گرما و بخاری
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 

اين زن پاکستاني که لباس محلي خوش رنگ و پرنقش و نگاري پوشيده و محجبه است، درباره نوع پوشش زنان ايراني اظهار مي کند: خانم هاي ايراني به لحاظ چهره زيبا هستند و زن زيبا نبايد خود را در معرض ديد همگان قرار دهد. زن هاي پاکستان رسم دارند طلاهاي خود را که گران قيمت و باارزش است، در صندوقچه اي پنهان کنند اما زيورآلات بدلي خود را روي ميز در معرض ديد قرار مي دهند و کسي ارزشي براي آن ها قائل نيست که پنهانشان کند. من ۱۶ سال پيش که به ايران آمدم و حجاب زنان ايراني را ديدم، حس کردم زن هاي ايراني همان طلاهايي هستند که در صندوقچه  اي پنهان شده اند تا چشم هر کسي به آن ها نيفتد. اما حالا وضع متفاوت شده است، خانم هاي بدون چادر در مشهد زياد ديدم و اين تغييرات براي من جالب بود. اما باز هم به اين که خانم ها در کشور شما با حجاب در دانشگاه و محل کار حاضر مي شوند، به عنوان يک زن مسلمان افتخار مي کنم و اين شجاعت که يک زن مسلمان شيعه مي تواند، با پوشش حتي يک دانشمند شود، برايم تحسين برانگيز است. در پاکستان هم اين طور است زنان مسلمان در دانشگاه  و اجتماع حجاب دارند.
جذابيت هاي خانواده ايراني
خانم بخاري که الگوي زندگي ايراني به خصوص خانواده برايش جالب است، ادامه مي دهد: از اين که خانمي تحصيل کرده و شاغل در ايران ازدواج هم مي کند، بچه دار مي شود، در منزل کار مي  کند و انواع غذاها را مي پزد خوشحالم، غذاهاي ايراني را دوست دارم البته غذاهاي ما تند و پرادويه است و غذاهاي ايراني خيلي طعم خاصي ندارد اما من از خوردن اين غذاها لذت مي برم و فکر مي کنم وقتي در خانه اي اين غذاها توسط يک کدبانوي ايراني پخته مي شود، چقدر طعم مطبوع و دوست داشتني دارد.
هنر ايراني زيبا و کم نظير
بخاري با اشاره به اين که هنر ايراني ها زيبا و کم نظير است، مي گويد: برخي از صنايع دستي ايران را که در اين چند روز به ويژه در خانه ملک ديدم خيلي زيبا بود، تمام پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي مختلف برايم لذت بخش است و وقتي به عمق آن فکر مي  کنم بيشتر لذت مي برم. هر چند که در بازارهاي مشهد وقتي که کالاهاي کشورهاي ديگر مثل چين و هند را ديدم، خيلي تعجب کردم و ناراحت شدم که ايران با اين همه پيشرفت چرا کالاهاي بي کيفيت اين کشورها را وارد مي کند. چون اقتصاد ايران ضربه پذير مي شود.
رسانه هاي ايران
از اين خبرنگار مسلمان پاکستاني درباره وضعيت رسانه هاي ايران مي پرسم که جواب مي دهد: رسانه هاي پاکستان به نسبت ايران خيلي متنوع است. ما حداقل ۱۰۰ شبکه تلويزيوني داريم در حالي که تعداد شبکه هاي ايراني خيلي محدود است. ضمن اين که بيشتر شبکه هاي ما خصوصي است در حالي که شبکه هاي ايران دولتي مي باشد. در مجموع مي توانم بگويم انتظارم از رسانه هاي ايران بيشتر بود و اميدوارم ايراني ها بتوانند عقب ماندگي رسانه اي خود را به سرعت جبران کنند.
او بزرگ ترين سرمايه مشهد است
وي درباره احساسش از سفر به شهر مشهد و زيارت بارگاه امام رضا(ع) مي گويد: بزرگ ترين سرمايه مشهد امام رضا(ع) است، در کنار آن امامزاده ها و نقاط تاريخي اين شهر هم ديدني و باشکوه است.حرم امام رضا(ع) معنويت منحصر به فردي دارد که هر انساني را حتي اگر مسلمان نباشد، به گريه مي اندازد و متحول مي کند. من کتاب هاي زيادي درباره ايشان خوانده ام و در کتابخانه  ام کتاب هاي زيادي را که درباره امام هشتم(ع) نوشته شده است نگهداري مي کنم. اين دفعه هم کتاب هاي زيادي درباره ايشان خريداري کرده ام تا وقتي به لاهور برگشتم با مطالعه آن ها اطلاعاتم را درباره حضرت رضا(ع) افزايش دهم. البته دوست دارم مترجمان ايراني اهتمام بيشتري در زمينه کتاب هاي مذهبي داشته باشند و کتاب هاي مربوط به ايشان را به زبان اردو ترجمه کنند به ويژه کتاب بحارالانوار هنوز به اردو ترجمه نشده است.
برگرفته از خراسان رضوي 23/7/90

 


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 172
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 1104
بازدید کل : 56339
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت