پس بقيه زنان جي؟
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:بقيه چي , :: 6:46 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 برگرفته ازسايت كارمند
 
مرخصی زایمان۹ ماه یا ۳ سال؟
وقتی خبر از افزایش مرخصی زایمان زنان داده شد ابتدا مریم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان اعلام کرد که مرخصی زایمان زنان در زایمان‌های دوقلو از 6 ماه به 8 ماه، افزایش می یابد.هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است که دوباره می گوید:لایحه مرخصی سه ساله به دانشجویانی که مادر می‌شوند به کمیسیون لوایح دولت ارائه شده است.
کد خبر: 913
تاریخ درج: 
1 /بهمن /1390

مجتهدزاده با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی مادران پس از اتمام مرخصی زایمان می توانند سه سال به مرخصی بدون حقوق اما با بیمه و لحاظ شدن در سنوات بازنشستگی بروند ادامه می دهد: در پایان این سه سال مادران سه سال نیز به دورکاری می روند و تا 6 سالگی در کنار فرزندانشان هستند. همچنین دانشجویانی که در زمان تحصیل بچه دار می شوند تا سه سال به سنوات تحصیلی آنها افزوده می شود.

پدران هم به مرخصی می‌روند
علاوه بر وعده هایی که هر روز درباره مرخصی زایمان زنان داده می شود ، قرار است به پدران هم مرخصی دوهفته‌ای بعد از تولد نوزاد داده شود.
این طرح برای اولین بار در ایران در کمیسیون بهداشت بررسی می شود اما در بسیاری از کشور‌های اروپایی و حتی آسیایی نظیر ژاپن سال‌هاست که مرخصی تشویقی پدران مورد استفاده قرار می‌گیرد
.

امنیت متزلزل اقتصادی
در حال حاضر مادرانی که در دوره مرخصی زایمان هستند، حقوق دریافت نمی‌کنند، معمولا بعد از پایان این دوره و حتی چند ماه بعد از شروع مجدد کار با مراجعه به مراکز بیمه مربوط، حقوق پایه همان دوره را یکجا دریافت می‌کنند.
این در حالی است که هزینه زندگی با به دنیاآمدن نوزاد در همه خانواده‌ها افزایش می‌یابد و مسلما دریافت حقوق در دوره مرخصی زایمان می‌تواند بخش زیادی از این هزینه‌ها را جبران کند. با این تفاسیر بدون درآمد ماندن 9 ماهه مادران در صورت تصویب این طرح امنیت اقتصادی مادران و خانواده را تهدید کرده و حتی می‌تواند آنها را نسبت به استفاده از این مرخصی منصرف کند.
نظر مسئولان درباره افزایش مرخصی زایمان:
 
 
نام مسئول
موضوع اظهار نظر
طیبه صفایی عضو فراکسیون زنان مجلس
تا کنون تقاضایی در ‌خصوص افزایش مدت مرخصی زایمان زنانی که فرزند دوقلو دارند به فراکسیون زنان مجلس ارائه نشده است چرا که تعداد زنانی که فرزند دوقلو به دنیا آورده و شاغل هستند بسیار کم است.
فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس
دولت افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل که را به صورت لایحه به مجلس آورد و در ماه‌های آخر سال 85 در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و برای آن که در دستور عادی مجلس نماند، از ماده 102 آیین‌نامه داخلی استفاده کرده و درخواست اولویت آن را دادیم اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
حسین حسنی بافرانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس
این موضوع از مجلس هفتم مطرح بود که با پیشنهاد دولت به صورت لایحه به مجلس آمد.وی افزود: مرخصی زایمان در حال حاضر حدود 6ماه است اما به دلیل حساسیت های بالای شیردهی و اهمیت آن در سال اول زندگی نوزادان که به تقویت بنیه جسمی و روحی آنها منتهی می شود این دغدغه احساس شد که مدت مرخصی زایمان افزایش یابد.
علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشت وزیر بهداشت
این افزایش مرخصی به دلیل رفاه حال زنان در مراقبت از نوزاد خود و همچنین برخورداری نوزادان از تغذیه با شیر مادر در منزل است.
 این طرح نوعی حمایت از مادر و نوزاد به شمار می رود که طی آن مدت قبلی مرخصی مادران هنگام زایمان افزایش می یابد.
 
 
 


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 637
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 637
بازدید ماه : 1569
بازدید کل : 56804
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت