، نموندن دورشون رو درز بکشید.

6) دعای باز شدن بخت رو دور گردنتون آویزون کنید، یه وقت کتابشو دور گردنتون آویزون نکنید که گردن

 لطیفتون کج می‌شه.

7) پسر‌های فامیل بهترین و در دسترس‌ترین طعمه‌ها هستند، رو هوا بقاپیدشون.

8) رو شکل و شمایل ظاهری پسرها زیاد حساسیت به خرج ندید، پسرهای خوشگل، دچار

مشکل  هستن

) توی اجتماع فر بخورید، با مردم قاطی شید، با ننه صغرا و بی‌بی عذرا نشست و برخاست کنید، همینا

 هستن که شاه دوماد می‌سازن واستون.

10) یه کم به خودتون برسید، منظورم آرایش و برداشتن زیر ابرو و ریمل و پودر و سایه و کرم شب و روز و

ماسک خیار و فر مژه و خط لب و خط چشم و... نیست. حداقل قیافه یه آدم رو داشته باشید.

11) در پوشش دقت کنید، لباس چسب و کوتاه فقط آدمای بوالهوس رو دورتون جمع می کنه، یه پوشش

 سنگین و اندکی رنگین با حفظ معیارهای دوماد پسند بهترینه.

12) مهمون که میاد قایم نشید، چای ببرید، پذیرایی کنید، خلاصه یه چشمه بیاین که بعله ما هم

هستیم.

13) سعی کنین از هر انگشتتون هفت نوع هنر بباره که مامانه بتونه جلوی در و همسایه قر و قمیش بیاد

 که دخترم قربونش برم اینجوریه و اونجوریه...

14) تا مامانه و باباهه می‌گن دخترمون دیگه وقته عروسیشه مثل لبوی نپخته سرخ نشین و در برید، در

حرکات و سکناتتون این نظر رو تایید کنید و دنبالشو بگیرید.

15) بالاخره اگه خدای نکرده می‌خواین جزو اون یک میلیون و هفت صد هزار دختر بی شوهر نباشید (تازه

 اگه همه پسرای این مملکت دوماد شن، که نمی شن) هر چی دارید، رو کنید، منظورم اعضا و

 جوارحتون نیست منظورم کمالات و هنر مندیاتونه.

سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:عاشقانه , :: 13:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

Find a guy who calls you beautiful instead of hot
به دنبال کسی باش که تو را به خاطر زیبایی های وجودت
زیبا خطاب کند نه به خاطر جذابیتهای ظاهریت

Who calls you back when you hang up on him
کسی که دوباره با تو تماس بگیرد حتی وقتی تلفنهایش را قطع می کنی

who will stay awake just to watch you sleep
کسی که بیدار خواهد ماند تا سیمای تو را در هنگام خواب نظاره کند

wait for the guy who kisses your forehead
در انتظار کسی باش که مایل باشد پیشانی تو را ببوسد[حمایتگر تو باشد]....

(ازمطالب آموزشگاه عاشقانه)
 

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:مریم,حیدرزاده, :: 12:56 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

نام تو رو آورده ام دارم عبادت ميكنم

گرد نگاهت گشته ام دارم زيارت ميكنم

دستت به دست ديگري از اين گذشته كار من

اما نمي دانم چرا دارم حسادت ميكنم

گفتي دلم را بعد از اين دست كس ديگر دهم

شايد تو با خودئ گفته اي دارم اطاعت ميكنم

نام تو رو آورده ام دارم عبادت ميكنم

گرد نگاهت گشته ام دارم زيارت ميكنم

دستت به دست ديگري از اين گذشته كار من

اما نمي دانم چرا دارم حسادت ميكنم

گفتي دلم را بعد از اين دست كس ديگر دهم

شايد تو با خودئ گفته اي دارم اطاعت ميكنم

رفتم كنار پنجره ديدم تو را با بگذريم

چيزي نديدم اين چنين دارم رعايت ميكنم

من عاشق چشم تو ام تو مبتلاي ديگري

دارم به تقدير خودم چنديست عادت ميكنم

تو التماسيم مي كني جوري فراموشت كتم

با التماس ولي تو را به خانه دعوت ميكنم

گفتي محبت كن برو باشد خداحافظ ولي

رفتم كه تو باور كني دارم محبت ميكنم

 

 


 

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:افتخار , :: 8:43 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

افتخار بزرگ براي زنان

اين افتخار بزرگ براي زنان است كه خداوند در قران كريم ، كريمانه سوره اي را به زنان اختصاص داده است و در آن گفته است كه:

سوره نسا( 4)آيه 1

بنام خداوند بخشنده مهربان

اي مردم بترسيد از پروردگار خود ، آن خداييكه همه شما را از يك تن آفريد ، و هم از آن جفت او را خلق كرد 

و از آن دو تن ،خلقي بسيار از مرد و زن در اطراف عالم بر انگيخت و 

بترسيد از آن خداييكه بنام او از يكديگر مسئلت و درخواست مي كنيد

(خدا را در نظر آوريد)و در باره ارحام (ديدار فاميل) كوتاهي مكنيد كه همانا خدا مراقب اعمال شماست .

همانا راست گفت خداوند بلند مرتبه

پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:کم توقع , :: 12:36 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

Message body
عزیزم
می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم.

اگر میگویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من میفهمی!

اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه بادیدن ما بگویند ”داماد سر است!” و تو اعتماد به نفست هی بالاتربرود!


اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقطبه این خاطراست که وقتی هر سال به مسافرتدور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم
اگر از توخانه می خواهم، به خاطر این است که خود را در خانه ای به تو بسپارم که تا آخر عمردر و دیوارآن، خاطره اش را برایم حفظ کنند وهرگوشه اش یادآور تو و آن شبباشد!
اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو دادهباشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بودهای!


اگر دوست دارم ویلای اختصاصی کنار دریا داشته باشی، فقط به خاطر ایناست که از عشق بازی کنار دریا خوشم می آید… جلوی چشم همه هم که نمی.شود!

اگرمی گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواستجواب این سوال را بدانم که آیا واقعا “به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است”؟! اگرتو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

اگراز تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی!

و بالاخره…!!
اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این استکه به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری و عشقمان فارغ از رنگ وریای مادیات است
 
سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:دختران و پسران, :: 9:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
  • مردها براثر کمبود عاطفه ازدواج می کنند  براثر کمبود حوصله طلاق می دن  ولی نکته جالب اینجاست که بر اثر کمبود حافظه دوباره ازدواج می کنند!!!!!!
  • مردها سه تا آرزو دارن:

           -اونقدر که مامانشون می گه خوش تیپ باشن!

            -اونقدر که بچه شون  می گه پولدار باشن !

            ومهم تر از همه اینکه:

           -اونقدر که زنشون شک داره زن داشته باشن!!!!!!

  • بیشتر مردان موفقیت شون رو مدیون زن اولشون هستند وزن دومشون رو مدیون موفقیت شون!!!
  • فرق پیر دختر با پیر پسر:

        اولی موفق نشده ازدواج کنه ولی دومی موفق شده ازدواج نکنه!!!

  • یه ضرب المثل آموزنده هست که می گه:

        مردن برای زنی که عاشقشی اززندگی باهاش آسون تره!!!

  • زمانی که یک زن بامردی ازدواج می کند انتظار داردکه او تغییر کند ولی اینگونه نمی شود

        زمانی که یک مرد با زنی ازدواج می کند مطمئن است که ان زن تغییر نمی کندواینگونه می شود

  • یک زن در بحث حرف آخر رامی زند بعد از ان هر حرفی که مرد بزند شروع یک بحث جدید است!!!
  • خداوند زن را آفرید تا هیچ مردی به مرگ طبیعی نمیرد!!!
  • قوانین طلائی همسر داری(برای مردان):

       قانون اول:باید زنی داشته باشیدکه در کارهای خانه مثل آشپزی تمیز کاری گردگیری و...خوب باشد.

      قانون دوم:باید زنی داشته باشیدکه موجبات سرگرمی خنده وشادی شمارا فراهم نماید.

      قانون سوم:باید زنی داشته باشیدمورد اعتماد اطمینان وراستگو.

      قانون چهارم:باید زنی داشته باشیدکه از بودن با او لذت ببریدوباعث آرامش خاطر شما باشد.

      قانون پنجم:خیلی خیلی اهمیت دارد که این چهار زن از وجود یک دیگر بی خبر باشند!!!

  • مرد احساس را کشف کرد وزن عشق را

         مرد کاررا کشف کرد وزن خانه داری را

         مرد پول را اختراع کرد وزن خریدرا

       از آن زمان چیزهای بسیار زیادی کشف واختراع کرد وزن همچنان در حال خرید است!!!

  • مردان متاهل بیشتر از مردان مجرد عمر می کنند در عوض مردان متاهل بیشتر آرزو مرگ

         می کنند!!!

  • برنده جایزه نوبل ادبیات در زمان تقدیم جایزه خود به همسرش گفت :

       ((این جایزه را به همسرعزیزم تقدیم می کنم که با نبودنش باعث شد من بتونم این کتاب را تمام 

          کنم))!

 

 

سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:لباس عروسی, :: 9:26 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

وقتی که نوبتت می شه رخت عروسی بپوشی 

خاطره هامو نذاری تو آلبوم فراموشی

یادت نره  یه دیوونه خاطرتو خیلی می خواست

اون که هنوز به یاد تو مجنون شهر قصه هاست

یادت نره که یاد تو هنوز برام مقدسه

هنوز همه ترانه هام باتو به آخر می رسه

می سپرمت به خاطره اما نه خیلی جای دور

یه گوشه ی دنج دلم یه جا پرازعطر حضور

فکر نکنی با رفتنت کسی می شینه جای تو

گوشه ی خلوت دلم مونده هنوز برای تو

یادت باشه دوست دارم اگرچه ساده می گذرم

لباس عروستو  بپوش  یادت نره  منتظرم

سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:عزت , :: 8:5 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

عزت نفس
  
اگر زیبایی نداری، مهم نیست،
 هستند کسانیکه زیبانیستند
 
اگر ثروت نداری، مهم نیست،
 
 بسیارند کسانیکه با پول اندک هم زندگی
می کنند
 
اگر موقعیت و مقام بالای اجتماعی نداری، مهم نیست،
 
پست ها و مقامهای بالای اجتماعی متعلق به افراد معدودی است 
 
 
اگر سواد بالایی نداری، مهم نیست،
 تعداد کسانیکه سواد بالا ندارنداما زندگی آرمانی دارند کم نیست 
 
 
 
اما اگر عزت نفس نداری برو بمیر که هیچ نداری.

دكتر شريعتي

سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:عزت , :: 8:5 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

عزت نفس
  
اگر زیبایی نداری، مهم نیست،
 هستند کسانیکه زیبانیستند
 
اگر ثروت نداری، مهم نیست،
 
 بسیارند کسانیکه با پول اندک هم زندگی
می کنند
 
اگر موقعیت و مقام بالای اجتماعی نداری، مهم نیست،
 
پست ها و مقامهای بالای اجتماعی متعلق به افراد معدودی است 
 
 
اگر سواد بالایی نداری، مهم نیست،
 تعداد کسانیکه سواد بالا ندارنداما زندگی آرمانی دارند کم نیست 
 
 
 
اما اگر عزت نفس نداری برو بمیر که هیچ نداری.

دكتر شريعتي

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 136
بازدید هفته : 163
بازدید ماه : 1095
بازدید کل : 56330
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت