امان از دست قانون
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:امان,قانون,مجرد, :: 7:21 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مکن است به برخی مواد آن اشاره کنید؟
قبلا فقط پدر و مادری که ساکن ایران بودند می توانستند سرپرستی کودکی را به عهده بگیرند اما مطابق قانون جدید هر زن و شوهر ایرانی یا مقیم ایران می‌توانند با توافق یکدیگر کودکی را با نظر دادگاه و طبق مقررات این قانون، سرپرستی کنند. همچنین قبلا فرزندانی که به سرپرستی گرفته می‌شدند از ارث محروم بودند که با تجدید نظر در این قانون، این فرزندان هم از ارث والدین سهم می‌برند.‌
مطابق قانون مصوب سال 1353 تنها کودکی که فاقد پدر و مادر و جد پدری باشد یا 3 سال در مراکز بهزیستی نگهداری شده و والدین وی مراجعه نکرده باشند می‌تواند به فرزند‌خواندگی سپرده شود. اما لایحه اصلاحیه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست، کودکانی را که والدین آنها صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارند یا کودکی که جد پدری یا مادری آنها توانایی، علاقه و امکانات نگهداری از وی را ندارد نیز مشمول فرزند‌خواندگی قرار داده است.

اصلا چه اصراری به اصلاح این قانون بود؟
37سال است که قانون مصوب 29 اسفند 1353 در کشور اجرا می‌شود و تغییر کردن شرایط در این 37سال، دشواری‌هایی را در اجرای این قانون ایجاد کرده است. بنابراین بهزیستی اصلاحاتی در این قانون ایجاد و آن را تحت عنوان لایحه اصلاح قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست تقدیم مجلس کردیم که در مجلس تصویب شد اما شورای نگهبان ایرادات شرعی گرفت و ما دوباره آن را به بهزیستی ارسال کردیم.

آیا صحت دارد که زنان مجرد هم می توانند صاحب فرزند خوانده شوند؟
در این قانون آمده علاوه بر زن و شوهر30 تا 50 سال که پنج سال از ازدواج آنها گذشته و صاحب فرزند نشده باشند، زنان مجرد بالای 30 سال هم توانایی پذیرش حضانت فرزند را خواهد داشت.علاوه بر این پدر و مادری که دارای فرزند هستند و توانایی پذیرش حضانت فرزند دیگری را دارند می‌توانند کودک دیگری را هم به فرزندخواندگی بپذیرند.

این که حانم های مجرد فرزندی را به سرپرستی بگیرند خلاف شرع نیست؟
بعید می دانم. برخی دختران هستند که امکان و توانایی مالی این کار دارند بنابراین می توان به فرزندان بی سرپرست کمک کرد. 
45232


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 644
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 644
بازدید ماه : 1576
بازدید کل : 56811
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت