انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:لنز جدید , :: 8:34 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
getty-16.JPG

يك لنز دوربين «چشم ماهي (fisheye)» اخيرا در لندن در دسترس مشتريان قرار گرفته كه به ارائه ميدان ديد 220 درجه مي‌پردازد.به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين لنز از زاویه دید بسيار گسترده‌اي برخوردار بوده كه مي‌توان گفت قادر به مشاهده منظره پشت موضوع تصوير است و با قيمت 100 هزار پوند بدون دوربين در بازار عرضه شده است.لنز چشم ماهی، لنزهایی هستند که حداکثر زاویه دید را به بیننده می‌دهند. معمولا فاصله کانونی آنها بین ۶ تا ۱۶ میلیمتر بوده و دلیل نام گذاری این لنزها، شباهت آنها به چشم ماهی و محدب بودن عدسی بیرونی لنز است. هرچه محدب بودن این عدسی بیشتر باشد زاویه دید، بازتر و انحنای خطوط بیشتر خواهد بود.هنگامي كه اين لنز در سال 1970 در نمايشگاه فوتوكينا معرفي شد، يكي از زوايه‌بازترين لنزهاي چشم ماهي موجود محسوب مي‌شد كه از يك شيشه گنبدي 10



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:ما, :: 13:50 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
گفتگویی متفاوت با «آرونداتی روی» نویسنده مدافع جنبش اشغال وال استریت
عاقبت کل انرژی‌ها صرف این خواهد شد تا «آدم بهتری» سمت ریاست‌جمهوری را در دست بگیرد، در این موقعیت و در این کشور آن آدم باراک اوباما بود، کسی که به اسم صلح آمد و در عمل جنگ‌ها را به سرتاسر جهان گسترش داد. کمپین‌های انتخاباتی به‌نظر روشی هستند تا خشم سیاسی مردم را کاهش دهند و حتی هوش سیاسی پایه‌ای را تبدیل به نمایشی گسترده می‌کنند، بعد از پایان این نمایش، ما دوباره سر جای سابق خودمان باقی مانده‌ایم.

سرویس بین الملل «فردا»:

آنچه که می خوانید گفتگوی روزنامه گاردین است با «آرونداتی روی»

نویسنده هندی الاصل که این روزها در جنبش اشغال وال استریت حضوری فعال دارد. وی در این گفتگو به مبانی شکل گیری این جنبش می پردازد.

 

*************

 

 در ماشین‌مان پارک شده درون یک پمپ‌بنزین بیرون هیوستون در ایالت تگزاس نشسته بودیم، همکارم میشل دستگاه ضبط صدا را به تلفن همراهم متصل کرد. در آن‌سوی خط تلفن آرونداتی روی قرار داشت، نویسنده‌ی رمان برنده‌ی جایزه‌ی پولتیزر «خدای چیزهای کوچک»   2000 مایل دورتر از ما در نزدیکی‌های بوستن قرار داشت.

 

ماشین‌های ما هزاران مایل دورتر از همدیگر قرار داشت و برای همین به روی گفتم:‌ »این رفتار ما خیلی غیرآمریکایی است.» ما 7000 مایل در طول امریکای سواری کرده و



ادامه مطلب ...

 

شریعت زرتشت انسان را موجودی هوشمند و خردمند می داند که برای رسیدن به ارزشهای انسانی و دوری از خصلت های حیوانی تلاش می کند، حفظ حجاب همراه با عفت باطنی از جمله این ارزشهای انسانی است که شریعت زرتشت بر آن تاکید دارد .


دین زرتشت بر پایه سه اصل اندیشه نیک ،گفتار
نیک و کردار نیک استوار گردیده است .

    " اشو زرتشت" پیامبر زرتشتیان  در توصیه به پیروان خود کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر و عرف رعایت می کنند درعمق روح آنان تحکیم نماید .


    او می گوید: ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک مَنشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرّمی همراه باشد… زنان و مردانی که به اندرز و راهنمایی من گوش فرا می‏دهند، آرامش و خوشی زندگی بهره‏شان خواهد بود و سختی و رنج از آنان دورخواهد گشت و به نیک‏نامی جاودانی خواهند رسید. 1
     در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت‏های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می‏خوانیم: «این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می‏کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد. چنان‏ که روسری آنان از نظر شکل
....

     و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لُر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و بُرش، همان شلوار بانوان کُرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است».2      

   شریعت زرتشت، عقیده دارد که حجاب یکی از ابتدایی ترین باورهایی است که در شریعت زرتشت به آن تاکید شده  است .


    درکتاب  "وندی داد " زرتشتیان این گونه آمده است: کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند ،

از تو ای مرد خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز ،

از تو ای زن خواهش می کنم تن و نیرو را پاک و پاکیزه ساز .3


پی نوشت:


1- یسنا، ص 53، پندهای 5 - 8 به نقل از: آموزش‏های زرتشت پیامبر ایران، رستم شهرزادی، انجمن زرتشتیان، آبان 76


2- سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی


3- وندی داد، ص 275، بند 10


 

شنبه 19 فروردين 1391برچسب:شاد , :: 11:24 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
 
 
انسان ها در چه سني شادتر هستند؟ اين سوال جالبي است که ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد و تحقيقات اخير به آن جواب مي دهند: 33 سالگي.
 
 
 

برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: انسان ها در چه سني شادتر هستند؟ اين سوال جالبي است که ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد و تحقيقات اخير به آن جواب مي دهند: 33 سالگي.

در يک نظر سنجي که در وب سايت  Friend reunited   انجام شد،پاسخ 70 درصد از شرکت کنندگان نشان مي داد که اين افراد قبل از سن 33 سالگي هرگز شادي واقعي را تجربه نکرده بودند.


دونا داوسن، روانشناس، مي گويد " افرادي که به سن 33 سالگي مي رسند، ديگر از سادگي دوران کودکي و اضطراب دوران نوجواني رها شده اند اما در عين حال هنوز نشاط و انرژي جواني خود دارند. در اين سن افراد ديگر ساده و بي تجربه نيستند ولي حس واقع گراييشان با نوعي شوق و اميد همراه شده است که به آنها اعتماد به نفس مي دهد."

همانطور که اين سايت اشاره مي کند، حضرت مسيح نيز در سن 33 سالگي به صليب کشيده شد وبه نظر مي رسد که افراد مشهور33 ساله اي مانند کتي هولمز و آدم لووين (موسيقيدان) هم از شادي و موفقيت بسيار برخوردار هستند.

کريستين پوسماتو، 35 ساله، علت اين امر را اعتماد به نفس فرد و توانايي بيشتر او در برقراري روابط عاطفي مي داند. 
 
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:مدعی , :: 8:29 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

زنان در خیابانهای وال استریت قربانی خشونت های مدعیان آزادی 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:شیر زنان , :: 8:0 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 پنجم اسفند 

 

برای اینكه ملتی در تفكر عقیم شود، باید هویت فرهنگی تاریخی را از او گرفت. فرهنگ مهم ترین عامل در حیات، رشد، بالندگی یا نابودی ملت ها است. هویت هر ملتی در تاریخ آن ملت نهاده شده است. اقوامی كه در تاریخ از جایگاه شامخی برخوردارند، كسانی هستند كه توانسته اند به شیوه مؤثرتری خود، فرهنگ و اسطوره های باستانی خود را معرفی كنند و حیات خود را تا ارتفاع یك افسانه بالا برند.

 



اسپندارمذ

پنجم اسفندماه در فرهنگ ایرانی، سپندارمذ روز و هنگام جشن ملی اسفندگان یا سپندارمذگان است.سپندارمذ لقب زمین و به معنی گستراننده، مقدّس و فروتن است؛ زمینی که نماد عشق است و با فروتنی و از خود گذشتگی، آغوش خود را برای همه گسترانیده و زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد.

اسپندارمذ

سپندارمذ واژه ای مرکب است از سپنته یا سپند به معنی پاک و مقدس ، آرمئیتی به معنی فروتنی و بردباری نیک و مقدس است این واژه در پهلوی به گونه سپندارمت و در فارسی سپندارمذ،اسفندارمذ و اسفند شده است . در شکل معنوی و مینوی اش نشانگر بردباری وسازگاری اهورامزدا است ودر جهان مادی و خاکی نگهبانی زمین به وی سپرده شده است



ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:دلاوران, :: 7:56 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 دلاور زنان ايران باستان

در ایران باستان اهمیت بسیاری به مقام زن و مرد داده شده است. زن را بانوی خانه – مون پثنی – می‌نامیده اند و مرد را – مون بد – یا مدیر خانه می‌نامیده اند. در نسخه های دینی ایران باستان زنان شوهردار از اجرای مراسم دینی معاف بودند. زیرا تشكیل خانواده و پرورش یك جامعه نیك كردار كه یكی از اركان آن تربیت مادر است بزرگترین عمل نیك در كارنامه زنان ثبت می‌شده است.

در زیر نمونه هایی از زنان پر افتخار ایران باستان آماده است:

نقاشی از تخت جمشید
 



ادامه مطلب ...
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:عشق, :: 10:59 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

Only in India (26 pics)

  و ،رودخانه عشق همچنان جاری است

 

 

 

 

11 اشتباه خانم ها در میانسالی


با تشکر از سالی جون 

نباید خودمان را گول بزنیم. پیر شدن سخت است و رسیدن به میانسالی با استرس و فشار زیادی همراه است.

آیا پوشیدن لباس‌های زیبا و جذاب قدیم الان به نظرتان زشت و اشتباه می‌آید؟ آیا سایه چشم دودی که در 19 سالگی واقعاً جذابتان می‌کرد الان احمقانه به نظر می‌رسد؟

بخشی از این مشکل این است که بالا رفتن سن معمولاً نیازمند تغییر است اما اکثر زنان دوست ندارند وارد دوران میانسالی شوند که در آن مجبور می‌شوند کفش‌ها و لباس‌های کسل‌کننده تن کنند.

در زیر به 11 اشتباه متداول خانم‌های میانسال و چگونگی اجتناب از آنها اشاره می‌کنیم.





ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:رای,آرا’, :: 11:50 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

جنبش اینترنتی حضور آگاهانه / عکس

چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:امان,قانون,مجرد, :: 7:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

زنان مجرد هم می توانند فرزند خوانده داشته باشند/فرزند خوانده ها ارث می برند 

شهری - لایحه فرزند خواندگی سال 88 در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد .

زهرا تالانی: به دلیل برخی ایرادات شرعی مجددا به مجلس بازگردانده شد.با این وجود از آن زمان تاکنون این لایحه مسکوت مانده و در انتظار رفع ایراد و تصویب نهایی است.تا اینکه سرانجام بهزیستی اعلام کرد اصلاحات نهایی را انجام داده و دوباره به کمیسیون اجتماعی مجلس فرستاده است.در همین باره با سید جواد زمانی سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت و گویی را انجام داده ایم. وی با بیان تغییرات این لایحه معتقد است که شرایط فرزند خواندگی آسانتر می شود.

گفت وگوی خبرآنلاین با سخنگوی کمیسیون اجتماعی را می خوایند: 
گویا سازمان بهزیستی با رفع ایرادات شرعی که شورای نگهبان بر لایحه پدر خواندگی گرفته این لایحه را دوباره به کمیسیون فرستاده است؟
بله. این قانون به دلیل تغییر مدیریتها در سازمان بهزیستی مدتی به تعویق افتاد و با روی کار آمدن مدیریت جدید مجددا به جریان افتاد.به نظرم این قانون براساس کنوانسیون جهانی حقوق کودک، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و ما معتقدیم با این اصلاحات‌، بسیاری از شرایط دشوار که برخی اوقات موجب ایجاد مانع برای خانواده‌های متقاضی فرزند‌خوانده می‌شود، رفع خواهد شد و شرایط فرزند‌خواندگی در حد چشمگیری تسهیل می‌شود.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:جاری, :: 7:19 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

slamاز اینکه به وبلاگ انجمن ضد زنان شلوغ سر زدی تشکر می کنم . خواسته بودی در مورد جاری برایت بنویسم ، یه روز خانمی میره بانک پول به حساب خودش بریزه ، گیشه دار می گه : به حساب جاریتون بریزم ، خانمه می گه:  نه  به حساب خودم بریز.
===
ممکنه این جوک کمی بی نمک باشه  ،سعی کن کمی نمک روش بپاشی

دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:بقيه چي , :: 6:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 برگرفته ازسايت كارمند
 
مرخصی زایمان۹ ماه یا ۳ سال؟
وقتی خبر از افزایش مرخصی زایمان زنان داده شد ابتدا مریم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان اعلام کرد که مرخصی زایمان زنان در زایمان‌های دوقلو از 6 ماه به 8 ماه، افزایش می یابد.هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است که دوباره می گوید:لایحه مرخصی سه ساله به دانشجویانی که مادر می‌شوند به کمیسیون لوایح دولت ارائه شده است.
کد خبر: 913
تاریخ درج: 
1 /بهمن /1390

مجتهدزاده با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی مادران پس از اتمام مرخصی زایمان می توانند سه سال به مرخصی بدون حقوق اما با بیمه و لحاظ شدن در سنوات بازنشستگی بروند ادامه می دهد: در پایان این سه سال مادران سه سال نیز به دورکاری می روند و تا 6 سالگی در کنار فرزندانشان هستند. همچنین دانشجویانی که در زمان تحصیل بچه دار می شوند تا سه سال به سنوات تحصیلی آنها افزوده می شود.

پدران هم به مرخصی می‌روند
علاوه بر وعده هایی که هر روز درباره مرخصی زایمان زنان داده می شود ، قرار است به پدران هم مرخصی دوهفته‌ای بعد از تولد نوزاد داده شود.
این طرح برای اولین بار در ایران در کمیسیون بهداشت بررسی می شود اما در بسیاری از کشور‌های اروپایی و حتی آسیایی نظیر ژاپن سال‌هاست که مرخصی تشویقی پدران مورد استفاده قرار می‌گیرد
.

امنیت متزلزل اقتصادی
در حال حاضر مادرانی که در دوره مرخصی زایمان هستند، حقوق دریافت نمی‌کنند، معمولا بعد از پایان این دوره و حتی چند ماه بعد از شروع مجدد کار با مراجعه به مراکز بیمه مربوط، حقوق پایه همان دوره را یکجا دریافت می‌کنند.
این در حالی است که هزینه زندگی با به دنیاآمدن نوزاد در همه خانواده‌ها افزایش می‌یابد و مسلما دریافت حقوق در دوره مرخصی زایمان می‌تواند بخش زیادی از این هزینه‌ها را جبران کند. با این تفاسیر بدون درآمد ماندن 9 ماهه مادران در صورت تصویب این طرح امنیت اقتصادی مادران و خانواده را تهدید کرده و حتی می‌تواند آنها را نسبت به استفاده از این مرخصی منصرف کند.
نظر مسئولان درباره افزایش مرخصی زایمان:
 
 
نام مسئول
موضوع اظهار نظر
طیبه صفایی عضو فراکسیون زنان مجلس
تا کنون تقاضایی در ‌خصوص افزایش مدت مرخصی زایمان زنانی که فرزند دوقلو دارند به فراکسیون زنان مجلس ارائه نشده است چرا که تعداد زنانی که فرزند دوقلو به دنیا آورده و شاغل هستند بسیار کم است.
فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس
دولت افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل که را به صورت لایحه به مجلس آورد و در ماه‌های آخر سال 85 در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و برای آن که در دستور عادی مجلس نماند، از ماده 102 آیین‌نامه داخلی استفاده کرده و درخواست اولویت آن را دادیم اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
حسین حسنی بافرانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس
این موضوع از مجلس هفتم مطرح بود که با پیشنهاد دولت به صورت لایحه به مجلس آمد.وی افزود: مرخصی زایمان در حال حاضر حدود 6ماه است اما به دلیل حساسیت های بالای شیردهی و اهمیت آن در سال اول زندگی نوزادان که به تقویت بنیه جسمی و روحی آنها منتهی می شود این دغدغه احساس شد که مدت مرخصی زایمان افزایش یابد.
علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشت وزیر بهداشت
این افزایش مرخصی به دلیل رفاه حال زنان در مراقبت از نوزاد خود و همچنین برخورداری نوزادان از تغذیه با شیر مادر در منزل است.
 این طرح نوعی حمایت از مادر و نوزاد به شمار می رود که طی آن مدت قبلی مرخصی مادران هنگام زایمان افزایش می یابد.
 
 
 

بنام خدا

ديروز پيامي از زنان غرب افريقا بدستم رسيد

آنها نيازبه  برنامه هاي حمايتي  براي تحول در زندگي زنان و دختران غرب آفريقا را دارند

آنها در سايت هاي مختلف در جستجو هستند و بسته هاي نرم افزاري و سخت افزاري خوبي كه بتواند به زندگي آنها تحول ببخشد را خواستارند

ما چه كمكي فكري مي توانيم به آنها داشته باشيم.

فكر كنيد و نظر بدهيد.

آنها توليد و بسته بندي برخي از امكانات را دارند، آنها   خياطي مي كنند ، لباس شويي مي كنند تا امورات زندگي خود را بگذرانند  و آموزش هاي ما مي تواند در روشنگري فكر آنها، چراغ راه باشد ، اگر شما به فكر جامعه ايده آلي براي زنان جهان هستيد چه پيشنهادي داريد

، در هر حال آنها زناني هستند نجيب كه به فكر توسعه انساني در جامعه خود هستند ،

شايد نيازمند كمك مالي من و شما نباشند ولي توليد فكر و ايجاد طوفان فكري مي تواند

جامعه زنان غرب آفريقا را متحول كند . منتظر پيشنهادات  شما عزيزان هستيم.

1.Empower African Women | WomensTrust.org
www.womenstrust.org
Support Programs to Transform the Lives of West African Women & Girls
Welcome to Search plus Your World
Your photos, your friends, your stuff...
These results are just for you
كمك و ياري

THEME: Poor farm women not only work longer hours than men but often perform physically demanding work.

Côte d'Ivoire - Marketing and Local Initiatives Support Project - Members of a women's agricultural co-operative weeding a groundnut field in Foro-Foro village, 35 km north of Bouaké. They sell their produce in the local market and use a portion of the profits to buy insecticide and fertilizer. The women feel that when they work in a group they are better able to face their problems.
IFAD photo by Christine NesbittIt is now commonly recognized that in poorer households, women farmers usually work longer and harder than men. A 1999 IFAD Assessment of Rural Poverty confirms this pattern in the West and Central African countries.

In the first place, poorer rural women in West Africa usually work longer hours a day than males in similar circumstances

Two aspects of women's workload in West Africa

 

 

 

 

 

دو شنبه 26 دی 1390برچسب:بزم شيطان, شيطان پرستي ,ساسان, :: 13:50 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
بزم شيطاني
خراسان - مورخ دوشنبه 1390/10/26 شماره انتشار 18032
نويسنده: غلامرضا تديني راد
 
 

      مراسم ازدواج ساسان و پگاه، طبق رسم و رسوم خانوادگي آن ها برگزار شد و اين دو جوان در حالي زندگي مشترک خود را آغاز کردند که از حمايت هاي بي دريغ خانواده هايشان برخوردار بودند و با مشکلاتي که خيلي از زوج هاي جوان در ابتداي زندگي مشترک با آن مواجه هستند، روبه رو نبودند.آن ها در واقع زحمت زيادي براي تشکيل زندگي خود نکشيدند و شايد به همين دليل بود که قدر با هم بودن را ندانستند و در رويارويي با مسائل زندگي دچار مشکلاتي شدند که به جدايي شان منجر شد.

هيچ يک از اقوام و آشنايان ساسان و پگاه باور نمي کردند اين دو جوان دچار چنين مشکلاتي شوند و شکست غم باري را در زندگي کوتاه مشترکشان تجربه کنند.

ادامه مطلب را در روزنامه خراسان رضوي بخوانيد و  پند بگيريد.

و گاهي اوقات زنان جوان ،مواظب همسران جوانشان باشند ولي شك و گمان بد را از خود دور كنند

گاها هر دو طرف بايد مواظب هم با شند ، شيطان و شيطان صفتان در كمين هستند، آنها كه زندگي آلوده دارند ،غرق در شيطنت هستند ،شيطان صفتان ؛گرد خانه شما مي چرخند . چون مي خواهند به تعداد خود بيافزايند.

مهرباني را فراموش نكنيد و نسبت به همسرتان گذشت داشته باشيد. انسان خطا كار است ، ولي مومن از يك سوراخ نبايد دو مرتبه گزيده شود . 

 تشكر از كساني كه هميشه براي فرار از دست شيطان به خدا پناه مي برند .

 هر كه باشد نظرش در پي ناموس كسان                           پي ناموس وي افتد نظر بل هوسان  

 
                   بكار گیری دوچرخه و دوچرخه ی برقی در سیستم حمل و نقل شهری گامی
سبز در جهت بهبود وضعیت ترافیك، محیط زیست و كاهش مصرف سوخت می‌باشد. با توجه
به تردد وسیع خودروهای تك سر نشین جهت جابجاییهای روزمره ی‌ منزل تا محل كار و از این قبیل،
ورود یك دستگاه دوچرخه یا دوچرخه ی برقی به سیستم حمل و نقل شهری می‌تواند به معنی حذف
یك خودروی تك سرنشین پر مصرف و آلاینده از سیستم ترافیك شهری باشد. بر همین اساس
طرح‌های متعددی در زمینه ی مزیت‌ها و منافع جایگزینی دوچرخه در سیستم حمل و نقل شهری
در شهری چون تهران ارائه گردیده است كه در بسیاری از آنها با الگو قراردادن برخی شهرهای
اروپایی و یا آسیایی توجیه امتیازات اقتصادی، فردی، اجتمایی و زیست‌محیطی آن صورت گرفته است.
دوچرخه ی برقی نیز كلیه ی امتیازات دوچرخه ی معمولی در بكارگیری در سیستم حمل و نقل شهری
را داراست. بی صدا، غیر مزاحم، غیر آلاینده و كم خطر است و از نظر ترافیكی نیز حجم كمی را از
سطح خیابان‌ها اشغال می‌كند. با رعایت مقررات راهنمایی و استفاده از تجهیزات ایمنی توسط
كاربر دوچرخه ی برقی، متداول شدن كاربری آن در سطح شهر بجای خودروهای شخصی یا
موتورسیكلت‌ها تصویری ایده‌آل از یك شهر پاك و آرام و جامعه‌ای سلامت و با نشاط ترسیم می‌نماید

 

دو شنبه 19 دی 1390برچسب:توانمند سازی , :: 9:10 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

تقویت قدرت زنان در هند با کمک “
بنیاد توانمندسازی زنان”

زنان روستایی در هند حروف الفبا را با استفاده از تلفن‌های همراه یاد می گیرند.
 
      در کشور هند موسسه ای با عنوان “بنیاد توانمندسازی زنان” یا NGO تشکیل شده که قصد دارد با گسترش فناوری های موبایل، قدرت زنان را در خارج از منزل تقویت کند.
    این موسسه توانسته تا کنون بیش از یک هزار زن هندی را به یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان ها با استفاده از تلفن همراه تشویق کند.
گفتنی است، “بنیاد توانمندسازی زنان” با کمک مالی “موسسه رفاه انسانی” اقدام به دستیابی زنان به تلفن های همراه، راه اندازی مراکز آموزشی و تشکیل گروهک هایی در ۳۳ روستا از اوایل بهار سال گذشته کرده است.
این سازمان زنان را تشویق به خرید تلفن همراه به عنوان یک ابزار مکمل آموزشی به ویژه برای آموزش زبان های مختلف کرده است.
بر این اساس، در کنار پیشرفت آموزش و ارتباط و امنیت، پیش بینی می شود تلفن های همراه به زنان در مدیریت بهداشت و سلامت خانواده کمک کنند.
 

 

كشتي نوح

كشتي نوح در خيابانهاي وال استريت در حركت است .كشتي با ۹۹%سر نشين بر روي لجن زار
سرمايه دار1%.
آيا مردم آمريكا اين كشتي را به مقصد عدالت خواهند رساند .
مردم جهان چشم انتظار پيروزي مردم آمريكا هستند. تا۹۹% در ساحل عدالت آرامش گيرند.
دره هاي فقر موجب ايجاد كوههاي ثروت شده است .
خداوند حامي و پشتيبان كساني است كه براي آزادي و سر نوشت خود حركت را آغاز كرده اند ، به شرطي كه مواظب باشند حركت آنها مورد دستبرد قرار نگيرد.
(خدا شما را پيروزمي گرداند.)
 
زنان دوستداران عدالت
 
 
Noah's Ark in the streets of Wall Street is in motion. Ship with 99% of the marsh dwellers on 1% capitalist.
The American people will do justice to the destination of the ship.
People are expected to win the American people. 99% should be relaxing on the beach justice.
 Mountain valleys create wealth is poverty.
I passed a support for those who wrote for their freedom and have began to move, provided that the motion be careful not robbed.
(God
Victory you return.)
 
Women's Association of Friends of Justice

تیتر خبر : زنی که بعد از 40 سال انتظار در سن 70سالگی مادر شد

تاریخ درج :  1389/11/15
 

راجو دوی لوهان هندی بعد از 40 سال انتظار در نوامبر 2008 در سن 70 سالگی اولین فرزند خود را  به دنیا آورد. همچنین وی تصمیم دارد تا 3 سال شیر خودش را به فرزندش بدهد.

 

گردآوری:: گروه خبری پرداد / سرگرمی


 



ادامه مطلب ...
شنبه 17 دی 1390برچسب:ماراتون,تنها, :: 12:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

پیرترین زن تمام کننده دوی ماراتن - ترین های گینس
تاریخ درج : 1390/08/14
تعداد نمایش : 818

سالانه افراد زیادی در دوی ماراتن شرکت می کنند و در آن رکورد می زنند، نکته ی جالب آنجاست که در سال 2010 میلادی، یک پیرزن آمریکایی به نام گلادیس بوریل ( Gladys Burrill ) که در دوی ماراتن شرکت کرده بود در سن ۹۲ سال و ۱۹ روزه خود توانست ماراتن هونولولو ( Honolulu ) را در هونولولو در هاوایی ( Hawaii ) در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۰ تمام کند.این پیرزن توانست این مارتن را در ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه و ۱۶ ثانیه به پایان رساند.

شنبه 17 دی 1390برچسب:بلند ترین, :: 12:12 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 بلند ترین

      در استاکتون کالیفرنیا بلندترین زن و شوهر جهان به نامهای وین و لوری هالکوییست ( Wayne and Laurie Hallquist ) زندگی می کنند.
هر دوی آنها قدی برابر با ۴۰۷٫۴ سانتی متر دارند که قد وین برابر است با ۲۰۹ سانتی متر و قد همسرش رونی برابر است با ۱۹۸ سانتی متر و فرزندی نیز ندارند.


ثبت ازدواج موقت در دفترخانه‌ها

 

مدیرکل ثبت اسناد تهران گفت: ثبت ازدواج موقت به شرط طی کردن تمامی مراحل قانونی در دفترخانه‌ها انجام می شود.


میرصادق سعادتیان در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه گفته شده است ثبت ازدواج موقت در دفترخانه ها متوقف شده گفت: دفترخانه های ازدواج موظف به ثبت ازدواج موقت و دائم هستند.

وی افزود: بر اساس قوانین مدنی موجود زوج در صورت ازدواج موقت یا مجدد باید رضایت همسر و یا حکم قضایی داشته باشد که پس از طی مراحل قانونی این ازدواج ثبت می شود. ولی اینکه افراد بدون رضایت همسر و یا حکم قضایی بخواهند ازدواج مجدد و موقت خود را ثبت کنند قانون به ثبت اسناد این اجازه را نمی دهد.

مدیرکل ثبت اسناد تهران در پاسخ به این پرسش که چرا آمار ازدواج و طلاق این اداره با ثبت احوال تهران مغایرت دارد گفت: دلایل زیاد است ولی یکی از مهمترین آن ثبت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور است که از طریق کنسولگریها مستقیم توسط ثبت احوال انجام می شود و در ثبت اسناد ثبت نمی شود.

منبع خبر :

http://vista.ir/

 

شنبه 17 دی 1390برچسب:پولدارتر, :: 10:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

poo.jpg

چرا همیشه وقتی صحبت از آدم های میلیونر یا سرمایه گذاران بزرگ دنیا می شود مردان بیشتر از زنان، آمار ثروتمندان را تشکیل می دهند؟ در بیشتر برنامه های اقتصادی و مالی که در تلویزیون تماشا می کنیم کارشناس مسائل مالی یا سرمایه گذاران، بیشتر آقایان هستند تا خانم ها.

آیا این موضوع نشان می دهد که زنان نمی توانند به اندازه مردان اقتصادی فکر کنند و تنها می توانند دل شان را به دارایی های همسران شان خوش کنند؟ به نظر شما اشتباه زنان با درآمد معمولی در مقایسه با زنانی که میلیونر هستند در چیست؟


● باور کن باهوشی

فکر می کنید علت این که در نسل های بسیار گذشته، زنان در بعضی کشورها حق رای دادن یا حتی تحصیل را نداشتند به خاطر چه بوده است؟

آیا چون در یک دوره زمانی زنان دست به فعالیت هایی مشترک با مردان نزده اند، دلیل ناتوانی جنس زنانه برای انجام آن کارها بوده یا مسائل فرهنگی و نژادی دلیل این اتفاق قرار گرفته است؟

جواب را خودتان هم می دانید. این که بیشتر زنان فکر می کنند نمی توانند به اندازه مردان در کارهای تجاری و اصولا امور مالی موفق باشند یک اشتباه رایج زنانه است که در همه جای دنیا با هر فرهنگ و مذهبی صدق می کند.

در گام اول باید یاد بگیرید که برای شروع یک سرمایه گذاری مستقل و درآمدساز هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما هم هوشش را دارید و هم استعداد و توانایی اش را البته اگر آن عقیده خرافی گذشته که «زنان نمی توانند به اندازه مردان درآمدزایی کنند» کنار بگذارید.

● به کارهای کم رضایت نده

در تمام دنیا زنان نسبت به مردان آموزش کمتری را در زمینه امور مالی دیده اند. شاید اوج کارهای مالی یک زن خانه دار تنظیم دخل و خرج هزینه های خانه، پرداخت قبوض یا رسیدگی به حساب دسته چک های همسرش باشد

اما آیا زنان با سرمایه گذاری های مهم خانواده و دیگر فعالیت های مالی که همسران شان روزانه با آن مشغول هستند، آشنایی دارند؟

آیا شما هم از آن دسته زنانی هستید که ترجیح می دهند کارهای بزرگ مالی را به عهده همسرشان بگذارند؟ اگر روزی اتفاقی افتاد و شما تنها ماندید چطور؟ در آن شرایط آیا می توانید اداره امور اقتصادی خانواده را به عهده بگیرید؟

بیشتر زنان عادت کرده اند که خود را درگیر امور مالی نکنند و به همین خاطر سرمایه گذاران زن در مقایسه با مردان بسیار کمتر هستند.


این را بپذیرید که در رابطه با پول به زن ها اطلاعات زیادی نداده اند و برای همین باید اطلاعات مالی خود را از طریق خواندن کتاب و مجله های مرتبط با امور سرمایه گذاری، روزنامه های مرتبط، شرکت در

سمینارها و جست وجو در اینترنت و آشنایی با کسانی که در زمینه سرمایه گذاری های مورد علاقه تان فعالیت کرده اند، راه را برای درآمدزایی هموار کنید. تا می توانید به دنبال اطلاعات باشید.

● بدون ترس بپرسید

بعد از این که سرمایه گذاری های مرتبط با علاقه تان را پیدا کردید، به دنبال مشاور و کارشناسان این حوزه بگردید اما یادتان باشد به تعداد مشاوران خوب مشاوران بد هم وجود دارند و شما با تحقیق می توانید مشاوران خوب را پیدا کنید و از آن ها کمک بخواهید.

افرادی که به شما اطلاعات می دهند و در برخورد اول اصراری برای دریافت همه سرمایه تان ندارند می توانند گزینه های خوبی برای راهنمایی باشند.


از سوال کردن هرگز نترسید زیرا همانطور که گفتیم به خاطر زن بودن تان و این که فرض عمومی بیشتر آدم ها در این است که زن ها اطلاعات مالی کمتری دارند، می توانید بدون خجالت هر سوالی دارید بپرسید، با این کار به مرور زمان اطلاعات شما بیشتر می شود.

ممکن است شما هرگز جسارت شروع یک سرمایه گذاری را نداشته باشید و با خودتان بگویید درجا زدن بهتر از خطر کردن است.

 


جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰
سه شنبه 13 دی 1390برچسب:خدا,دوست,احتياج, :: 10:10 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
خدای عزیزم،
اون کسی که همین الان مشغول خوندن این متنه،
دلی زیبا داره
درجه یکه (چون تو دوستش داری بهش نظر کرده ای)،
قدرتمند و قوی و استواره (چون تو پشت و پناهش هستی)
 
خدایا، ازت میخوام کمکش کنی زندگیش سرشار از همه بهترین ها باشه.
خواهش میکنم بهش درجات عالی (دنیائی و اخروی) عطا بفرما
و کاری کن به آنچه چشم امید دوخته (آنگونه که به خیر و صلاحش هست) برسه انشا ا... .
خدایا، در سخت ترین لحظات یاریگرش باش,
تا همیشه بتونه همچون نوری در تاریک ترین و سخت ترین لحظات زندگیش بدرخشه و در ناممکن ترین موقعیت‏ها عاشقانه مهر بورزه.
خداوندا، همیشه و هر لحظه او را در پناه خودت حفظ بفرما،
هروقت بهت احتیاج داشت دستش رو بگیر (حتی اگه خودش یادش رفت بیاد در خونت و ازت کمک بخواد)
و کاری کن این رو با تمام وجود درک کنه که هر آن هنگام که با تو و در کنار تو قدم برمیداره و گنجینه یه توکل به تو رو توی دلش حفظ کرده، همیشه و در همه حال ایمن خواهد بود.
 
سه شنبه 13 دی 1390برچسب:یکی را دوست می دارم, :: 10:6 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
یکی را دوست می دارم ولی افسوس ...!
يكی را دوست دارم ولی افسوس او هرگز نميداند، نگاهش ميكنم شايد بخواند از نگاه من كه او را دوست مي دارم ولی...
 

 

 
يكی را دوست دارم
ولی افسوس او هرگز نميداند
نگاهش ميكنم شايد
بخواند از نگاه من
كه او را
دوست مي دارم
ولی افسوس او هرگز نميداند

به
برگ گل نوشتم من
تو را دوست می دارم
ولی
افسوس او گل را
به زلف كودكی آويخت تا او را بخنداند

به مهتاب گفتم ای مهتاب
سر راهت به كوی او
سلام من رسان و گو
تو را من
دوست می دارم
ولی افسوس چون مهتاب به روی بسترش لغزيد
يكی ابر سيه آمد كه روی ماه تابان را بپوشانيد

صبا را ديدم و گفتم صبا دستت به دامانت
بگو از من به
دلدارم تو را من دوست مي دارم
ولی افسوس و صد افسوس
ز
ابر تيره برقی جست
كه قاصد را ميان ره بسوزانيد
كنون وامانده از هر جا
دگر با خود كنم نجوا
يكی را
دوست مي دارم
ولی افسوس او هرگز نميداند
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: ارسالی کاربران/پگاه
 

 

سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:سيمرغ,عفونت,غذا,مرحم,, :: 10:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

رفع عفونت با مصرف غذا

 مدت و شدت بسیاری از بیماری‌های عفونی به سیستم ایمنی و وضعیت تغذیه‌ای افراد بستگی دارد. فقدان برخی از مواد غذایی خاص ممکن است باعث اختلال یا ناکارآمدی سیستم ایمنی و به دنبال آن افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر شود.

غذا

غذا از دوران جنینی در تکامل سیستم ایمنی بدن نوزاد نقش دارد. در این دوره مادر باید دریافت کافی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح به خصوص آهن داشته باشد تا نوزادی با وزن طبیعی به دنیا آورد، زیرا بهترین شاخص سلامتی جنین داشتن وزن طبیعی است. از این رو، سوءتغذیه در دوران جنینی باعث رشد ناقص سیستم ایمنی جنین و در نتیجه ناتوانی این سیستم در مقابله با



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:خوشبختی,شبیه,تلفن,کوتاه,دوام, :: 9:48 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
چرا بعضی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق میشوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج هاجدی گرفته شود قطعا می تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ هایکوچک را کمی جدی بگیرید. سرنخ هایی که می تواند در یک عکس قدیمی دوران دبیرستان شماوجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند. ۱۰راه برایداشتن یک ازدواج ضدضربه.
 
● برای آشتی پیش قدم شوید
 


ادامه مطلب ...

 

 
 
 
 
 
 
بیایید اول با مفهوم حسادت آشنا شویم. حسادت،نگرانی و ترس از یک رقیب احتمالی است که فکر می‌کنید علاقه یا محبت همسرتان را بهخود جلب کرده است. این احساس می‌تواند شامل شک و تردید نسبت به خیانت همسرتان یاکسی که دوستش دارید باشد.
 
سه نوع حسادت وجود دارد. نوع اول بر اساس یک رقابت شکل می‌گیرد. این نوع حسادت معمولا زمانی بروز پیدا می‌کند که پای یک رقابت واقعی در میان است.
 
نوع دوم حسادت، برنامهریزی شده است.این احساس زمانی رخ می‌دهد که شما همسرتان را به حسادت متهم می‌کنید در حالی که آن کسی که واقعا دارد حسادت می‌کند خود شما هستید.
 
در نهایت نوع سوم حسادت، توهمی است. در این نوع حسادت، فرد سناریوهای خیالی در ذهن خود درست کرده و در نتیجه حسودی می‌کند.
 
آیا حسادت همیشه بد است؟
 
خب نه، حسادت همیشه بد نیست. حسادت می‌تواند منافعی هم داشته باشد. بعضی از پزشکان معتقدند وجود کمی حس حسادت در عشق لازم است. این حسادت می‌تواند از رابطه و زندگی زناشویی شما در برابر خطرهای واقعی محافظت کند. گاهی کمی حسادت سالم می‌تواند ارتباط متقابل شما با همسرتان را بهتر کند، مرز و محدوده زندگی مشترک شما را مشخص نماید و احساس مسئولیت و تعهد شما را افزایش دهد.
 
اگرچه در صورتی که خانم شما حسود است، به چیزهایی بیشتر از درک معنا و مفهوم حسادت نیاز دارید. برای کسانی که حسادت بر زندگی مشترک آنها سایه انداخته، چند توصیه ویژه دارم که باید مورد توجه قرار دهند.
 
صبور باشید
 
شاید به نظر برسد کسی که با او ازدواج کردهاید همیشه موضع حسادت را در پیش می‌گیرد اما این موضوع تا ابد مشکلساز نخواهد بود. آدم‌ها رشد می‌کنند، تغییر می‌کنند و عاقلتر می‌شوند.چیزهایی که اوایل ازدواج شما را آزار می‌دهد، ممکن است بعدها اهمیت چندانی نداشته باشند. صبر و شکیبایی در مقابله با این مشکل کمک زیادی به شما خواهد کرد.
 
اعتمادسازی کنید
 
هرچه بیشتر اعتماد را وارد زندگی مشترکمان می‌کردم، همسرم راحتتر می‌توانست حس حسادت خودش را کنترل کند. کارهایی بود که می‌توانستم برای جلب اعتماد همسرم انجام دهم. مثلا او می‌دانست که من هنگام کار در ساعت ناهار با همکاران زن ناهار نمیخورم، مگر اینکه جمع بزرگی از دوستان و همکاران در کنار هم نشسته باشیم. دانستن این موضوع باعث می‌شد او دیگر وقتی به این فکر می‌کرد که من الان دارم چه کار می‌کنم، دچار حسادت توهمی نشود.
 
عزت نفس همسرتان را افزایش دهید
 
ریشه بسیاری از حسادت‌های همسرتان در کمبود عزت نفس اوست. راهی پیدا کنید تا عزت نفس همسرتان را افزایش دهید. او را تشویق کنید در یک کلاس فوقبرنامه شرکت کرده یا به طور منظم ورزش کند. به روش‌های گوناگون از تیپ ظاهری یا طرز صحبت کردن او تعریف کنید. اگر همسرتان احساس کند به او احترام می‌گذارید و دوستش دارید، به سختی گرفتار حسادت می‌شود.
منبع : tabnak.ir
چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:بخشش,راه و رسم ,غذر خواهی,کلمه,اسدی ,سیمرغ, :: 9:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

هر کاری راه و رسمی دارد، حتی عذرخواهی. همیشه با این توصیه قدیمی و تکراریمواجهیم که اگر کار اشتباهی کردیم عذرخواهی کنیم، اما اگر بلد نباشیم چطور عذرخواهیکنیم نه تنها اوضاع را بهتر نمی کنیم بلکه ممکن است حتی کار به جاهای باریک بکشد. حال در این میان توصیه دیگری هم وجود دارد و آن این که حتی اگر حق با ما بود میتوانیم با بخشیدن فردی که عذرخواهی نمی کند، اوضاع را به نفع خود تمام کنیم. اینراهکاری است که بیشتر به زوج ها پیشنهاد می شود، ولی می توان آن را بسط داد و دربسیاری از روابط اعم از کاری و دوستانه به کار برد. درست است که برای اغلب شمابخشیدن در حالی که هیچ تقصیری متوجه شما نیست سخت است اما اگر دیدید رابطه آنقدرارزش دارد که نمی خواهید آن را از دست بدهید می توانید بزرگواری پیشه کنید و پیشقدم شوید. در این مواقع بخشش می تواند زخم های عاطفی را درمان کرده و به هردوی شماکمک کند راحت تر از موضوع بگذرید. در زیر برخی راه های بخشیدن آمده است.


ادامه مطلب ...

 

قبل از تشريف فرمايي به محضر بخوانيد .بعدش ديره
 
 
آیا احساس می کنید که زندگی زناشویی تان به مشکل برخورده است و تصمیم به طلاقگرفته اید؟ ممکن است برای جدایی از همسرتان دلایل قابل توجیهی داشته باشید اما پرسشنامه زیر به شما کمک می کند تا بدانید این تصمیم درست است یا نه. به هر یک ازسوالات زیر با «درست» و «نادرست» جواب بدهید و در انتها جواب درستی که کارشناسان بهاین سوالات داده اند را با پاسخ خودتان مطابقت دهید.
 
۱) درگیری و مشاجره همیشگی بین شما و همسرتان نشانه این است که از یکدیگر جدا شوید.
 
۲) شما و همسرتان دیگر هیچ وجه مشترکی در سلایق و عقایدتان با هم ندارید و این موضوع دلیل خوبی برای جدایی است.
 
۳) در یک ارتباط خوب بیشتر اختلاف نظرها و مشکلات زناشویی به مرور زمان برطرف و حل می شود.
 
۴) یک ازدواج خوب به این معناست که زن و شوهر تعریف یکسان و مشترکی از عشق داشته باشند.


ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چرا اين مرد حرف نمي زند ؟
 
 
او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند!" "هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد!" "خیلیوقت‌ها هم اتاق را ترک می‌کند و حسش را بیان نمی‌کند!"
 
به نظر می‌رسد که خانم‌ها در همه جا از یک چیز مردها شکایت دارند :
 
"او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند!"
"هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد!"
"خیلی وقت‌ها هم اتاق را ترک می‌کند و حسش را بیان نمی‌کند!"
 
بگذارید برایتان بگوییم که چرا بیشتر مردها دوست ندارند احساساتشان را مطرح کنند و اینکه چرا این یک نقطه مثبت برای آنهاست.
 

 



ادامه مطلب ...

 

يك  كلام ختم كلام
          بسیاری از زن و شوهرها رفتارهایی را انتخاب می کنند که بین آنها فاصله میاندازد. هرچند آنها می خواهند با این رفتارها تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند و خود رامهم جلوه دهند و رفتارهای ناشینانه ای و ناموثری را انتخاب می کنند.
 
وقتی زن و شوهر از این رفتارها استفاده می کنند، به ظاهر بر موقعیت چیره می شوند و کنترل امور را به دست می گیرند اما در نهایت با ایجاد یک فاصله موفق می شوند.
 

برای مثال وقتی زنی در بگومگوها به گریه متوسل می شود، با جریحه دار کردن احساسات همسر،



ادامه مطلب ...
دو شنبه 7 آذر 1390برچسب: تصاویر, خنده دار, همسر , تاج سر , :: 13:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
 
 
1.یه شوهرم نداریم شب که دیر میاد خونه ببینه روکاناپه خوابمون برده دلش بسوزه دیگه دیر نیاد!
 
2.یه شوهرم نداریم وقتی بهش میگیم من رو بیشتر دوسداری یا مامانتو ، بگه توام چه سوالایی می پرسی ، هر دوتون رو دوس دارم دیگه ! خوشحال شیم از اینکه ما رو خیــــــــــــــلی دوس داره " قدِ مامانش"
 

ادامه را كليك كن



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:مهربانی,, :: 9:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

قرآن كريم : نساء /آيه 19
........با آنها در زندگاني با انصاف و خوش رفتار باشيد  چنانچه دلپسند شما نباشند .(اظهار كراهت مكنيد).
پيامبر اكرم(ص):
بهترين زنان شما زنان عفيفه اي هستند كه خويش را تنها براي شوهران خود مي آرايند ولي در مقابل بيگانه كاملا پوشيده اند.  
 
خانم محترم :
 1-به شوهرت افتخار كن 2- او را با كسي مقايسه نكن .3-اقتدار و غرور او را نشكن
4-سختي كار شوهرت را در ك كن .5-زيبايي او را در عقل او جستجو كن .6-گاهي براي مادر شوهرت هديه بخر .7- هيچ وقت زندگي را در بن بست نبين .8- پناهگاه شوهرت باش تا فقط بعد از خدا به تو پناهنده شود .9-اگر به تو بدي كرد مقابله به مثل نكن.10- از بزرگ نمايي تلاش هاي خود پر هيز كن.11- از هزينه هاي غير ضرور ي چشم پوشي كن.12- فضاي سالم و آرام بخش را در خانه ايجاد كن . 13- خوش بين باش . 14- مشوق همسرت باش . 15- زيباييت را فقط به همسرت عرضه كن .
با همكاري  اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي (امورخواهران)

 

 

 خوش بين باش و با خوش بيني انرژي مثبت را به اطراف خود پراكنده كن
 
به نام خداوند اميدوار  كنندهء قلب هاي نا اميد
 
      در كتاب نظام تربيتي اسلام (جلد دوم) تاليف سيد محمد مرتضوي (عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد)
در بحث روشهاي تحقق خوش بيني نسبت به خداوند روايتي از پيامبر عظيم الشان اسلام نقل شده است كه اين روايت، انرژي بسيار مثبتي به انسان مي دهدهر چند در روايات اسلامي بر خوش بين بودن و حسن ظن به خداوند تاكيد بسياري شده است ،
 لذا براي نمونه به اين روايت كه بر گرفته از اصول كافي ج3ص115است توجه كنيد .
پيامبر(ص) فرمودند:
 
       قسم به خداي واحد اگر به مومني خير دنيا و آخرت داده شود تنها به جهت خوش بيني او و اميدواريش به خداوند و خوش خلقي و خودداري كردن از غيبت مسلمانان است .
       قسم به خداي واحد ، خداوند هيچ مومني را بعد از توبه و استغفار عذاب نمي كند مگر به خاطر بد بيني به خدا و نااميدي از خدا و بد خلقي و غيبت كردن مسلمانان .
       قسم به خداي واحد هيچ بندهء مومني به خداوند خوش بين نشد مگر اينكه خداوند نيز با او همچنان رفتار كرد ، زيرا خداوند كريم حيا مي كند كه بنده مومن او، به او خوش بين باشد ، ولي خداوند خوش بيني او را بر آورده نسازد،
پس به خدا خوش بين باشيد و به سوي او گرايش داشته باشيد.
 
شنبه 28 آبان 1390برچسب:جایگاه,ضمانت,اجرا,پشتوان, :: 7:44 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
نظر اسلام در باب خانواده و جايگاه زن در خانواده، نظر خيلى روشنى است. «المرأة سيّدة بيتها»؛(1) بزرگ خانه، زن خانه است؛ اين از پيغمبر اكرم است. جايگاه زن در خانواده، همانى است كه در گفتارهاى گوناگون ائمه (عليهم‌السّلام) آمده: «المرأة ريحانة و ليست بقهرمانة».(2) در تعبيرات عربى، قهرمان يعنى كارگزار، پادو، يك خدمتگزار محترم. ميفرمايد: در داخل خانه، زن قهرمانه نيست؛ ريحانه است، گلِ خانه است. خطاب به مردان ميفرمايد: بهترين شما كسانى هستند كه بهترين رفتارها را با همسرانشان دارند. اينها نظرات اسلام است و از اين قبيل الى ماشاءاللَّه وجود دارد. ولى در عين حال تحقق خواسته‌ى اسلام در خانواده، يك امرى است كه با اين بيانات تمام نميشود، حل نميشود؛ احتياج به پشتوانه‌ى قانونى، پشتوانه‌ى اجرائى و ضمانت اجرائى دارد؛ و اين كار بايد انجام بگيرد. اين كار در طول سالهاى متمادىِ گذشته انجام نگرفته است. خانواده‌هائى كه متدين بودند، مردانى كه از اخلاقِ خوب برخوردار بودند و پايبندى‌هاى شرعى داشتند، ملاحظاتى كردند؛ اما در مواردى كه اين خصوصيات نبوده، اين ملاحظات نشده؛ به زن در داخل خانواده ظلم شده.

 

زن ممنوع” واژه ای است که مردان این جزیره به آن اعتقاد دارند.
 از سال 1060 تصویب شده است که هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد و حتی برخی از حیوانات ماده مجاز به بودن در منطقه نیستند.همچنین ورود هرگونه عکس زنان به جزیره مجاز نیست.
بازدید از آتوس به غیر از اتباع یونان برای بازدیدکنندگان خارجی هم مجاز است اما به 20 مرد در یک روز محدود است و باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
 
ورود به آتوس هم مراحل مختلفی دارد. اول از همه بازدیدکننده باید چک شود که آیا گربه، سگ، طوطی و … ماده همراه نداشته باشد و پلیس هایی که در بسیاری از تقاطع های این جزیره حضور دارند وظیفه دارند که جلوی افراد و موجودات زن نما را بگیرند.

     برای بازرسی بازدید کننده می بایست تمامی لباس ها خود را درآورد تا از نظر جنسیت بررسی شود که این ممکن است برای برخی از آن ها خوشایند نباشد.

در صومعه آتوس به طور انحصاری فقط خدای یونان مورد پرستش قرار می گیرد و افراد برای نماز و عبادت به این مکان می آیند

راهبان آتوس چه نوع مردمانی هستند؟ اکثر آنها بعد از به دنیا آمدن به اینجا فرستاده می شوند، به طوری که در عمر خود هیچ زنی را ندیده اند، با این حال چرا آنها حاضر به قطع رابطه با جهان متمدن در این جزیره با وسعت 150 مایل مربع شده اند؟

از یک راهب این سوال پرسیده شد که چرا باید اینجا بمانند و او گفت: در اینجا زندگی ارزش زیستن دارد و در اینجا فرصت برای آرام بودن بسیار است و هیچ نگرانی و مشکلی وجود ندارد. ما با هم زندگی می کنیم بیش از هر جای دیگر در جهان و چرا ما باید به یک زن نیاز داشته باشیم؟

 

خدا بخير كنه، عبادت كه اين حرفارو نداره

 

 

 

پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:وزیر ,دیدار,, :: 11:16 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
وزیر جهاد کشاورزی در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه ادواری زنان تولیدکننده روستایی از این نمایشگاه بازدید کرد.

 

کد خبر: D-900621-01_R

۱۳۹۰/۶/۲۳  شمسی        ١٥/١٠/١٤٣٢  قمری        ۲۰۱۱/۹/۱۴  میلادی       ۰۹:۰۲:۴۵  به وقت تهران

     به گزارش خبرنگار ایانا،‌ وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید از نزدیک با غرفه داران به گفتگو پرداخت و غرفه داران نیز به بیان مشکلات و مسائل موجود پرداختند.

دکتر صادق خلیلیان در این بازدید با مهم دانستن عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از غرفه داران خواست با عرضه محصولات متنوع و ارتباط و تعامل با سازمانهای ذیربط در استانها و وزارتخانه، تمهیدات لازم را برای ایجاد غرفه دائمی برای عرضه دائمی محصولات کشاورزی استانها فراهم آورند.

در این نمایشگاه که به همت دفتر امور زنان روستایی و عشایری معاونت ترویج و آموزش در ساختمان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین ساختمان دکتر حسابی برپاشده است،‌ تعاونیهای زنان روستایی استان آذربایجان شرقی و کشاورزان نمونه منطقه جیرفت و کهنوج به عرضه محصولات تولید خود شامل انواع عرقیات گیاهی سبزیجات خشک،‌ خرما و... پرداخته اند.

این نمایشگاه که از بیستم شهریور ماه شروع به کار کرده است تا 23 شهریور ماه برپا بود./

 خبرنگار: عباس ملکی

چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:مرکز ,حمایت , حقوق زنان, :: 13:41 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مرکز حمایت از حقوق زنان
نشانى اينترنتى http://www.feminist.org
عنوان فارسى مرکز حمایت از حقوق زنان
توضيحات این مؤسسه متعلق به مرکز حمایت از حقوق زنان می‌باشد که در سال ۱۹۸۷ تأسیس گردیده و به ایجاد امکاناتی برای سلامت جنسی و بهداشت زنان می‌پردازد و کلیه‌ی امور مربوط به بانوان از جمله ورزش بانوان را مطرح می‌سازد. هم‌چنین اخبار و اطلاعاتی در زمینه‌ی ورزش بانوان به کاربران ارائه می‌نماید.

 

زنان ایرانی چند دلار خرج آرایش می‌کنند؟

زنان ایرانی چند دلار خرج آرایش می‌کنند؟ رتبه اول مصرف لوازم آرايش در منطقه خاورميانه از آن عربستان است و رتبه دوم به ايران تعلق دارد. استقبال زنان ايراني از مصرف لوازم آرايشي، مسير قاچاق را چنان هموار كرده كه بنا بر آمارهاي غيررسمي، فقط 10درصد از لوازم آرايشي موجود در بازار ايران، از معابر معتبر و قانوني وارد كشور شده و 90 درصد از اين لوازم به صورت قاچاق و غيرقانوني و بدون هيچ نظارت بر كيفيت و نحوه ساخت و نگهداري آنها به بازارهاي داخلي نفوذ مي‌كند.

به گزارش اعتماد، ورود بي‌رويه لوازم آرايش قاچاق تا آن حد از حيطه كنترل متوليان مبارزه با قاچاق كالا خارج شده كه مسوولان هفته گذشته در نشستي از رقم 800 ميليون دلاري



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 136
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 1122
بازدید کل : 56357
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت